Verdeling taken partner

25-01-2021 07:44 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de adviezen!
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:54
97.15% gewijzigd
Majime schreef:
01-02-2021 11:09
Want iedereen moet ongelukkig, gestresst en doodvermoeid zijn?

Waar komt toch dat idee vandaan, dat je als moeder niet meer blij en tevreden mag/kan zijn?
Volgens mij is er hier in het topic ook behoefte aan verhalen met mislukking, falen, teleurstelling, lijden, gelatenheid, verdriet. Heb je die ook? Misschien dat dat wat frictie wegneemt.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 11:50
Ik moet jullie teleurstellen. Ik ben vanochtend om 6 uur opgestaan, heb gedoucht en yoga gedaan. Vervolgens aangekleed en koffie gedronken.

Toen waren mijn kinderen wakker, dus warme melk maken en een ontbijtje.

Om 8 uur moest ik de deur uit naar mijn werk en daar heb ik de hele ochtend zitten werken (nu nog steeds). Ik heb een jurk aan, hakken, mijn haar is gedaan.

Niet alle moeders zijn hetzelfde, daar is niks aan verzonnen.
Misschien heeft iedereen hier vandaag wel hakken en een jurk aan. Wat weet je daar nou van? Waarom ga je er vanuit dat iedereen hier suf in huispak zit? (Oke eerlijk is eerlijk, ik lig in pyjama in bed met een zware keelontsteking.) ‘Weet’ je ook op zo’n manier dat die suffe moeders uit de klas van je kinderen de hele dag aan het knutselen zijn?

Hoezo ben je eigenlijk naar je werk? Hallo, corona.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ceder schreef:
01-02-2021 15:21
Volgens mij is er hier in het topic ook behoefte aan verhalen met mislukking, falen, teleurstelling, lijden, gelatenheid, verdriet. Heb je die ook? Misschien dat dat wat frictie wegneemt.

Waarschijnlijk wat realistischer en heel grappig: "Neem geen kind" van Brigitte Kaandorp: https://youtu.be/kmjICCYs-ag

En voor de mensen met Spotify: zoek Brigitte Kaandorp eens op en luister naar "Nepreportages" en "Nepmoeder" (geen geintje), ik moet daar heel erg aan denken in dit topic.
lux- schreef:
01-02-2021 15:26
Misschien heeft iedereen hier vandaag wel hakken en een jurk aan. Wat weet je daar nou van? Waarom ga je er vanuit dat iedereen hier suf in huispak zit? (Oke eerlijk is eerlijk, ik lig in pyjama in bed met een zware keelontsteking.) ‘Weet’ je ook op zo’n manier dat die suffe moeders uit de klas van je kinderen de hele dag aan het knutselen zijn?

Hoezo ben je eigenlijk naar je werk? Hallo, corona.
Omdat er een beeld werd geschetst van vettig haar en koude koffie. Dat beeld klopt nu eenmaal niet voor iedere moeder.

En over dat laatste: niet iedereen kan thuiswerken. Ik heb een vitale functie en moet af en toe toch echt op locatie aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 15:39
Omdat er een beeld werd geschetst van vettig haar en koude koffie. Dat beeld klopt nu eenmaal niet voor iedere moeder.

En over dat laatste: niet iedereen kan thuiswerken. Ik heb een vitale functie en moet af en toe toch echt op locatie aan het werk.
Oh je hebt een vitale functie maar je gaat vanochtend thuis yoga’en omdat je geen reistijd hebt maar je zit ook vandaag op je werk terwijl je kinderen niet naar de noodopvang kunnen en jij ze lekker thuis zelf hun schoolwerk laat doen.

Oh en dan zit je ook nog de heeeele dag op VF vitaal te functioneren. Knap hoor allemaal.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat een aannames, mensen met vitaal beroep doen niet aan yoga? Ik ken er juist heel veel die dit nu doen om zich staande te houden in deze crisis.

En nee ik zit niet de hele dag hier, ik ben aan het werk en af en toe kijk ik hier en schrijf ik mee, voor de ontspanning.

De kinderen zijn niet alleen thuis, want die hebben een vader, morgen draaien we de rollen om.

Maar zullen we weer on topic gaan? Misschien kunnen jullie een Majime-bashtopic openen als dit jullie pleziertje is? Een topic van iemand anders vervuilen lijkt me niet de bedoeling :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 16:10
Wat een aannames, mensen met vitaal beroep doen niet aan yoga? Ik ken er juist heel veel die dit nu doen om zich staande te houden in deze crisis.

En nee ik zit niet de hele dag hier, ik ben aan het werk en af en toe kijk ik hier en schrijf ik mee, voor de ontspanning.

De kinderen zijn niet alleen thuis, want die hebben een vader, morgen draaien we de rollen om.

Maar zullen we weer on topic gaan? Misschien kunnen jullie een Majime-bashtopic openen als dit jullie pleziertje is? Een topic van iemand anders vervuilen lijkt me niet de bedoeling :lijstje:
Ik hoop echt zo dat begrijpend lezen geen onderdeel van jouw werkzaamheden is, want dat moet zo fout gaan dan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 16:10
Wat een aannames, mensen met vitaal beroep doen niet aan yoga? Ik ken er juist heel veel die dit nu doen om zich staande te houden in deze crisis.

En nee ik zit niet de hele dag hier, ik ben aan het werk en af en toe kijk ik hier en schrijf ik mee, voor de ontspanning.

De kinderen zijn niet alleen thuis, want die hebben een vader, morgen draaien we de rollen om.

Maar zullen we weer on topic gaan? Misschien kunnen jullie een Majime-bashtopic openen als dit jullie pleziertje is? Een topic van iemand anders vervuilen lijkt me niet de bedoeling :lijstje:
Die huilstruik wordt steeds groter zo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven