Werk & Studie alle pijlers

Contract loopt begin feb af.. nog niks gehoord

08-01-2021 09:24 169 berichten
Ik had al 1 Jan moeten horen of mijn contract word verlengt of niet. Nu ben ik ziek thuis wegens een miskraam. Ik zou nu een vaste aanstelling krijgen alleen heeft mij werkgever mij nog niks laten weten. Zal ik hier zelf over mailen of is dat gek omdat ik ziek ben?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 10:58
Nee de miskraam was de laatste druppel helaas.
wil je daar wel weer werken dan?
lilalinda schreef:
12-01-2021 11:19
wil je daar wel weer werken dan?
Ik weet het niet. Ik voel me wel heel slecht behandelt. Ik heb mij nooit ziek gemeld! Nooit een slechte functioneringsgesprek gehad.. maar ik moet nu eerst in behandeling om voor mezelf alles op een rijtje te zetten..
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 10:34
Ik heb vandaag een mail gehad dat ze in afwachting zijn van de arbodienst omdat ik nog ziek ben en aan de hand daarvan een beslissing zullen maken over mijn contract.. mag dat wel?
als je zeker weet, dat je graag een contract wil, bel dan even een arbeidsrechtadvocaat
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 10:58
Nee de miskraam was de laatste druppel helaas.
In de zin dat het een wond heeft geopend of je psychisch ziek bent geworden?
Naast het natuurlijk heel heftig is om een miskraam mee te maken.
doeline schreef:
12-01-2021 10:34
Ik heb vandaag een mail gehad dat ze in afwachting zijn van de arbodienst omdat ik nog ziek ben en aan de hand daarvan een beslissing zullen maken over mijn contract.. mag dat wel?


Dat klinkt eigenlijk of ze zich afvragen of jij ziek uit dienst gaat (wat duur is voor de werkgever) als ze je contract niet verlengen. Lullig.
Arequipa schreef:
12-01-2021 11:33
In de zin dat het een wond heeft geopend of je psychisch ziek bent geworden?
Naast het natuurlijk heel heftig is om een miskraam mee te maken.
Ik voel me erg uitput en mentaal gebroken. Mijn vader is vorig jaar ongeneeslijk ziek verklaard en daarna kregen wij te horen dat mijn moeder ook nog eens kanker heeft. En ik ging maar door en door en ik denk dat dit allemaal mij nu te veel is geworden..
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-01-2021 11:41
Dat klinkt eigenlijk of ze zich afvragen of jij ziek uit dienst gaat (wat duur is voor de werkgever) als ze je contract niet verlengen. Lullig.
Maar mag dat? ze moeten toch binnen een bepaalde tijd reageren?
Ach jee zeg, nu ik je geloept heb zie ik dat je in 2014 al meeschreef in 'jong en burnout'. Heb je al die jaren doorgebuffeld? En dan dit van je ouders er ook nog eens overheen? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat was misschien dan ook niet wettelijk juist, maar weet dat mijn baas nogal laks was in het bijhouden van contracten en een collega heeft toen afgewacht tot contractdatum was verstreken en kreeg ze automatisch een vast contract.
lilalinda schreef:
12-01-2021 11:44
Maar mag dat? ze moeten toch binnen een bepaalde tijd reageren?


Ik denk dat TO er goed aan doet juridisch advies in te winnen mochten ze haar contract niet verlengen. Rechtsbijstand weet het beter dan wij hier allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-01-2021 11:44
Ach jee zeg, nu ik je geloept heb zie ik dat je in 2014 al meeschreef in 'jong en burnout'. Heb je al die jaren doorgebuffeld? En dan dit van je ouders er ook nog eens overheen? :hug:
Jeetje ik lees het ook en ben je nog met degene samen die je heeft mishandeld?

Kan me voorstellen dat je naast de miskraam een hoop voor je kiezen hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-01-2021 11:45
Ik denk dat TO er goed aan doet juridisch advies in te winnen mochten ze haar contract niet verlengen. Rechtsbijstand weet het beter dan wij hier allemaal.
dat was ook mijn advies: bel een arbeidsrechtadvocate

Maar dan moet TO wel weten of ze daar wel werken wil. Want met gedonder in dienst komen, terwijl je al ziek bent, is ook niet oke
Marana schreef:
12-01-2021 11:44
Ach jee zeg, nu ik je geloept heb zie ik dat je in 2014 al meeschreef in 'jong en burnout'. Heb je al die jaren doorgebuffeld? En dan dit van je ouders er ook nog eens overheen? :hug:

Ja dat klopt. Ben nooit in de ziektewet geweest. En nog voel ik me alsof ik mij aanstel en niet zo moet zeuren..
Arequipa schreef:
12-01-2021 11:47
Jeetje ik lees het ook en ben je nog met degene samen die je heeft mishandeld?

Kan me voorstellen dat je naast de miskraam een hoop voor je kiezen hebt gekregen.

Nee ben daar niet meer mee samen gelukkig
doeline schreef:
12-01-2021 11:48
Ja dat klopt. Ben nooit in de ziektewet geweest. En nog voel ik me alsof ik mij aanstel en niet zo moet zeuren..
Ik zie dat je je dat soort zaken eerder hebt afgevraagd m.b.t. ziekmeldingen.
Werkgevers verwachten helemaal niet dat je 100% van de tijd niet ziek bent. En als ze dat wel verwachten, dan zijn het slechte werkgevers en moet je dringend op zoek naar een andere werkgever.

Maar langdurig ziek met een tijdelijk contract is natuurlijk een andere kwestie. Ik weet niet hoeveel ze over je weten en wat de bedrijfsarts allemaal weet...
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 11:50
Nee ben daar niet meer mee samen gelukkig
O dat is goed om te horen!

Mocht je contract inderdaad niet verlengd worden, zoek goede hulp voor wat je nodig hebt. Als je jezelf op de laatste plaats zet dan zal het altijd weer terugkeren. Het is juist krachtig om aan jezelf te denken!
bia-pia schreef:
12-01-2021 11:52
Ik zie dat je je dat soort zaken eerder hebt afgevraagd m.b.t. ziekmeldingen.
Werkgevers verwachten helemaal niet dat je 100% van de tijd niet ziek bent. En als ze dat wel verwachten, dan zijn het slechte werkgevers en moet je dringend op zoek naar een andere werkgever.

Maar langdurig ziek met een tijdelijk contract is natuurlijk een andere kwestie. Ik weet niet hoeveel ze over je weten en wat de bedrijfsarts allemaal weet...
Ze weten niet veel over mij. Alleen nu met de miskraam. Ik heb nooit medelijden willen hebben. En op mijn werk kon ik altijd afleiding vinden en gaf mij de kracht om door te gaan. Maar nu kom ik mezelf kei hard tegen en ben ik op gebrand.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
12-01-2021 11:54
O dat is goed om te horen!

Mocht je contract inderdaad niet verlengd worden, zoek goede hulp voor wat je nodig hebt. Als je jezelf op de laatste plaats zet dan zal het altijd weer terugkeren. Het is juist krachtig om aan jezelf te denken!
inderdaad: zoek hulp
ga even focussen op beter worden. Dan maar even niet werken, en geen zwangerschap
Gun jezelf rust
Arequipa schreef:
12-01-2021 11:54
O dat is goed om te horen!

Mocht je contract inderdaad niet verlengd worden, zoek goede hulp voor wat je nodig hebt. Als je jezelf op de laatste plaats zet dan zal het altijd weer terugkeren. Het is juist krachtig om aan jezelf te denken!
Ja dat zegt mijn man ook.
Dat is heel erg nodig Doeline. Als je al zoveel jaar zo doorbuffelt en je zo schuldig voelt over een ziekmelding, het nog zo voelt dat je je aanstelt... Zoek hulp, zorg dat je beter in je vel komt te zitten. Of je contract nu verlengd wordt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het zo zien, ik heb tijdens mijn zwangerschap hulp gezocht om psychisch beter te worden. Iets wat ik al veeel eerder had moeten doen. Maar ik wilde de beste versie van mezelf zijn, mentaal flexibel en psychisch belastbaar te zijn voor een kind. Om het moederschap zo goed mogelijk aan te kunnen maar ook vooral zo leuk mogelijk te maken en niet ook met demonen uit het verleden te moeten dealen.

Ik had het mezelf veel eerder moeten gunnen en die ruimte moeten nemen! Hoop echt dat je dat kunt, al is het nu niet voor jezelf doe het voor je toekomstige kind.
doeline schreef:
12-01-2021 11:56
Ze weten niet veel over mij. Alleen nu met de miskraam. Ik heb nooit medelijden willen hebben. En op mijn werk kon ik altijd afleiding vinden en gaf mij de kracht om door te gaan. Maar nu kom ik mezelf kei hard tegen en ben ik op gebrand.
Heb je goede hulp? Want het klinkt niet alsof je er met een paar weken Netflix vanaf bent.
Arequipa schreef:
12-01-2021 12:07
Misschien kun je het zo zien, ik heb tijdens mijn zwangerschap hulp gezocht om psychisch beter te worden. Iets wat ik al veeel eerder had moeten doen. Maar ik wilde de beste versie van mezelf zijn, mentaal flexibel en psychisch belastbaar te zijn voor een kind. Om het moederschap zo goed mogelijk aan te kunnen maar ook vooral zo leuk mogelijk te maken en niet ook met demonen uit het verleden te moeten dealen.

Ik had het mezelf veel eerder moeten gunnen en die ruimte moeten nemen! Hoop echt dat je dat kunt, al is het nu niet voor jezelf doe het voor je toekomstige kind.
Dat is wel heel knap en moedig van jou!

Ik was zo intens gelukkig toen ik zwanger bleek te zijn. Mijn geluk kon niet meer op. Eindelijk was ik zwanger na ruim een jaar proberen. En de miskraam kan ik moeilijk verwerken. Normaal ga ik wel door. Maar nu lukt mij dat niet
bia-pia schreef:
12-01-2021 12:10
Heb je goede hulp? Want het klinkt niet alsof je er met een paar weken Netflix vanaf bent.
Wat bedoel je met goede hulp?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 12:20
Dat is wel heel knap en moedig van jou!

Ik was zo intens gelukkig toen ik zwanger bleek te zijn. Mijn geluk kon niet meer op. Eindelijk was ik zwanger na ruim een jaar proberen. En de miskraam kan ik moeilijk verwerken. Normaal ga ik wel door. Maar nu lukt mij dat niet
Dat is ook niet zo gek, je schreef het eerder dacht ik ook al: de druppel die de emmer deed overlopen.
Op een gegeven moment kun je niet meer en houdt de veerkracht op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven