Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
18-01-2021 13:13
Ik heb geen siblings, maar als het wel zo zou zijn en er ontstond zo'n situatie zou ik ze toch niet in huis nemen. Ik zou het niet aankunnen. Voor
die kinderen en mezelf. Dan zijn beter af bij iemand die het wel met liefde kan en wil doen.
Stel m'n broer had kinderen, dan hoop ik van harte dat hij dat met iemand heeft kunnen regelen die dichtbij ze staat, maar als ze nergens anders terecht kunnen, zou ik het wel doen.
Ik moet deze week een vlog maken over iets op mijn werk. En ik mag geen papieren zak over mijn hoofd heen trekken had ik begrepen. Ik heb maar besloten dat Blue Monday geen geschikte dag is voor dat soort activiteiten.
MissPiglet schreef:
18-01-2021 13:46
Ik moet deze week een vlog maken over iets op mijn werk. En ik mag geen papieren zak over mijn hoofd heen trekken had ik begrepen. Ik heb maar besloten dat Blue Monday geen geschikte dag is voor dat soort activiteiten.
Dit klinkt echt vreselijk! Ik ben sowieso geen geschikt entertainment materiaal, daarom ben ik jurist geworden. Dan kan ik de hele dag serieus kijken 8-)
Heb je in een goeie bui jezelf opgegeven of ben je aangewezen?
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
18-01-2021 14:19
Dit klinkt echt vreselijk! Ik ben sowieso geen geschikt entertainment materiaal, daarom ben ik jurist geworden. Dan kan ik de hele dag serieus kijken 8-)
Heb je in een goeie bui jezelf opgegeven of ben je aangewezen?
Nou het gaat over het project waar ik de projectleider van ben. En mijn collega's vinden blijkbaar allemaal dat ik zo enthousiast kan vertellen. En ik spreek het beste Engels van de projectgroep, want ja, het moet ook nog in het Engels. Dus eigenlijk was er volgens mijn projectgroep geen andere mogelijkheid dan ik.
Moet je ook zelf in beeld of kun je gewoon alleen praten terwijl de camera op iets anders gericht is?
Ik heb zelfs al een hekel aan 't bekijken van filmpjes waarvan de maker de hele tijd zelf in beeld is. Het liefst lees ik informatie in 'n to the point geschreven tekst. Die filmpjes duren me altijd te lang.
Vloggen hoort op zich wel een beetje bij mijn werk. Dat wil zeggen: het is erbij gekomen de afgelopen paar jaar. Ik ben inmiddels wel over mijn vlog-vrees heen, maar als je mij vergelijkt met mijn collega (twintiger)... ik zeg: generatiekloof! :O

Bij mij blijft geschreven tekst, ondersteund met goed statisch beeld, favoriet. Maar ik moet ook wel een beetje mee in de ontwikkelingen, ben ik bang...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het wordt sowieso een korte vlog, van max. 1 minuut, waarin het eindresultaat van het project wordt getoond (dus niet de hele tijd zelf in beeld gelukkig maar) en we hebben nog een leuke prijsvraag bedacht, die introduceer ik ook nog.

Ik ben zelf ook zo'n type van geschreven tekst met beeld, alleen dit is een digitaal project, vandaar iets 'digitaals'. Plus dat de gemiddelde leeftijd in ons bedrijf 'jong' is, dus veel twintigers én veel mannen, die toch eerder visueel dan schriftelijk zijn ingesteld. (Dus ik zal proberen de camera verre van mijn decolleté te houden).
Maar gaan jongeren dan doorgaans eerder filmpjes bekijken dan lezen?

Ik lees het nu van jullie, maar ik lees tien keer liever een stuk tekst, evt met foto's dan die filmpjes. Met tekst kan je tenminste het belangrijke eruit scannen en dat lukt weer niet met een film.
Het zal wel 'n generatiekloofdingetje zijn waarschijnlijk. Ik wil gewoon snel kunnen scannen wat voor mij de meest belangrijke punten zijn en dat lukt niet als ik naar een filmpje moet zitten kijken waarin iemand een kwartier nodig heeft om te vertellen wat ik in 5 minuten kan lezen.
Blijenvrij schreef:
18-01-2021 17:17
Maar gaan jongeren dan doorgaans eerder filmpjes bekijken dan lezen?

Ik lees het nu van jullie, maar ik lees tien keer liever een stuk tekst, evt met foto's dan die filmpjes. Met tekst kan je tenminste het belangrijke eruit scannen en dat lukt weer niet met een film.
Ik ook. Heb nog nooit van mijn leven een vlog gemaakt en kijk die van anderen ook niet. Vrees dat ik binnenkort voor wat opleidingsopdrachten wel zal moeten, maar argh, ik kijk er niet bepaald naar uit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
redbulletje schreef:
18-01-2021 18:22
Het zal wel 'n generatiekloofdingetje zijn waarschijnlijk. Ik wil gewoon snel kunnen scannen wat voor mij de meest belangrijke punten zijn en dat lukt niet als ik naar een filmpje moet zitten kijken waarin iemand een kwartier nodig heeft om te vertellen wat ik in 5 minuten kan lezen.
Zo'n video hoort ook geen 15 minuten te zijn. De max is 3 minuten, maar eigenlijk is 1 minuut beter.

Deze kanalen zijn ongeschikt voor details, diepgang en langdradigheid. Het moet kort, vluchtig en luchtig.

Ik ervaar ook enige weerstand, maar ik moet er in mee... |-)
Ik kom dat steeds vaker tegen op nieuwssites van de NOS. Veel is gelukkig tekst, maar soms hebben ze korte video's met geen of nauwelijks tekst. Ik haak dan af.
Blijenvrij schreef:
18-01-2021 18:59
Ik kom dat steeds vaker tegen op nieuwssites van de NOS. Veel is gelukkig tekst, maar soms hebben ze korte video's met geen of nauwelijks tekst. Ik haak dan af.
Ik kijk die dus echt nooit. Die filmpjes bieden tenslotte geen actiescene van het bewuste nieuwsfeit, alleen een vent of vrouw die staat te lullen.
redbulletje schreef:
18-01-2021 19:12
Ik kijk die dus echt nooit. Die filmpjes bieden tenslotte geen actiescene van het bewuste nieuwsfeit, alleen een vent of vrouw die staat te lullen.

Precies. Jij en ik zullen niet de enigen zijn die afhaken. Jammer dat de NOS niet de moeite wil doen om in elk geval video én tekst neer te zetten.
Skadí schreef:
18-01-2021 11:46
@dianaf ik ben klaar voor een nieuwe week! Vreselijk geslapen (echt geen idee waarom), maar gelukkig werk ik thuis dus dan kan ik met mijn vermoeide hoofd en XL trui in stilte werken. Straks maar even buiten lopen.
Ik heb toch nog een goede dag gehad. Maar ik heb ook heel slecht geslapen. Echt duurde lang voor in insliep en echt 20x wakker... o_o Echt niet normaal voor mij.
Ik ga zo nog even een frisse neus halen. Dat is er op kantoor bij ingeschoten.

Ik heb ook een hekel aan filmpjes. Zeker als het om instructies gaat. Ik wil gewoon tekst met plaatjes en eventueel een filmpje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb er ook echt een pesthekel aan als filmpjes (met geluid!) ongevraagd beginnen te spelen als je een webpagina opent. :mad:
Doornroosje75 schreef:
18-01-2021 20:10
Ik heb er ook echt een pesthekel aan als filmpjes (met geluid!) ongevraagd beginnen te spelen als je een webpagina opent. :mad:

Ik ook. Toch kan je deze in de meeste gevallen uitzetten. Bij nieuwssites kan dat sowieso. Bij Instagram en Pinterest geloof ik niet.

https://www.androidplanet.nl/tips/autom ... re-videos/
Doornroosje75 schreef:
18-01-2021 20:10
Ik schrik me dan ook altijd kapot.
Blijenvrij schreef:
18-01-2021 20:20
Ik ook. Toch kan je deze in de meeste gevallen uitzetten. Bij nieuwssites kan dat sowieso. Bij Instagram en Pinterest geloof ik niet.

https://www.androidplanet.nl/tips/autom ... re-videos/
Pinterest kan het wel, alleen op mijn desktop/laptop moet ik het elke keer weer instellen omdat mijn cookies dan verwijderd zijn.
Dat kan via instellingen -> privacy (don't ask why) en dan moet je hem uitvinken. Niet vergeten op te slaan!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-01-2021 08:19
Pinterest kan het wel, alleen op mijn desktop/laptop moet ik het elke keer weer instellen omdat mijn cookies dan verwijderd zijn.
Dat kan via instellingen -> privacy (don't ask why) en dan moet je hem uitvinken. Niet vergeten op te slaan!

Dank je.
Mijn week is fijn begonnen.

De studie die ik volg gaat voorlopig niet door. Digitale lessen worden niet gegeven omdat het volgens de aanbieder belangrijk is om de kruiden ook te voelen, ruiken en proeven. Begrijpelijk, maar een hoop studenten willen toch graag verder en zijn van mening dat de theorie best digitaal aangeboden kan worden.

Anyway, in onze whatsappgroep een discussie hierover. De meesten wilden wel digitaal samen komen, al was het maar om wekelijks even dat contactmoment te hebben, om een stok achter de deur te hebben om toch actief te zijn met leren en opdrachten maken. Dan hebben we één zo'n stoorzender in de groep die niet wil en haar mening nogal kan doordrammen. Helaas worden degenen die wél willen daardoor nogal overruled.

Op gegeven moment was ik het zat en heb ik iedereen die wél wilde zoomen, in een aparte groep geknikkerd en drie dagen later hebben we onze eerste zoom meeting gehad. Iedereen blij.
Voor volgende week heb ik een docente gevraagd om toch met ons te komen zoomen. Niet als vervanging voor de lessen maar om de lastigste stof nog eens door te spreken en dat wilde ze doen. Iedereen nog meer blij.
Mijn week is begonnen met erg veel veren in mijn kont ;-D

Verder aan het oriënteren op een aanvullende (thuis)studie richting voeding en gezondheid.

En een schema voor mezelf gemaakt, zodat ik een beetje een dagindeling heb. Variërend van eindelijk die taalcursus eens afmaken (ik ben blijven hangen bij H9 van de 14), via sporten tot iedere dag een kastje of laatje uitruimen.

Als deze lockdown voorbij is, ben ik strak en afgetraind, heb ik een ongelofelijk opgeruimd huis en spreek ik een andere taal :yes:
Dat klinkt allemaal goed Vuurenvlam. In elke groep heb je wel zo'n dwarsligger. Mooi opgelost, en zo doet ieder waar hij of zij behoefte aan heeft.

Ik vind het mooi dat je zo lekker actief bent. Bij sommigen haalt een lockdown het slechtste naar boven, bij anderen haalt het goede dingen naar boven.
Blijenvrij schreef:
19-01-2021 21:37

Ik vind het mooi dat je zo lekker actief bent. Bij sommigen haalt een lockdown het slechtste naar boven, bij anderen haalt het goede dingen naar boven.
Lief van je. Twee weken geleden zag het er heel anders uit maar ik heb mezelf herpakt :)
@Vuurenvlam26 Goed bezig :D Ik word helemaal enthousiast van je!

Wat denken jullie..avondklok vanaf morgen of niet?
Emboldened by the flame of ambition
Ik vrees er wel voor. Ben niet van plan me daar aan te houden overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven