Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik heb trouwens een verlanglijstje gemaakt, misschien wel leuk om even te delen! Opmerkingen of ervaringen met een product zijn altijd welkom :)

- The ordinary serum foundation: ik gebruik eigenlijk tinted moisturizer van Smashbox (die heel fijn is trouwens), maar vind deze soms te duur voor als ik niks bijzonders doe, maar wel een beetje bedekt wil zijn
- Giorgio Armani luminous silk foundation: voor als ik meer dekking wil hebben dan een tinted moisturizer
- Charlotte Tilbury lipliner Pillowtalk (en nog een iets bruinere kleur, weet nog even niet welke). Ik hoorde dat deze goed longlasting is, ik vind het altijd zo irritant als een lipliner er zo snel vanaf is!!
- Laura mercier mini translucent powder om uit te proberen
- Dior backstage face & body glow > iemand ervaringen met deze highlighter?
- Nuxe body oil: hoorde dat deze heel lekker ruikt?

Ik ga ook wat uitproberen. Ik heb altijd best wel erge strawberry skin en soort van bultjes op mijn benen. Waardoor het nooit helemaal glad oogt. Vandaar wil ik beginnen met de First Aid Beauty bump ereaser scrub with 10% AHA. Schijnbaar schijnt dit te werken tegen de aardbeien skin en de bultjes door een bestanddeel. Daarnaast insmeren met Cerave SA smoothing cream. Dit wordt ook aangeraden door dermatalogen tegen strawberry skin.
Lanavries, Supersas schrijft hier wel eens mee, zij gebruikt de serum foundation van the ordinary.
Zelf heb ik van dat lijstje alleen de translucent poeder van Laura Mercier geprobeerd. Ik vind het geen heel grote hit. Ik heb liever een iets fijner en iets mattere poeder. Maar dat is juist misschien de reden dat anderen er dol op zijn.
Van Dior heb ik deze:

https://www.iciparisxl.nl/nl/dior-backs ... ighter-10g

Gelukkig met een cadeaubon gekocht, al had ik die achteraf ook liever ergens anders aan besteed. De onderste twee poeders zijn mooi. De bovenste twee bevatten veel te veel glitters, en dan zodanig dat als je het aanbrengt, de glitters overal naartoe vliegen. Veeg je overtollig glitter weg, dan blijft er niet veel over. Dus eigenlijk ben ik niet heel erg blij dat ik dat gekocht heb.
Ik gebruik de serum foundation van TO. Is prima spul hoor maar verwacht geen wonderen. Net als de Laura Mercier poeder. Ik vind het wel okay spul maar niet revolutionair of zo.

Ik had trouwens per ongeluk de LM poeder in de 'illuminating' versie gekocht. Ik leek wel een kerstbal.
Lady_Day schreef:
11-01-2021 09:41
Ik gebruik de serum foundation van TO. Is prima spul hoor maar verwacht geen wonderen. Net als de Laura Mercier poeder. Ik vind het wel okay spul maar niet revolutionair of zo.

Ik had trouwens per ongeluk de LM poeder in de 'illuminating' versie gekocht. Ik leek wel een kerstbal.
Ik hou sowieso niet van glanzende poeders. Een poeder is voor mij bedoeld om mijn make up iets matter en langer houdbaar te maken. Ik vind de glanzende poeders te glanzend (duh....) maar ook vaak wat 'cakey'. Dat soort poeders liggen bij mij nooit zo mooi op de huid als een fijne lichte matterende poeder.
Ik heb er door de jaren heen wel een paar geprobeerd:

- Laura Mercier translucent. Gaat wel omdat het niet super glanzend is, maar geen echte favoriet.
- Elf Halo glow. Nee. Niet mijn ding
- Hourglass dimlight. Dure miskoop, ik heb hem weggegeven.

Ik heb dus liever een poeder die iets matter maakt, en dan voeg ik op strategische plaatsen wat glans toe met highlighter.
@JufJoke Ahh okee, ja ik hou zelf niet echt van hele matte poeders. Gebruik het liefst eigenlijk helemaal geen poeder maar dan blijft mijn make up niet op zijn best zitten heb ik gemerkt. Vandaar de Laura Mercier inderdaad, omdat ik hoorde dat hij niet al te mat is.
Jammer van het Dior palette, hij ziet er wel heel mooi uit!

@Lady_Day Ah thanks! Heb je een betere betaalbare optie met een grote kleurenrange? Ik hou van glowy foundations vanwege mijn droge huid.

Ik gebruik trouwens de ELF stay all night setting spray sinds kort en moet zeggen dat ik erg tevreden ben die aantal keer dat ik hem heb gebruikt. Een hele fijne mist en make up blijft mooi zitten.
Ik ben echt onder de indruk van Mintenz.
Door Teleway behandelingen (laatste behandeling was een week of 5 geleden) zag mijn huid er best gehavend uit. Kleine wondjes en rode plekken en het herstel duurt een maand of 2, 3. Maar nadat ik gisteren de testers had geprobeerd bij collega maakte ik gisterenavond mijn gezicht schoon en mijn huid ziet er heel goed uit. Het heeft er in weken niet zo rustig uitgezien. Ook vanmorgen veel minder wondjes en plekjes.

Ik ben overstag en hoop dat dit een blijvertje is. Ga deze week nog bestellen.

Iemand ervaring met hun lipgloss?
Vind de phinking of you erg mooi, staat op you tube.
Nee, ik heb sowieso niet veel lipgloss. Vind ik er erg mooi uit zien, maar ik vind het niet fijn aanvoelen. En het is vaak ook snel weg, en neemt de lipstick die je er eventueel onder draagt mee. Maar misschien heb ik gewoon nog nooit een echt goede lipgloss gehad, dat kan ook.

Fijn dat je er zo blij mee bent, Renée.
Jeetje, goed onthouden juf Joke! Ik gebruik graag de to serum foundation voor een “simpele” dag. Net even een frisse look zonder veel poespas. Ik gebruik tegenwoordig ook vaak de L’Oréal skin paradise tinted water-cream. Ben ik ook erg blij mee! Maar zag wel dat de kleurencollectie daarvan alweer aardig is uitgedund bij de Etos. Gelukkig heb ik al een back up gekocht.
De Nuxe body oil heb ik ook. Heerlijke subtiele geur inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik hem meer in de zomer gebruik. In de winter is mijn huid (benen en armen) zo droog dat ik iets sterkers/vetter gebruik.
Matterend poeder vind ik de too faced peach erg fijn. En al jarenlang de Max factor compact poeder. Met een grote kwast licht afpoederen zonder cake effect.
Op mijn wensenlijstje staat nog de too faced pumpkin spice palet. Maar heb ik eigenlijk niet nodig.... Maar ja, zo mooi!
Miskoop (ja ja Juf Joke) mijn Dior lipstick. Haren vast en vooral niets eten of drinken, anders is hij weg. De teleurstelling van 2020: Nars orgasm blush. Enorme hype terwijl ik er echt niet van onder de indruk ben. Misschien van de zomer dat je de shine meer ziet. Gelukkig was het een mini waar ook een lipstick bij zat (erg mooi!) en een minimascara van Nars (die rode, wel aardig, ga geen full size kopen).
Minerale make up eigenlijk nooit geprobeerd. Ik ga me er eens in verdiepen en misschien zo’n proefsetje bestellen, leuk om eens te testen!
Lipgloss heb ik ook erg weinig. Je lippenstift eronder is voor mijn gevoel dan ook zo weg. En weer: haren vast. Ik heb een hond en loop dus zeer regelmatig buiten in de wind. Niet fijn met lipgloss. 😖😄
Supersas09 schreef:
11-01-2021 20:53
Lipgloss heb ik ook erg weinig. Je lippenstift eronder is voor mijn gevoel dan ook zo weg. En weer: haren vast. Ik heb een hond en loop dus zeer regelmatig buiten in de wind. Niet fijn met lipgloss. 😖😄
Ja dit is het continue ongemak van mijn leven. Lang haar/lipgloss/honden uitlaten. En het ergste vind ik wanneer een lange pluk aan mijn lip hangt en weer los waait en dan langs mijn wang schuurt waardoor er lipgloss op mijn wang zit te shinen. >:-(
Sjulia schreef:
11-01-2021 20:56
Ja dit is het continue ongemak van mijn leven. Lang haar/lipgloss/honden uitlaten. En het ergste vind ik wanneer een lange pluk aan mijn lip hangt en weer los waait en dan langs mijn wang schuurt waardoor er lipgloss op mijn wang zit te shinen. >:-(

Dank je juf Joke.

Ah Sjulia geen goed idee dus.
Supersas09 schreef:
11-01-2021 20:51
Jeetje, goed onthouden juf Joke! Ik gebruik graag de to serum foundation voor een “simpele” dag. Net even een frisse look zonder veel poespas. Ik gebruik tegenwoordig ook vaak de L’Oréal skin paradise tinted water-cream. Ben ik ook erg blij mee! Maar zag wel dat de kleurencollectie daarvan alweer aardig is uitgedund bij de Etos. Gelukkig heb ik al een back up gekocht.
De Nuxe body oil heb ik ook. Heerlijke subtiele geur inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik hem meer in de zomer gebruik. In de winter is mijn huid (benen en armen) zo droog dat ik iets sterkers/vetter gebruik.
Matterend poeder vind ik de too faced peach erg fijn. En al jarenlang de Max factor compact poeder. Met een grote kwast licht afpoederen zonder cake effect.
Op mijn wensenlijstje staat nog de too faced pumpkin spice palet. Maar heb ik eigenlijk niet nodig.... Maar ja, zo mooi!
Miskoop (ja ja Juf Joke) mijn Dior lipstick. Haren vast en vooral niets eten of drinken, anders is hij weg. De teleurstelling van 2020: Nars orgasm blush. Enorme hype terwijl ik er echt niet van onder de indruk ben. Misschien van de zomer dat je de shine meer ziet. Gelukkig was het een mini waar ook een lipstick bij zat (erg mooi!) en een minimascara van Nars (die rode, wel aardig, ga geen full size kopen).
Minerale make up eigenlijk nooit geprobeerd. Ik ga me er eens in verdiepen en misschien zo’n proefsetje bestellen, leuk om eens te testen!
Eens over de Nars orgasm blush. Ik heb ook een mini, en er komt zeker geen full size. Ik heb een behoorlijk lichte huid, maar zelfs bij mij is het roze nauwelijks zichtbaar. De goudachtige gloed zie ik wel, maar zonder kleur lijkt het meer op een highlighter dan op een blush. Nee, geen groot succes. Ook geen keiharde miskoop, maar ik begrijp de hype niet zo. Ik vind mijn andere (goedkope) blushes fijner. Ik heb er een stuk of vier, dus niet extreem, maar ook eigenlijk niet nodig omdat je zo hemeltergend lang doet met een blush. De Milani baked blush vind ik een aanrader. Nu ik erover nadenk: ik ben niet heel erg kritisch wat blush betreft, maar de enige twee tegenvallers waren toevallig duur. Nars orgasm dus, en Mac Soul. Is ook te licht, zelfs voor mijn lichte huid. Die laatste kun je wel wat meer opbouwen, itt de Nars, maar daar wordt hij wel zichtbaarder maar niet mooier van. Jammer.

Yep. Ook een dure Dior lippenstift miskoop hier dus. Jammer, doet toch iets meer pijn als het een duur product was....

Fijn dat de peach poeder jou goed bevalt. Ik heb er namelijk één klaar liggen, maar ik wil er pas aan beginnen als mijn andere poeder op is. Ben benieuwd!
Sjulia schreef:
Hahaha, ja dat!
Je geeft 35 euro uit aan een lipstick, daar verwacht gewoon iets van. Net als dat Dior palet juf Joke, zo jammer als het dan tegenvalt.
Hoeveel blushes hebben jullie en gebruiken jullie die ook allemaal vaak? Ik heb er een stuk of 10 en uiteindelijk kies ik steeds uit dezelfde 3.. ik weet na een tijdje al niet eens meer hoe die andere kleuren er uit zien op de huid dus dan pak ik ze sowieso al niet meer. Echt zonde vind ik het.
Lanavries schreef:
11-01-2021 13:18
@Lady_Day Ah thanks! Heb je een betere betaalbare optie met een grote kleurenrange? Ik hou van glowy foundations vanwege mijn droge huid.
Ik denk dat je de serum foundation dan wel prettig vindt - tenzij je voor veel dekking gaat. Dan zou ik een andere kiezen.

Die Laura Mercier Illuminating (poeder) vind ik meer een highlighter. Ik gebruik nooit highlighter. Het zou ook wel mooi staan op een gebruinde huid, schouders of zo, maar ja, ik zit nooit in de zon. In de zomer heb ik em nog wel eens als een heel subtiele oogschaduw gebruikt.

Geen lipgloss hier. Ik vind dat echt heel vies voelen. Ik houd ook niet van hele shiny lipsticks.
Sjulia schreef:
11-01-2021 21:22
Hoeveel blushes hebben jullie en gebruiken jullie die ook allemaal vaak? Ik heb er een stuk of 10 en uiteindelijk kies ik steeds uit dezelfde 3.. ik weet na een tijdje al niet eens meer hoe die andere kleuren er uit zien op de huid dus dan pak ik ze sowieso al niet meer. Echt zonde vind ik het.
Ik heb er denk ik zo’n 5. Maar het meest gebruik ik de Lancôme rose blush. Heb ik echt al jaren en is nu bijna op. Volgens mij niet eens meer te krijgen. Mijn “obsessie” is toch wel lippenstift en aanverwanten. Ik heb ze nooit geteld maar ik heb denk ik wel 50 lippenstiften.... Misschien zelfs wel meer. En dan ook de liquid lip, en crayons. Zo weinig als ik van blush wissel zo vaak draag ik een andere kleur op mijn lippen!
Sjulia schreef:
Ik draag écht nooit lipgloss. Zelfs geen 'gewone' lippenstift meer, want die plakt ook. Ik draag alleen nog maar long lasting. 1 x aanbrengen en de hele dag geen omkijken meer naar.
vivapimpelmees schreef:
11-01-2021 21:32
Ik draag écht nooit lipgloss. Zelfs geen 'gewone' lippenstift meer, want die plakt ook. Ik draag alleen nog maar long lasting. 1 x aanbrengen en de hele dag geen omkijken meer naar.
Welke longlasting gebruik jij? En droogt die je lippen ook uit of valt het mee?
Lady_Day schreef:
11-01-2021 21:34
Welke longlasting gebruik jij? En droogt die je lippen ook uit of valt het mee?
Heb een paar kleuren van Maybelline superstay Matte Ink. Mat dus en zit werkelijk muurvast.
Ook vind ik Maybelline Superstay 24 hr. Die bestaat uit 2 delen, kleur en balsem voor erover. Houdt net wat minder goed.

Ik krijg van beide geen droge lippen. Gebruik ook nooit labello ofzo.
Sjulia schreef:
11-01-2021 21:22
Even inventariseren uit mijn hoofd (moet kunnen, zoveel zijn het er niet)

- Mac Soul. Geen favoriet, zoals ik eerder al schreef. Ik wil hem nog niet weg doen, maar eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks.
- Nars orgasm. Ook hierboven beschreven. Tegenvaller.
- deze https://ex1cosmetics.com/products/blush ... 5735833635 van EX1. Fijne neutrale kleur, makkelijk op te brengen, hoeft niet eindeloos opgebouwd te worden. Kleur past overal bij.
- een soort perzik tint van Maybelline. Ik kan hem online niet vinden, heb hem ook al jaren, maar ja, blush gaat maar niet op. De kleur is bijna oranje, maar toch subtiel. Mooi bij warme kleuren in make up en/of kleding.
- in mijn palet van Benefit zitten ook twee blushes, Dandelion en Galifornia. Die eerste is lichtroze. Iets te licht voor mij, en als ik meer opbreng, ligt het als een dikke laag poeder op mijn wangen. Niet echt veelgebruikt dus. Galifornia is een verhaal apart. Heel lang dacht ik: wat een waardeloze blush, er komt gewoon helemaal geen product op mijn kwast. Maar nu heb ik eindelijk bedacht (ik heb het palet al anderhalf jaar) om de bovenste harde laag eraf te krabben! En warempel, nu is het een prachtige koraal/perzikkleurige blush met een mooie glans! Dit palet heb ik: https://www.google.com/search?client=ta ... MgxtZEpRYM
Oh, ik vergeet de nieuwste aanwinst: Milani baked blush in de kleur roze d'oro

https://www.boozyshop.nl/milani-baked-b ... ed%20blush&
Supersas09 schreef:
11-01-2021 21:29
Ik heb er denk ik zo’n 5. Maar het meest gebruik ik de Lancôme rose blush. Heb ik echt al jaren en is nu bijna op. Volgens mij niet eens meer te krijgen. Mijn “obsessie” is toch wel lippenstift en aanverwanten. Ik heb ze nooit geteld maar ik heb denk ik wel 50 lippenstiften.... Misschien zelfs wel meer. En dan ook de liquid lip, en crayons. Zo weinig als ik van blush wissel zo vaak draag ik een andere kleur op mijn lippen!
Ik heb eigenlijk ook het idee dat het geen bal uitmaakt welke kleur blush ik draag. Vooropgesteld dat het bij je huidskleur past, ziet waarschijnlijk geen hond of je die dag voor net wat meer roze, peach, of wat dan ook bent gegaan.
Het is meer voor mezelf dat ik graag een beetje match, maar ik geloof niet dat iemand ooit verschil zou zien tussen mijn blushes onderling.
Mijn echte guilty pleasure is foundation. :-$
Ja Galifornia heb ik ook! De mini, daar zat nooit een bovenste laag op. Ik vind de kleur super mooi, ik gebruik die vaak in de zomer. Dandelion heb ik over getwijfeld want ik vond hem zo leuk staan bij Angie van hot and flashy. Hij leek me idd ook te licht dus niet gedaan. Deze vind ik zo mooi om te zien maar zo duur :mrgreen: ; Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven