Red flags
donderdag 28 januari 2021 om 16:25
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
donderdag 28 januari 2021 om 16:31
donderdag 28 januari 2021 om 16:32
Zoek je nu naar dingen die voor mensen direct een teken zijn dat ze op moeten letten (red flags) of naar dingen waar waar mensen een blinde vlek voor hebben?
De eerste voor mij:
Mensen die opmerkingen onder de gordel maken en dan net doen alsof ze een grapje maken.
Liegen over kleine, onzinnige dingen.
Aggressie zijn in het verkeer
Onbeschoft tegen bediening in een restaurant of iemand anders die in een positie zit waarin hij of zij niet veel terug kan zeggen.
De eerste voor mij:
Mensen die opmerkingen onder de gordel maken en dan net doen alsof ze een grapje maken.
Onbeschoft tegen bediening in een restaurant of iemand anders die in een positie zit waarin hij of zij niet veel terug kan zeggen.
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 28-01-2021 16:33
0.11% gewijzigd
donderdag 28 januari 2021 om 16:32
donderdag 28 januari 2021 om 16:36
relaties/rode-vlaggen-in-een-relatie/li ... ges/472338
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
donderdag 28 januari 2021 om 16:38
Allebei, ik ben bezig met een lijstjeDwaler schreef: ↑28-01-2021 16:32Zoek je nu naar dingen die voor mensen direct een teken zijn dat ze op moeten letten (red flags) of naar dingen waar waar mensen een blinde vlek voor hebben?
De eerste voor mij:
donderdag 28 januari 2021 om 16:38
Er zijn ook tig topics over vreemdgaan, wat maakt het uit?Led-lampje schreef: ↑28-01-2021 16:32Als je het nu pas nodig vind om een topic te openen heb je toch al heel wat topics gemist met de zelfde titel.
Beter laat dan nooit.
donderdag 28 januari 2021 om 16:39
Oh ja, mijn ex had met iedereen ruzie.sprankelend schreef: ↑28-01-2021 16:32Ik let altijd op hoe mensen over vroegere partners en over hun ouders praten, hoe ze zich gedragen tegenover mensen in dienstverlenende beroepen, of ze gierig zijn en op of ze het ok vinden om heel de week uit de magnetron te eten.
Verder verwonder ik me graag en ben ik voornamelijk nieuwsgierig.
donderdag 28 januari 2021 om 16:40
Bovenal heel vreemd als iemand dat over zichzelf zegt.
Vind ik toch zo simpel als iemand dat doet. Dan neem ik dat al niet meer serieus.
donderdag 28 januari 2021 om 16:40
donderdag 28 januari 2021 om 16:41
donderdag 28 januari 2021 om 16:41
Wat ik echt belangrijk vind is:
- Dat een man niet alleen maar over zichzelf praat maar ook oprechte interesse toont in mij. Praat hij alleen over zichzelf of is hij helemaal vol over zichzelf dan is hij niks voor mij.
- Hoe hij zich gedraagt tegenover bijvoorbeeld de bediening van een restaurant. Kan hij geen dingen fatsoenlijk vragen of doet hij denigrerend over de bediening is dat een red flag voor mij.
- Als hij veel en op een vervelende manier over zijn exen of familie praat.
- Als hij continu over seks en zijn bedprestaties praat.
- Dat een man niet alleen maar over zichzelf praat maar ook oprechte interesse toont in mij. Praat hij alleen over zichzelf of is hij helemaal vol over zichzelf dan is hij niks voor mij.
- Hoe hij zich gedraagt tegenover bijvoorbeeld de bediening van een restaurant. Kan hij geen dingen fatsoenlijk vragen of doet hij denigrerend over de bediening is dat een red flag voor mij.
- Als hij veel en op een vervelende manier over zijn exen of familie praat.
- Als hij continu over seks en zijn bedprestaties praat.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 28 januari 2021 om 16:43
Black_Phillip schreef: ↑28-01-2021 16:40Ik ben een pleaser in een relatie maar dat is ongezond als wat eigenlijk.
Niet alleen ongezond, maar (voor mij in elk geval) ook bijzonder onaantrekkelijk. Bovendien valt het in de praktijk vaak vies tegen, maar wordt het vooral als excuus gebruikt om “nu eens voor mezelf te kiezen”.
donderdag 28 januari 2021 om 16:43
Heel herkenbaar. Meestal noemen ze zichzelf ook nog goudeerlijk. Wat inhoud dat ze zonder na te denken vanalles roepen en overal hun mening over klaar hebben. Dat het kwetsend kan zijn, of dom kan overkomen maakt niet uit want heeeeee...ze zijn zo eerlijk
En bij de meeste pleasers staat hun eigen ikje toch met een dikke stip op nummer 1
donderdag 28 januari 2021 om 16:53
donderdag 28 januari 2021 om 16:57
Ik vind het onaantrekkelijk maar geen teken ofzo.
donderdag 28 januari 2021 om 16:58
Mijn blinde vlek was altijd een man die geen moeite doet in het begin. Uiteindelijk bleken ze me allemaal niet leuk te vinden.
Toen trof ik mijn vriend en hij deed ook niet zo veel moeite. Dus ik had hem al bijna afgeschreven. Achteraf blijkt dat hij het heel spannend vond en zich niet wilde opdringen. Hij heeft voor mij 1 lange relatie van 25 jaar gehad en daarna nooit meer. Hij zegt de signalen van vrouwen ook niet zo te begrijpen. Hij is het type die denkt dat een vrouw echt Netflix wil kijken in haar joggingbroek als je het over Netflix and chili hebt en denk dat Friends with benefits betekend dat je vrienden bent die eigenlijk verliefd op elkaar zijn maar nog naar een relatie toewerken :p
Uiteindelijk is dat hier helemaal goedgekomen.
Verder was mijn blinde vlek vroeger ook mannen met allerlei problemen. Dat vond ik dan sneu en wilde helpen maar uiteindelijk bleken die problemen meestal voort te komen uit karakter.
Toen trof ik mijn vriend en hij deed ook niet zo veel moeite. Dus ik had hem al bijna afgeschreven. Achteraf blijkt dat hij het heel spannend vond en zich niet wilde opdringen. Hij heeft voor mij 1 lange relatie van 25 jaar gehad en daarna nooit meer. Hij zegt de signalen van vrouwen ook niet zo te begrijpen. Hij is het type die denkt dat een vrouw echt Netflix wil kijken in haar joggingbroek als je het over Netflix and chili hebt en denk dat Friends with benefits betekend dat je vrienden bent die eigenlijk verliefd op elkaar zijn maar nog naar een relatie toewerken :p
Uiteindelijk is dat hier helemaal goedgekomen.
Verder was mijn blinde vlek vroeger ook mannen met allerlei problemen. Dat vond ik dan sneu en wilde helpen maar uiteindelijk bleken die problemen meestal voort te komen uit karakter.