Red flags

28-01-2021 16:25 180 berichten
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.

Ik trap af:

- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.

Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 16:46
Ik cijfer mezelf dus wel weg ivm verlatingsangst, maar ik zeg dat ook niet aan het begin. Plus bij mannen is dat inderdaad vaak ook 'voor zichzelf kiezen' i.e. een botte hork worden.
Je past je te veel aan en stelt je onderdanig op ivm je verlatingsangst. Om het voor jezelf goed te praten noem je het wegcijferen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
ExodusRedux schreef:
28-01-2021 16:55
Mannen die niet zelf het huishouden kunnen doen vind ik ook erg onaantrekkelijk. Dat komt nooit goed met zo’n exemplaar.
Kunnen maar niet willen vind ik nog erger. En dan geen werkster betalen maar gewoon in de troep leven en wachten tot jij het schoonmaakt.
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 16:58
Kunnen maar niet willen vind ik nog erger. En dan geen werkster betalen maar gewoon in de troep leven en wachten tot jij het schoonmaakt.
Beide gevallen zijn voor mij ook een no go. Heb daar geen zin in.
Chienandalou schreef:
28-01-2021 16:53
Dat een ex ‘ik kan best wel jaloers zijn’ tegen mij zei was achteraf een enorme rode vlag. Inmiddels weet ik dat ‘ik kan best wel’ meestal ‘ik ben heel erg’ betekent.

Sindsdien mijd ik mensen die ‘wel eens jaloers kunnen zijn’, geen goede eigenschap.
O ja en die... 1 keer en nooit meer...

Je denkt a schattig. Hij is bang om me kwijt te raken... Maar uiteindelijk is t een en al terreur en wordt je mega beperkt.
abracadabra schreef:
Hij is het type die denkt dat een vrouw echt Netflix wil kijken in haar joggingbroek als je het over Netflix and chili hebt
Tot een paar maanden geleden wist ik dit ook niet. Ik dacht ‘wat een saaie mensen op Tinder’.
StardustZiggy schreef:
28-01-2021 17:01
Tot een paar maanden geleden wist ik dit ook niet. Ik dacht ‘wat een saaie mensen op Tinder’.
Whahaha nou moet ik zeggen dat ik daar een keer ingetrapt ben... had een eerste date en man bleef het maar over Netflix n Chili hebben. En hij me maar raar aankijken toen ik over series begon. Dat werd m niet.
Altijd commentaar hebben op andere mensen.
Aanslepende ruzies met anderen.
Kinderen van/bij verschillende partners.
Personen die zeggen dat zij pas weten wat werken, lijden etc. is.

Edit: En wat hebben jullie met chili?
Chienandalou schreef:
Je past je te veel aan en stelt je onderdanig op ivm je verlatingsangst. Om het voor jezelf goed te praten noem je het wegcijferen.
Klopt.
abracadabra schreef:
28-01-2021 17:01
O ja en die... 1 keer en nooit meer...

Je denkt a schattig. Hij is bang om me kwijt te raken... Maar uiteindelijk is t een en al terreur en wordt je mega beperkt.
Ik vond een klein beetje al niet schattig, maar zag het in het begin als ‘niemand is perfect’. Het ging inderdaad van kwaad tot erger en toen ik vooral daardoor de relatie beëindigde werd de terreur nog even enorm opgevoerd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik ben niet jaloers zolang ik voldoende bevestiging krijg. Maar mij eenweek negeren en wel gaan drinken met eeb collega maakt me onzeker. Is dat jaloezie?
sprankelend schreef:
28-01-2021 16:32
Ik let altijd op hoe mensen over vroegere partners en over hun ouders praten, hoe ze zich gedragen tegenover mensen in dienstverlenende beroepen, of ze gierig zijn en op of ze het ok vinden om heel de week uit de magnetron te eten.

Verder verwonder ik me graag en ben ik voornamelijk nieuwsgierig.
Dit. Als mensen de neiging hebben te roddelen over anderen, schelden in het verkeer, vaak ruzie hebben met mensen en dan ‘actief’ ruzie hebben haak ik af. Volwassen en verstandige mensen doen niet aan ruzie. Die praten het uit, maar gaan geen weken of maanden boos zijn op iemand en daar acties op uitzetten of op social media aan de slag om elkaar zwart te maken.

Passief agressieve berichten op social media plaatsen, van die algemene kreten over ‘als mensen achter je rug om praten keer ze dan je rug toe’ en dat soort semi ‘sterke’ uitspraken. Altijd alarmbellen want labiel
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 17:21
Ik ben niet jaloers zolang ik voldoende bevestiging krijg. Maar mij eenweek negeren en wel gaan drinken met eeb collega maakt me onzeker. Is dat jaloezie?
Dit is een red flag. Voor bevestiging moeten zorgen voor de ander om diens onzekerheid te repareren
Ik voel me heel suf nu, maar is ‘Netflix en chill’ niet daadwerkelijk ‘Netflix en chill’? Begin me nu zorgen te maken, want stelde dat vandaag voor aan een teamlid die heel gestrest was. Dat ze vanavond lekker met haar man ‘Netflix en chill’ moest doen. Nu lees ik dat dit misschien iets heel anders is, en dat dat dus reuze ongepast was van me. O_O :facepalm:
Black_Phillip schreef:
Ja dat is jaloezie. In een gezonde relatie heb je het niet over bevestiging krijgen en negeren.
Je kunt er wel voor kiezen dit gevoel bij jezelf te erkennen en niet te projecteren op je partner. En als je vindt dat je elkaar te weinig ziet, kun je dat uiten op een moment dat je niet hoog in de emotie zit.
Wanna grow up to be
Be a debaser
katkaatje schreef:
28-01-2021 17:26
Ik voel me heel suf nu, maar is ‘Netflix en chill’ niet daadwerkelijk ‘Netflix en chill’? Begin me nu zorgen te maken, want stelde dat vandaag voor aan een teamlid die heel gestrest was. Dat ze vanavond lekker met haar man ‘Netflix en chill’ moest doen. Nu lees ik dat dit misschien iets heel anders is, en dat dat dus reuze ongepast was van me. O_O :facepalm:
Haha, nou, misschien was je juist wel heel raak met je advies.
Als je collega morgen helemaal zen en met blosjes op de wangen op werk verschijnt weet je genoeg.
Wanna grow up to be
Be a debaser
katkaatje schreef:
:rofl:

Waar met 'Netflix & Chill' aanvankelijk nog een rustig avondje netflixen bedoeld werd, kreeg deze uitroep namelijk al snel een andere connotatie. Zoals omschreven in Urban Dictionary, is het ook wel een code om iemand uit te nodigen voor een avondje 'seks of andere seksueel getinte activiteiten'.
katkaatje schreef:
:rofl: wel minstens zo effectief denk ik qua ontspanning

Seks is heel ontspannend
Black_Phillip schreef:
Bijzonder dat niemand het heeft over dat negeren. Iemand die zogenaamd je partner is en je een week negeert is toch meteen exit.
Luci_Mster2 schreef:
28-01-2021 18:00
Bijzonder dat niemand het heeft over dat negeren. Iemand die zogenaamd je partner is en je een week negeert is toch meteen exit.
Ik wel in een vorige post. Het probleem is alleen dat iemand die het heeft over veel bevestiging nodig hebben, normaal gedrag ook al snel als negeren kan gaan zien.

Verder wel met je eens hoor.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 16:38
Allebei, ik ben bezig met een lijstje
Zou t niet verstandiger zijn om bezig te zijn met jezelf ipv lijstjes maken over “red flags”
Daarnaast, een red flag is geen algemeen gegeven, wat voor de een een red flag is kan voor de ander geen probleem zijn.
Het lijkt me het meest belangrijkst om je eigen rode vlaggen te herkennen!
Vervelend, verontrustend en eigenaardig gedag is bij een ander vrij goed te herkennen. De vraag is hoe ga je hiermee om. Kun je bij jezelf blijven en je grenzen voelen en aangeven? Kun je voor jezelf zorgen en opkomen? Kun je op een gezonde manier aan iemand hechten zonder jezelf te verliezen? Weet je wat je kernwaardes zijn? Als je dit niet kunt, zijn dat rode vlaggen. Dan ben je kwetsbaar voor de verkeerde mensen
Chienandalou schreef:
28-01-2021 18:04
Ik wel in een vorige post. Het probleem is alleen dat iemand die het heeft over veel bevestiging nodig hebben, normaal gedrag ook al snel als negeren kan gaan zien.

Verder wel met je eens hoor.
Ja, dat kan ook. TO, wat bedoel je met een week negeren? Wilde hij even niet afspreken ivm druk of negeerde hij je echt?
Gescheiden vaders zonder goede omgangsregeling, want kan eeeecht niet met zijn werk en alles ligt altijd aan de ex.
Roodkapjeendewolf schreef:
28-01-2021 18:17
Het lijkt me het meest belangrijkst om je eigen rode vlaggen te herkennen!
Vervelend, verontrustend en eigenaardig gedag is bij een ander vrij goed te herkennen. De vraag is hoe ga je hiermee om. Kun je bij jezelf blijven en je grenzen voelen en aangeven? Kun je voor jezelf zorgen en opkomen? Kun je op een gezonde manier aan iemand hechten zonder jezelf te verliezen? Weet je wat je kernwaardes zijn? Als je dit niet kunt, zijn dat rode vlaggen. Dan ben je kwetsbaar voor de verkeerde mensen
Met je eerste punt ben ik het eens. Verder denk ik dat je met een complete psycho analyse van jezelf en je potentiele partner een hoop spontaniteit in het begin van de relatie overslaat en te serieus een relatie instapt. Als iemand met deze vragen bij mij aankomt ben ik weg igg.
Gaandeweg kom je er al snel achter wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je je deze vragen stellen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Luci_Mster2 schreef:
28-01-2021 18:22
Ja, dat kan ook. TO, wat bedoel je met een week negeren? Wilde hij even niet afspreken ivm druk of negeerde hij je echt?
Hij negeerde me want ik was het oneens met hem en toen werd hij boos en had hij even geen zin in me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven