Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 22:35
Voor mij zou dit het einde zijn. Tien jaar samen en dan dit. Kinderen krijg je samen. Dit staat los van wel of geen condoom, ze is niet door de pil heen zwanger geraakt maar gestopt met de pil.WTF. Geen idee wat je nog meer kunt verwachten van iemand die dit gedrag vertoont. Brrr
Dit is voor mij het equivalent van een man die gaten in het condoom prikt.
Wij hebben samen voor onze kinderen gekozen, toen ik geen kinderwens had spraken wij er over. We luisterden naar elkaar.
Dit is voor mij het equivalent van een man die gaten in het condoom prikt.
Wij hebben samen voor onze kinderen gekozen, toen ik geen kinderwens had spraken wij er over. We luisterden naar elkaar.
maandag 4 januari 2021 om 22:39
Dat iemand nu iets doet dat ongelooflijk debiel is wil niet zeggen dat de relatie, voor deze actie, slecht was. Of dat het vanaf het begin een kut relatie was.
Alles valt en staat nu met de manier waarop ze er samen uit gaan komen. De vriendin wil de baby houden en TO weet van gekkigheid niet meer waar hij het moet zoeken. Hij is bedonderd door degen die hij het meest vertrouwde.
Je kan je vriendin + kind dumpen want wat ze heeft gedaan is onvergeeflijk. Of je kan er proberen het beste van te maken. En wie weet is het beste wel iets heel moois.
Dat er een kind op komst is ook is een gegeven waar waarschijnlijk niks aan valt te veranderen. Daar zal TO op de een of andere manier toch een berusting in moeten vinden.
trien30 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:42
10.08% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 22:40
maandag 4 januari 2021 om 22:40
Doet me denken aan:
"O, onze Anne-Fleur is normaal gezien een hartstikke lief kind hoor. Ja, ze gaat braaf naar haar pianoles, op de balletacademie heeft ze zoveel vriendinnetjes en thuis vraagt ze altijd of ze van tafel mag vooraleer ze weer achter haar huiswerk Frans duikt na 21 uur. Spontaan, he, doet ze echt zomaar! Nou, waar had je t over? Heeft zij echt vuile kankerhoer tegen de leerkracht gezegd? Haha, zo is mijn kind echt niet! Heeft de leerkracht vast verkeerd begrepen
Nee, dat past echt niet bij de vibe van mijn Fleurtje. Ik ga helemaal stuk jongens. Nou, schorsing van school? Serieus? Tja, we zetten haar wel op een ander college. Gaat prima. Dat onderwijs van jullie was toch al ondermaats"
"O, onze Anne-Fleur is normaal gezien een hartstikke lief kind hoor. Ja, ze gaat braaf naar haar pianoles, op de balletacademie heeft ze zoveel vriendinnetjes en thuis vraagt ze altijd of ze van tafel mag vooraleer ze weer achter haar huiswerk Frans duikt na 21 uur. Spontaan, he, doet ze echt zomaar! Nou, waar had je t over? Heeft zij echt vuile kankerhoer tegen de leerkracht gezegd? Haha, zo is mijn kind echt niet! Heeft de leerkracht vast verkeerd begrepen

Veritas vos liberabit

maandag 4 januari 2021 om 22:41
Trien30 schreef: ↑04-01-2021 22:39Dat iemand nu iets doet dat ongelooflijk debiel is wil niet zeggen dat de relatie, voor deze actie, slecht was. Of dat het vanaf het begin een kut relatie was.
Alles valt en staat nu met de manier waarop ze er samen uit gaan komen. De vriendin wil de baby houden en TO weet van gekkigheid niet meer waar hij het moet zoeken. Hij is bedonderd door degen die hij het meest vertrouwde.
Je kan je vriendin + kind dumpen want wat ze heeft gedaan is onvergeeflijk. Of je kan er proberen het beste van te maken. En wie weet is het beste wel iets heel moois.
Trien, ik ben het met je eens.
maandag 4 januari 2021 om 22:44
Ik denk dat het een gevalletje is waarbij één partner (TO) onveilig gehecht is en de andere (vrouw) rammelende eierstokken heeft, manipulatief is en ergens weet dat ze ermee zal wegkomen.
"O, maar schat! Kijk eens! Het heeft echt jouw neus! Omg, en dit is nog maar de 20 weken echo lol xxx"
Appje dat TO krijgt wanneer hij op zijn werk zit. Te lunchen met zijn collega's. Zijn zorgen probeert te vergeten.
"O, maar schat! Kijk eens! Het heeft echt jouw neus! Omg, en dit is nog maar de 20 weken echo lol xxx"
Appje dat TO krijgt wanneer hij op zijn werk zit. Te lunchen met zijn collega's. Zijn zorgen probeert te vergeten.
Veritas vos liberabit

maandag 4 januari 2021 om 22:57
Ach to ik heb echt medelijden met je. Vooral omdat je zegt dat je niet eens weet hoe je vader moet zijn. Beetje raar om een kind te willen van een man die zelf een hele slechte jeugd heeft gehad. (Begrijp me niet verkeerd maar dit is meestal niet goed als je het nog niet hebt verwerkt).
Er zijn helaas wel vaker vrouwen die dit soort streken uithalen. Een kinderwens kan zo groot zijn dat het het overneemt van het rationele. Sterkte ermee
Er zijn helaas wel vaker vrouwen die dit soort streken uithalen. Een kinderwens kan zo groot zijn dat het het overneemt van het rationele. Sterkte ermee
maandag 4 januari 2021 om 22:57
Dit. Ik ken ook zo'n vrouw, eerder over geschreven hier. Dat is iemand die geen nee kent en altijd haar zin krijgt. Ik hoop dat ik er naast zit, maar als ik to was zou ik toch eens terugkijken op andere 'opmerkelijke' gebeurtenissen in mijn relatie waar er plotseling dingen gebeurden die ver van mijn wensen lagen en opvallend dicht bij de hare. Alleen als er niet dat soort voorvallen waren zou ik er heel misschien een beetje over nadenken. Maar in alle eerlijkheid vind ik dit zo ongelooflijk zelfzuchtig, zowel ten opzichte van to als het kind, dat het onvergeeflijk is. Wat doe je twee mensen aan???Charlotte717 schreef: ↑04-01-2021 22:44Ik denk dat het een gevalletje is waarbij één partner (TO) onveilig gehecht is en de andere (vrouw) rammelende eierstokken heeft, manipulatief is en ergens weet dat ze ermee zal wegkomen.

maandag 4 januari 2021 om 23:01
Eh nee. Dat is het voordeel van vrouw zijn in deze tijd en in Nederland. Verderop in de wereld en verder terug in de tijd werden vrouwen aan de lopende band ongewenst moeder.
Ik ben pas op pagina9. Is to nog terug gekomen? Onbegrijpelijk dat ie zich niet heeft laten steriliseren. Pech voor hem nu.
maandag 4 januari 2021 om 23:08
Wat erg voor je Poezenman, wat een achterbakse actie van je vriendin... Het lijkt me ontzettend naar tegen je zin met een kind opgezadeld te worden, ik moet er zelf niet aan denken - maar ik zou tenminste nog de mogelijkheid hebben voor een abortus te kiezen en jij moet je neerleggen bij de keus die je vriendin maakt. En als ik het zo lees gaat dat kind er dus komen en daar zullen jullie op wat voor manier dan ook een weg in moeten vinden.
Ik zou me best kunnen voorstellen dat het vertrouwen dusdanig weg is, dat je relatie dat niet gaat overleven. Wat voor rol zou jij dan willen en kunnen spelen in het leven van je kind?
En als je wel verder zou willen proberen te gaan met je relatie dan blijft er natuurlijk een enorme vertrouwensbreuk. In dat geval is het misschien niet gek om met een relatietherapeut te gaan praten.
Als je zeker weet dat je niet alleen nu geen kinderen wil, maar ook later niet, dan lijkt sterilisatie me zeker het overwegen waard.
Al met al wens ik je veel wijsheid Poezenman...
Ik zou me best kunnen voorstellen dat het vertrouwen dusdanig weg is, dat je relatie dat niet gaat overleven. Wat voor rol zou jij dan willen en kunnen spelen in het leven van je kind?
En als je wel verder zou willen proberen te gaan met je relatie dan blijft er natuurlijk een enorme vertrouwensbreuk. In dat geval is het misschien niet gek om met een relatietherapeut te gaan praten.
Als je zeker weet dat je niet alleen nu geen kinderen wil, maar ook later niet, dan lijkt sterilisatie me zeker het overwegen waard.
Al met al wens ik je veel wijsheid Poezenman...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

maandag 4 januari 2021 om 23:20
Onbegrijpelijk dat die vrouw stiekem met de pil is gestopt terwijl ze wist dat haar partner geen kind wil. Pech voor haar als TO haar met het kind laat zittenMarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-01-2021 23:01
Ik ben pas op pagina9. Is to nog terug gekomen? Onbegrijpelijk dat ie zich niet heeft laten steriliseren. Pech voor hem nu.

maandag 4 januari 2021 om 23:33
Ik vind het zo sneu voor je TO dat je bang bent om alles kwijt te raken wat je nooit hebt gehad. Ik snap wel dat je schoonouders erg belangrijk voor je zijn en dat je voor jou gevoel alles kwijt raakt wat je hebt. Een concessie is dan best snel te sluiten en hoe erg kan een kind zijn?
Wat wil jij, je klinkt nog jong dus je hebt nog een heel leven voor je. In 1 opzicht is iedereen het hier wel eens dat je vriendin iets heeft gedaan wat aangeeft dat er iets heel erg mis is met haar of met jullie relatie. In een normale relatie bespreek je samen al welke bank je gaat kopen, alles wat nog ingrijpender is dan dat doe je alleen op eigen initiatief als je gewoon je zin wil.
Iemand die voor een ander bepaald hoe zijn, of haar, leven er uit gaat zien heeft een heel donker randje. Het is één van de kwalijkste manieren van bedrog, het feit dat ze je verder manipuleert door boos naar haar ouders te vertrekken en daar te blijven slapen en dat ze een kind als inzet gebruikt, is ronduit wreed. Ze kent je gevoelens omtrent kinderen en je achtergrond.
Juist omdat je nog een leven voor je hebt, bedenk hoe je leven eruit zal zien met een vrouw die niets ontziend je met een kind opzadelt. Eerlijk gezegd, er is iets behoorlijk mis met haar en het is een karaktertrek en dat blijft ze houden. Ze zal huilen, zeggen dat het een goed idee leek maar toe gebeurde het echt en nu ben jij boos, en als je van haar houdt dan kun je toch ook van jullie kind houden, enz. enz. En jij wil al je vastigheid en liefde niet kwijt dus je wil het liefst schreeuwen dat je het allemaal gaat doen.
Het nadeel blijft alleen dat je vriendin niet is verandert, ze is helemaal niet die leuke meid waar je al 10 jaar van houdt, ze heeft nog iemand anders in zich zitten en dat is geen fraai persoon.
Ik denk dat je zachtaardig bent en een enorme gever, je moet zuinig zijn op jezelf, je bent zeldzaam en verdient iemand die jouw eigenschappen ziet en ze waardeert en niet misbruikt onder het mom van liefde. Vrouwen met jouw karakter zijn ook vaak de klos bij mannen die, qua karakter, op jouw vriendin lijken.
Wat wil jij, je klinkt nog jong dus je hebt nog een heel leven voor je. In 1 opzicht is iedereen het hier wel eens dat je vriendin iets heeft gedaan wat aangeeft dat er iets heel erg mis is met haar of met jullie relatie. In een normale relatie bespreek je samen al welke bank je gaat kopen, alles wat nog ingrijpender is dan dat doe je alleen op eigen initiatief als je gewoon je zin wil.
Iemand die voor een ander bepaald hoe zijn, of haar, leven er uit gaat zien heeft een heel donker randje. Het is één van de kwalijkste manieren van bedrog, het feit dat ze je verder manipuleert door boos naar haar ouders te vertrekken en daar te blijven slapen en dat ze een kind als inzet gebruikt, is ronduit wreed. Ze kent je gevoelens omtrent kinderen en je achtergrond.
Juist omdat je nog een leven voor je hebt, bedenk hoe je leven eruit zal zien met een vrouw die niets ontziend je met een kind opzadelt. Eerlijk gezegd, er is iets behoorlijk mis met haar en het is een karaktertrek en dat blijft ze houden. Ze zal huilen, zeggen dat het een goed idee leek maar toe gebeurde het echt en nu ben jij boos, en als je van haar houdt dan kun je toch ook van jullie kind houden, enz. enz. En jij wil al je vastigheid en liefde niet kwijt dus je wil het liefst schreeuwen dat je het allemaal gaat doen.
Het nadeel blijft alleen dat je vriendin niet is verandert, ze is helemaal niet die leuke meid waar je al 10 jaar van houdt, ze heeft nog iemand anders in zich zitten en dat is geen fraai persoon.
Ik denk dat je zachtaardig bent en een enorme gever, je moet zuinig zijn op jezelf, je bent zeldzaam en verdient iemand die jouw eigenschappen ziet en ze waardeert en niet misbruikt onder het mom van liefde. Vrouwen met jouw karakter zijn ook vaak de klos bij mannen die, qua karakter, op jouw vriendin lijken.
maandag 4 januari 2021 om 23:38
+ 100Geronimo2 schreef: ↑04-01-2021 23:33Ik vind het zo sneu voor je TO dat je bang bent om alles kwijt te raken wat je nooit hebt gehad. Ik snap wel dat je schoonouders erg belangrijk voor je zijn en dat je voor jou gevoel alles kwijt raakt wat je hebt. Een concessie is dan best snel te sluiten en hoe erg kan een kind zijn?
Echt poezenman, dit is je enige leven! Het is al zo lang door anderen geleefd. Trek een streep als dat nodig is. Laat anderen er niet nog meer van afpakken. Wees lief voor jezelf. Denk eens niet alleen aan anderen.

maandag 4 januari 2021 om 23:44
Zo bizar dat er vrouwen zijn die hiermee weg denken te kunnen komen. Ik gok dat de vriendin eerder gesprekken heeft gehad met haar vriendinnen die haar vertelden dat TO vast wel bij zou draaien etc. Zo naïef en ondoordacht. Zulke slechte keuzes maken, totaal niet in het belang van het kind. En dat moet dan nog moeder worden.
maandag 4 januari 2021 om 23:48
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Mooi verwoord en hoop dat poezenman het ter harte neemt. Hij klinkt als een lieve zorgzame man.Geronimo2 schreef: ↑04-01-2021 23:33Ik vind het zo sneu voor je TO dat je bang bent om alles kwijt te raken wat je nooit hebt gehad. Ik snap wel dat je schoonouders erg belangrijk voor je zijn en dat je voor jou gevoel alles kwijt raakt wat je hebt. Een concessie is dan best snel te sluiten en hoe erg kan een kind zijn?

dinsdag 5 januari 2021 om 00:21
Geronimo2 schreef: ↑04-01-2021 23:33Ik vind het zo sneu voor je TO dat je bang bent om alles kwijt te raken wat je nooit hebt gehad. Ik snap wel dat je schoonouders erg belangrijk voor je zijn en dat je voor jou gevoel alles kwijt raakt wat je hebt. Een concessie is dan best snel te sluiten en hoe erg kan een kind zijn?
Dit.
Het zal je maar gebeuren, echt hoogverraad om dit je partner aan te doen.
Leuk voor het kind ook, mocht deze er komen.
dinsdag 5 januari 2021 om 01:42
Buffie schreef: ↑04-01-2021 18:32Wat zit iedereen opeens over "gore rotzooi" in je lijf je zeuren? Ik slik geheel vrijwillig al jarenlang de pil. Zodat er niet maandelijks "gore rotzooi" uit mijn lijf komt. Ondanks dat ik een zeer normale menstruatie had, vind ik die drie of vier dagen al teveel om ermee te stoppen. Dat er een bepaald (klein) percentage vrouwen niet goed op de pil reageert, betekent toch niet dat het voor iedereen troep is?
Nou ja, als je niet snapt dat jarenlang elke dag hormonen naar binnen pompen zeer slecht voor je is, en van invloed is op je algehele welzijn zowel fysiek als mentaal, valt er inderdaad geen discussie over te voeren.
Ik snap nooit dat vrouwen niet eerst goed nadenken en zich inlezen over wat ze zichzelf jarenlang gaan aandoen.
dinsdag 5 januari 2021 om 02:21
Ook met pilgebruik is de kans op zwangerschap niet nihil, wel uiterst klein natuurlijk dus 100% haal je echt alleen door sterilisatie.
Nu te laat, je vriendin heeft idd je vertrouwen geknakt met de ze niet integere actie. Het is onherroepelijk maar dat is her besluit van to over hoe verder ook. Het kind heeft hier niet om gevraagd, opgroeien zonder je vader te kennen is nog al wat.....
Dat je geen kind wilde betekent niet dat je geen vader kunt zijn voor dit kind. Het links mij een duivels dilemma... Of je offers zelf je wensen op en helpt dit kind grootbrengen.
Of er groeit een kind op zonder zijn vader te kennen.
Nu te laat, je vriendin heeft idd je vertrouwen geknakt met de ze niet integere actie. Het is onherroepelijk maar dat is her besluit van to over hoe verder ook. Het kind heeft hier niet om gevraagd, opgroeien zonder je vader te kennen is nog al wat.....
Dat je geen kind wilde betekent niet dat je geen vader kunt zijn voor dit kind. Het links mij een duivels dilemma... Of je offers zelf je wensen op en helpt dit kind grootbrengen.
Of er groeit een kind op zonder zijn vader te kennen.
dinsdag 5 januari 2021 om 07:02
De enige manier waarop dit goed kan komen voor het kind is als TO zich opoffert. Dat vind ik nogal wat. Omdat zij een leuk plaatje in haar hoofd had. Ik ben toch heel benieuwd wat er van dat plaatje overblijft als hij zegt dat hij degene is die parttime gaat werken en dat zij vanaf nu hoofdverantwoordelijk is voor het gezinsinkomen. Zij wil zo nodig een kind door zijn strot duwen, dan mag ze daar ook wat voor over hebben.
dinsdag 5 januari 2021 om 07:40
Zou je ook zo reageren als vriendin hard core vreemd was gegaan omdat ze zo graag wou weten hoe het met een andere man was? Moet TO dan ook proberen 'er het beste van te maken'?Trien30 schreef: ↑04-01-2021 22:39Dat iemand nu iets doet dat ongelooflijk debiel is wil niet zeggen dat de relatie, voor deze actie, slecht was. Of dat het vanaf het begin een kut relatie was.
Dat er een kind op komst is ook is een gegeven waar waarschijnlijk niks aan valt te veranderen. Daar zal TO op de een of andere manier toch een berusting in moeten vinden.

dinsdag 5 januari 2021 om 07:51
Heel mooie post Geronimo. Vriendin heeft een heel nare, manipulatieve kant. Er is al zo veel over TO heen gekomen vroeger, en dan flikt zij dit ook nog eens. Onvoorstelbaar.
Je kunt best vader zijn. Zoals ik eerder schreef, onbekendheid en angst zijn prima vatbaar om uit te dagen. Misschien vind je het wel heel mooi uiteindelijk.
Maar of de relatie met je vriendin wel goed voor je is, ik heb sterk mijn twijfels als ze dit gedrag laat zien. Juist met jouw verleden had je vriendin rekening met je moeten houden. En nu zit uitgerekend zij verdrietig te zijn bij haar ouders. Hallo? Dit gedrag gaat nog wel vaker de kop opsteken. Ik zou er voor passen. De kans is groot dat jullie apart gaan wonen. En zo ja, dan is dat haar schuld.
Je kunt best vader zijn. Zoals ik eerder schreef, onbekendheid en angst zijn prima vatbaar om uit te dagen. Misschien vind je het wel heel mooi uiteindelijk.
Maar of de relatie met je vriendin wel goed voor je is, ik heb sterk mijn twijfels als ze dit gedrag laat zien. Juist met jouw verleden had je vriendin rekening met je moeten houden. En nu zit uitgerekend zij verdrietig te zijn bij haar ouders. Hallo? Dit gedrag gaat nog wel vaker de kop opsteken. Ik zou er voor passen. De kans is groot dat jullie apart gaan wonen. En zo ja, dan is dat haar schuld.

dinsdag 5 januari 2021 om 07:57
Als TO wegloopt van een vreemdgaande vriendin, dan is het trauma niet zo groot voor TO. Als TO hiervan wegloopt, dan zal hij moeten leven met de levenslange wetenschap dat zijn kind hem niet zal kennen. Dat kan heel traumatiserend zijn. Net als verder een leven opbouwen met iemand die in staat is tot zulk bedrog. Zijn vriendin heeft hem echt voor een vreselijk dilemma geplaatst met die actie van haar.

dinsdag 5 januari 2021 om 08:05
Ik heb zowel fysiek als mentaal veel meer last als ik niet de pil slik dan als ik dat wel doe.Metallover schreef: ↑05-01-2021 01:42Nou ja, als je niet snapt dat jarenlang elke dag hormonen naar binnen pompen zeer slecht voor je is, en van invloed is op je algehele welzijn zowel fysiek als mentaal, valt er inderdaad geen discussie over te voeren.
Ik snap nooit dat vrouwen niet eerst goed nadenken en zich inlezen over wat ze zichzelf jarenlang gaan aandoen.