Verdeling taken partner

25-01-2021 07:44 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de adviezen!
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:54
97.15% gewijzigd
lux- schreef:
31-01-2021 16:40
Ik heb geen zin om 14 pagina’s door te kammen voor ‘bewijs’ maar volgens mij was jij degene die vond dat wij vinden dat jij een loedermoeder bent hoor. En heb je dus zelf die term het topic ingesmeten.

Ook al proberen we je duidelijk te maken dat dát niet is wat we van je vinden, dat wil er alleen niet zo in bij jou.

Het enige dat we vinden is dat het nogal ongeloofwaardig is allemaal. En niet dat je hardloopt dus, maar wel dat je nooit ergens tegenaan loopt, dat er nooit eens iets misgaat, dat je nooit eens er doorheen zit. En dat je nogal oordelend bent naar vrouwen bij wie dat wel gebeurt. Het ligt altijd aan die vrouwen, als die maar gewoon een leukere man, leukere baan, betere routine, enz. hadden dan zouden ze zien dat het leven een aaneenschakeling van yes-momenten kan zijn.

Ja, daar raken mensen geïrriteerd van. Dan voelen ze zich namelijk totaal niet serieus genomen of in hun waarde gelaten. En dat jij dat dan afdoet als dat wij jou een ‘loedermoeder’ vinden maakt het gewoon een beetje lachwekkend inmiddels. We vinden je geen loedermoeder, we geloven je niet.
Als je het wel zou doen die 14 pagina's doorlezen, dan zal je zien dat ik niet over die term ben begonnen.

Voor de rest heb ik het de laatste tijd best vaak over dat het zwaar is nu, door de lockdown, omdat wij nu zeven dagen per week werken en elkaar voortdurend afwisselen. Het is dus zeker niet zo dat ik altijd maar doe alsof alles perfect is.

Ik denk dat deze tijd voor heel veel ouders pittig is, dat wil ik zeker niet ontkennen of bagatelliseren, maar uiteindelijk heb je zelf wel invloed op hoe je er (samen) mee omgaat.

Ik ben de laatste die zou beweren dat het allemaal aan de moeder/ de vrouw ligt. Ik hamer juist keer op keer op de verantwoordelijkheid van de man/de vader.
iones schreef:
31-01-2021 17:17
Hier ben ik het wel mee eens. Dit is ook wat ik zie. Ook hier op het forum. In het derde shift topic kwam dit heel erg naar boven.

Maar dan gaat het dus niet om een knutselprojectje.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
31-01-2021 17:22
Maar dan gaat het dus niet om een knutselprojectje.
Pffff het kan toch over alles gaan?

In een ander topic ging het over thuis les geven aan de kinderen. Ik stelde in dat topic de vraag of dit het meeste op de moeders neer kwam. Degenen die antwoordden, hadden het zelf wel goed voor elkaar; fifty fifty met partner. Maar wat hun wél op viel, was dat in de lesgeef app toch wel voornamelijk moeders zaten.

Het had dus ook hierover kunnen gaan. Of over chauffeuren voor de kinderen, of of....
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
31-01-2021 17:19
Als je het wel zou doen die 14 pagina's doorlezen, dan zal je zien dat ik niet over die term ben begonnen.

Voor de rest heb ik het de laatste tijd best vaak over dat het zwaar is nu, door de lockdown, omdat wij nu zeven dagen per week werken en elkaar voortdurend afwisselen. Het is dus zeker niet zo dat ik altijd maar doe alsof alles perfect is.

Ik denk dat deze tijd voor heel veel ouders pittig is, dat wil ik zeker niet ontkennen of bagatelliseren, maar uiteindelijk heb je zelf wel invloed op hoe je er (samen) mee omgaat.

Ik ben de laatste die zou beweren dat het allemaal aan de moeder/ de vrouw ligt. Ik hamer juist keer op keer op de verantwoordelijkheid van de man/de vader.
Als je wat je daar schrijft nou eens toepast in je berichten als je reageert op andermans situatie dan denk ik dat niemand erover zou vallen. Echt, c’est le ton qui fait la musique.

Dus als je het oprecht meent, wat je daar schrijft, doe dan aan een stukje zelfreflectie en probeer gewoon eens aardig en opbouwend te reageren op iemand die een topic opent voor tips. Wie weet nemen ze dan zomaar wat van je aan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
31-01-2021 21:03
Als je wat je daar schrijft nou eens toepast in je berichten als je reageert op andermans situatie dan denk ik dat niemand erover zou vallen. Echt, c’est le ton qui fait la musique.

Dus als je het oprecht meent, wat je daar schrijft, doe dan aan een stukje zelfreflectie en probeer gewoon eens aardig en opbouwend te reageren op iemand die een topic opent voor tips. Wie weet nemen ze dan zomaar wat van je aan.
Ze vraagt letterlijk hoe een doorsnee weekenddag eruit ziet bij anderen en of wij behoefte hebben aan me-time. Daarop reageer ik met een overzichtje hoe bij ons een doorsnee weekenddag eruit ziet (inclusief me- time voor ons beide).

Dat ik vervolgens bakken kritiek krijg op mijn weekenddag, daar kan ik ook weinig aan doen. Ik geef gewoon antwoord op de vraag van TO in de hoop dat ze er inspiratie uithaalt.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
31-01-2021 21:06
Ze vraagt letterlijk hoe een doorsnee weekenddag eruit ziet bij anderen en of wij behoefte hebben aan me-time. Daarop reageer ik met een overzichtje hoe bij ons een doorsnee weekenddag eruit ziet (inclusief me- time voor ons beide).

Dat ik vervolgens bakken kritiek krijg op mijn weekenddag, daar kan ik ook weinig aan doen. Ik geef gewoon antwoord op de vraag van TO in de hoop dat ze er inspiratie uithaalt.
Ja, dat zeg ik: het is de toon die de muziek maakt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
31-01-2021 21:06
Ze vraagt letterlijk hoe een doorsnee weekenddag eruit ziet bij anderen en of wij behoefte hebben aan me-time. Daarop reageer ik met een overzichtje hoe bij ons een doorsnee weekenddag eruit ziet (inclusief me- time voor ons beide).

Dat ik vervolgens bakken kritiek krijg op mijn weekenddag, daar kan ik ook weinig aan doen. Ik geef gewoon antwoord op de vraag van TO in de hoop dat ze er inspiratie uithaalt.
Je schrijft het, al je posts trouwens, met een zachtig instagram-filtertje eroverheen. Of zoals anderen al zeiden: een Libelle-toontje. Kijk eens hoe deze fitte moeder haar zaterdag vult met hardlopen, genietend van de mooie luchten, spelletjes spelen, wat lezen en als ‘s avonds de kinderen met blosjes op de wangen van het wandelen in het bos in het bos ligt kan ze nog fijn 3 uur quality-timen met haar uitbundig lachende man in kabeltrui.

De toon dus.
Mevrouw75 schreef:
01-02-2021 08:09
Je schrijft het, al je posts trouwens, met een zachtig instagram-filtertje eroverheen. Of zoals anderen al zeiden: een Libelle-toontje. Kijk eens hoe deze fitte moeder haar zaterdag vult met hardlopen, genietend van de mooie luchten, spelletjes spelen, wat lezen en als ‘s avonds de kinderen met blosjes op de wangen van het wandelen in het bos in het bos ligt kan ze nog fijn 3 uur quality-timen met haar uitbundig lachende man in kabeltrui.

De toon dus.
En daar zit je dan, in je badjas met je ongekamde haren en een kop koude koffie, met twee jengelende koters op de achtergrond en een vent die zijn roes uitslaapt omdat hij gisteren met zijn maten op stap was.
Denkend: zou ik hierop reageren, of eerste een wasje draaien en ondertussen met de kinderen een frisse neus halen; althans voor die eerste dertig meter. Mama, waar gaan we heen? Mama, is het nog ver? Mama, ik heb het koud. Mama, ik wil terug, het doet pijn, jank, jank, jank.
Slok koude koffie - waarom ben ik toch gestopt met roken - en rammen op dat toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
Of zo'n irritante niet op de realiteit gebaseerde reclame: setting is de keuken met een geheel gewassen en gestreken gezin met op de achtergrond een klok die zes uur in de ochtend aangeeft. Een sereen glimlachende moeder haalt net warme croissantjes uit de oven en heeft verse jus uitgeperst. De gekookte eitjes staan in het eierdopje links boven het bord en....er staan servetten op tafel!!!!

:nut:
Mevrouw75 schreef:
01-02-2021 08:09
Je schrijft het, al je posts trouwens, met een zachtig instagram-filtertje eroverheen. Of zoals anderen al zeiden: een Libelle-toontje. Kijk eens hoe deze fitte moeder haar zaterdag vult met hardlopen, genietend van de mooie luchten, spelletjes spelen, wat lezen en als ‘s avonds de kinderen met blosjes op de wangen van het wandelen in het bos in het bos ligt kan ze nog fijn 3 uur quality-timen met haar uitbundig lachende man in kabeltrui.

De toon dus.
Want iedereen moet ongelukkig, gestresst en doodvermoeid zijn?

Waar komt toch dat idee vandaan, dat je als moeder niet meer blij en tevreden mag/kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
01-02-2021 09:44
En daar zit je dan, in je badjas met je ongekamde haren en een kop koude koffie, met twee jengelende koters op de achtergrond en een vent die zijn roes uitslaapt omdat hij gisteren met zijn maten op stap was.
Denkend: zou ik hierop reageren, of eerste een wasje draaien en ondertussen met de kinderen een frisse neus halen; althans voor die eerste dertig meter. Mama, waar gaan we heen? Mama, is het nog ver? Mama, ik heb het koud. Mama, ik wil terug, het doet pijn, jank, jank, jank.
Slok koude koffie - waarom ben ik toch gestopt met roken - en rammen op dat toetsenbord.
:rofl:

Mijn man ligt nu na zijn nachtdienst inderdaad nog op bed. En wij zijn alle 3 (kleuter, peuter en ik) nog in onze pyjama en het huis is al half ontploft van het speelgoed.
Dochter hoeft vandaag toch niet te beeldbellen. Qua huiswerktaken lopen we dan wel weer ver voor op schema. Maar dat ligt meer aan mijn kind die het super leuk vindt. Peuter van 2 vindt dat allemaal wat minder geslaagd en laat zich dan ook geregeld even horen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik moet jullie teleurstellen. Ik ben vanochtend om 6 uur opgestaan, heb gedoucht en yoga gedaan. Vervolgens aangekleed en koffie gedronken.

Toen waren mijn kinderen wakker, dus warme melk maken en een ontbijtje.

Om 8 uur moest ik de deur uit naar mijn werk en daar heb ik de hele ochtend zitten werken (nu nog steeds). Ik heb een jurk aan, hakken, mijn haar is gedaan.

Niet alle moeders zijn hetzelfde, daar is niks aan verzonnen.
Majime schreef:
01-02-2021 11:09
Want iedereen moet ongelukkig, gestresst en doodvermoeid zijn?

Waar komt toch dat idee vandaan, dat je als moeder niet meer blij en tevreden mag/kan zijn?
Het irritatiepunt is dat het bij jou altijd vrolijk en vlotjes verloopt, waardoor je karikatuur van jezelf wordt.
Zoals je schema, het ene uur dit, het andere uur dat; waar zit de tijd die verkwanseld wordt? Het overkomt jou kennelijk nooit dat je driemaal tegen je kind moet zeggen om zijn schoenen en jas aan te trekken, om vervolgens na een kwartier eindelijk te kunnen vertrekken en te horen: "Mama, ik moet poepen."

Volgende keer beter.
Moirmel schreef:
01-02-2021 12:02
Het irritatiepunt is dat het bij jou altijd vrolijk en vlotjes verloopt, waardoor je karikatuur van jezelf wordt.
Zoals je schema, het ene uur dit, het andere uur dat; waar zit de tijd die verkwanseld wordt? Het overkomt jou kennelijk nooit dat je driemaal tegen je kind moet zeggen om zijn schoenen en jas aan te trekken, om vervolgens na een kwartier eindelijk te kunnen vertrekken en te horen: "Mama, ik moet poepen."

Volgende keer beter.
Ik had tenminste zes uur lummeltijd opgenomen in mijn schema. En ik heb ook al uitgelegd dat niet alles op de minuut nauwkeurig is, het is een globale indeling, we staan niet op tijd.

Wat een ophef over een dagindeling :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een huilstruikje groeien. Man man man.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
01-02-2021 12:52
Ik zie een huilstruikje groeien. Man man man.
Maar met de tranen van wie?
Van degenen die vinden dat iemand anders niet genoeg huilt en lijdt, of van de ander die vindt dat het positieve voorbeeld niet genoeg erkend wordt?
Ieder een struik, samen een gezamenlijke struik? Lastig lastig.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 11:50
Ik moet jullie teleurstellen. Ik ben vanochtend om 6 uur opgestaan, heb gedoucht en yoga gedaan. Vervolgens aangekleed en koffie gedronken.

Toen waren mijn kinderen wakker, dus warme melk maken en een ontbijtje.

Om 8 uur moest ik de deur uit naar mijn werk en daar heb ik de hele ochtend zitten werken (nu nog steeds). Ik heb een jurk aan, hakken, mijn haar is gedaan.

Niet alle moeders zijn hetzelfde, daar is niks aan verzonnen.
Nee je liegt. Op het moment dat je nu nog steeds schreef was je aan het typen op het forum, niet aan het werk.

Het lullige is: als ik om 6 uur opsta voor mijn werk heb ik niet eens tijd voor yoga. Lekker knus hoor, douchen, yoga en warme melk voor de kindertjes en dan rustig kalm-aantjes om 8 uur naar je werk te vertrekken. Lijkt me wel wat trouwens, yoga in mijn nakie.

Hoezo de behoefte voelen om te schrijven dat je een jurk en hakken aan hebt? Dat is de 'ik ben een carrierevrouw'-variant van de goedlachse man met kabeltrui.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
01-02-2021 11:09
Want iedereen moet ongelukkig, gestresst en doodvermoeid zijn?

Waar komt toch dat idee vandaan, dat je als moeder niet meer blij en tevreden mag/kan zijn?
Ik ben blij en tevreden in mijn wollen huistrui, daar heb ik geen jurken en hakken voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
01-02-2021 12:02
Het irritatiepunt is dat het bij jou altijd vrolijk en vlotjes verloopt, waardoor je karikatuur van jezelf wordt.
Zoals je schema, het ene uur dit, het andere uur dat; waar zit de tijd die verkwanseld wordt? Het overkomt jou kennelijk nooit dat je driemaal tegen je kind moet zeggen om zijn schoenen en jas aan te trekken, om vervolgens na een kwartier eindelijk te kunnen vertrekken en te horen: "Mama, ik moet poepen."

Volgende keer beter.
Ik lees sowieso nooit wat over de kinderen. Het gaat altijd over dat gezellige ontbijt, hardlopen, yoga, knus de laptopjes openklappen en quality-time. Hoe dat er nou écht uitziet? Geen idee. Ja, gezellig, knus en op mooie hakjes.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-02-2021 13:59
Nee je liegt. Op het moment dat je nu nog steeds schreef was je aan het typen op het forum, niet aan het werk.

Het lullige is: als ik om 6 uur opsta voor mijn werk heb ik niet eens tijd voor yoga. Lekker knus hoor, douchen, yoga en warme melk voor de kindertjes en dan rustig kalm-aantjes om 8 uur naar je werk te vertrekken. Lijkt me wel wat trouwens, yoga in mijn nakie.

Hoezo de behoefte voelen om te schrijven dat je een jurk en hakken aan hebt? Dat is de 'ik ben een carrierevrouw'-variant van de goedlachse man met kabeltrui.
;-D Het wordt hoe langer hoe onwaarschijnlijker: 'moeder' Majine.
Ze schrijft misschien voor een damesblad en tracht hier inspiratie op te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten gaan, Mevrouw. Het is niet okee wanneer deze forummer actief probeert anderen zich minderwaardig te laten voelen, maar met opscheppen doet ze niemand kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
01-02-2021 14:17
Ik zou het laten gaan, Mevrouw. Het is niet okee wanneer deze forummer actief probeert anderen zich minderwaardig te laten voelen, maar met opscheppen doet ze niemand kwaad.
En laat ze dat nu nét allebei doen. Al nicks lang. Al jaren lang.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
01-02-2021 14:37
En laat ze dat nu nét allebei doen. Al nicks lang. Al jaren lang.

Daarom schrijf ik ook 'wanneer' en niet 'als'.
Mevrouw75 schreef:
01-02-2021 13:59
Nee je liegt. Op het moment dat je nu nog steeds schreef was je aan het typen op het forum, niet aan het werk.

Het lullige is: als ik om 6 uur opsta voor mijn werk heb ik niet eens tijd voor yoga. Lekker knus hoor, douchen, yoga en warme melk voor de kindertjes en dan rustig kalm-aantjes om 8 uur naar je werk te vertrekken. Lijkt me wel wat trouwens, yoga in mijn nakie.

Hoezo de behoefte voelen om te schrijven dat je een jurk en hakken aan hebt? Dat is de 'ik ben een carrierevrouw'-variant van de goedlachse man met kabeltrui.
Ik maak blokken voor mezelf, tussendoor schrijf ik dan eventjes hier. Yoga in je nakie is zeker aan te bevelen. Vanochtend moest ik om half 9 beginnen, dus dan heb ik best wat tijd als ik om 6 uur ´s ochtends opsta. Natuurlijk zijn er altijd mensen die al om 6 uur beginnen met hun werk, maar dan ben je misschien om 3 uur ´s middags al vrij?

Veel mensen hebben nu geen reistijd, dus dan zou je die reistijd wellicht kunnen gebruiken voor wat beweging. Wat voor mij werkt, hoeft voor jou, of voor TO, of haar vriend niet te werken, maar door verschillende opties te beschrijven met elkaar, komt ze misschien op nieuwe ideeën. Dat is het mooie van dit forum.
Loopt dit topic nog steeds?
Niet uitgegleden vanochtend Majime ? Half Nederland gleed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven