Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is geen gunnen maar realiteit dat dit kind zeer waarschijnlijk gaat komen.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:42
Ja dat heeft de partner dan prima voor elkaar gekregen.
Emoties op zij zetten en doorgaan door de keuzes die de partner heeft gemaakt.
Ja, zo werkt het nu eenmaal in het leven. Soms overkomt je iets door toedoen van een ander en je moet toch door.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:46
Heel veel kinderen weten ook dat ze een ongelukje waren
hoeveel precies? welk percentage?
Theamuts schreef:
06-01-2021 13:43
Ik ben wel benieuwd naar de andere kant van dit verhaal. Ergens zal er toch nog de hoop hebben gezeten dat TO van mening zou veranderen. Waar komt die hoop vandaan, heeft TO haar deze gegeven?
Het lijkt me in ieder geval niet dat voor haar duidelijk is geweest dat ze haar relatie in de prullenbak zou gooien als ze dit "geintje" zou flikken.

Wat iemand anders al eerder in deze draad aangaf: TO, waarom heb je je eerder niet laten steriliseren om de ernst van je mening hierin aan te geven? Waarom laat je je vriendin hormonen slikken terwijl het voor jou een kleine moeite en een definitief antwoord was geweest.
Omdat je in een relatie op elkaar zou moeten vertrouwen. Hij dacht dat zijn “ Nee” wel duidelijk was. En zijn vriendin besefte dat prima, want anders hoefde ze niet stiekem te stoppen.
Dan had ze gewoon kunnen zeggen dat ze stopte met de pil.

Maar dat schip is allang vertrokken, ook in dit topic.
Het kind komt er waarschijnlijk en TO zal ermee moeten dealen dat hem wordt aangedaan wat hij juist wilde voorkomen.:Een ongewenst kind.
lilalinda schreef:
06-01-2021 13:48
hoeveel precies? welk percentage?
Je mag er zelf op googelen.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:39
Met andere woorden vrouw krijgt een schouderklopje en to betaald alimentatie.
en ze leven nog lang en gelukkig
Er wordt hier inderdaad nogal voorbij gegaan aan de emoties van TO, en dat lijkt me nogal ongezond en risicovol.

Zijn vriendin heeft valselijk zijn genen gestolen. Het wisselt hoe mensen daarover denken, maar het is natuurlijk iets heel primairs in meerdere opzichten.
Door die focus op "de baby komt", negeer je dat volslagen. Zowel TO als zijn vriendin hebben nog niet gedeald met dat issue hoor. En het is ontzettend relevant voor hoe het eventuele ouderschap ingestoken gaat worden.
anoniem_658ddd2dacf57 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 13:55
0.07% gewijzigd
Oh wauw TO.

Je bent er echt ingeluisd. Dit kan gewoon echt niet van je vriendin. Wat een egoïstische trut. Sorry kan er niks anders van maken. Ik zou per direct bij haar weggaan want de vertrouwen is weg.

Als jij echt geen kinderen wilt, laat je alles behalve overhalen want hier een moeder van een zoontje van 1 en binnenkort nog een klein hummeltje erbij en ik ervaar het als pittig maar ik heb ervoor gekozen en doe het echt met alle liefde en heb totaal geen spijt van mijn keuze.

Als jij al aangeeft dat jij echt geen kind wilt dan gaat dit jou van binnen kapot vreten. Denk aan jezelf!

Ik heb het met je te doen. Succes ermee!
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:51
Je mag er zelf op googelen.
ah, u serveert lulkoek bij de koffie?
jummie
Ceder schreef:
Er wordt hier inderdaad nogal voorbij gegaan aan de emoties van TO, en dat lijkt me nogal ongezond en risicovol.

Zijn vriendin heeft valselijk zijn genen gestolen. Het wisselt hoe mensen daarover denken, maar het is natuurlijk iets heel primairs in meerdere opzichten.
Door die focus op "de baby komt", negeer je dat volslagen. Zowel TO als zijn vriendin hebben nog niet gedeald met dat issues hoor. En het is ontzettend relevant voor hoe het eventuele ouderschap ingestoken gaat worden.
Oneens. Het lijkt me heel gezond om je niet te focussen op zaken die je niet kunt veranderen.
lilalinda schreef:
06-01-2021 13:53
ah, u serveert lulkoek bij de koffie?
jummie
Smakelijk eten.
CHL schreef:
Oneens. Het lijkt me heel gezond om je niet te focussen op zaken die je niet kunt veranderen.

Ik ben het helemaal met je eens, ook met je post hiervoor. Soms heb je het gewoon maar te doen met de situatie zoals het is.
Ceder schreef:

Door die focus op "de baby komt", negeer je dat volslagen. Zowel TO als zijn vriendin hebben nog niet gedeald met dat issues hoor. En het is ontzettend relevant voor hoe het eventuele ouderschap ingestoken gaat worden.
maar het ergste wat TO kan doen, is het uitmaken
en dan?? dan blijft nog dat verrekte punt, dat hij ongewenst een kind krijgt
CHL schreef:
Oh is dat zo?
Ik leer toch elke dag weer bij hier.
Dus to moet zich aanpassen aan andermans grillen?
CHL schreef:
Dat is juist de essentie: er kan op diverse punten nog vanalles veranderd worden. Er moeten juist nog keuzes gemaakt worden.
Met andere woorden de partner van to beslist over de toekomst.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:56
Oh is dat zo?

