Verdeling taken partner

25-01-2021 07:44 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de adviezen!
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:54
97.15% gewijzigd
Majime schreef:
26-01-2021 08:48
...
Van vaders hoor ik dit soort verhalen nooit, die zitten gerust een half uur op hun gemakje te schijten.
Wij timen dat dan ook perfect. 19u aah, kind gaat met partner een filmpje kijken of wat gamen, now is the time.
En na enkele dagen is je lichaam daarop ingesteld.
Majime schreef:
26-01-2021 09:27
Jawel, maar om nou te zeggen dat je nooit rustig naar de wc kunt, dat is toch zwaar overdreven?
:yawnee: :zzz:
Later is nu
Majime schreef:
26-01-2021 09:27
Jawel, maar om nou te zeggen dat je nooit rustig naar de wc kunt, dat is toch zwaar overdreven?
Nee, zeggen dat je om eventjes vrij te hebben gewoon even de deur van de wc dichtdraait is overdreven.
Moirmel schreef:
26-01-2021 09:31
Wij timen dat dan ook perfect. 19u aah, kind gaat met partner een filmpje kijken of wat gamen, now is the time.
En na enkele dagen is je lichaam daarop ingesteld.

Bij mij dus helaas niet. Zou ook lastig zijn geweest als papa en mama tegelijk naar de wc wilden :hihi:
Later is nu
Mevrouw75 schreef:
26-01-2021 09:59
Nee, zeggen dat je om eventjes vrij te hebben gewoon even de deur van de wc dichtdraait is overdreven.

Is dat overdreven? Ai ;-D
Ik zou hem aanraden een dag ouderschapsverlof op te nemen. En is het haalbaar om bijvoorbeeld ieder 1 dag in het weekend te hebben dat je tot 10.00 uur zelf kan bepalen wat je doet? Doen wij ook, partner kiest vaak voor uitslapen, ik ga sporten.
lux- schreef:
26-01-2021 09:21
Bij die van mij was de interesse er geloof ik vanaf het zindelijk worden. Daarvoor was het meer brullen dat ik uit het zicht was, mijn oudste was nógal eenkennig. Hij oefent nu ook met zelf billenvegen maar roept mij er wel altijd nog bij: ‘wow mama kijk want een ENORME poep,’ zegt hij dan glunderend van trots. Prachtig schat :lol:

Ik moet denken aan die keer dat ik even rustig uitgebreid stond te douchen en dat zoon (ik denk dat hij net 6 was) binnenkwam, op de wc ging zitten en zei 'Ik kom gezellig even hier poepen mam'.... :yes:
Maduixa schreef:
26-01-2021 10:21
Ik moet denken aan die keer dat ik even rustig uitgebreid stond te douchen en dat zoon (ik denk dat hij net 6 was) binnenkwam, op de wc ging zitten en zei 'Ik kom gezellig even hier poepen mam'.... :yes:
:rofl:

Ik vroeg aan kleuter wat hij had gedaan op school.
"Gepoept!"
Dreamer schreef:
26-01-2021 10:04
Bij mij dus helaas niet. Zou ook lastig zijn geweest als papa en mama tegelijk naar de wc wilden :hihi:
Training, training, training. Merk dat het bij partner ook lastig gaat. Zij moet meestal na het eten maar kind eet veel sneller en staat op dat moment al vijf minuten te wachten op moeder terwijl ik de tafel afruim. Natuurlijk trekt hij dan de deur open om te vragen waar ze blijft.
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar even reagerend op de OP:

Als je man zoveel werkt en studeert, heeft hij waarschijnlijk nog weinig energie voor zijn gezin. Wij hebben ook wel van die tijden gehad, maar ik wist altijd dat het tijdelijk was en heb geaccepteerd dat ik dan heel veel alleen moest doen. Ook buiten het studeren om werkt mijn man veel, maar ik ben zelf ook iemand die niet zo nodig alles samen hoeft te doen, dus dat is wel een goede match.
Hoe lang duurt het voordat je man klaar is met studeren en ben jij bereid je daar tot die tijd bij neer te leggen of wil je echt dat hij nú meer bij jullie is en met jullie doet? In dat laatste geval lijkt het mij dat het probleem bij zijn drukke werkzaamheden ligt en dat hij het daar oplost. Want als hij zo druk is, snap ik wel dat hij in zijn vrije tijd alleen wil zijn en verder niets op kan brengen.
pamelacourson schreef:
26-01-2021 11:05

Als je man zoveel werkt en studeert, heeft hij waarschijnlijk nog weinig energie voor zijn gezin. Wij hebben ook wel van die tijden gehad, maar ik wist altijd dat het tijdelijk was en heb geaccepteerd dat ik dan heel veel alleen moest doen. Ook buiten het studeren om werkt mijn man veel, maar ik ben zelf ook iemand die niet zo nodig alles samen hoeft te doen, dus dat is wel een goede match.
Hoe lang duurt het voordat je man klaar is met studeren en ben jij bereid je daar tot die tijd bij neer te leggen of wil je echt dat hij nú meer bij jullie is en met jullie doet? In dat laatste geval lijkt het mij dat het probleem bij zijn drukke werkzaamheden ligt en dat hij het daar oplost. Want als hij zo druk is, snap ik wel dat hij in zijn vrije tijd alleen wil zijn en verder niets op kan brengen.
Tja, lekker makkelijk. Helemaal omdat TO ook al eerder een topic had dat ze het allemaal niet zag zitten. Ik zou daar echt wel anders mee omgaan.
pamelacourson schreef:
26-01-2021 11:05

Als hij studeert of werkt dan kan hij niets doen en als hij dan laat thuis is snap ik ook dat hij niet meer veel kan bijdragen, maar het lijkt me niet heel fair dat hij bijvoorbeeld een hele zaterdag of zelfs een heel weekend aan zichzelf kan besteden en zij helemaal geen tijd voor zichzelf heeft. En eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat je je als vader zo afzijdig wil houden dat je echt alle tijd die je thuis bent alleen door wil brengen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Moirmel schreef:
26-01-2021 10:51
Training, training, training. Merk dat het bij partner ook lastig gaat. Zij moet meestal na het eten maar kind eet veel sneller en staat op dat moment al vijf minuten te wachten op moeder terwijl ik de tafel afruim. Natuurlijk trekt hij dan de deur open om te vragen waar ze blijft.

Niet elke darm is te trainen.

je kunt je kind natuurlijk wel trainen dat hij naar jou toekomt en niet naar z'n moeder gaat.
Later is nu
Susan schreef:
26-01-2021 11:13
Als hij studeert of werkt dan kan hij niets doen en als hij dan laat thuis is snap ik ook dat hij niet meer veel kan bijdragen, maar het lijkt me niet heel fair dat hij bijvoorbeeld een hele zaterdag of zelfs een heel weekend aan zichzelf kan besteden en zij helemaal geen tijd voor zichzelf heeft. En eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat je je als vader zo afzijdig wil houden dat je echt alle tijd die je thuis bent alleen door wil brengen.
Vreemd inderdaad, aangezien hij al 60 uur per week van huis is. Dan zou je toch denken dat hij zijn kinderen een keer wil zien als hij eindelijk vrij is?

Als moeder wordt je gevierendeeld als je een uurtje gaat hardlopen, terwijl een vader die al 60 uur van huis weg is recht heeft op een hele weekenddag voor zichzelf, omdat hij toch ook rust verdient na een week hard werken :@@:

Die dubbele moraal blijft me verbazen.
Majime schreef:
26-01-2021 12:25

Dat verbaast me, aangezien ook jij die dubbele moraal in iedere nick uitdraagt. Maar goed, paarlen voor de zwijnen uiteraard, want zelfreflectie gaat ten koste van traffic.

En nu weer over naar TO.
Majime schreef:
26-01-2021 12:25
Vreemd inderdaad, aangezien hij al 60 uur per week van huis is. Dan zou je toch denken dat hij zijn kinderen een keer wil zien als hij eindelijk vrij is?

Als moeder wordt je gevierendeeld als je een uurtje gaat hardlopen, terwijl een vader die al 60 uur van huis weg is recht heeft op een hele weekenddag voor zichzelf, omdat hij toch ook rust verdient na een week hard werken :@@:

Oh, jij leest zo slecht.
Mevrouw75 schreef:
26-01-2021 13:11
Oh, jij leest zo slecht.
Selectief, vooral.
Het kind zelf maakt echt enorm veel verschil. Mijn oudste twee waren allebei vrij rustig en meegaand als peuters. Dan kon ik heel makkelijk even alleen naar de wc of iets in de keuken doen en zij zaten rustig te spelen. Vaak las ik inderdaad de krant terwijl zijn naar een cartoon keken, geen enkel probleem.
Mijn derde is anders. Die kan je niet echt alleen laten want dan gaat er geheid iets stuk of valt hij. Hij is een stuk drukker en vraagt meer aandacht. Als je rustig gaat zitten om de krant te lezen dan ziet hij dat als uitnodiging dat je nu wel tijd hebt om met hem te spelen. Het wordt wel wat beter naar mate hij ouder wordt (uiteraard) maar hij is best veel werk. Dan hebben we ook nog een vierde die wel wat rustiger is maar ook vrij ondernemend en graag op ontdekkingstocht gaat in huis. Dus met die twee samen lukt het me niet om iets anders te doen als ik op moet passen.

Mijn man en ik verdelen dus als we allebei thuis zijn vaak de oppastaken zodat de ander inderdaad even rustig iets voor zichzelf kan doen.
Susan schreef:
26-01-2021 11:13
Dat bedoel ik ook niet, het gaat erom dat hij misschien wel zo uitgeblust is en doordeweeks zoveel van huis is dat hij dat niet trekt, terwijl TO juist steeds thuis is en erop uit wil als het dan eindelijk weekend is. En dat is geen goedpraten, want ik vind dat hij dan dus iets aan zijn situatie moet doen zodat hij wél puf heeft om voor de kinderen te zorgen en met zijn gezin iets te ondernemen. Ik denk dat het niet zozeer onwil is, maar teveel op zijn bordje.
Majime schreef:
26-01-2021 08:39
Dit soort verhalen lees je altijd, maar het is zwaar overdreven. Als je rustig naar de wc wil, dan draai je de deur achter je dicht.

Nul tijd voor jezelf is pertinent onwaar. Er bestaan alleen heel veel moeders die erin geloven en het zichzelf aandoen, omdat ze denken dat een goede moeder, een moeder is die zichzelf totaal opoffert en zichzelf een martelaarstatus aanmeten.

Gelukkig hoef je daar als moeder in 2021 niet meer aan te voldoen, maar zoals je leest krijg je wel veel kritiek van andere moeders, dat is wel jammer. Dat vind ik misschien nog wel het moeilijkste aan het moederschap, dat er zoveel andere moeders zijn die hun eigen ideeën op je projecteren en het niet kunnen hebben als je een uurtje gaat hardlopen, of iets anders voor jezelf doet, want dat kan natuurlijk echt niet en dan wagen ze het ook nog om maar gelijk je liefde voor je kinderen ter discussie stellen.

Ik vraag me af of ze doorhebben hoe veroordelend ze zijn en wat daarachter schuilt.
100% eens.

Blijkbaar is huishouden doen in je verlof ook onmogelijk. Nouja er moeten toch dingen gedaan worden hè, anders wordt het huis mega ranzig en heb je niks te eten. En ja, daar kwam ik ondanks mega vermoeidheid na 3 l bloedverlies en een super jaloerse peuter wel aan toe hoor. Zat niet op m’n knieën de vloer in de boenwas te zetten maar gewoon dagelijkse huishouden zoals was (veel!), boodschappen koken en de boel een beetje schoon houden.

Maar goed, ik snap al die overdreven drama verhalen ook nooit hoor. Soms is het heus pittig, helemaal nu tijdens pandemie, maar de avonden heb je lekker voor jezelf (en ik vind werk ook me-time).
Eens, ondanks twee kleine kinderen kon ik tijdens mijn verlof gewoon het huis schoonhouden en koken etc. En ik kon ook gewoon onder de douche en naar de wc. Ook kon ik sporten en voor mezelf zorgen. Natuurlijk is het druk en nu met de lockdown vind ik het ook moeilijk om geen enkel moment alleen thuis te zijn, maar het is heus wel te doen.
Het gaat er uiteindelijk om dat geen enkele situatie hetzelfde is: alle kinderen zijn anders (slapen goed/niet door, kunnen zichzelf wel/niet even zelf vermaken) en alle ouders zijn ook anders (waar de een zich makkelijk neerlegt bij weinig me-time, trekt de ander dat nauwelijks).

Dus hopelijk heeft TO wat aan de ervaringen die hier gedeeld worden en zal ze vervolgens met haar man moeten bespreken hoe ze hun levens zo kunnen inrichten dat het voor beide partijen te behappen blijft.
pamelacourson schreef:
26-01-2021 14:18
Eens, ondanks twee kleine kinderen kon ik tijdens mijn verlof gewoon het huis schoonhouden en koken etc. En ik kon ook gewoon onder de douche en naar de wc. Ook kon ik sporten en voor mezelf zorgen. Natuurlijk is het druk en nu met de lockdown vind ik het ook moeilijk om geen enkel moment alleen thuis te zijn, maar het is heus wel te doen.
Ik was daar niet zo goed in, maar ik ben sowieso niet zo goed in vele taakjes tegelijk. Dus kinderen verzorgen was eerste prioriteit, ikzelf tweede. En de rest kwam er vaak niet van, dat deed man en schoonmaakster.

Nu mijn kinderen groter zijn, ervaar ik mentaal veel meer ruimte en rust voor mezelf. Dat is fijn.
En het is niet alsof het huishouden nooit lukte, maar structureel niet.
SanPellegrino schreef:
26-01-2021 14:13
100% eens.

Blijkbaar is huishouden doen in je verlof ook onmogelijk. Nouja er moeten toch dingen gedaan worden hè, anders wordt het huis mega ranzig en heb je niks te eten. En ja, daar kwam ik ondanks mega vermoeidheid na 3 l bloedverlies en een super jaloerse peuter wel aan toe hoor. Zat niet op m’n knieën de vloer in de boenwas te zetten maar gewoon dagelijkse huishouden zoals was (veel!), boodschappen koken en de boel een beetje schoon houden.

Maar goed, ik snap al die overdreven drama verhalen ook nooit hoor. Soms is het heus pittig, helemaal nu tijdens pandemie, maar de avonden heb je lekker voor jezelf (en ik vind werk ook me-time).

Je bent het eens met de stelling dat 'een goede moeder niet iemand is die zichzelf totaal opoffert en zichzelf een martelaarstatus aanmeet' en je schrijft vervolgens dat je drie liter bloedverlies, een baby en een superjaloerse peuter gewoon combineerde met het huishouden, en je werk ziet als me-time. Ik denk dat je jezelf hier een vrij stevige martelaarsstatus aanmeet en tegelijk etaleert hoe jezelf 'totaal opoffert' door te doen alsof het geen opoffering is. Want gelukkig kun je lekker ontspannen op je werk.

Jammer dat de man van TO niet lekker kan ontspannen op zijn werk, dat zou het probleem meteen oplossen.
thalas wijzigde dit bericht op 26-01-2021 15:06
0.22% gewijzigd
SanPellegrino schreef:
26-01-2021 14:13
100% eens.

Wat wil je nou, een lintje? Tis geen wedstrijd he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven