Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jufjoke schreef:
05-01-2021 08:51
Hier ook al zo'n ontrouwe klant. Als iets op is, probeer ik ook juist graag iets anders. Er zijn maar weinig producten die ik echt standaard opnieuw koop als het op is. Geldt eigenlijk voor alles, ook bijvoorbeeld levensmiddelen.
Mijn moeder snapt daar helemaal niets van, zij koopt iets wat bevalt levenslang.
Haha, dit is zó herkenbaar!! Ik ben ook helemaal gek van limited editions, ik heb ook nog nooit dezelfde mascara gehad en ik heb standaard lijstjes in mijn hoofd met wat ik nog wil proberen.
happyface97 schreef:
10-01-2021 18:23
Haha, dit is zó herkenbaar!! Ik ben ook helemaal gek van limited editions, ik heb ook nog nooit dezelfde mascara gehad en ik heb standaard lijstjes in mijn hoofd met wat ik nog wil proberen.
Ik ook! Zelfs als een product goed bevallen is, koop ik toch maar zelden iets opnieuw. Te veel nieuwe dingen die ik ook graag wil proberen. Ik moet mezelf wel nog iets beter trainen om wel eerst eens wat dingen op te maken voor ik nieuwe dingen koop.
Ik heb nog zeven foundations staan, maar ook nog drie op mijn denkbeeldige lijstje!
Nadeel is dan wel dat je ook miskopen doet. Ik in ieder geval wel. Mijn moeder kan me dan echt aankijken alsof ik van Mars kom, zo van: jamaar, je koopt toch gewoon wat je al had?
Nee mam, dat doe jij. Ik niet.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 18:20
De categorie waarin ik veruit de meeste miskopen doe, is lippenstift. Ik heb heel zelden dat ik een lippenstift tref die zo goed bevalt, dat ik hem nogmaals koop en echt op maak. Waar ik pakweg het afgelopen jaar echt niet blij mee was:

Deze dure lipstick van Dior. Kleur viel tegen, houdbaarheid is zeer matig en hij voelt veel te crème achtig op de lippen.

https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 30717.html

Deze zogenaamde lipstain. Ik dacht: oh mooi, dat laat een kleur achter, houdt mooi de hele dag. Ja, klopt, houdt inderdaad vrij lang, maar door de dunne substantie onmogelijk om gelijkmatig aan te brengen, en het resultaat is dan ook een zeer langhoudend vlekkerig effect. Deze ruikt wel lekker.

https://www.douglas.nl/productbrand_690 ... luEALw_wcB

Dit is zo'n mousse. Is mat, maar droogt niet op, waardoor hij behoorlijk afgeeft. Beetje lastig egaal aan te brengen en de houdbaarheid sucks. Ik heb wel een vergelijkbaar product van Mac, de powder kiss, die bevalt me redelijk goed. Maar deze dus niet en had ik ook niet nodig als ik geweten had dat het een slechtere versie van die van Mac was.

https://www.yesstyle.com/en/tcuc.EUR/co ... ENEALw_wcB

Een lippenstift van Tarte. Niet precies deze, een andere kleur. Veel te transparant en bijna goud in plaats van het koraal dat ik dacht dat het zou zijn.

https://tartecosmetics.com/EU/en_DE/col ... rs#start=1

Maar de allerslechtste was zonder twijfel deze: die heb ik besteld via Cultbeauty. Kwam absoluut totaal geen kleur vanaf! Niks! Wel positief: ik heb destijds een mail gestuurd hoe teleurgesteld ik was in dit product en ik kreeg mijn geld terug. Mocht het product houden ook. Niet dat ik er veel aan gehad heb, want het was absoluut rotzooi, maar netjes van Cultbeauty.

https://www.cultbeauty.co.uk/it-cosmeti ... stain.html
Haha die laatste!!!!! Die had ik ook. WAARDELOOS. Ik hoopte dat er een subtiele kleur zou afkomen, my lips but better. Niks.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 18:29
Nadeel is dan wel dat je ook miskopen doet. Ik in ieder geval wel. Mijn moeder kan me dan echt aankijken alsof ik van Mars kom, zo van: jamaar, je koopt toch gewoon wat je al had?
Nee mam, dat doe jij. Ik niet.
Hahaha, maar dan weet je tenminste dat het een miskoop is!
Jufjoke... Weet jij wat er met onze Facebookgroep is gebeurd?
vivapimpelmees schreef:
10-01-2021 18:38
Ik kreeg een melding dat de groep gearchiveerd is. Ik ben niet zo ontzettend thuis in Facebook, maar ik begrijp eruit dat dat betekent dat er geen nieuwe leden meer bij kunnen komen. Kunnen we dan wel nog berichten plaatsen? Ik weet het niet.
Ik heb een bericht gestuurd aan onze andere beheerder, maar ik heb geen reactie gehad. Jammer, ik begrijp ook niets van het hoe, wat waarom.
Ik heb gekeken of ik dat, als andere beheerder, ongedaan kan maken, maar volgens mij kan dat niet.
Het is een raadsel voor mij. Ik ga me nog eens wat meer verdiepen in hoe dat werkt, misschien kan ik het 'de-archiveren'
Ik kan dus wel zien wie de groep gearchiveerd heeft, en wanneer. Maar waarom?????
Sjulia schreef:
10-01-2021 18:03
Ik hou sowieso niet van settingsprays na het aanbrengen van makeup. Het had elke keer hetzelfde effect; mijn foundation en poeder zit flawless, ik gebruik een settingspray en het ziet er minder mooi uit. Ik gebruik ze wel om oogschaduw intenser te maken of voor ik foundation en poeder aanbreng. Ik ben wel een beetje benieuwd naar de setting spray van urban decay, the all nighter. Maar gezien ik elke keer dezelfde ervaring heb met settingsprays geloof ik er niet zo in.
Ik gebruik inmiddels sinds 2 jaar standaard de setting spray van TooFaced (https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Br ... 72329.html) over mijn minerale poeder en dat geeft een fijn effect: het haalt het poederige weg en geeft glowtje.

Mineral poeder is overigens van Mintenz (eerst van Mac), dus voor degene die naar primer vroeg voor Mintenz: deze spray is ook als primer te gebruiken.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 18:52
Ik kreeg een melding dat de groep gearchiveerd is. Ik ben niet zo ontzettend thuis in Facebook, maar ik begrijp eruit dat dat betekent dat er geen nieuwe leden meer bij kunnen komen. Kunnen we dan wel nog berichten plaatsen? Ik weet het niet.
Ik heb een bericht gestuurd aan onze andere beheerder, maar ik heb geen reactie gehad. Jammer, ik begrijp ook niets van het hoe, wat waarom.
Ik heb gekeken of ik dat, als andere beheerder, ongedaan kan maken, maar volgens mij kan dat niet.
Het is een raadsel voor mij. Ik ga me nog eens wat meer verdiepen in hoe dat werkt, misschien kan ik het 'de-archiveren'
Nee we kunnen geen berichten meer plaatsen. Wat raar dit!
vivapimpelmees schreef:
10-01-2021 18:38
Ik kom er niet uit. Ik denk dat alleen degene die gearchiveerd heeft, dat ongedaan kan maken. Maar zij reageert niet op mijn berichten. Ik begrijp er nu uit dat we niets meer kunnen, alleen oude foto's die erop staan bekijken.
Wat zou hier achter zitten? Ik vind het vooralsnog een rotstreek!
Jufjoke schreef:
10-01-2021 19:01
Ik kom er niet uit. Ik denk dat alleen degene die gearchiveerd heeft, dat ongedaan kan maken. Maar zij reageert niet op mijn berichten. Ik begrijp er nu uit dat we niets meer kunnen, alleen oude foto's die erop staan bekijken.
Wat zou hier achter zitten? Ik vind het vooralsnog een rotstreek!
Ik ook. Ik wilde een bericht plaatsen en plots was de groep foetsie. Moest m intikken in mijn zoekbalk en toen kwam ie tevoorschijn. Maar als 'gearchiveerd' dus.
vivapimpelmees schreef:
10-01-2021 18:58
Nee we kunnen geen berichten meer plaatsen. Wat raar dit!
Ik heb ook via Whatsapp contact opgenomen. Krijg toevallig net een appje terug. Ik pb je wel even.
Ah dus de primer wordt vaak weg gelaten. Ik denk dat ik dat dan ook maar doe.
De groene concealer is wel nodig maar ik heb nog glam nude van L'Oréal liggen. Die kan ik ook nog gebruiken onder de foundation en is vloeibaar dus beter voor mijn huid.

Lippenstift is bij mij ook altijd een ramp. Vind nooit de juiste kleur. Heb soms deze https://www.bol.com/nl/p/maybelline-sup ... oductTitle op, en op zich een hele fijne want blijft lang zitten, de hele dag en geeft geen vlekken, maar als je te lang wacht met bijwerken met de balsem dan is het dus een hele felle kleur.

Op deze site staat een mooie dame met een mooie kleur lippenstift. Ik dacht die wil ik......maar niet meer verkrijgbaar natuurlijk.

De foto waar zij een spijkerblouse aan heeft. Een mooie ingetogen roze kleur

https://www.perfectlybasics.nl/blog-nl- ... 61017.aspx
Heel mooie kleur inderdaad, Renée. Die andere kleur die ze draagt ook. Maar ook als ik precies weet wat ik zoek, blijkt het eenmaal op mijn lippen toch vaak net even anders. Of totaal anders. Of te droog. Of te vet. Of te snel vervaagd. Of komt los in korstjes, de butt-lip look. Er kan zoveel mis gaan dat het een wonder is dat ik überhaupt lipsticks heb die wel bevallen.
Ik heb altijd felle lipsticks. Die jij plaats van Maybelline is één van mijn favorieten.
Als ik een lichte kleur of nude lippenstift draag zie ik er ziek uit. Waarschijnlijk omdat ik vrij donkere lippen van mezelf heb.
vivapimpelmees schreef:
10-01-2021 19:18
Ik heb altijd felle lipsticks. Die jij plaats van Maybelline is één van mijn favorieten.
Als ik een lichte kleur of nude lippenstift draag zie ik er ziek uit. Waarschijnlijk omdat ik vrij donkere lippen van mezelf heb.
Die staan jou ook geweldig. Maar omdat ik weet van de Facebook groep hoe jij eruit ziet, weet ik denk ik ook wel hoe dat komt. Jouw ogen zijn erg opvallend. Groot en mooi en aandachttrekkend. Daar hoort een opvallende lip bij voor de balans. Dat vind ik tenminste.
MientjeHapgraag schreef:
10-01-2021 18:54
Ik gebruik inmiddels sinds 2 jaar standaard de setting spray van TooFaced (https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Br ... 72329.html) over mijn minerale poeder en dat geeft een fijn effect: het haalt het poederige weg en geeft glowtje.

Mineral poeder is overigens van Mintenz (eerst van Mac), dus voor degene die naar primer vroeg voor Mintenz: deze spray is ook als primer te gebruiken.

Dat was ik maar deze is nog duurder. Ik kijk eerst even hoe het gaat zonder.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 19:20
Die staan jou ook geweldig. Maar omdat ik weet van de Facebook groep hoe jij eruit ziet, weet ik denk ik ook wel hoe dat komt. Jouw ogen zijn erg opvallend. Groot en mooi en aandachttrekkend. Daar hoort een opvallende lip bij voor de balans. Dat vind ik tenminste.
Lief!
Tvp
vivapimpelmees schreef:
10-01-2021 19:18

Het is ook een van mijn favorieten maar dat bijwerken is echt nodig en dat lukt niet altijd ivm werk of ik vergeet het.
En met de balsem vind ik het een mooie kleur. Is het een stuk zachter.
Sjulia schreef:
10-01-2021 18:34
Haha die laatste!!!!! Die had ik ook. WAARDELOOS. Ik hoopte dat er een subtiele kleur zou afkomen, my lips but better. Niks.
Letterlijk niks. Geen kleur. Geen stain. Geen lippenbalsem effect. Gewoon absoluut niets. Wat een bizar product was dat!
Lippenstiften.... aaaah... heb er heel veel (gehad). Mijn favoriet is 'Lover' van Chanel maar volgens mij wordt die niet meer gemaakt. Onlangs nog wel een goede gekocht van Becca, zelfde kleur als Ruby Woo (Mac) maar dan niet zo mat en droog.

Mac Mehr en Charlotte Tilbury Pillow Talk gebruik ik ook vaak.
Ik heb wel een fijne lipstick van Mac, nou je het zegt, Lady. Ik heb Cosmo. Maar ook eentje van de powder kiss collectie die ook wel fijn is.
En een lipstick van Urban decay Vice. Heet geloof ik Liar. Maar een andere kleur van diezelfde lijn vond ik dan weer niks. Veel droger en tegenvallende kleur.
Ik gebruik nu al een tijdje de highlighter van Charlotte Tilbury. Mijn favoriete highlighter tot nu toe! Ik houd dus zelf niet echt van highlighter met een te opvallende shimmer/glitter. Deze highlighter is vloeibaar en voelt meer als een echte glow. Heb de kleur spotlight!
Wilde de tip even delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven