Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Avena schreef:
06-01-2021 10:31
Ik zeg dus niet: onder druk zetten. Maar gewoon eens een goed gesprek mee hebben. Een spiegel voorhouden. Wie weet doorziet ze de consequenties wel helemaal niet. Van dat kind alleen moeten opvoeden (want ze was er vanuit gegaan dat haar partner wel bij haar blijft), van je kind willens en wetens opzadelen met het feit dat een van zijn ouders hem niet gewild heeft.
Mee eens. Het is wel een lastig evenwicht tussen "iedereen is na conceptie verplicht positief te zijn over een zwangerschap" en "als jij geen abortus pleegt vind ik jou [vul iets lelijks in]".
Het eerste doet geen recht aan het slachtoffer in deze zaak, het tweede geen recht aan de integriteit van de zwangere.

Daarom lijkt het me hier inderdaad goed dat beide partijen hun standpunt bepalen, dit bespreken en dan ook het resultaat gaan uitwerken, wat het ook is. Sowieso zodat ieder zijn emotie kan verwerken maar ook dat bij een eventueel kind dat kind begint in een zo goed mogelijke situatie.
Avena schreef:
06-01-2021 10:31
Ik zeg dus niet: onder druk zetten. Maar gewoon eens een goed gesprek mee hebben. Een spiegel voorhouden. Wie weet doorziet ze de consequenties wel helemaal niet. Van dat kind alleen moeten opvoeden (want ze was er vanuit gegaan dat haar partner wel bij haar blijft), van je kind willens en wetens opzadelen met het feit dat een van zijn ouders hem niet gewild heeft.

Maar ieder mens raakt in de loop van zijn leven wel ergens mee opgezadeld. Zou je dan ook een baby moeten laten aborteren als je weet dat hij een bepaalde handicap heeft? Ik ben opgezadeld met de wetenschap dat mijn vader mij een enorme tegenvaller vond. Een ander heeft twee ouders die het uiterste van hem vergen, weer een ander is blind en er zijn ook kinderen die slechts bij 1 ouder gewenst waren.
Het is niet per definitie heel zielig wanneer het kind bij 1 ouder opgroeit. Zelfs niet wanneer hij maar bij 1 ouder gewenst is. Hij is gewenst, klaar! Ideaal is anders, maar ideaal bestaat eigenlijk niet.
Getaway_Car_59 schreef:
06-01-2021 10:33
Nou, als je in deze tijd arbotus nog steeds als een kindermoord ziet, ben je toch wel aardig gek.
Er stond 'een zonde of moord'. Als je religieus bent vandaag de dag, ben je volgens jou dan ook wel aardig gek?
En heb je daar nog persoonlijke grenzen in? Je mag abortus tot 24 weken, dan is het een kind dat net wel/ net niet levensvatbaar. Het heeft dan een volledig lijf. Vanaf welk moment vind jij het 'aardig gek' als iemand het als moord ziet?
En als het dan allemaal 'toch wel aardig gek' is, is het dan ook opgenomen in de DSM? Ben je ook arbeidsongeschikt vanwege psychiatrische redenen, met dat soort opvattingen? Moeten religieuze mensen eigenlijk gewoon vanaf hun 18e WAJONG krijgen vanwege gestoordheid?

Ik ben zelf overigens niet religieus en pro choice, maar ik vind wel dat je daar zorgvuldig mee moet omgaan, net als met euthanasie. Voor mij zit er wel verschil tussen de MAP, een abortus voor - zeg - 13 weken of een veel latere abortus, vanaf enig moment is het voor mij gevoelsmatig zoiets als euthanasie. Ofwel: kan, maar je moet er heel goede redenen voor hebben. Dat maakt mij in jouw ogen waarschijnlijk aardig gek, maar dat kan me niet zo heel veel schelen.
Cecilie schreef:
06-01-2021 10:43
Maar ieder mens raakt in de loop van zijn leven wel ergens mee opgezadeld. Zou je dan ook een baby moeten laten aborteren als je weet dat hij een bepaalde handicap heeft? Ik ben opgezadeld met de wetenschap dat mijn vader mij een enorme tegenvaller vond. Een ander heeft twee ouders die het uiterste van hem vergen, weer een ander is blind en er zijn ook kinderen die slechts bij 1 ouder gewenst waren.
Het is niet per definitie heel zielig wanneer het kind bij 1 ouder opgroeit. Zelfs niet wanneer hij maar bij 1 ouder gewenst is. Hij is gewenst, klaar! Ideaal is anders, maar ideaal bestaat eigenlijk niet.

Nogmaals, dit is een kind willens en wetens met zoiets opzadelen. Dat is heel wat anders dan wanneer het anders loopt in het leven. Natuurlijk kan een kind prima opgroeien bij één ouder. Maar voor mij is het een wezenlijk verschil: een moeder die er bewust voor heeft gekozen om in haar eentje een kind te krijgen of een moeder die bewust jouw vader erin geluisd heeft met jou als gevolg.

Het is echt een recept voor ellende dit. Een vader met jeugdtrauma's, die straks vanwege die trauma's uit schuldgevoel maar een rol in de opvoeding van zijn kind gaat spelen...
bia-pia schreef:
06-01-2021 10:47
Er stond 'een zonde of moord'. Als je religieus bent vandaag de dag, ben je volgens jou dan ook wel aardig gek?
En heb je daar nog persoonlijke grenzen in? Je mag abortus tot 24 weken, dan is het een kind dat net wel/ net niet levensvatbaar. Het heeft dan een volledig lijf. Vanaf welk moment vind jij het 'aardig gek' als iemand het als moord ziet?
En als het dan allemaal 'toch wel aardig gek' is, is het dan ook opgenomen in de DSM? Ben je ook arbeidsongeschikt vanwege psychiatrische redenen, met dat soort opvattingen? Moeten religieuze mensen eigenlijk gewoon vanaf hun 18e WAJONG krijgen vanwege gestoordheid?

Ik ben zelf overigens niet religieus en pro choice, maar ik vind wel dat je daar zorgvuldig mee moet omgaan, net als met euthanasie. Voor mij zit er wel verschil tussen de MAP, een abortus voor - zeg - 13 weken of een veel latere abortus, vanaf enig moment is het voor mij gevoelsmatig zoiets als euthanasie. Ofwel: kan, maar je moet er heel goede redenen voor hebben. Dat maakt mij in jouw ogen waarschijnlijk aardig gek, maar dat kan me niet zo heel veel schelen.
Rustig aan, je draaft door.
bia-pia schreef:
06-01-2021 10:47
...maar dat kan me niet zo heel veel schelen.
Nou, het lijkt je toch nogal veel te doen.
Cecilie schreef:
Het is niet per definitie heel zielig wanneer het kind bij 1 ouder opgroeit. Zelfs niet wanneer hij maar bij 1 ouder gewenst is. Hij is gewenst, klaar!
Kijk inderdaad uit dat je je eigen ervaring niet projecteert op die van TO: je kent vooral zijn vriendin niet. Zij kan heel anders zijn dan jij.

Het klinkt alsof de vriendin vooral wenst om een deze-relatie-met-een-kind te hebben. Dat is al niet realistisch lijkt me. En of het kind nog steeds gewenst is bij het alternatief dat wel realistisch is, dat kan alleen zij bepalen.
Avena schreef:
06-01-2021 10:48
Nogmaals, dit is een kind willens en wetens met zoiets opzadelen. Dat is heel wat anders dan wanneer het anders loopt in het leven. Natuurlijk kan een kind prima opgroeien bij één ouder. Maar voor mij is het een wezenlijk verschil: een moeder die er bewust voor heeft gekozen om in haar eentje een kind te krijgen of een moeder die bewust jouw vader erin geluisd heeft met jou als gevolg.

Het is echt een recept voor ellende dit. Een vader met jeugdtrauma's, die straks vanwege die trauma's uit schuldgevoel maar een rol in de opvoeding van zijn kind gaat spelen...
Als ze hem op slinkse wijze erin had willen luizen had ze wel gezegd dat ze door de pil heen zwanger is geraakt en had ze het ook niet als verassing gepresenteerd lijkt me.
Daar is iets lelijk mis gegaan in de communicatie en zijn ze beiden verantwoordelijk voor.
Traumas hebben we verder allemaal opgelopen in ons leven groot of klein.
Dat is geen reden om dan maar weg te lopen van je verantwoordelijkheden.
Dat doen moeders in de meeste gevallen ook niet namelijk als ze het even zwaar hebben.
Heb daarom ook weinig geduld voor kerels die bij het minste geringste hun koter de rug toekeren.
Je hebt gewoon je verantwoordelijkheid te nemen en als TO ervoor kiest dat niet te doen vind ik dat al net zo verwerpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Voor een discussie over abortus mogen jullie een topic openen. Dit hoort óók niet in dit topic thuis.

Met vriendelijke groet,

Ik Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Avena schreef:
06-01-2021 10:37
Je geeft dat kind een ontzettend valse start. Uit puur egoïsme. Het idee. Dat je zou weten dat jij op de wereld bent omdat je moeder je vader erin geluisd heeft. En dat je vader je nooit gewild heeft. Het kan natuurlijk best goedkomen met zo iemand, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je hier niks aan overhoudt. Daar kan goed mee te leven zijn, of het kan je hele opvoeding en verdere leven beheersen. En dan dus niet omdat het leven van je ouders anders gelopen is dan gehoopt, maar omdat je moeder je dit bewust heeft aangedaan. Ik vind dat hier door sommige mensen bijzonder licht over gedacht wordt. De vriendin van TO speelt met mensenlevens.
het gaat niet om licht-denken over wat de vriendin van TO gedaan heeft. Dat is een kutstreek. Maar dat is verleden tijd, ende kutstreek is niet meer terug te draaien. Daar heel lang over door gaan, heeft geen enkele zin
lilalinda schreef:
06-01-2021 11:24
het gaat niet om licht-denken over wat de vriendin van TO gedaan heeft. Dat is een kutstreek. Maar dat is verleden tijd, ende kutstreek is niet meer terug te draaien. Daar heel lang over door gaan, heeft geen enkele zin
Hij is wel terug te draaien, en daarom is het wel relevant om het daarover te hebben.

Daarnaast is het relevant voor de inschatting van haar moederschap. Je zult een relatie met je kind moeten opbouwen. Ze heeft laten zien dat ze wat betreft relaties niet goed overweg kan met TO. Dat hoeft niets te zeggen over haar moederschap, maar dat kan zeker wel zo zijn. Iets om het over te hebben.
Ceder schreef:
06-01-2021 11:47
Hij is wel terug te draaien, en daarom is het wel relevant om het daarover te hebben.

Daarnaast is het relevant voor de inschatting van haar moederschap. Je zult een relatie met je kind moeten opbouwen. Ze heeft laten zien dat ze wat betreft relaties niet goed overweg kan met TO. Dat hoeft niets te zeggen over haar moederschap, maar dat kan zeker wel zo zijn. Iets om het over te hebben.
zoals al eerder belicht in dit topic.
Ja dat zou eventueel kunnen. TO moet in scenario's gaan denken

Het scenario dat het meest waarschijnlijk is, en met de meeste impact is: baby
Een scenario waarbij een vrouw een gewenste zwangerschap afbreekt, is niet erg waarschijnlijk. Mocht het gebeuren, dat vraag ik me wel af, hoe de relatie dan goed moet komen. Want zij kunnen elkaar niet bieden, wat ze nodig hebben.
lilalinda schreef:
06-01-2021 11:55
zoals al eerder belicht in dit topic.
Ja dat zou eventueel kunnen. TO moet in scenario's gaan denken

Het scenario dat het meest waarschijnlijk is, en met de meeste impact is: baby
Een scenario waarbij een vrouw een gewenste zwangerschap afbreekt, is niet erg waarschijnlijk. Mocht het gebeuren, dat vraag ik me wel af, hoe de relatie dan goed moet komen. Want zij kunnen elkaar niet bieden, wat ze nodig hebben.
We denken er grotendeels hetzelfde over. Jij redeneert vooral vanuit de baby, ik vooral vanuit de relatie. Maar we delen dat we ongelukkige kinderen willen voorkomen.

Geen zwangerschap èn geen relatie lijkt mij trouwens een optie die je niet noemt maar die, hoe pijnlijk die ook is voor beiden, misschien het verstandigste is het meeste recht doet aan zowel TO als zijn vriendin.
Ceder schreef:
06-01-2021 12:04

Geen zwangerschap èn geen relatie lijkt mij trouwens een optie die je niet noemt maar die, hoe pijnlijk die ook is voor beiden, misschien het verstandigste is het meeste recht doet aan zowel TO als zijn vriendin.
als het een miskraam wordt, ben ik dan met je eens
maar een abortus vind ik bij gewenste zwangerschappen nooit een optie
Avena schreef:
06-01-2021 10:37
Dat je zou weten dat jij op de wereld bent omdat je moeder je vader erin geluisd heeft.
Ik denk dat die moeder dat helemaal niet aan kind gaat vertellen en ik betwijfel of vader dat gaat doen.
lilalinda schreef:
06-01-2021 12:31
als het een miskraam wordt, ben ik dan met je eens
maar een abortus vind ik bij gewenste zwangerschappen nooit een optie
Jouw standpunt wringt bij mij.

Je gunt TO van harte "geen kind"
Je vindt dat TO's vriendin een ontzettende kutstreek heeft geleverd
Maar blijkbaar, gezien jouw bovenstaande reactie, gun je TO's vriendin wel het kind.
Cecilie schreef:
Snap niet dat dat nog niet vanzelfsprekend is eerlijk gezegd. Alles wat ze kunnen testen op voorhand doen ze toch niet voor niks? Als het je niet boeit of je kind een handicap heeft kun je net zo goed al die echo's en andere testen achterwege laten als je het toch op de wereld wil zetten.
Ceder schreef:
06-01-2021 13:01

Maar blijkbaar, gezien jouw bovenstaande reactie, gun je TO's vriendin wel het kind.

Je kan een vrouw niet dwingen tot een abortus, als zij het kind wil houden heeft ze dat goed recht. Ik zie geen tegenstrijdigheden in de post van lilalinda.
In_Tenebris schreef:
06-01-2021 13:08
Je kan een vrouw niet dwingen tot een abortus, als zij het kind wil houden heeft ze dat goed recht. Ik zie geen tegenstrijdigheden in de post van lilalinda.
Tena: juridisch waren we er al een tijdje uit.
Dit is het relationele/emotionele aspect.
Wat TO wil weegt op dit moment niet zwaarder dan wat zijn vriendin wil.

Ik zou een gewenste zwangerschap ook absoluut niet afbreken.
Ceder schreef:
06-01-2021 13:12
Tena: juridisch waren we er al een tijdje uit.
Dit is het relationele/emotionele aspect.

Ik had het daar ook over. Die keus is aan de vrouw, hoe zuur dat ook kan zijn.
VANTA schreef:
06-01-2021 13:17
Wat TO wil weegt op dit moment niet zwaarder dan wat zijn vriendin wil.

Ik zou een gewenste zwangerschap ook absoluut niet afbreken.

Ik zou er niet eens over durven beginnen, ook niet in de situatie van TO.
Ceder schreef:
06-01-2021 13:01

jazeker, ik gun de vriendin een kind, ik gun TO geen kind, ik gun hen beiden een fijne relatie, ik gun de baby een fijn leven
Maar dat gaat echt niet allemaal lukken, want in deze situatie zijn mensen met tegenstrijdige belangen, dus niet iedereen gaat 100% zijn zin krijgen
En dat staat los van, dat ik het een kutstreek vond. Of wat mijn abortusstandpunt is, of wat ik vind van of mannen aan de pil moeten.
Maar grote kans, dat de baby er wel komt, dus daar moet een plan voor komen
Getaway_Car_59 schreef:
06-01-2021 10:33
Nou, als je in deze tijd arbotus nog steeds als een kindermoord ziet, ben je toch wel aardig gek.
Dat je dit zo durft te zeggen vind ik dan weer heel gek.
Er zijn namelijk best veel mensen die er wel zo over denken. Niet een paar extremistische idioten.
Verbieden op een bepaalde manier te denken en voor gek verklaren gaat in mijn ogen in hogesnelheidstreinvaart richting druk en dwang.
Beetje gek als je dat zelf niet ziet of het inlevingsvermogen of voorstellingsvermogen mist om dat te zien.

Ik denk dat iemand die gewenst zwanger is (en dat is helaas voor TO in dit verhaal wel het geval) abortus van haar gewenste kind geen optie vindt. Lijkt mij ook logisch.
TO, ik hoop voor jou dat ze jouw wens meeneemt in haar beslissing. Ik vrees voor je dat je uit moet gaan van een toekomst die jou opgedrongen is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Jammer voor poezenman hoe dit topic ontspoort.

@poezenman. Wat een kutsituatie. Ik kan mij voorstellen dat jij je behoorlijk genaaid voelt. Ik ben ook bang dat dit je relatie de das om doet. Je kunt haar niet vertrouwen.
En dat is keiverdrietig. Je liefde van 10 jaar kwijt en een kind wat je niet wilt en waar je wel geacht wordt voor te zorgen.
Ik heb het met je te doen. Sterkte
lorrelies wijzigde dit bericht op 06-01-2021 14:18
0.26% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven