Verschillende denkniveau's
dinsdag 26 januari 2021 om 13:00
Hahaha nee. De meeste vrouwen willen niet down daten.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:01
Volgens mij zijn mannen hier niet het probleem. Die willen best up daten.JonathanStrange schreef: ↑26-01-2021 12:59Bah, al die mannen die maar denken dat ze op handen gedragen moeten worden 'gewoon om wie ze zijn'. Wees een leuke vent, zet vrouwen niet op een voetstuk én cijfer jezelf niet zo weg. Erg onaantrekkelijk, daar heeft lengte, leeftijd, opleidingsniveau en salaris niets mee te maken. Aangeleerde hulpeloosheid is het.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:02
Opleiding boeit mij echt niet, maar als ik veel intelligenter ben en je niet een gesprek kunt voeren op hetzelfde niveau dan gaat het gewoon echt niet werken.
Dat is overigens niet alleen voor mij irritant, maar ook voor de man in kwestie.
Salaris vind ik dan weer minder belangrijk, maar de kans dat hij meer verdient dan ik is wel vrij groot. Ik zit echt in een hele slechte branch als het gaat om salaris
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 26 januari 2021 om 13:03
Neehoor. Je hoort ook genoeg verhalen van mannen die er moeite mee hebben als een vrouw meer verdient dan hij.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 26 januari 2021 om 13:10
Dat valt erg mee, dokters trouwens al generaties lang verpleegsters en directeuren secretaresses. Een gesprek voeren op hetzelfde niveau staat niet in de topprioriteiten die mannen aan een partner stellen.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:02Opleiding boeit mij echt niet, maar als ik veel intelligenter ben en je niet een gesprek kunt voeren op hetzelfde niveau dan gaat het gewoon echt niet werken.
Dat is overigens niet alleen voor mij irritant, maar ook voor de man in kwestie.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:11
Dat zou nog best een dingetje kunnen zijn inderdaad.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:03Neehoor. Je hoort ook genoeg verhalen van mannen die er moeite mee hebben als een vrouw meer verdient dan hij.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:13
Ja, want dat geldt voor alle mannen
Daarbij konden generaties lang intelligente vrouwen met gelul secretaresse of doktersassistente worden, kans op meer was er niet. Dus ook dat zegt niks over intelligentie.
Maar het wordt mij in elk geval duidelijk dat wij op dat gebied niet zouden matchen, dus ik snap je frustratie over intelligente vrouwen die graag iemand van hun niveau willen.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:14
En wat dacht je van al die mannen die er bij de komst van een kind wel vanuit gaan dat de vrouw wel minder gaat werken.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:14
Vrouwen maken bij hun keuze het onderscheid. In niveau, lengte en leeftijd en de voorkeuren zijn uitgebreid onderzocht en in kaart gebracht.JonathanStrange schreef: ↑26-01-2021 13:02Het probleem is dat die mannen blijkbaar onderscheid maken in 'down' en 'up' daten. Dan maak je jezelf toch een slachtoffer??
dinsdag 26 januari 2021 om 13:16
dinsdag 26 januari 2021 om 13:17
patchouli_ schreef: ↑25-01-2021 19:49Tsja. Niet iedere laaggeschoolde man is lief en niet iedere hoogopgeleide een naarling. Er zijn meer smaken dan dat hoor.
Deze relatie gaat hem in ieder geval niet worden.
Inderdaad.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:18
En voor mannem is het label "vrouw" voldoende. Als we toch gaan generaliseren.
En al die dingen die jij noemt gelden ook voor mannen.
Een vrouw die langer is? Moet vooral geen hakken dragen. Het zogenaamde Tom Cruise complex.
Een mannelijke 40er wil het liefst een vrouw van in de 20 voor zijn ego.
Etc.etc...
In het kader van generalisering.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:18
Als het salaris van haar 2x zo hoog is als van hem gaat dat wel veranderen.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:14En wat dacht je van al die mannen die er bij de komst van een kind wel vanuit gaan dat de vrouw wel minder gaat werken.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:25
Waarom dan pas?
Waarom niet als ze evenveel verdienen?
Of ongeacht salaris beiden een dag minder en zelf voor je kinderen zorgen?
dinsdag 26 januari 2021 om 13:26
Omdat het om vrouwen gaat, dus.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:25Waarom dan pas?
dinsdag 26 januari 2021 om 13:27
Geldt deels ook voor mannen. Opleidingsniveau en goede gesprekken kunnen voeren is echt geen topprioriteit van de meeste mannen. Lengteverschil speelt voor mannen en vrouwen beiden denk ik en natuurlijk wil elke man vrouwen in hun 20's daten als ze de keuze hebben, maar meestal hebben ze die niet.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:18En voor mannem is het label "vrouw" voldoende. Als we toch gaan generaliseren.
En al die dingen die jij noemt gelden ook voor mannen.
Een vrouw die langer is? Moet vooral geen hakken dragen. Het zogenaamde Tom Cruise complex.
Een mannelijke 40er wil het liefst een vrouw van in de 20 voor zijn ego.
Etc.etc...
In het kader van generalisering.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:28
@Blankepit ik snap dat het niet leuk is als je geen vrouw kunt krijgen, maar aangezien genoeg mannen het wel lukt is het vrij onterecht daarvan de schuld bij alle vrouwen te leggen.
Alleen al daarom zou ik nooit met jou daten. Al verdiende je meer, was je hoger opgeleid, intelligenter (wat ik betwijfel), langer en 5/10 jaar ouder dan ik.
Alleen al daarom zou ik nooit met jou daten. Al verdiende je meer, was je hoger opgeleid, intelligenter (wat ik betwijfel), langer en 5/10 jaar ouder dan ik.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:29
Ahhh dus als vrouwen voorkeuren hebben is het fout, maar als de man het heeft is het normaal. Duidelijk verhaal.Blankepit schreef: ↑26-01-2021 13:27Geldt deels ook voor mannen. Opleidingsniveau en goede gesprekken kunnen voeren is echt geen topprioriteit van de meeste mannen. Lengteverschil speelt voor mannen en vrouwen beiden denk ik en natuurlijk wil elke man vrouwen in hun 20's daten als ze de keuze hebben, maar meestal hebben ze die niet.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:35
Verwachtingen zijn misschien nog een cultureel dingetje, een overblijfsel van de situaties van de ouders, maar ik denk dat jonge partners van nu dat toch prima zelf bepalen en dat vrouwen én mannen zich in een gezonde relatie gelijkwaardig voelen en gedragen. We leven niet meer in de jaren 50 waar er geen keuzes waren.lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:25Waarom dan pas?
Als vrouwen lekker 80 uur willen blijven werken, doen ze dat toch gewoon? Alleen is de realiteit dat al direct na de studie 38% van de vrouwen fulltime werkt en 72% van de mannen. Maar goed, als je met die 38% 2x zoveel verdient dan wordt de keuze wel makkelijker.
dinsdag 26 januari 2021 om 13:36
Waar komt dit nou weer ineens vandaan?lollypopje schreef: ↑26-01-2021 13:28@Blankepit ik snap dat het niet leuk is als je geen vrouw kunt krijgen, maar aangezien genoeg mannen het wel lukt is het vrij onterecht daarvan de schuld bij alle vrouwen te leggen.