Tijdstip vergeten van sollicitatiegesprek
donderdag 28 januari 2021 om 00:21
Zoals de de titel het al zegt, ik heb naar verschillende bedrijven gesolliciteerd en vanvond kreeg ik eindelijk telefoon van één van die bedrijven om op sollicitatiegesprek te komen deze vrijdag. In mijn enthousiasme ben ik gewoon compleet het uur vergeten 
Wat kan ik nu best doen, zonder het op voorhand al te verpesten en een verkeerde indruk te maken? De man aan de lijn klonk enorm professioneel en formeel.
Wat kan ik nu best doen, zonder het op voorhand al te verpesten en een verkeerde indruk te maken? De man aan de lijn klonk enorm professioneel en formeel.
donderdag 28 januari 2021 om 09:32
Waarom zo'n heel verhaal er om heen maken en er van alles bij verzinnen, en jezelf dom noemen is nooit verstandiglilalinda schreef: ↑28-01-2021 08:01Gewoon bellen en op een vriendelijke manier zeggen:
"bladeibla, vorige week belde u over een gesprek dat wij hebben aanstaande maandag. Nu heb ik alleen iets doms gedaan, ik heb het papier waarop ik het tijdstip noteerde weggegooid. En nu weet ik het niet meer zeker. Kunt u mij nog even bevestigen hoe laat ik verwacht wordt"
HIj: ..........
Jij: "bedankt, dan zien we elkaar maandag om tien uur. Leuk, ik heb er zin in. Tot dan"
Gewoon vragen naar het tijdstip van het gesprek

donderdag 28 januari 2021 om 09:57
donderdag 28 januari 2021 om 10:09
heeeeel lang geleden echt ook via de postBlablablaatschaap schreef: ↑28-01-2021 09:57Ik heb echt nog nooit géén schriftelijke bevestiging gehad van een sollicitatiegesprek, en zou daar dus om vragen. Niks geks aan hoor. En ik zou meteen vragen wat het alternatief is (online of verzetten) voor het geval er iemand verkoudheidsklachten heeft op de dag zelf.
en daarna vaak toch echt wel even een mailtje van HR, met plaats, tijd etc Ik kan dat erg waarderen

donderdag 28 januari 2021 om 11:43
Is toch niet echt een leugen? Ze weet wanneer maar niet hoe laat. Maar ik ben heel pragmatisch in dit soort dingen, en ben verder goudeerlijk
donderdag 28 januari 2021 om 12:32
Dit. Ik snap al die suggesties om er net een ander verhaal van te maken echt niet.
Gewoon eerlijk zijn, en als ze daar al op afknappen, weet je genoeg.
Nothing happens for a reason
donderdag 28 januari 2021 om 13:12
Ik zou in dit geval gewoon vertellen hoe het zit:
"Ik ben zó enthousiast dat ik het tijdstip ben vergeten!"
Nou past enthousiasme enorm bij mij (zo kom ik over, krijg ik ook vaak terug), dus ik 'communiceer' dat ook makkelijk. Ik vind dat zelf iets positiefs. In dit geval met een onhandige uitkomst, maar je bent er op tijd bij en navragen kan in dit geval prima.
"Ik ben zó enthousiast dat ik het tijdstip ben vergeten!"
Nou past enthousiasme enorm bij mij (zo kom ik over, krijg ik ook vaak terug), dus ik 'communiceer' dat ook makkelijk. Ik vind dat zelf iets positiefs. In dit geval met een onhandige uitkomst, maar je bent er op tijd bij en navragen kan in dit geval prima.

donderdag 28 januari 2021 om 13:17
Haha dat maakte ik andersom ook een keer mee.
Stond opeens iemand voor mijn neus "Hoi, ik had om 10 uur een sollicitatiegesprek met ..."
En ik dacht, dan heb ik mij nu wel héél erg vergist. Maar wel al voorbereid, dus ik dacht ach weet je wat, je bent nu toch hier...
Desbetreffende werkt er nog steeds met heel veel enthousiasme haha

donderdag 28 januari 2021 om 13:24
En voor de TO:
Blijf vooral zo dicht mogelijk bij jezelf. Ga je niet uitgebreid verontschuldigen of jezelf dom noemen: het kan echt iedereen gebeuren. Het is hoe je er mee omgaat, wat er toe doet.
Als iemand mij zou bellen en zou zeggen "Sorry, maar in mijn enthousiasme heb ik het tijdstip niet meteen genoteerd, ik twijfel nu dus wat het tijdstip precies was. Zou u mij dit nog een keer willen doorgeven, dan kan ik er voor zorgen dat ik op tijd ben
", zou ik dat juist wel leuk vinden. Geen probleem sowieso.
Geeft een véél betere indruk (je geeft immers aan dat je er zeker van wilt zijn), dan dat je het gaat gokken en daardoor te vroeg, te laat, of nét op tijd bent..
Blijf vooral zo dicht mogelijk bij jezelf. Ga je niet uitgebreid verontschuldigen of jezelf dom noemen: het kan echt iedereen gebeuren. Het is hoe je er mee omgaat, wat er toe doet.
Als iemand mij zou bellen en zou zeggen "Sorry, maar in mijn enthousiasme heb ik het tijdstip niet meteen genoteerd, ik twijfel nu dus wat het tijdstip precies was. Zou u mij dit nog een keer willen doorgeven, dan kan ik er voor zorgen dat ik op tijd ben

Geeft een véél betere indruk (je geeft immers aan dat je er zeker van wilt zijn), dan dat je het gaat gokken en daardoor te vroeg, te laat, of nét op tijd bent..
donderdag 28 januari 2021 om 13:43

donderdag 28 januari 2021 om 15:21
Dat zou ik dus nooit doen, je kinderen of het gebrek aan kinderopvang mis gebruiken als smoes voor iets wat met werk te maken heeft. Komt zeer onprofessioneel over.1Portemonnee schreef: ↑28-01-2021 13:49Heb je kinderen met thuisonderwijs?
Geef het thuisonderwijs de schuld.
Want oh zo druk, druk, druk met de kids, je werd even afgeleid en vergeten het tijdstip op te schrijven.
Werkt bij mij![]()
![]()

donderdag 28 januari 2021 om 15:47

donderdag 28 januari 2021 om 16:16
donderdag 28 januari 2021 om 16:38
Er is niets mis met enthousiasme en er is evenmin iets mis met eerlijkheid. "Ik ben uit enthousiasme vergeten het tijdstip op te schrijven" lijkt me dus een prima optie.
Véél beter dan doorzichtige smoesjes verzinnen, jezelf als dom bestempelen of anderen de schuld geven.
Véél beter dan doorzichtige smoesjes verzinnen, jezelf als dom bestempelen of anderen de schuld geven.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson