Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
25-01-2021 22:06
Dit is echt zo’n irritante opmerking. Ik heb tussen zwakbegaafden moeten wonen. En die waren altijd druk bezig met foutjes bij mij zoeken, als bewijs dat ik toch best dom was en zij super slim. Dan konden ze zich beter voelen of zo. Ik vind dat best een kenmerkende eigenschap voor domme mensen, mensen op onzinnige dingen verbeteren. Hoezee wat knap dat je een taalfout hebt gespot.
Ik merk dat het ook gebruikt word wanneer ze inhoudelijks niets te zeggen hebben en toch "gelijk" willen krijgen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
lollypopje schreef:
26-01-2021 13:02
Opleiding boeit mij echt niet, maar als ik veel intelligenter ben en je niet een gesprek kunt voeren op hetzelfde niveau dan gaat het gewoon echt niet werken.
Dat is overigens niet alleen voor mij irritant, maar ook voor de man in kwestie.

Salaris vind ik dan weer minder belangrijk, maar de kans dat hij meer verdient dan ik is wel vrij groot. Ik zit echt in een hele slechte branch als het gaat om salaris :P
Dit. Ooit een ontzettend lieve man gedate, geweldig in bed ook, maar geen hoogvlieger. Daardoor andere interesses en niet de gesprekken die ik ook graag voer.

Salaris heeft me echt nog nooit geboeid. Als de ander zichzelf kan onderhouden en gewoon werkt voor zijn centen vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-01-2021 10:06
Dus je neemt nu maar genoegen met de eerste de beste die een beetje aan die voorwaarden voldoet? Ik vind je wel heel gemakkelijk.

Het feit dat je hem nu minder leuk begint te vinden door wat hij zegt/doet, is toch gewoon een teken dat jullie toch niet goed matchen. Heb je echt zin om de komende 30 jaar je te ergeren aan zijn uitspraken??

Ik heb in mijn omgeving ook mensen die af en toe flink onzin uitkramen. Indien het te erg is, zeg ik er wat van. En over het algemeen is het minder ernstig omdat ik die mensen niet dagelijks spreek. Maar als ik samen zou moeten leven met iemand die dat elke dag zou doen en ik er van mijzelf niets van mag zeggen in het kader van de lieve vrede, dan heb ik echt wel een probleem. Want dan ga ik zo iemand toch ontwijken, zodat ik mijzelf niet in hoef te houden. Dan kan het verder de knapste, liefste man van de wereld zijn, maar ik vind samen leuk praten en kunnen discussieren erg leuk én belangrijk. Maar dan liever met iemand die aangeeft ergens gewoon niet genoeg verstand van te hebben om er een mening te hebben, dan iemand die lukraak een mening van twitter overneemt.

Echt, je mag zoiets gewoon een afknapper vinden. En daar hoef je geen genoegen mee te nemen.
Eens.

Daarbij, jullie daten nog maar een paar maanden. Om in je "niveau" te blijven, statistisch gezien gaan de meeste relaties over van de fase 'daten' naar de fase 'relatie' rond maand 4. Vanaf dan is het vaak niet meer puur 'lang leve de lol', maar begint men de ander aan familie/vrienden/etc. voor te stellen.

Niet raar dus dat je nu twijfelt. Je bent nu op een eerste 'mijlpaal' in je contact met de man.

Daarnaast (of daarom) denk ik niet dat deze date een blijvertje zal worden. Of toch niet iemand met wie je zielsgelukkig zal worden. Ik ben veel jonger dan jij, maar ik blijf - met kinderwens - liever alleen dan in een relatie die maar "zo-zo" is.

Er lopen echt nog heel veel leuke, lieve, grappige, slimme, goedaardige mannen rond. Alleen, met jouw leeftijd, zijn die vaak al bezet. Wat ik van mijn moeder of tantes begrijp dan toch ;)

Maar don't settle for less. Een vriendschap met deze man is toch ook al heel waardevol?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
26-01-2021 13:43
Dit. Ooit een ontzettend lieve man gedate, geweldig in bed ook, maar geen hoogvlieger. Daardoor andere interesses en niet de gesprekken die ik ook graag voer.

Salaris heeft me echt nog nooit geboeid. Als de ander zichzelf kan onderhouden en gewoon werkt voor zijn centen vind ik het prima.
Eens.

Weet je een man kan nog zo lief en leuk en knap zijn, als hij alleen maar over zaken kan praten die ik niet leuk vind en ik alleen maar over zaken die hij niet leuk vindt, dan loop je het risico dat al je gesprekken over je werk, het weer en de buren gaat. Brrrrr...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-01-2021 14:37
Eens.

Weet je een man kan nog zo lief en leuk en knap zijn, als hij alleen maar over zaken kan praten die ik niet leuk vind en ik alleen maar over zaken die hij niet leuk vindt, dan loop je het risico dat al je gesprekken over je werk, het weer en de buren gaat. Brrrrr...
Hoe gaat dat dan bij al die stellen waarvan de man hoger opgeleid is? Ik ken er zat, meestal oudere koppels maar ook van mijn generatie (ruim 35+ zeg maar), hij wo-opgeleid en zij is kapster of administratief medewerker o.i.d.
Waarom hebben mannen het nooit een probleem gevonden om met hun laag opgeleide vrouw alleen over het weer en de buren te praten (wat ik betwijfel, maar dat terzijde)? Ik denk eigenlijk dat dat het oude normaal was, en dat in de toekomst ook mannen een partner ‘op niveau’ willen.
Overigens tussen mijn man en mij ook een flink verschil in opleiding (wo-plus vs hbo), waarbij zijn stokpaardje/grootste hobby/plannen om in te promoveren iets wiskundigs is wat ik regelmatig aanhoor, instemmend hum als ik een stukje begrijp, maar waarvan je me niet moet vragen het uit te leggen. Gelukkig verschilt ons iq maar minimaal en zijn er ook onderwerpen waar ik meer vanaf weet.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-01-2021 14:58
Hoe gaat dat dan bij al die stellen waarvan de man hoger opgeleid is? Ik ken er zat, meestal oudere koppels maar ook van mijn generatie (ruim 35+ zeg maar), hij wo-opgeleid en zij is kapster of administratief medewerker o.i.d.
Waarom hebben mannen het nooit een probleem gevonden om met hun laag opgeleide vrouw alleen over het weer en de buren te praten (wat ik betwijfel, maar dat terzijde)?
Gechargeerd gezegd, omdat die vrouw vooral voor de sex, de kinderen en het huishouden was. Die vrouw had geen gelijke rol, maar een ondersteunende functie. Die diepe gesprekken voerden ze niet met hun vrouw, maar met hun vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Welke diepgaande gesprekken kun je nu niet met hem voeren? Is het in dit geval niet meer een kwestie van hoe hij in het leven staat in plaats van zijn denkniveau?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-01-2021 14:58
Hoe gaat dat dan bij al die stellen waarvan de man hoger opgeleid is? Ik ken er zat, meestal oudere koppels maar ook van mijn generatie (ruim 35+ zeg maar), hij wo-opgeleid en zij is kapster of administratief medewerker o.i.d.
Waarom hebben mannen het nooit een probleem gevonden om met hun laag opgeleide vrouw alleen over het weer en de buren te praten (wat ik betwijfel, maar dat terzijde)? Ik denk eigenlijk dat dat het oude normaal was, en dat in de toekomst ook mannen een partner ‘op niveau’ willen.
Overigens tussen mijn man en mij ook een flink verschil in opleiding (wo-plus vs hbo), waarbij zijn stokpaardje/grootste hobby/plannen om in te promoveren iets wiskundigs is wat ik regelmatig aanhoor, instemmend hum als ik een stukje begrijp, maar waarvan je me niet moet vragen het uit te leggen. Gelukkig verschilt ons iq maar minimaal en zijn er ook onderwerpen waar ik meer vanaf weet.
Het gaat mij niet om het verschil in opleidingsniveau, maar over de onderwerpen waar je met elkaar over kunt praten. Dit staat er toch wel los van IQ, opleiding en intelligentie.

Ik weet niet of mannen het wel oké vinden als een vrouw niet begrijpt waar zij het over hebben. Ik kan mij slecht voorstellen dat die stellen eigenlijk niets gemeen hebben dan het weer, de kinderen en de buren. Aan de andere kant ken ik wel mensen (voornamelijk mannen) die het aanlegde met die vrouwelijke collega, want die begreep dat er meer was in de wereld dan wat in huis en tuin gebeurde en hoe het op het werk werkt.

Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat die stellen elkaar vinden op andere onderwerpen en op andere manieren. Maar ik neem aan dat jullie het wel samen over heel veel andere zaken kunnen hebben. Je hebt allemaal wel onderwerpen waarin je elkaar niet vindt of interesse in hebt. Zolang je verder maar wel met elkaar kunt praten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-01-2021 14:58
Hoe gaat dat dan bij al die stellen waarvan de man hoger opgeleid is? Ik ken er zat, meestal oudere koppels maar ook van mijn generatie (ruim 35+ zeg maar), hij wo-opgeleid en zij is kapster of administratief medewerker o.i.d.
Ik denk dat bij oudere generaties meespeelt dat de vrouwen weliswaar niet hoogopgeleid zijn, maar wel degelijk intelligent (maar dat de maatschappij er toen niet/minder op gericht was dat vrouwen doorleerden). Ze zijn dan wel een gelijkwaardige gesprekspartner wat intelligentie betreft. Verder kan iemand intelligent zijn, maar ook echt dom. Andersom geldt hetzelfde. Ik ben dan ook erg blij dat ik een partner heb die zowel intelligent als slim is én met wie ik genoeg raakvlakken/gedeelde interesses heb.
TO: ik zou er niet mee om kunnen gaan. Bij kennissen/collega's erger ik me al ontzettend aan die complottheorieën, laat staan als het mijn geliefde zou zijn: dat zou ik niet trekken..
Ik denk dat het niet zozeer ''niveau gebonden'' is. Jullie communicatielevel ligt gewoon niet op 1 lijn. Mijn vriend heeft een MBO opleiding afgerond en is gelijk gaan werken. Ik volg momenteel een WO Master. Maar verschil in niveau? Nee. Hooguit als het om wetenschappelijke literatuur en statistiek gaat. Niet in ons persoonlijke leven en al helemaal niet wat betreft de diepgang in gesprekken.

Jullie passen op dit vlak misschien gewoon wat minder bij elkaar. Dat kan. Dat kun je accepteren en de relatie voortzetten. Of je accepteert het niet en stopt ermee.
Opleidingsniveau is wat anders dan denkniveau.
anoniem_399691 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 15:39
15.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
26-01-2021 11:32
Voor bijvoorbeeld schizofrenie is ook medicatie en dat helpt die mensen enorm. De wappies geloven ook hele gekke dingen en het is voor hun eigen bestwil ook beter om daar medicatie voor te nemen. Dan kunnen ze ook weer fijn leven.

Deze uitspraak vind ik eerlijk gezegd enger dan de meeste wappie uitspraken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-01-2021 11:26
De grap was op pagina 1 echter al oud en uitgekouwd.
Nog los van dat het ook op pagina 1 al niet grappig was.
Niet iedereem heeft dezelfde humor. Ik vond het wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
26-01-2021 12:22
Ik zou dit echt totaal niet trekken. Ik snap dat je wat meer je best doet om het goede te blijven zien, omdat je kinderen hebt, maar hij gaat hun dus ook dat soort praatjes voeren, zodra ze geïnteresseerd zijn.

Ik ben benieuwd of jullie dan allebei zo respectvol blijven over elkaars standpunt. Of dat er dan bij de kinderen minachtend wordt gedaan over de andere ouder. En of het dan nog steeds leuk is, als hij je tegenover je kinderen wegzet als geitenwollen sok die je vooral niet serieus moet nemen.

Mijn vriend en ik denken echt niet over alles hetzelfde, maar ik heb ook wel eens iemand gedumpt met rare ideeën. Daar had ik zulke heftige discussies mee. De gezamenlijke basis van hoe je in het leven staat, die ieder stel naar mijn mening moet hebben, ontbrak volledig.
Eeehm je zit er echt helemaal naast. Wij hebben kinderen maar niet met elkaar. En wij doen nooit minachtend over elkaar of elkaars mening. Doe jij altijd minachtend over je partner als je ergens over van mening verschilt? Ik minacht mijn partner nooit. Hij is geweldig en hij vindt mij ook geweldig. Maar ik ben hem niet. Hij heeft recht op zijn eigen denkpatroon. Ik vind zijn ideeën niet zo heel raar. Maar ik vind ideeën van mensen over het algemeen niet zo heel raar. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader en gaat anders met dingen op. Ik heb al lang geleden geleerd dat de waarheid subjectief is. En dat het vaak je eigen interpretatie is.

Jouw probleem is denk ik dat je op mensen neerkijkt die zulke ideeën hebben. Dan kan je partner dat natuurlijk nooit hebben want dan moet je ook op hem neerkijken... Ik kijk op niemand neer. Iedereen is hoe die is.

Wij zijn ook niet 24 uur per dag alleen maar daar mee bezig he. We hebben meestal veel leukere dingen om over te praten.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 16:41
Niet iedereem heeft dezelfde humor. Ik vond het wel grappig.
Dat mag, maar zelfs bij een goede grap is die na 5 pagina's herhalen niet grappig meer.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
26-01-2021 13:02
Het probleem is dat die mannen blijkbaar onderscheid maken in 'down' en 'up' daten. Dan maak je jezelf toch een slachtoffer??
Alle mannen?

Ik ken namelijk niemand die daar zo over denkt.

Het woord alleen al downdaten... dat zegt dus dat de een lager is dan de ander. Ik ben niks meer of minder dan mijn vriend. Ik heb een hbo opleiding. Hij heeft geen opleiding. Maar hij verdient dan wel weet een pak meer dan ik. Hij heeft een goedlopend eigen bedrijf en het geld dat hij binnen brengt zal ik nooit in loondienst verdienen.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
26-01-2021 15:20
Deze uitspraak vind ik eerlijk gezegd enger dan de meeste wappie uitspraken.
Verschrikkelijk dit... als je afwijkt van de meute dan moet je maar medicijnen...

Laat die mensen lekker wappie zijn... Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en wereldbeeld.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-01-2021 16:47
Dat mag, maar zelfs bij een goede grap is die na 5 pagina's herhalen niet grappig meer.
My bad. Ik had niet allws gelezen. Maar t was ook alleen maar een reactie op iemand die dat zei.

Overigens heb ik to nergens voor dom uitgemaakt. Ik vind het gewoon komisch als je eerst even duidelijk maakt hoe slim je bent en dan een spelfouten maakt.

Overigens maak ik continu spelfouten en ik heb een getest iq van 140. Niet dat je daar nou zo blij van wordt. Het maakt je niet slimmer of anders dan andere mensen. Je neemt alleen sneller informatie op en je legt makkelijker verbanden.

Het was gewoon een grapje... niks meer niks minder.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 16:52
Verschrikkelijk dit... als je afwijkt van de meute dan moet je maar medicijnen...

Laat die mensen lekker wappie zijn... Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en wereldbeeld.
Idd ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als het om een ander thema zou zijn gegaan. Bv. Het racismedebat in de Verenigde Staten. Of de gendergelijkheidkwestie sinds 1970 in West-Europa.

Ook maar pilletje nemen als je mening afwijkt van de norm?

My God. :facepalm:
Veritas vos liberabit
Ceder schreef:
26-01-2021 13:10
Ik snap hun probleem ook wel: als vrouwen tegenwoordig gepromoveerd zijn, hoe kun je als man daar nog overheen?
Daar voel je verder niks van hoor
Mumper schreef:
26-01-2021 19:44
Daar voel je verder niks van hoor
Dat lijkt me nou juist wel de bedoeling.
:rofl:
LīlyRose schreef:
26-01-2021 19:49
Dat lijkt me nou juist wel de bedoeling.
:-D :-D
abracadabra schreef:
26-01-2021 16:49
Het woord alleen al downdaten... dat zegt dus dat de een lager is dan de ander. Ik ben niks meer of minder dan mijn vriend. Ik heb een hbo opleiding. Hij heeft geen opleiding. Maar hij verdient dan wel weet een pak meer dan ik. Hij heeft een goedlopend eigen bedrijf en het geld dat hij binnen brengt zal ik nooit in loondienst verdienen.
Maar is voor jouw gevoel die financiële vaardigheid dan een soort compensatie voor dat hij laagopgeleid is?
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
26-01-2021 20:13
Maar is voor jouw gevoel die financiële vaardigheid dan een soort compensatie voor dat hij laagopgeleid is?
Ik ken een stel waarvan de vrouw hoger opgeleid is, 4000 bruto meer verdient (dat weet ik omdat het collega’s zijn), en de man heeft geen rijbewijs. Heel onaardig dat ik me wel eens heb afgevraagd wat hij dan wel voor bijzonders heeft, heel ongeëmancipeerd van me om dat te denken ook. Bij een ander stel, waarvan hij een middenklasse baan heeft en zij directeur is en het dubbele verdient, vraag ik me dat niet af want die man is in alle opzichten de man in huis (stoere vent, motor, bomen omhakken etc).
Ik vind het eigenlijk wel erg dat ik zo denk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven