Werk & Studie alle pijlers

Contract loopt begin feb af.. nog niks gehoord

08-01-2021 09:24 169 berichten
Ik had al 1 Jan moeten horen of mijn contract word verlengt of niet. Nu ben ik ziek thuis wegens een miskraam. Ik zou nu een vaste aanstelling krijgen alleen heeft mij werkgever mij nog niks laten weten. Zal ik hier zelf over mailen of is dat gek omdat ik ziek ben?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 12:20
Wat bedoel je met goede hulp?
naar de huisarts, uitleggen waar je tegen aanloopt en dan opzoek naar een therapeut/psycholoog/coach
lilalinda schreef:
12-01-2021 12:39
naar de huisarts, uitleggen waar je tegen aanloopt en dan opzoek naar een therapeut/psycholoog/coach

Ja de huisarts zal mij morgen terug bellen..
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Doeline!
En ik zou ook even een deskundige om raad vragen w.b je contract.
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
11-01-2021 21:57
Hele vreemde reacties hier. Valt me op dat veel mensen om dit forum enorm negatief en achterdochtig zijn over werkgevers.

Het meest logische zou hier zijn dat werkgever van plan is je contract te verlengen en daarom nog geen gesprek met je is aangegaan. Niet urgent want je blijft en dat komt wel. Als er een gedachte is om niet te verlengen was dat gesprek echt wel gepland.

Nou, dit, werkelijk! Ik weet niet wat ik lees. Wat is nou het probleem om enige tijd van te voren te mailen naar je leidinggevende "Frits, Hermien, op datum X loopt mijn contract af. Zoals jullie weten blijf ik graag werkzaam bij het bedrijf. Zullen wij binnenkort eens om de tafel om het vervolg te bespreken?".

Ik heb toevallig zelf vandaag zo'n mailtje verstuurd (contract stopt per 1-3).
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 11:43
Ik voel me erg uitput en mentaal gebroken. Mijn vader is vorig jaar ongeneeslijk ziek verklaard en daarna kregen wij te horen dat mijn moeder ook nog eens kanker heeft. En ik ging maar door en door en ik denk dat dit allemaal mij nu te veel is geworden..

Ach, dat is wel heel erg veel. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-01-2021 13:29
Nou, dit, werkelijk! Ik weet niet wat ik lees. Wat is nou het probleem om enige tijd van te voren te mailen naar je leidinggevende "Frits, Hermien, op datum X loopt mijn contract af. Zoals jullie weten blijf ik graag werkzaam bij het bedrijf. Zullen wij binnenkort eens om de tafel om het vervolg te bespreken?".

Ik heb toevallig zelf vandaag zo'n mailtje verstuurd (contract stopt per 1-3).
In de periode 2008-2013 zijn er heel veel goed presterende mensen uitgegooid, vaak op een slinkse manier. Alles wat je kunt doen (of laten) om een vast contract te krijgen, moet je aanpakken wat mij betreft. Werkgevend Nederland heeft het aan zichzelf te danken, loyaliteit is te vaak maar één kant op gegaan.

Heel veel sterkte doeline, hoop dat je de goede hulp krijgt en goed herstelt. Dan maar noodgedwongen even er uit.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
12-01-2021 13:40
In de periode 2008-2013 zijn er heel veel goed presterende mensen uitgegooid, vaak op een slinkse manier. Alles wat je kunt doen (of laten) om een vast contract te krijgen, moet je aanpakken wat mij betreft. Werkgevend Nederland heeft het aan zichzelf te danken, loyaliteit is te vaak maar één kant op gegaan.

Heel veel sterkte doeline, hoop dat je de goede hulp krijgt en goed herstelt. Dan maar noodgedwongen even er uit.
en dan? dan kom je op een slinkse manier binnen
dan wordt er alsnog uitgegooid hoor, handje geld mee. Nog niet genoeg voor 3 maanden vaste lasten
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
12-01-2021 13:40
In de periode 2008-2013 zijn er heel veel goed presterende mensen uitgegooid, vaak op een slinkse manier. Alles wat je kunt doen (of laten) om een vast contract te krijgen, moet je aanpakken wat mij betreft. Werkgevend Nederland heeft het aan zichzelf te danken, loyaliteit is te vaak maar één kant op gegaan.

Heel veel sterkte doeline, hoop dat je de goede hulp krijgt en goed herstelt. Dan maar noodgedwongen even er uit.
Ja hiero! Contact niet verlengd in 2012 want zwanger. Maaaaar dat zeiden ze niet hoor, ze zeiden dat mijn functie ophield te bestaan. Twee maanden later kwam er een vacature voorbij met precies dezelfde werkzaamheden.
Bij de werkgever daarna was ik zwanger van de tweede en enorm zenuwachtig dat ik niet verlengd zou worden maar die waren echt enorm positief: ze wisten dat als ze vrouwen aannamen dat de kans bestaat dat die zwanger raken. Maar ze hebben me aangenomen omdat ze mij wilden hebben bij het bedrijf. En een zwangerschapsverlof regelen hoort volgens hem onder goed werkgeverschap. Dus ik kreeg gewoon een vast contract daar.

Ik zou het gewoon vragen TO. Met allebei de antwoorden weet je tenminste wat je te wachten staat. In deze limbo zitten is toch gewoon heel stom!
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
12-01-2021 13:40
In de periode 2008-2013 zijn er heel veel goed presterende mensen uitgegooid, vaak op een slinkse manier. Alles wat je kunt doen (of laten) om een vast contract te krijgen, moet je aanpakken wat mij betreft. Werkgevend Nederland heeft het aan zichzelf te danken, loyaliteit is te vaak maar één kant op gegaan.

Dat is 1) 7 jaar geleden en 2) dan kom je op een sluwe manier 'binnen'. Dat doet de relatie met je werkgever toch geen goed? Ik snap er echt niks van.
Pergamon schreef:
12-01-2021 13:55
Dat is 1) 7 jaar geleden en 2) dan kom je op een sluwe manier 'binnen'. Dat doet de relatie met je werkgever toch geen goed? Ik snap er echt niks van.
Het punt is dat regelmatig blijkt dat loyaliteit van de werknemer naar de werkgever zich niet vertaalt naar loyaliteit de andere kant op. Als puntje bij paaltje komt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-01-2021 13:55
Dat is 1) 7 jaar geleden en 2) dan kom je op een sluwe manier 'binnen'. Dat doet de relatie met je werkgever toch geen goed? Ik snap er echt niks van.
Neen, je komt niet 'binnen' want je werkt er al drie jaar, kennelijk naar volle tevredenheid. Maar de baas heeft ondanks die drie jaar geen zin in een werknemer met een vast contract. Zo werkt het nu eenmaal in bepaalde branches, daar heb je als werknemer dan maar mee te dealen met alle vergaande consequenties van dien (geen/moeilijk een hypotheek krijgen om maar eens wat te noemen). Dus ja, als die werkgever zijn HRM niet op orde heeft en jouw derde contract even niet in de gaten heeft, heb jij je vaste baan. Zo verging het mijn man een paar jaar geleden, zo vergaat het veel anderen.

Dat is niet 'sluw', dat is je mogelijkheid grijpen bij een baas die het liefst draaideurwerknemers heeft: drie contracten werken, drie maanden plus een dag eruit, en opnieuw drie jaarcontracten. Zij hebben dan wel de lusten, maar niet de lasten!
Ja ik ben ook een paar keer niet erg netjes behandeld en met een leugentje buiten getrapt. Ik heb me voorgenomen om er dus nooit naar te vragen en het gewoon af te wachten als ik er tenminste wil blijven werken. Tenzij een bedrijf mij gewoon goed behandeld en het niet allemaal eenrichting is en je geen nummertje bent. Dan zou ik het wel vragen.
Ik zie nu net gewoon dat ze gisteren mijn functie open hebben gezet! Dus ik heb net gemaild met; ik zie dat mijn functie open staat dus dan neem ik aan dat jullie de keus al gemaakt hebben toch?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 18:43
Ik zie nu net gewoon dat ze gisteren mijn functie open hebben gezet! Dus ik heb net gemaild met; ik zie dat mijn functie open staat dus dan neem ik aan dat jullie de keus al gemaakt hebben toch?


Oh!! Dat zou ik niet mailen!! Heb je heb je het al verstuurd?
doeline schreef:
12-01-2021 18:43
Ik zie nu net gewoon dat ze gisteren mijn functie open hebben gezet! Dus ik heb net gemaild met; ik zie dat mijn functie open staat dus dan neem ik aan dat jullie de keus al gemaakt hebben toch?
Kan ook ziekte vervanging zijn...
Pergamon schreef:
12-01-2021 18:45
Oh!! Dat zou ik niet mailen!! Heb je heb je het al verstuurd?

Ja heb ik al gedaan..
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 18:59
Ja heb ik al gedaan..
Niks meer aan de te doen :)

Voor de volgende keer misschien even wachten met mailen als je hoog in je emotie zit (terechte emotie hoor, het is allemaal nog al wat!).
Pergamon schreef:
12-01-2021 19:05
Niks meer aan de te doen :)

Voor de volgende keer misschien even wachten met mailen als je hoog in je emotie zit (terechte emotie hoor, het is allemaal nog al wat!).
Ja ik krijg nu ook berichten van mijn team wat er aan de hand is. Ik had ze liever zelf op de hoogte willen houden.. maar waarom zeg jij van had ik niet moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 19:09
Ja ik krijg nu ook berichten van mijn team wat er aan de hand is. Ik had ze liever zelf op de hoogte willen houden.. maar waarom zeg jij van had ik niet moeten doen?

Ik zou het zelf anders hebben gedaan. Door te zeggen 'jullie hebben de keus al gemaakt' zet je je in een soort onderdanige positie, emotioneel ook, en blijft er weinig ruimte over voor gesprek. Terwijl de reden van die vacature ook anders van aard kan zijn.
Pergamon schreef:
12-01-2021 19:12
Ik zou het zelf anders hebben gedaan. Door te zeggen 'jullie hebben de keus al gemaakt' zet je je in een soort onderdanige positie, emotioneel en blijft er weinig ruimte over voor gesprek. terwijl de reden van die vacature ook anders van aard kan zijn.
Maar het zou toch dan netjes van hun kant zijn om mij hier over op de hoogte te brengen. Al zou dit misschien tijdelijk zijn?
doeline schreef:
12-01-2021 19:13
Maar het zou toch dan netjes van hun kant zijn om mij hier over op de hoogte te brengen. Al zou dit misschien tijdelijk zijn?
Nee, voor een eventuele ziektevervanging gaan ze jou niet lastig vallen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 19:13
Maar het zou toch dan netjes van hun kant zijn om mij hier over op de hoogte te brengen. Al zou dit misschien tijdelijk zijn?

ABSOLUUT. (mits beëindiging contract!! Niet tijdelijke vervanging) Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt of dat je emoties niet terecht zijn. Ik zou alleen aanraden om een andere toon in de communicatie te houden. Als ze van je af willen, dan gaan ze dat (linksom of rechtsom) regel. Dat is kut en klote en naar. Persoonlijk zou ik kiezen om professioneel te blijven, hoe moeilijk ook (ik heb vorig jaar in een zelfde situatie gezeten, dus ik weet écht hoe kut het is)
gizzmo-returns schreef:
12-01-2021 19:15
Nee, voor een eventuele ziektevervanging gaan ze jou niet lastig vallen natuurlijk

Ik krijg nu appjes van mij medewerkers dat ze bang zijn dat ze straks mij niet meer als hun manager hebben.. wat moet ik tegen ze zeggen?

Ik kan ze ook niet geruststellen omdat ik het zelf ook niet weet
doeline schreef:
12-01-2021 19:16
Ik krijg nu appjes van mij medewerkers dat ze bang zijn dat ze straks mij niet meer als hun manager hebben.. wat moet ik tegen ze zeggen?

Ik kan ze ook niet geruststellen omdat ik het zelf ook niet weet
Telefoon uitzetten, je bent ziek
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 19:16
Ik krijg nu appjes van mij medewerkers dat ze bang zijn dat ze straks mij niet meer als hun manager hebben.. wat moet ik tegen ze zeggen?

Ik kan ze ook niet geruststellen omdat ik het zelf ook niet weet

Houd het vaag. Dat je het erg vervelend vind, deze onduidelijkheid, maar dat je met ziekteverlof bent en nog in gesprek bent met het bedrijf (en de bedrijfsarts) hoe en wanneer je weer gaat starten.

edit: en vragen je nu met rust te laten. Je bent met ziekteverlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven