Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 12:28
Natuurlijk is het niet zo, dat je een gestolen goed mag houden als je zwanger bent. Maar ten eerste is er geen sprake van een gestolen goed, maar een onder valse voorwendselen verkregen goed.Ceder schreef: ↑08-01-2021 12:21Je draagt diverse punten aan.
We zijn het eens: een embryo inleveren betekent inderdaad abortus. En we zijn het erover eens dat dat een conflict heeft met lichamelijke integriteit als zij dat niet doen.
Ik vind dat TO dat uit zichzelf zou moeten doen, aangezien ze geen recht heeft op het embryo.
Ik heb het inderdaad over rechtzetten: jij stapt(e) daar bij voorbaat overheen en dat vind ik erg onrecht doen aan TO in dit geval.
We zijn het weer eens: het embryo is van hen allebei. Zie ivf-kliniek-voorbeeld.
Kun jij mij een argument geven waarom je als je iets steelt het wel mag houden als je zwanger bent?
Jouw voorbeeld over het kind doodrijden is niet geldig: daarbij is geen kwade opzet in het spel, bij TO's vriendin wel.
En het is niet de embryo die onder valse voorwendselen is verkregen, maar zaad.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:29
Nogmaals ik heb het alleen over een kind.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-01-2021 12:25Stel je nou gek gezegd eens voor dat het om een hond/ wurgslang / alpaca / krengerige schoonmoeder gaat die je partner ongevraagd , willens en wetens tegen jouw zin in, in huis haalt.
Ga je dan ook bij je partner weg en ga je daar dan toch parttime voor zorgen ?
Nergens anders over.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:30
Kon ik schoonmoe op marktplaats zetten?blijfgewoonbianca schreef: ↑08-01-2021 12:25Stel je nou gek gezegd eens voor dat het om een hond/ wurgslang / alpaca / krengerige schoonmoeder gaat die je partner ongevraagd , willens en wetens tegen jouw zin in, in huis haalt.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:31
Ja, dat zou helemaal ideaal zijn! Dan moet wel de partner van TO hierin mee willen gaan, dus je bent afhankelijk van de andere partij. Ik kan me zeker voorstellen dat dit ervoor zorgt dat je je als kind niet ongewenst voelt terwijl de zorg als ongewilde vader minimaal is.samarinde schreef: ↑08-01-2021 11:21Het kind hoeft zich niet ongewenst te voelen, als de ouders van tevoren goed doorspreken hoe ze de 'constructie' (om het zo maar even te noemen) vormgeven.
Ik heb een vriend die vader is van twee kinderen van een lesbisch stel. Rare zin, dit. Maar goed, hij is dus donor geweest, omdat hij het leuk vond om vader te worden, maar wel onder heel duidelijke voorwaarden: geen permanente betrokkenheid, geen verplichtingen (behalve financieel), geen gezeik. Hij wilde wel graag betrokken zijn en ziet zijn kinderen als het hem uitkomt. Ze doen leuke dingen, ze logeren wel eens bij hem, hij is onderdeel van hun leven en staat ook te boek als hun 'vader', maar soms zit hij ook ineens een paar maanden in het buitenland omdat hij nu eenmaal een vrijbuiter is.
Deze regeling werkt perfect. Alle partijen zijn blij, óók de kinderen. Want de kinderen weten dat hun moeders zwanger zijn geweest van hun vader, die bewust op (relatieve) afstand blijft. Ze wonen bij hun moeders. Maar ze kennen hun vader, ze kunnen hem elk moment bellen, ze houden van hem, ze beschouwen hem als de vaderfiguur in hun leven.
Dat woord - 'vaderfiguur' - is in hun constructie wel essentieel, omdat alle partijen het erover eens zijn dat kinderen óók een mannelijke voorbeeldfiguur in hun leven nodig hebben.
Dit zou, als ik TO was, mijn insteek zijn. Zo kan hij zijn vrijheid behouden en hoeft zijn kind zich nooit ongewenst te voelen. Hij kan samen met zijn vriendin tegen het kind zeggen, als het ouder is, dat zij onder deze voorwaarden aan het ouderschap zijn begonnen. En dat ze er allebei heel blij mee zijn.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:33
Snap ik. Maar jouw standpunt is ingegeven uit liefde voor je kind wat je hebt of wilt.Led-lampje schreef: ↑08-01-2021 12:29Nogmaals ik heb het alleen over een kind.
Nergens anders over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:35
Het is in dit topic natuurlijk makkelijk theoretiseren over hoe het zou moeten gaan.
Rationeel gezien zou ik het liefst elk contact verbreken met partner en geen enkele verplichting hebben tegenover een kind waarover ik geen keus had.
In de praktijk in deze situatie waarbij je je partner dolgraag ziet, samen een koophuis hebt, zelf veel weg bent van huis; zou ik de relatie niet verbreken en trachten er het beste van te maken. Wel zo snel mogelijk laten steriliseren zodat het me geen tweede maal overkomt.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:35
Er lopen inderdaad een beetje twee lijnen door elkaar: er werd ooit geroepen "dat kind komt er" "hoe kun je het beste het vaderschap doen", en vandaaruit verder. Maar of die aanname eigenlijk wel ok is is ook een discussie.Led-lampje schreef: ↑08-01-2021 12:23Oke even op herhaling
Dat kind komt er
De vraag was wat zou je doen.
En daar gaf ik antwoord op.
Op de vraag die iemand anders stelde dat het kind er sowieso kwam.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:39
Geen van allen voorbeelden waarbij er zorg van meerdere partijen voor nodig is om ervoor te zorgen dat de opvoeding goed gaat. Daarmee is een kind anders.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-01-2021 12:25Stel je nou gek gezegd eens voor dat het om een hond/ wurgslang / alpaca / krengerige schoonmoeder gaat die je partner ongevraagd , willens en wetens tegen jouw zin in, in huis haalt.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:39
Dat is geen aanname, vriendin van to heeft al aangegeven dat ze geen abortus wil.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:40
de vraag was, wat je zou doen, als je TO wasLed-lampje schreef: ↑08-01-2021 12:23Oke even op herhaling
Dat kind komt er
De vraag was wat zou je doen.
En daar gaf ik antwoord op.
Op de vraag die iemand anders stelde dat het kind er sowieso kwam.
en TO wil geen kind
vrijdag 8 januari 2021 om 12:40
Hou toch op. Natuurlijk is het gefilosofeer. Jouw zwart-wit denken staat mijlenver van het verhaal van TO. Hij is namelijk helemaal niet bezig met het aanwijzen van zijn vriendin als dader die gestraft moet worden. Hij probeert een oplossing te vinden en is bang haar kwijt te raken.Ceder schreef: ↑08-01-2021 11:57De regelgeving is inderdaad tot stand gekomen om de zwakkere positie van vrouwen ongedaan te maken. En TO's vriendin misbruikt die ten koste van TO. Dat is geen gefilosofeer, dat is iets waarmee je het slachtoffer in dit geval bijstaat.
Zoals gezegd: er moet geëmancipeerder naar zwangere vrouwen gekeken worden. De gedachte dat TO slachtoffer is gaat er bij iedereen wel in, maar dat zijn vriendin dus een dader is niet echt en al helemaal niet dat zij haar daad recht moet zetten. Want ja: zwanger, dan sta je boven de wet of zo?
Die man is echt niet achterlijk en beseft heel goed wat de mogelijkheden zijn. Aan jouw kolder over gedwongen abortus heeft hij drie keer niks. Als je hem wil bijstaan, kom dan alsjeblieft met realistische tips.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:45

vrijdag 8 januari 2021 om 12:49
Omdat een kind zich er bewust van is niet gewenst te zijn en dit impact heeft op de opvoeding en leven van dat kind. Hooguit de schoonmoeder kan zich daar verder bewust van zijn maar die hoeft niet meer volwassen te worden.

vrijdag 8 januari 2021 om 12:50
En dan de vraag wat wij zouden doen: ik zou het kind erkennen en het mede opvoeden. Wel zou voor mij de relatie vanaf nu over zijn.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:50
Zij kan ook erkenning afdwingen. Of het kind, later.
vrijdag 8 januari 2021 om 12:51
ik denk, dat er geen manier is om het recht te zetten. TO heeft gevraagd of ze het af wil breken, en dat wil ze niet.Ceder schreef: ↑08-01-2021 12:21
Ik heb het inderdaad over rechtzetten: jij stapt(e) daar bij voorbaat overheen en dat vind ik erg onrecht doen aan TO in dit geval.
We zijn het weer eens: het embryo is van hen allebei. Zie ivf-kliniek-voorbeeld.
Kun jij mij een argument geven waarom je als je iets steelt het wel mag houden als je zwanger bent?
Meer dan dat, kan hij niet. IK wil niet naar een samenleving waar i geval van zwangerschap iemand anders kan besluiten over het vrouwenlichaam. Dus voor mij, is er dan geen mogelijkheid meer tot rechtzetten (als in: beeindiging zwangerschap)
Dan kan gekeken worden naar niet meer financieel aansprakelijk zijn.
Maar dat is een lastige, want wat doe je in geval van Ongelukjes (of niet toegegeven opzet)
Dan kan iedere man rondneuken en na afloop roepen, dat hij het nooit gewild heeft, dus nooit financieel aansprakelijk zijn. Mensen zijn wel verantwoordelijk voor hun daden
Dan komt de papieren abortus weer boven, maar goed dat hebben we nog niet
(hoe zit het dan als de man wel de zwangerschap wil voortzetten en de vrouw niet?)
vrijdag 8 januari 2021 om 12:52
En dan voed je het mede op met flinke tegenzin. Is dat wel tof ?
vrijdag 8 januari 2021 om 12:52
vrijdag 8 januari 2021 om 12:53
je kunt dit topic ook negeren hoor
vrijdag 8 januari 2021 om 12:55
Nee. Maar ik zie geen toffe optie. Minste van 2 kwaden.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-01-2021 12:52En dan voed je het mede op met flinke tegenzin. Is dat wel tof ?
vrijdag 8 januari 2021 om 12:57
vrijdag 8 januari 2021 om 12:57