Dat is nu eenmaal zo soms in het leven, je hebt niet alles in de hand. Als zij geen abortus wil komt er een kind. Wat TO doet moet hij verder zelf weten. Hij kan er zijn voor het kind of het verstoten. Alle andere opties zijn gewoon niet realistisch of immoreel, zoals proberen te zorgen dat ze het alsnog laat aborteren.
In_Tenebris schreef:
06-01-2021 14:01
Dat is nu eenmaal zo soms in het leven, je hebt niet alles in de hand. Als zij geen abortus wil komt er een kind. Wat TO doet moet hij verder zelf weten. Hij kan er zijn voor het kind of het verstoten. Alle andere opties zijn gewoon niet realistisch of immoreel, zoals proberen te zorgen dat ze het alsnog laat aborteren.
Dat zeg ik de partner van to beslist nu over 3 personen dat het allemaal anders gaat.
Ceder schreef:
06-01-2021 13:57
Dat is juist de essentie: er kan op diverse punten nog vanalles veranderd worden. Er moeten juist nog keuzes gemaakt worden.

Welke keuzes moeten er gemaakt worden dan? Als zij het kind wil houden heeft TO het daar maar mee te doen. Die relatie komt toch nooit meer goed. Daar valt weinig aan te veranderen.
forumfossiel schreef:
Omdat je in een relatie op elkaar zou moeten vertrouwen. Hij dacht dat zijn “ Nee” wel duidelijk was. En zijn vriendin besefte dat prima, want anders hoefde ze niet stiekem te stoppen.
Dan had ze gewoon kunnen zeggen dat ze stopte met de pil.

Maar dat schip is allang vertrokken, ook in dit topic.
Het kind komt er waarschijnlijk en TO zal ermee moeten dealen dat hem wordt aangedaan wat hij juist wilde voorkomen.:Een ongewenst kind.
Ik vind ook dat je in een relatie elkaar moet kunnen vertrouwen. Echter is er blijkbaar een reden waarom dat in deze relatie niet kan. Om die reden ben ik erg benieuwd naar het verhaal van zijn vriendin.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 14:07
1.52% gewijzigd
lilalinda schreef:
06-01-2021 13:55
maar het ergste wat TO kan doen, is het uitmaken
en dan?? dan blijft nog dat verrekte punt, dat hij ongewenst een kind krijgt
Je doet weer voorbarige aannames, vervelend: zijn vriendin zou in dat geval wel degelijk kunnen besluiten dat voor haar zonder de relatie de zwangerschap ook niet wenselijk is en het afbreekt.

Mocht ze er toch mee door gaan, dan is het ook relevant.
Als TO zich enorm bestolen voelt, dan is het best denkbaar dat hij niet oprecht naar het kind kan zijn. Geen enkel contact met moeder of kind is dan de logische keus.
Als dat gevoel milder is, dan is wellicht een kleine ouderrol een goede keus.
Enzovoort.

Wat jij schreef "dan slik ik mijn emoties even weg": dat is zeker de goede insteek naar je kind. Maar het is nu zaak voor TO om in te schatten wat hij daarin wil en kan.
Hij is jou niet, of mij.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 14:02
Dat zeg ik de partner van to beslist nu over 3 personen dat het allemaal anders gaat.

Ja, dat is zo. Dat is niet leuk, en helaas gebeuren er ook dingen die niet leuk zijn. Maar de enige andere uitweg, aansturen op het afbreken van een zwangerschap bij iemand met een kinderwens vind ik ook een ernstige vorm van mishandeling.
Ceder schreef:
06-01-2021 13:57
De keuze om het kind wel of niet te laten komen is niet aan hem.

En ja, dat is onwijs kut voor hem en hij heeft alle recht om zich genaaid te voelen en om zijn relatie te verbreken als hij dat wil. Maar het is wat het is.
Led-lampje schreef:
06-01-2021 13:56
Oh is dat zo?
Zo, in welk lala-land leef jij dat je dat nog nooit is overkomen? Heeft nog nooit iemand het uitgemaakt terwijl jij nog heel verliefd was of je contract niet verlengd terwijl je keihard je best deed?

Soms heeft een ander het inderdaad voor het zeggen en heb je het daar maar mee te doen. Het leven is niet eerlijk nee.
CHL schreef:
06-01-2021 14:24
Zo, in welk lala-land leef jij dat je dat nog nooit is overkomen? Heeft nog nooit iemand het uitgemaakt terwijl jij nog heel verliefd was of je contract niet verlengd terwijl je keihard je best deed?

Soms heeft een ander het inderdaad voor het zeggen en heb je het daar maar mee te doen. Het leven is niet eerlijk nee.
Wat jij nu noemt krijg je geen kinderen mee.
Ceder schreef:
06-01-2021 14:06
Je doet weer voorbarige aannames, vervelend: zijn vriendin zou in dat geval wel degelijk kunnen besluiten dat voor haar zonder de relatie de zwangerschap ook niet wenselijk is en het afbreekt.

Mocht ze er toch mee door gaan, dan is het ook relevant.
Als TO zich enorm bestolen voelt, dan is het best denkbaar dat hij niet oprecht naar het kind kan zijn. Geen enkel contact met moeder of kind is dan de logische keus.
Als dat gevoel milder is, dan is wellicht een kleine ouderrol een goede keus.
Enzovoort.

Wat jij schreef "dan slik ik mijn emoties even weg": dat is zeker de goede insteek naar je kind. Maar het is nu zaak voor TO om in te schatten wat hij daarin wil en kan.
Hij is jou niet, of mij.
Het is inderdaad een aanname, maar een vrouw die zo ver gaat om haar partner niet in te lichten wanneer ze zwanger wil raken, gaat naar alle waarschijnlijkheid de zwangerschap niet afbreken als ze alleenstaande moeder wordt.

En ik vind het echt allesbehalve logisch dat To ervoor zou kiezen helemaal geen contact met zijn kind te willen hebben. Zeker gezien zijn eigen verleden, dit kindje is straks zijn enige familie en het kind kan er nu eenmaal niks aan doen onder welke omstandigheden het is verwekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven