Werk & Studie alle pijlers

Contract loopt begin feb af.. nog niks gehoord

08-01-2021 09:24 169 berichten
Ik had al 1 Jan moeten horen of mijn contract word verlengt of niet. Nu ben ik ziek thuis wegens een miskraam. Ik zou nu een vaste aanstelling krijgen alleen heeft mij werkgever mij nog niks laten weten. Zal ik hier zelf over mailen of is dat gek omdat ik ziek ben?
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij je werkmail? Misschien zit daar wat in?

Mijn werkgever heeft mij in een gesprek aangezegd maar dat per mail bevestigd. Die mail is naar mijn werkaccount gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Dom om slapende honden wakker te maken! Als je voor 1 februari niks doet en zij ook niet, heb jij op 1 februari een vast contract. Als je hen nu wakker schudt, kunnen ze nog van je af. Weliswaar met extra salaris mee omdat ze te laat hebben aangezegd, maar je contract blijft beëindigd. Echt niets doen, dan gooi je je eigen glazen in. Jii staat nu 1-0 voor, verspeel je strategische voorsprong niet.
macarinata wijzigde dit bericht op 08-01-2021 11:36
Reden: Geen maand, aanzegvergoeding schijnt per dag te lopen
1.24% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk willen ze je contact dan laten doorlopen maar willen ze je nu in deze moeilijke periode niet lastigvallen met werkzaken?

Als ze van je af zouden willen had je zeer waarschijnlijk allang een bericht einde dienstverband ontvangen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-01-2021 11:33
Dom om slapende honden wakker te maken! Als je voor 1 februari niks doet en zij ook niet, heb jij op 1 februari een vast contract. Als je hen nu wakker schudt, kunnen ze nog van je af. Weliswaar met extra salaris mee omdat ze te laat hebben aangezegd, maar je contract blijft beëindigd. Echt niets doen, dan gooi je je eigen glazen in. Jii staat nu 1-0 voor, verspeel je strategische voorsprong niet.

Mee eens. Gewoon even zo laten, je hoort het vanzelf, of niet en dan heb je een vast contract. Hoor je het alsnog voor einde contract dan krijg je een vergoeding. Nu gewoon even zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Je moet nooit op het werk vertellen dat je een kinderwens hebt. Het gebeurd nog steeds te vaak dat hierdoor contracten niet verlengt worden. Ze zeggen natuurlijk nooit dat dat de reden is.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-01-2021 11:33
Dom om slapende honden wakker te maken! Als je voor 1 februari niks doet en zij ook niet, heb jij op 1 februari een vast contract. Als je hen nu wakker schudt, kunnen ze nog van je af. Weliswaar met extra salaris mee omdat ze te laat hebben aangezegd, maar je contract blijft beëindigd. Echt niets doen, dan gooi je je eigen glazen in. Jii staat nu 1-0 voor, verspeel je strategische voorsprong niet.

Precies! Dit heeft mijn man ook een keer gehad; derde contract verliep, geen haan kraaide ernaar, en toen hij dit na het verlopen van de contractdatum meldde moest werkgever toegeven dat zij dit niet in de gaten hadden gehad. Het gevolg was een vast contract, terwijl zij aanvankelijk de in die branche gebruikellijke draaideurconstructie wilden toepassen: drie maanden eruit, en dan weer driemaal een jaarcontract.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-01-2021 11:33
Dom om slapende honden wakker te maken! Als je voor 1 februari niks doet en zij ook niet, heb jij op 1 februari een vast contract. Als je hen nu wakker schudt, kunnen ze nog van je af. Weliswaar met extra salaris mee omdat ze te laat hebben aangezegd, maar je contract blijft beëindigd. Echt niets doen, dan gooi je je eigen glazen in. Jii staat nu 1-0 voor, verspeel je strategische voorsprong niet.
en dan?
dan heeft ze een vastcontract, maar op basis van een vergissing.
een werkgever kan verrekte snel onder zo'n contract uit hoor

TO kan beter bellen, dan weet ze waar ze aan toe is.
lilalinda schreef:
08-01-2021 11:56
en dan?
dan heeft ze een vastcontract, maar op basis van een vergissing.
een werkgever kan verrekte snel onder zo'n contract uit hoor

TO kan beter bellen, dan weet ze waar ze aan toe is.
In beide gevallen heeft ze een maand hoor. Nu als ze belt of over een maand als de werkgever die maandopzegtermijn en boete mag hanteren.
Alle reacties Link kopieren
Of ze je wel of niet in dienst willen houden weten ze al hoor. Dat jij er naar informeert zal hun besluit daarover niet veranderen. Als ze je op basis van een fout in dienst moeten houden komen ze daar echt wel onderuit en dat wordt dan niet aangenaam.

Informeer gewoon wat de bedoeling is, dan ben je voorbereid als je idd iets anders moet zoeken.
patchouli_ schreef:
08-01-2021 12:00
Of ze je wel of niet in dienst willen houden weten ze al hoor. Dat jij er naar informeert zal hun besluit daarover niet veranderen. Als ze je op basis van een fout in dienst moeten houden komen ze daar echt wel onderuit en dat wordt dan niet aangenaam.

Informeer gewoon wat de bedoeling is, dan ben je voorbereid als je idd iets anders moet zoeken.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in wat voor sector dat is dat een vast contract niets waard is, maar bij ons is het moeilijk om onder een vast contract uit te komen als je niet al maanden aan negatieve dossieropbouw en verbetertrajecten hebt gedaan. Plus een actieve OR en vakbond... Afwachten lijkt mij hoe dan ook beter. Het levert je of extra geld of een vast contract op en dan ook een echte.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
08-01-2021 12:13
Ik weet niet in wat voor sector dat is dat een vast contract niets waard is, maar bij ons is het moeilijk om onder een vast contract uit te komen als je niet al maanden aan negatieve dossieropbouw en verbetertrajecten hebt gedaan. Plus een actieve OR en vakbond... Afwachten lijkt mij hoe dan ook beter. Het levert je of extra geld of een vast contract op en dan ook een echte.
Gaat niet om iemand die al een tijdje een vast contract heeft. Maar om een fout ( te laat doorgeven van geen nieuw contract) die overal wettelijk wel ongedaan gemaakt mag worden maar waar dan wel een soort boete op staat.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
08-01-2021 11:57
In beide gevallen heeft ze een maand hoor. Nu als ze belt of over een maand als de werkgever die maandopzegtermijn en boete mag hanteren.
klopt, dat tikte ik al eerder, dan krijgt ze een maandje meer
Maar het is niet zo, dat de werkgever voor altijd aan haar vastzit
Bel of mail gewoon even. Nu ben je er toch ook steeds mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
08-01-2021 12:15
Gaat niet om iemand die al een tijdje een vast contract heeft. Maar om een fout ( te laat doorgeven van geen nieuw contract) die overal wettelijk wel ongedaan gemaakt mag worden maar waar dan wel een soort boete op staat.

Dat moet dan wel via de rechter denk ik? Daar is dus al jurisprudentie over?
https://www.arbeidsrechter.nl/wwz-aanze ... aalde-tijd
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-01-2021 12:13
Ik weet niet in wat voor sector dat is dat een vast contract niets waard is, maar bij ons is het moeilijk om onder een vast contract uit te komen als je niet al maanden aan negatieve dossieropbouw en verbetertrajecten hebt gedaan. Plus een actieve OR en vakbond... Afwachten lijkt mij hoe dan ook beter. Het levert je of extra geld of een vast contract op en dan ook een echte.
het is niet niks waard, het is alleen wel open te breken
en dan krijg je wat geld mee, maar als je nog maar net een vastcontract hebt, is dat heel weinig.
Het bijhouden van het dossier is om de vergoeding omlaag te krijgen.
En elders zeggen ze dit specifiek over niet tijdig aanzeggen.


Niet nakomen aanzegplicht

Het niet nakomen van de aanzegplicht heeft geen invloed op het van rechtswege einde van de betreffende arbeidsovereenkomst.

De arbeidsovereenkomst eindigt gewoon van rechtswege. Wel zijn er andere gevolgen verbonden aan het niet nakomen van de aanzegplicht.
Aanzegvergoeding


Als de werkgever zich in het geheel niet houdt aan de schriftelijke aanzegplicht, is de werkgever aan de werknemer een aanzegvergoeding verschuldigd. De hoogte daarvan komt overeen met het salaris van de werknemer over een maand.

Als de werkgever zijn schriftelijke aanzegplicht wel nakomt, maar te laat, en zich dus niet houdt aan de aanzegtermijn, dan is de werkgever de aanzegvergoeding verschuldigd naar rato van de periode dat de werkgever te laat is met het aanzeggen.

De werkgever is de aanzegvergoeding verschuldigd vanaf de dag waarop de arbeidsovereenkomst, ten aanzien waarvan de aanzegplicht gold, van rechtswege eindigt of zou zijn geëindigd.

Dat moment ligt dus een maand na de dag waarop de aanzegplicht is ontstaan. Dan is namelijk pas de definitieve hoogte van de aanzegvergoeding vast te stellen.

De hoogte van de aanzegvergoeding hangt immers af van de omstandigheid of in het geheel geen aanzegging heeft plaatsgevonden of dat deze te laat heeft plaatsgevonden.

Als de aanzegging te laat heeft plaatsgevonden, is de hoogte van de aanzegvergoeding afhankelijk van de periode dat de werkgever te laat is met het aanzeggen.
Uitzonderingen op aanzegvergoeding

De aanzegvergoeding is niet verschuldigd in geval van faillissement, surseance van betaling of toepassing van de schuldsaneringsregeling.

Verder is de aanzegvergoeding soms evenmin verschuldigd als de aanzegging wel heeft plaatsgevonden, maar niet schriftelijk.
Maar goed, ik zou ook gewoon bellen TO. Misschien valt allemaal wel mee en krijg je gewoon wel de vaste aanstelling.

Maar in geval van niet maar het waarschijnlijk 1 maand extra uit en een aanzegvergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
08-01-2021 11:57
In beide gevallen heeft ze een maand hoor. Nu als ze belt of over een maand als de werkgever die maandopzegtermijn en boete mag hanteren.
.
Ja, maar dat kan een gezellige of een ongezellige maand worden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
08-01-2021 11:33
Dom om slapende honden wakker te maken! Als je voor 1 februari niks doet en zij ook niet, heb jij op 1 februari een vast contract. Als je hen nu wakker schudt, kunnen ze nog van je af. Weliswaar met extra salaris mee omdat ze te laat hebben aangezegd, maar je contract blijft beëindigd. Echt niets doen, dan gooi je je eigen glazen in. Jii staat nu 1-0 voor, verspeel je strategische voorsprong niet.

Wat hebben veel mensen toch een bijzondere relatie met hun werkgever.... O_o
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
08-01-2021 12:53
Wat hebben veel mensen toch een bijzondere relatie met hun werkgever.... O_o
Tja, als je jarenlang noodgedwongen van het ene tijdelijke contract in het andere hobbelt wat weer ernstige gevolgen heeft op je mogelijkheden een hypotheek te krijgen, neem je een bijzondere relatie echt wel voor lief .....
Alle reacties Link kopieren
heb je al gebeld, TO?
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
08-01-2021 13:01
Tja, als je jarenlang noodgedwongen van het ene tijdelijke contract in het andere hobbelt wat weer ernstige gevolgen heeft op je mogelijkheden een hypotheek te krijgen, neem je een bijzondere relatie echt wel voor lief .....
nogmaals: de werkgever kan zo weer van haar af. Ze is nog amper in dienst.
Echt hoor, met dit soort acties verdien je een keer een maandsalaris. Echt geen 40.000 euro
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:06
nogmaals: de werkgever kan zo weer van haar af. Ze is nog amper in dienst.
Echt hoor, met dit soort acties verdien je een keer een maandsalaris. Echt geen 40.000 euro

Precies, wat een armoede dat je moet gaan zitten hopen dat je door een fout wellicht een vast contract zou krijgen. Er bestaan echt genoeg fatsoenlijke werkgevers op deze aardbol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven