Stel ik me aan?

15-01-2021 21:29 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hadden vriend en ik het over uiterlijk etc. Nu is hij niet altijd even tactisch in zijn bewoordingen en is hij vrij nuchter. Hij geeft niet snel complimentjes en een "ik hou van jou" hoef ik ook niet snel te verwachten.
Hij zei mij vanavond letterlijk dat ik niet onder de categorie 'superlelijk' val. Ik voel me echt best wel gekwetst. Ik weet wel dat ik niet de mooiste ben, maar niet onder de categorie 'superlelijk' vind ik wel een ander uiterste. Ik ben al niet de meest zelfverzekerdste en ook niet op het gebied van mij lichamelijk blootgeven, maar die opmerking heeft me echt wel gekrenkt. Stel ik mij aan of..?
schatkaart wijzigde dit bericht op 19-02-2021 08:14
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
15-01-2021 21:54
'Ik vind je mooi zoals je bent' is wel een compliment en ook gewoon lief.

Maar wat was de context waarin hij zei dat je niet in de categorie superlelijk valt?
We hadden het over zijn algemeen over uiterlijk, maar ook make-up gebruik. Hij zei dat hij dat bij sommigen teveel vond en meestal niet mooi en toen kregen we het over mijn uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Context is hier wel belangrijk. Als jij bijvoorbeeld zei zelf dat je jezelf super lelijk vind en hij daarop antwoordde dat hij je niet super lelijk vind is het toch helemaal niet raar? Dan is het lief.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft mij laatst eens gezegd dat hij gek met mij is. Dat zie ik wel als een soort "ik houd van jou", maar hij zal het niet heel vaak zeggen.
m-april schreef:
15-01-2021 21:54
'Ik vind je mooi zoals je bent' is wel een compliment en ook gewoon lief.

Maar wat was de context waarin hij zei dat je niet in de categorie superlelijk valt?
Vind ik ook! Lieve en oprechte opmerking.

"Niet in de categorie super-lelijk" is trouwens niet het andere uiterste: dat is natuurlijk wel "in de categorie superlelijk" ;-)
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 21:43
Hij is verder echt ontzettend lief. Ik kan me voorstellen dat je dat idee niet krijgt bij het lezen van mijn OP. Hij kan alleen niet makkelijk over gevoel praten of lieve dingen zeggen.

Hij zegt dus nooit wat aardigs.
Gooit hij elke dag rozenblaadjes op je pad naar de badkamer, schrijft hij gedichten over je persoonlijkheid, beeldt hij in mime uit hoe hij zich voelt, is hij de koning van de kama sutra, lig je de hele dag op een sofa en wordt je geheel verzorgd, hoe is hij dan lief?
Als je niet super lelijk bent wat ben je dan wel volgens hem? Zei hij lelijk? Of?
Context is in deze heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-01-2021 22:05
Hij zegt dus nooit wat aardigs.
Gooit hij elke dag rozenblaadjes op je pad naar de badkamer, schrijft hij gedichten over je persoonlijkheid, beeldt hij in mime uit hoe hij zich voelt, is hij de koning van de kama sutra, lig je de hele dag op een sofa en wordt je geheel verzorgd, hoe is hij dan lief?
Lief als in behulpzaam: hij helpt me met huishoudelijke taken, hij vraagt altijd of hij me kan helpen, hij vraagt mij en support mij als er iets heftige is gebeurd op mijn werk, hij houdt rekening met mij: overlegt veel, vraagt wat mijn wens hierin is. En in de vakantie maakt hij een ontbijtje klaar voor ons beiden. Misschien kleine dingen, maar dat vind ik toch wel lief/attent.
Wilde je een eerlijk antwoord of wat had je anders verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
15-01-2021 22:06
Als je niet super lelijk bent wat ben je dan wel volgens hem? Zei hij lelijk? Of?
Vroeg hem net wat hij ermee bedoelde: gewoon 'gewoon' 🙈.
Zou je hem geloven als hij zegt dat je mooi bent?
Alle reacties Link kopieren
Super kut voor je, snap dat het kwetsend is.

Ik denk wel dat hij eerlijk is?

Had ooit rond mijn 17e een vriend en vroeg hem "vind je mij mooi" en zijn antwoord was "euuhh nouja mooi, wat is mooi?"

Is voor mij een beetje van hetzelfde kaliber. Hij was ook gewoon oprecht pp dat moment. Nu 20 jaar later weet ik dat we meer vrienden waren dan geliefden, hij viel niet op mijn uiterlijk maar hij was wel content met wat hij kon krijgen of ging meer voor mijn lichaam (ook zo'n geval van halfje).

Wat ik wil zeggen is: volg je gevoel en neem signalen serieus. Niet je leven verspillen aan een man die niet helemaal voor je gaat.
Schatkaart schreef:
15-01-2021 22:09
Vroeg hem net wat hij ermee bedoelde: gewoon 'gewoon' 🙈.
Ja die ziet de bui al hangen,
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
15-01-2021 22:09
Wilde je een eerlijk antwoord of wat had je anders verwacht?
Tuurlijk wilde ik een eerlijk antwoord. Ik ben ook niet gek dat ik niet moeders' mooiste ben, maar had dat "niet superlelijk" geskipt en had alleen gezegd "ik vind je mooi zoals je bent".
Avage schreef:
15-01-2021 22:10
Super kut voor je, snap dat het kwetsend is.

Ik denk wel dat hij eerlijk is?

Had ooit rond mijn 17e een vriend en vroeg hem "vind je mij mooi" en zijn antwoord was "euuhh nouja mooi, wat is mooi?"

Is voor mij een beetje van hetzelfde kaliber. Hij was ook gewoon oprecht pp dat moment. Nu 20 jaar later weet ik dat we meer vrienden waren dan geliefden, hij viel niet op mijn uiterlijk maar hij was wel content met wat hij kon krijgen of ging meer voor mijn lichaam (ook zo'n geval van halfje).

Wat ik wil zeggen is: volg je gevoel en neem signalen serieus. Niet je leven verspillen aan een man die niet helemaal voor je gaat.
Wat is kwetsend? En wat is mooi?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-01-2021 22:10
Zou je hem geloven als hij zegt dat je mooi bent?
Ja, als in "zoals je bent".
Schatkaart schreef:
15-01-2021 22:11
Tuurlijk wilde ik een eerlijk antwoord. Ik ben ook niet gek dat ik niet moeders' mooiste ben, maar had dat "niet superlelijk" geskipt en had alleen gezegd "ik vind je mooi zoals je bent".
Was je dan ook niet door blijven vragen?
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 22:11
Tuurlijk wilde ik een eerlijk antwoord. Ik ben ook niet gek dat ik niet moeders' mooiste ben, maar had dat "niet superlelijk" geskipt en had alleen gezegd "ik vind je mooi zoals je bent".

Wat vroeg je hem dan?

Meerderen hier vragen je naar de context..
idd_ wijzigde dit bericht op 15-01-2021 22:14
1.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
15-01-2021 22:13
Was je dan ook niet door blijven vragen?
Nee, dat geloof ik niet. Dat was voor mij echt prima geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je wou een antwoord. Je hebt dus een vraag gesteld over je uiterlijk. Waarom doe je dat? Vooral aan iemand die het moeilijk heeft met complimenten geven. Hij is samen met jou dus overall vind hij je mooi en de moeite waard.
Ik ben bijna 50 en kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven aan een man heb gevraagd wat hij van mijn uiterlijk vindt.
Nou volgende keer antwoorden zo van
Ja ik ben niet mooi ik weet het je moet het er mee doen.
Mocht je mooier en beter vriendin willen dan sta je vrij om je spullen te pakken.
Eigenlijk moet je gewoon niet zo’n vraag stellen.
En zitten jullie te borrelen?
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 22:09
Lief als in behulpzaam: hij helpt me met huishoudelijke taken, hij vraagt altijd of hij me kan helpen, hij vraagt mij en support mij als er iets heftige is gebeurd op mijn werk, hij houdt rekening met mij: overlegt veel, vraagt wat mijn wens hierin is. En in de vakantie maakt hij een ontbijtje klaar voor ons beiden. Misschien kleine dingen, maar dat vind ik toch wel lief/attent.
Ik ging voor corona nog weleens met collega's op cursus en die deden dit ook allemaal zo als we dan op cursus waren.
En die weten wel beter dan me niet 'super lelijk' te noemen in mijn gezicht.
Kom op, dit heeft gewoon met normaal beleefd gedrag te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kijkt hij weleens op die speciale manier naar je? Waardoor je je mooi voelt?
Alle reacties Link kopieren
Komt hij misschien uit het oosten/noorden van het land? Deze manier van praten komt mij wel bekend voor. En dan bedoelen ze het gek genoeg heel positief. En zijn verbaasd als jij dat dan niet vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven