Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
dinsdag 5 januari 2021 om 11:16
dinsdag 5 januari 2021 om 11:18
Ah, dat wist ik niet. In dat geval mag er hier ook worden ingegrepen.redbulletje schreef: ↑05-01-2021 10:19er zijn anders toch vaak bannen uitgedeeld aan mensen die aan minder structurele victim blaming doen bij vrouwen
dinsdag 5 januari 2021 om 11:18
Als hij het kind niet erkent dan kan zij ook niets van hem eisen. En aangezien zij eenzijdig heeft beslist om hem met een kind op te zadelen, zou ik het niet erkennen, mag ze er alleen voor opdraaien. Zoiets dóe je gewoon niet. Ik zou haar nooit meer willen zien.Tiswa schreef: ↑04-01-2021 08:21Zo echt hè! Echt te bizar voor woorden dat men hier de man nog de schuld van wil geven.
TO zoals meerdere mensen al aangegeven hebben, kun je een abortus niet afdwingen. Als zij besluit het kind te houden, dan wordt je hoe dan ook vader. Het lijkt me vooral belangrijk dat je gaat bedenken in welke mate je een rol wil gaan spelen in het leven van het kind, en of je nog een relatie wil met iemand die je zo genaaid heeft.
Ga ook uitzoeken wat jouw rechten en plichten zijn tov het kind. Ook als jij ervoor kiest geen actieve vaderrol op je te nemen, en de relatie verbreekt, kan jouw (ex)vriendin bijvoorbeeld alimentatie van je gaan vragen.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:19
Daarr heb je een punt. Mijn excuses voor mijn gestrekte been. Dat was niet nodig en onaardig.Rachmaninoff schreef: ↑05-01-2021 11:10Wat trouwens een onaardige opmerking terwijl ik net iets vertel wat me erg pijn heeft gedaan. Jij hebt wel het inlevingsvermogen van een aardappel of niet?
Je schoonvader is een vervelende kerel en ik snap wel dat zijn opmerkingen je enorm gekwetst hebben

Chocolade, altijd goed!
dinsdag 5 januari 2021 om 11:22
Zo eens mer deze reactie. Je wordt van alle kanten gemanipuleerd. Neem het heft in eigen handen en doe wat jíj wilt. Zij heeft het recht niet om jouw leven te bepalen. Ik vind het een van de laagste dingen die je als vrouw kunt doen. Velen komen ermee weg helaas.Geronimo2 schreef: ↑05-01-2021 10:40Mijn hart breekt als ik lees hoe er over jouw gevoelens en wensen wordt heen gedenderd, de appel valt blijkbaar niet ver van de boom als je schoonouders je ook al manipuleren door te zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is zonder jouw kant aan te horen. Je vriendin blijkt niet anders te zijn dan de moeders die je niet te vertrouwen vindt. Zwanger worden zonder na te denken over de gevolgen voor het kind, dieper kan een mens niet zinken. Als het kind er komt (er kan nog van alles mis gaan) dan ben jij niet de gene die zijn kind in de steek laat, dat is je vriendin. Goed vaderschap is er zijn voor je kind als het je nodig heeft, om er van te houden ongeacht wat dan ook en hiervoor hoef je niet perse samen te zijn/leven/wonen met de moeder. Ja, het is misschien idealer maar niet noodzakelijk. Er zijn zo veel kinderen met gescheiden ouders die toch een liefdevolle opvoeding krijgen en weten en voelen dat er van ze gehouden wordt.
Ik weet niet of je dit nog leest maar probeer eens te visualiseren hoe jij je leven nu zou willen. Je bent nu 10 jaar ouder, misschien wil je wel een gezellig huisje aan een haven met een extra kamertje voor eventueel kind, een plek waar je je veilig voelt en jezelf kan zijn. Droom er eens op los, wat wil je als je je niet zou laten leiden door de angst die je voelt. Angst en onzekerheid zijn alleen gevoelens en zeggen niets over wat je kunt en waar je toe in staat bent. Teleurstellingen in het verleden zeggen helemaal niets over hoe je toekomst er uit gaat zien, je kan nu de keten doorbreken waar je al zo lang in zit door zelf je leven te creëren zonder afhankelijk te zijn van wat anderen besluiten wat jij verdient of mag krijgen. Je bent niet meer afhankelijk van pleeggezinnen en je hoeft ook niet meer afhankelijk te zijn van wat je vriendin en schoonouders voor je bedenken. Pak dat stuur en maak die enorme stap om een punt te zetten achter wie je was, het moet toch een keer gebeuren en dan is dit wel een goed moment. Eventueel goed vaderschap is dan ook veel beter in te passen dan onder het juk van vriendin en schoonvader. Ik wens je een mooi leven toe.

dinsdag 5 januari 2021 om 11:23
Die vriendin had het beste gewoon kunnen zeggen dat ze per ongeluk zwanger was geworden, ondanks de pil...Cecilie schreef: ↑04-01-2021 19:29Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.
Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:23
Niet waar, als hij he tkind niet erkent valt er helemaal niks te dwingen.Livingston schreef: ↑05-01-2021 10:43nee hij is spermadonor alleen geen anonieme en iemand die verplicht kan worden te betalen....
dinsdag 5 januari 2021 om 11:24

dinsdag 5 januari 2021 om 11:25
Jawel hoor. Je kunt niet je onderhoudsplicht ontlopen door je kind niet te erkennen.Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:23Niet waar, als hij he tkind niet erkent valt er helemaal niks te dwingen.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:26
Precies, zij heeft gewoon heel egoïstisch gehandeld en hem niet betrokken bij haae keuze, ze moest en zou een kind. Zoiets mag je een ander nooit opleggen, hoewel veel vrouwen dat wel (stiekem) doen. Ik ken ze ook. Laat haar het maar lekker uitzoeken met haar kind. Ik zou er niets mee te maken willen hebben verder. Het is een naaistreek van heb ik jou daar.Doornroosje75 schreef: ↑05-01-2021 11:06Het is niet misgegaan. Zij heeft een keuze gemaakt. Bewust. En ze heeft die keuze niet met hem gedeeld.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:27

dinsdag 5 januari 2021 om 11:27
Lezen jullie (ook degene die je quote) überhaupt wel? Het kind komt er. Maar hij zou kunnen kijken of hij het wél leuk begint te vinden als het kindje er eenmaal is. Dat kan hè!? Want zijn reden om geen kinderen te willen is zijn verleden, niet dat hij kinderen niet leuk vindt of zelfs haat. Iedereen moet leren om een goede papa of mama te worden! En juist vanwege zijn verleden weet hij hoe hij de opvoeding niet wil.
Dus ik zou er voor gaan als ik TO was. Als hij het uiteindelijk écht niks vindt kan hij alsnog bij haar weg, en vervolgens z'n financiële verantwoordelijkheid nemen.
Maar niet geprobeerd = niet weten hoe je het echt zal vinden.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:29
Kan allemaal stap voor stap via de rechter worden afgedwongen. DNA-test, erkenning (hoewel dat woord dan eigenlijk niet helemaal klopt), en aansluitend bijdragen aan de kosten van het levensonderhoud. Ik weet natuurlijk niet of vriendin dat zal doen, maar het kan wel.Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:23Niet waar, als hij he tkind niet erkent valt er helemaal niks te dwingen.
lariba wijzigde dit bericht op 05-01-2021 11:32
16.97% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 11:31
Daar heb je in NL gewoon rechtspraak voor. Welk lalaland leef jij?Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:27Je bent niets verplicht als jij niet erkent dat het kind van jou is. Hoe wil zij dat gaan bewijzen dan?

dinsdag 5 januari 2021 om 11:32
Kijk anders even hier:Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:27Je bent niets verplicht als jij niet erkent dat het kind van jou is. Hoe wil zij dat gaan bewijzen dan?
https://www.devos.nl/nieuws/kinderalime ... -erkenning
Dat lijkt me sterk. Hij heeft het recht daar niet aan mee te werken. Is wel de omgekeerde wereld hè, dat vrouwen zomaar vanalles kunnen gaan afdwingen. Hij wilde geen kind en kan daar ook voor kiezen.
En samen blijven met de persoon die hem doelbewust erin geluisd heeft? Een relatie zonder vertrouwen dus...AudiR8 schreef: ↑05-01-2021 11:27Lezen jullie (ook degene die je quote) überhaupt wel? Het kind komt er. Maar hij zou kunnen kijken of hij het wél leuk begint te vinden als het kindje er eenmaal is. Dat kan hè!? Want zijn reden om geen kinderen te willen is zijn verleden, niet dat hij kinderen niet leuk vindt of zelfs haat. Iedereen moet leren om een goede papa of mama te worden! En juist vanwege zijn verleden weet hij hoe hij de opvoeding niet wil.
Dus ik zou er voor gaan als ik TO was. Als hij het uiteindelijk écht niks vindt kan hij alsnog bij haar weg, en vervolgens z'n financiële verantwoordelijkheid nemen.
Maar niet geprobeerd = niet weten hoe je het echt zal vinden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Jij kunt helemaal niet weten of zij een kutrelatie (aan elkaar) hebben! Met je aanname, alleen omdat zij een onhandige beslissing heeft gemaakt.
Man man man...
dinsdag 5 januari 2021 om 11:33
Zoals Luci ook al zegt: keep dreaming. Het kan, en het gebeurt. Sterker nog, als vriendin ooit een uitkering aanvraagt gaat de gemeente haar dwingen deze procedure te doorlopen.Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:32Dat lijkt me sterk. Hij heeft het recht daar niet aan mee te werken. Is wel de omgekeerde wereld hè, dat vrouwen zomaar vanalles kunnen gaan afdwingen. Hij wilde geen kind en kan daar ook voor kiezen.

dinsdag 5 januari 2021 om 11:34
Dat jij víndt dat iemand het recht heeft om iets te doen of na te laten, wil nog niet zeggen dat dat juridisch ook zo is.Sylphide75 schreef: ↑05-01-2021 11:32Dat lijkt me sterk. Hij heeft het recht daar niet aan mee te werken. Is wel de omgekeerde wereld hè, dat vrouwen zomaar vanalles kunnen gaan afdwingen. Hij wilde geen kind en kan daar ook voor kiezen.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:35
Jeetje, dat vind ik echt belachelijk. Wist niet dat dat zo zat. Volgens mij was het vroeger anders, maar oké. Dat zet mannen wel heel erg klem vind ik. Als ik een man was die zeker weet geen kind te willen zou ik me dan ook laten steriliseren. Dan wert je zeker dat je niet genaaid kunt worden. Want reken maar dat er een hoop vrouwen rondlopen die mannen gewoon als een spermadonor zien. Dan moeten ze ook niet mauwen als ze het daarna alleen moeten doen en alleen voor de kosten moeten opdraaien.bia-pia schreef: ↑05-01-2021 11:32Kijk anders even hier:
https://www.devos.nl/nieuws/kinderalime ... -erkenning

dinsdag 5 januari 2021 om 11:36
Sommige mensen hebben een nogal verwrongen idee van relaties, zelfs in brede zinDoornroosje75 schreef: ↑05-01-2021 11:32En samen blijven met de persoon die hem doelbewust erin geluisd heeft? Een relatie zonder vertrouwen dus...

dinsdag 5 januari 2021 om 11:37
Mensen, eerlijk gezegd vind ik dat geklets over hoe zielig en verschrikkelijk en afschuwelijk het voor TO is een beetje pathetisch. Ja, het is een onwijs heftige actie, en ja dat is niet zomaar goed te praten. Maar kom op: TO is geen kind meer, zijn kind straks wel.
Er is vast ook een andere kant. TO zegt zelf dat hij zijn vriendin wel verteld heeft over de pleeggezinnen, maar dat ze niet 'alles' weet. Verder raakt hij 'alles en iedereen' kwijt als hij een einde aan deze relatie maakt.
Op mij komt het over dat TO zich super afhankelijk heeft gemaakt van zijn vriendin en haar familie, en dat hij zich nu het slachtoffer voelt van zowel zijn jeugd als zijn huidige omstandigheden.
Persoonlijk denk ik TO, dat je nu op de leeftijd bent dat je aan jezelf mag gaan werken, een eigen leven mag gaan opbouwen, mag gaan dealen met je pijn en je angsten, mag gaan leren om je open te stellen to degene waar je van zegt te houden.
Het lijkt alsof je alles afhoudt en aan de ander overlaat: je wil geen gezin omdat je zelf een slechte jeugd hebt gehad, je wil de relatie niet stoppen omdat je dan niets en niemand meer hebt, je hebt maar een klein deel met je vriendin gedeeld en zoekt je heil nu anoniem op een forum (Lekker makkelijk), je bent blij dat je kan vluchten naar je werk etc.
Het is klote wat je nu overkomt, daar moet je iets mee. Neem het heft in eigen handen en bouw je eigen leven op. Je bent er echt groot genoeg voor nu.
Er is vast ook een andere kant. TO zegt zelf dat hij zijn vriendin wel verteld heeft over de pleeggezinnen, maar dat ze niet 'alles' weet. Verder raakt hij 'alles en iedereen' kwijt als hij een einde aan deze relatie maakt.
Op mij komt het over dat TO zich super afhankelijk heeft gemaakt van zijn vriendin en haar familie, en dat hij zich nu het slachtoffer voelt van zowel zijn jeugd als zijn huidige omstandigheden.
Persoonlijk denk ik TO, dat je nu op de leeftijd bent dat je aan jezelf mag gaan werken, een eigen leven mag gaan opbouwen, mag gaan dealen met je pijn en je angsten, mag gaan leren om je open te stellen to degene waar je van zegt te houden.
Het lijkt alsof je alles afhoudt en aan de ander overlaat: je wil geen gezin omdat je zelf een slechte jeugd hebt gehad, je wil de relatie niet stoppen omdat je dan niets en niemand meer hebt, je hebt maar een klein deel met je vriendin gedeeld en zoekt je heil nu anoniem op een forum (Lekker makkelijk), je bent blij dat je kan vluchten naar je werk etc.
Het is klote wat je nu overkomt, daar moet je iets mee. Neem het heft in eigen handen en bouw je eigen leven op. Je bent er echt groot genoeg voor nu.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:37
Ja dat vertrouwen komt toch nooit meer terug? Ik ben echt in shock dat een man in zo'n geval dus helemaal niks te zeggen heeft. Zelfs al s hij het kind niet erkent kan zij toch alimentatie van hem eisen blijkbaar.Doornroosje75 schreef: ↑05-01-2021 11:32En samen blijven met de persoon die hem doelbewust erin geluisd heeft? Een relatie zonder vertrouwen dus...