Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

maandag 11 januari 2021 om 21:57
Hahaha, klopt! Niemand heeft ooit tegen me gezegd: Wat een mooie Peach kleur heb je op!Jufjoke schreef: ↑11-01-2021 21:51Ik heb eigenlijk ook het idee dat het geen bal uitmaakt welke kleur blush ik draag. Vooropgesteld dat het bij je huidskleur past, ziet waarschijnlijk geen hond of je die dag voor net wat meer roze, peach, of wat dan ook bent gegaan.
Het is meer voor mezelf dat ik graag een beetje match, maar ik geloof niet dat iemand ooit verschil zou zien tussen mijn blushes onderling.
Oeh, die sisley blush is heel mooi ja!

maandag 11 januari 2021 om 21:58
Oh ja, daar heb ik wel eens een review filmpje van gezien! Maar dúúr! Ik probeer een beetje selectief te worden waar ik wat meer voor wil uitgeven en waarvoor niet:
Niet:
Blush, lippenstift, potloden, wenkbrauwen, bronzer
Wel:
Oogschaduw, foundation, concealer
Twijfel/middensegment/hangt van product af:
Poeder, highlighter
Niet:
Blush, lippenstift, potloden, wenkbrauwen, bronzer
Wel:
Oogschaduw, foundation, concealer
Twijfel/middensegment/hangt van product af:
Poeder, highlighter

maandag 11 januari 2021 om 22:00
Ben ik met je eens. Ik vind hem niet super comfortabel, maar goed te doen en het zit inderdaad muurvast, heb je de hele dag geen omkijken naar. Het enige nadeel....ik kan van dit product maar geen kleur vinden die echt mooi bij me pastvivapimpelmees schreef: ↑11-01-2021 21:38Heb een paar kleuren van Maybelline superstay Matte Ink. Mat dus en zit werkelijk muurvast.

maandag 11 januari 2021 om 22:01
Dank! Ik wil dat toch eens proberen. Zeker nu met mondkapjesvivapimpelmees schreef: ↑11-01-2021 21:38Heb een paar kleuren van Maybelline superstay Matte Ink. Mat dus en zit werkelijk muurvast.
Ook vind ik Maybelline Superstay 24 hr. Die bestaat uit 2 delen, kleur en balsem voor erover. Houdt net wat minder goed.
Ik krijg van beide geen droge lippen. Gebruik ook nooit labello ofzo.

maandag 11 januari 2021 om 23:37
Het zijn vrij aanwezige kleuren ja... jij draagt subtielere.

maandag 11 januari 2021 om 23:44
dinsdag 12 januari 2021 om 08:12
Ik vond het moeilijk kiezen zo vanaf mijn schermpje maar goed, in het echt zien kan voorlopig toch nog niet. Ik draag meestal of iets gedempt donkerrozigs (mauve?) of rood met een koele ondertoon. Van die bruinige nudetinten staan mij niet en licht rozig ook niet. We zullen het zien.vivapimpelmees schreef: ↑11-01-2021 23:37Het zijn vrij aanwezige kleuren ja... jij draagt subtielere.
dinsdag 12 januari 2021 om 08:21
Vorig jaar was mijn vriend bijna het hele jaar aan het bed gekluisterd en woonde ik bij hem in de rimboe. Toen zat ik in een soort privé lockdown. Ik heb toen best veel makeup besteld en heel veel youtube filmpjes gekeken en veel geexperimenteerd. Ontzettend leuk om te doen. Wel tot de conclusie gekomen dat ik uitgebreide makeup bij mijzelf helemaal niets vind, haha. Een rode lippenstift draag ik nog wel maar oogschaduw altijd heel subtiel. Ik heb hier een palette liggen van Laura Mercier met werkelijk prachtige kleuren, heel gepigmenteerd (en met glitter) maar als ik het gebruik voel ik me altijd zo'n clown. Maar ik kijk er nog wel graag naarCharlotteCcc schreef: ↑11-01-2021 23:44Tvp. Ik merk dat ik deze lockdown veel meer aan het experimenteren ben met make-up. Dag 1 ben ik make-uploos in een joggingpak en dag 2 vól in de make-up. Ik merk wel dat ik nog veel moet leren, af en toe mislukt het nogal (de ‘moeilijkere’ creaties). Ik lees dus graag mee!

Ik vind de tutorials van Lisa Eldridge heel prettig om naar te kijken.

dinsdag 12 januari 2021 om 10:19
Bij mij is het juist andersom, ik vind bij mij tamelijk stevig aangezette ogen en subtiele lippen het mooist. Mijn lippen zijn niet mijn mooiste feature, maar mijn ogen vind ik wel mooi. Maar ik heb vrij veel ruimte tussen mijn ogen en wenkbrauwen, dus daar mag best wat te zien zijn qua oogschaduw zonder dat het snel teveel wordt.

dinsdag 12 januari 2021 om 10:32
Ik ben meer van de subtiele ogen en een opvallende lip. Of subtiele ogen met een beetje glitter met een my lips but better kleurtje (Pillowtalk van Charlotte Tilbury).
- Ik ben op zoek naar een mooie koele rode kleur die mooi zal staan bij een lichte (soms gezelfbruinde) huid, blonde haren en blauwe ogen. Denk zelf misschien met een blauwe ondertoon, want dan lijken je tanden witter. Graag 1 die longwearing is.
- Voor de rest op zoek naar een brush waarmee ik met oogschaduw een wing kan maken die niet heel duur is. Ik had er 1 besteld maar deze was zo puntig dat het pijn deed bij het aanbrengen. Totaal niet fijn.
- En daarnaast op zoek naar mooie natuurlijke nepwimpers die een soort fox eye look geven. Dus alleen erg aangezet aan de uiteindes van je ogen.
- Ik ben op zoek naar een mooie koele rode kleur die mooi zal staan bij een lichte (soms gezelfbruinde) huid, blonde haren en blauwe ogen. Denk zelf misschien met een blauwe ondertoon, want dan lijken je tanden witter. Graag 1 die longwearing is.
- Voor de rest op zoek naar een brush waarmee ik met oogschaduw een wing kan maken die niet heel duur is. Ik had er 1 besteld maar deze was zo puntig dat het pijn deed bij het aanbrengen. Totaal niet fijn.
- En daarnaast op zoek naar mooie natuurlijke nepwimpers die een soort fox eye look geven. Dus alleen erg aangezet aan de uiteindes van je ogen.
dinsdag 12 januari 2021 om 10:37
Ik hoop dat die Maybelline die ik net besteld heb een koele ondertoon heeft. En ik zie net dat ze bij Kruidvat met 50% korting zijn. Ik heb net bij Douglas besteld...
Ruby Woo van Mac vind ik mooi qua kleur maar die is zo idioot droog. Ik vind em moeilijk aan te brengen en aan het eind van de dag heb ik de vellen op de lippen hangen.

dinsdag 12 januari 2021 om 11:26
Ik kan heel slecht tegen lipstick/lipgloss.
1 dag gaat het nog wel, maar vaak brandt het al meteen en ik kan dan een week vaseline smeren omdat ze zo droog geworden zijn. Dit heb ik ook met de duurdere varianten, zoals Chanel en Dior.
Ik vind rode/roze lippen wel echt mooi.
Iemand tips/goede ervaringen met een bepaald product?
1 dag gaat het nog wel, maar vaak brandt het al meteen en ik kan dan een week vaseline smeren omdat ze zo droog geworden zijn. Dit heb ik ook met de duurdere varianten, zoals Chanel en Dior.
dinsdag 12 januari 2021 om 19:50
Estee lauder en clinique zijn lekker vet.CharlotteCcc schreef: ↑12-01-2021 11:26Ik kan heel slecht tegen lipstick/lipgloss.
apollos_belt wijzigde dit bericht op 12-01-2021 19:52
0.22% gewijzigd
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

dinsdag 12 januari 2021 om 20:16
Charlotte, een lipolie misschien? Ik hou daar zelf niet zo erg van, maar misschien is het voor jou wel fijn? Zoiets bijvoorbeeld.
https://www.boozyshop.nl/la-colors-nour ... LMEALw_wcB
https://www.douglas.nl/productbrand_576 ... xAEALw_wcB
https://www.beautybay.com/p/jouer-cosme ... IoEALw_wcB
https://www.boozyshop.nl/la-colors-nour ... LMEALw_wcB
https://www.douglas.nl/productbrand_576 ... xAEALw_wcB
https://www.beautybay.com/p/jouer-cosme ... IoEALw_wcB

dinsdag 12 januari 2021 om 20:26
Ik vind l'oreal wel lekker vettig. Niet de matte varianten natuurlijk.CharlotteCcc schreef: ↑12-01-2021 11:26Ik kan heel slecht tegen lipstick/lipgloss.

dinsdag 12 januari 2021 om 20:30
Nu ik veel online moet doen heb ik de lipstick weer ontdekt.
Met mondkapje op en af vind ik het niet handig, al kan ik inderdaad de maybelline weleens weer proberen.
Ik ben wel steeds luier: oog make up vind ik leuk om te doen dus die doe ik, online camera is best grof dus ik kom wel weg met alleen een bronzer.
En dan lipstick.
Maar een heel makeup hoofd, ik vind het gewoon niet zoveel toevoegen in mijn geval. Al is het irl wel net wat flatterender om een bb crème of tinted moisturizer op te hebben.
Maakt alles net wat egaler.
Maar online maakt het dus echt weinig verschil.
Met mondkapje op en af vind ik het niet handig, al kan ik inderdaad de maybelline weleens weer proberen.
Ik ben wel steeds luier: oog make up vind ik leuk om te doen dus die doe ik, online camera is best grof dus ik kom wel weg met alleen een bronzer.
En dan lipstick.
Maar een heel makeup hoofd, ik vind het gewoon niet zoveel toevoegen in mijn geval. Al is het irl wel net wat flatterender om een bb crème of tinted moisturizer op te hebben.
Maakt alles net wat egaler.
Maar online maakt het dus echt weinig verschil.

dinsdag 12 januari 2021 om 20:43
Ja, surebaby, dat klopt wel. Maar dat vind ik nou net weer leuk, een zo perfect mogelijke basis creëren. Ogen ook, daar besteed ik ook de nodige aandacht aan, maar een mooie egale huid, ja, dat vind ik leuk. Kijken welke foundation ik die dag wil gebruiken (alsof iemand het verschil gaat zien). Ik heb een goede huid, maar ik heb er plezier in om hem net even te perfectioneren.
Ik geloof direct dat het online weinig verschil maakt.
Ik geloof direct dat het online weinig verschil maakt.

woensdag 13 januari 2021 om 09:31
Nu de winkels nog veel langer dicht blijven, en mijn dior consealer bijna op is, hoop ik hier wat advies te kunnen krijgen.
Ik gebruik als consealer onder mijn ogen de combinatie van Fix it Colour Geel van Dior en daar overheen de consealer van Sisley. De fix it Colour van Dior zit helaas niet meer in het assortiment. Daarom de vraag: welke andere gele kleurcorrectie zouden jullie adviseren?
Ik gebruik als consealer onder mijn ogen de combinatie van Fix it Colour Geel van Dior en daar overheen de consealer van Sisley. De fix it Colour van Dior zit helaas niet meer in het assortiment. Daarom de vraag: welke andere gele kleurcorrectie zouden jullie adviseren?

woensdag 13 januari 2021 om 09:40
Ik heb ooit een pallette van essence gekocht met blush. Zitten 4 kleuren in die bij alles kunnen. Het blijkt inderdaad weinig uit te maken, al veel plezier van gehad voor 8 euro.Supersas09 schreef: ↑11-01-2021 21:57Hahaha, klopt! Niemand heeft ooit tegen me gezegd: Wat een mooie Peach kleur heb je op!
Oeh, die sisley blush is heel mooi ja!![]()
Ik pak die altijd weer.

woensdag 13 januari 2021 om 09:52
CharlotteCcc schreef: ↑11-01-2021 23:44Tvp. Ik merk dat ik deze lockdown veel meer aan het experimenteren ben met make-up. Dag 1 ben ik make-uploos in een joggingpak en dag 2 vól in de make-up. Ik merk wel dat ik nog veel moet leren, af en toe mislukt het nogal (de ‘moeilijkere’ creaties). Ik lees dus graag mee!
Herkenbaar dat experimenteren met make up. Ondanks dat ik wel gewoon nog werk hangt er toch een sombere stemming vind ik. Dan ga je er ook nog eens somber door voelen en dat straal je, ik dan, uit. Dus hup in de make up. Het maakt het allemaal net even wat beter op.
Tip die op tv werd verteld bij thuiswerken om niet elke dag die joggingbroek aan te trekken maar af en toe gewoon eens netjes. Jeans met shirtje is al voldoende. En zo zie ik het ook.
Door dit topic kwam ik bij Mintenz terecht en ohhh wat ben ik er blij mee. Dag 3 nu met een proefzakje en mijn huid ziet er super mooi uit. Ook als het eraf is. Dit is ook iets dat mij opvalt dat mijn huid echt verbeterd.
En geen vieze doeken van lagen make up. Ik douche altijd savonds en de meeste make up spoelt dan van mijn gezicht af.
Dan nog een beetje schoonmaken met Zarqa foam maar muv mijn mascara (ook van essence, de paarse, door een viva topic al weer een paarjaar geleden) is het doekje gewoon schoon. En de teleway wondjes zijn nog minder zichtbaar.
Nu nog op zoek naar een langhoudende, subtiel shiny maar niet te felle roze lippenstift.
@layday ik lees dat jij de Maybelline long Stay hebt besteld. Ik ben benieuwd hoe de licht roze is. Ik heb een donkere kleur, Raspberry. Op zich goede lippenstift mits je het vaak genoeg bijwerkt maar eigenlijk iets te donker voor mij.