Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Dat vind ik het hele punt van poeder foundation. Het is zo'n gedoe om het op te brengen. En het moet op een heel specifieke manier. In die tijd heb ik al 100x een pompje vloeibare foundation op mijn gezicht gesmeerd.
En ik vind het ook niet prettig om de concealer eerst te moeten doen.

Maar Sas, je bent eraan begonnen, geef het inderdaad een paar dagen om te wennen aan het gebruik. Ik ben benieuwd.
Hmm, ga ook maar eens een foundation proberen. Een aantal dagen per maand heb ik een huid die vervelend doet. Misschien wel fijn omdat eens te gaan verbergen. Leuk om met jullie mee te lezen.
Ik heb mijn minerale poedertje er echt in een minuut op zitten hoor Jufjoke.
Het is even wennen, maar echt heel simpel.

Kijk maar eens naar een youtube filmpje van Bare Escentuals zelf.
Jufjoke schreef:
29-01-2021 17:10
Dat vind ik het hele punt van poeder foundation. Het is zo'n gedoe om het op te brengen. En het moet op een heel specifieke manier. In die tijd heb ik al 100x een pompje vloeibare foundation op mijn gezicht gesmeerd.
En ik vind het ook niet prettig om de concealer eerst te moeten doen.

Maar Sas, je bent eraan begonnen, geef het inderdaad een paar dagen om te wennen aan het gebruik. Ik ben benieuwd.
Nee concealer eerst moeten doen vind ik ook heel onprettig. Je kan naderhand niet nog een beetje meer aanbrengen wanneer je al klaar bent en je wil toch iets meer dekking.
Emma95 schreef:
29-01-2021 16:04
Heb je de kwast er echt ingedipt?
Dat is niet de bedoeling. Dan gebruik je veel te veel en wordt het ook een kliederboel.
Ik doe echt een heel klein beetje in een schaaltje of dekseltje en draai dan alles in de kwast. En dan draaiend opbrengen.
Ik draai ook in het deksteltje tot het beetje poeder in de kwast zit. Dan zet ik stippen over mijn hele gezicht met de kwast en dan draaien maar. Al met al ben ik denk ik 1 minuut bezig en dan is het klaar.
Dag 2, andere kleur, die is beter. Aanbrengen ging ook beter. Op de site staat dat je van je hals naar boven moet gaan maar van boven naar beneden vind ik toch prettiger. Maar ik vind de dekking maar minnetjes en als je dan wat extra onder de ogen wil (wat kan volgens de site) dan gaat het enorm in mijn fijne lijntjes zitten, dat vind ik echt jammer. Misschien ga ik het morgen nog eens proberen maar ik denk niet dat dit mijn nieuwe holy grail gaat worden. Daarvoor ben ik ook te blij met de urban decay hydromaniac en L’Oréal skin paradise.

De powder kiss van Mac vind ik wel heel fijn! Brengt lekker aan, blijft redelijk goed zitten en ziet er mooi uit. Blij mee!
Nav dit topic wil ik de elf lipstick gaan bestellen.
Nu zag ik dat ze ook mooie kleuren oogschaduw en zwarte mascara hebben.

Iemand ervaring met deze 2 producten?
Frietmetmayo schreef:
30-01-2021 15:23
Nav dit topic wil ik de elf lipstick gaan bestellen.
Nu zag ik dat ze ook mooie kleuren oogschaduw en zwarte mascara hebben.

Iemand ervaring met deze 2 producten?
Ik heb zo'n bitesize paletje gekocht. Ontzettend goede reviews, maar ik vond het niet echt geweldig. Gewoon oké. Maar ik geef direct toe dat ik een snob ben op het gebied van oogschaduw.
Mascara van Elf heb ik nooit geprobeerd.
Ik ben weliswaar een echte make up liefhebber, maar er zijn producten die ik nooit gebruik. Ofwel omdat ik er niet zo in thuis ben, ofwel omdat ik het niet handig vind.

Zo gebruik ik geen speciale producten voor mijn wenkbrauwen. Ik borstel er elke ochtend een klein beetje bruine oogschaduw door, en that's it. Ik heb goede wenkbrauwen en ik vind niet dat ik meer nodig heb.
Ook crème blush, crème bronzer of crème/vloeibare highlighter is niet aan mij besteed. Ik gebruik poeder, dus dat mixt al niet lekker, ik zweer bij poeder producten (behalve foundation dus, die moet vloeibaar).
Lipliner is ook iets wat ik eigenlijk niet echt gewend ben bij mezelf. Ik vind mijn ogen mooi, dus die accentueer ik, maar mijn lippen zijn niet mijn beste feature, dus die hou ik liever onopvallend. Wel gestift, maar niet in het oog springend.

Maar nu wil ik toch wat experimenteren met een lipliner, dat het toch wat voller oogt. Ik heb er maar één (op een heel oude rode na, die ik nooit gebruik). Die ene is van Colourpop en niet onaardig, maar ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een beetje draagbare, goed te combineren, redelijk neutrale niet te donkere lipliner.
Ik gebruik deze lipliner, dat is mijn exacte lipkleur. Maar dat was écht zo lang zoeken..Afbeelding
Ik heb een lipliner van Charlotte Tilbury, Pillow Talk. Is prima maar je kunt waarschijnlijk wel goedkoper vinden.
Mijn favoriet op dit moment is de rimmel exaggerate. Exact mijn lipkleur. En de colourpop lippie pencil little one, die pak ik ook graag.
Supersas09 schreef:
31-01-2021 17:51
Mijn favoriet op dit moment is de rimmel exaggerate. Exact mijn lipkleur. En de colourpop lippie pencil little one, die pak ik ook graag.
Jaa, die exaggerate vind ik ook echt prachtig!
Lipliner van Kiko ook prima en lekker goedkoop om de juiste kleur(en) te vinden.
Matchend met hun ook zeer betaalbare en fijne lipsticks.

En bedankt trouwens dat ik nu die MAr palet van Colourpop wil, die is uitverkocht en nergens te vinden :cry:
Ik wist wel dat ik niet in dit topic moest komen lezen ;)
Overigens nog een tip voor de lenzendraagsters onder ons.
Als je voor 50 (of was het 60?) euro bestelt bij Alensa krijg je een gratis Mascara Dermacol ultraTech 10 ml. Op dat bedrag zit je nogal snel als je (zoals ik) een voorraadje daglenzen wilt hebben liggen.
Ik heb hem nog niet binnen, ben heel benieuwd.
.
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 01-02-2021 20:33
Reden: Mezelf gequote ipv wijzigen
99.22% gewijzigd
Sjulia schreef:
31-01-2021 17:30
Ik gebruik deze lipliner, dat is mijn exacte lipkleur. Maar dat was écht zo lang zoeken..Afbeelding
Mooi! En als dat je lip kleur is ben je een gezegend mens :lol:
Ik leer dus ook hier dat je lipliner je eigen lip kleur moet zijn. Ik dacht dat het bij je lipstick moest passen 😩
Surebaby schreef:
01-02-2021 20:35
Ik leer dus ook hier dat je lipliner je eigen lip kleur moet zijn. Ik dacht dat het bij je lipstick moest passen 😩
Dat kan ook! Maar net wat je zelf wil!
Surebaby schreef:
Haha nee je hebt het wel goed hoor. Maar ik draag geen lipstick. Tenminste.. wederom in mijn eigen lipkleur :-D Exposed van tarte. Ik vind andere kleuren mij niet mooi staan, maar een kleur lippenstift in exact mijn eigen lipkleur maakt mijn lippen egaler. De lipkits van kylie jenner bevatten lipliners en lippenstiften die perfect matchen, heel goed plan, maar ze schijnen niet perse heel fijn te zijn. Iemand ervaring?
Sjulia, ik wilde een bestelling plaatsen bij Tarte, maar het lukt niet. Ik weet dat Tarte internationaal verzendt, ik heb ooit de shape tape gekocht en bovendien koop jij er ook.
Maar elke keer bij de check-out verander ik het land van bestemming en vervolgens is mijn winkelmandje leeg.
Weet jij hoe dat komt? Doe ik iets verkeerd?
Jufjoke schreef:
01-02-2021 21:02
Sjulia, ik wilde een bestelling plaatsen bij Tarte, maar het lukt niet. Ik weet dat Tarte internationaal verzendt, ik heb ooit de shape tape gekocht en bovendien koop jij er ook.
Maar elke keer bij de check-out verander ik het land van bestemming en vervolgens is mijn winkelmandje leeg.
Weet jij hoe dat komt? Doe ik iets verkeerd?
Veranderd in Duitsland zeker? Met ook de Duitse vlag in beeld? Dat had ik continu bij mijn laatste bestelling.. Ik kreeg het wel gedaan maar de techniek was volgens mij gewoon dom doorzetten tot het wel lukte. Ik ga even kijken.
Eerst inloggen. En dan alles in je winkelwagen en naar beneden scrollen op de gewone pagina (niet bij de winkelmand) en daar staat “change” en een vlag (bij mij weer de Duitse) en dat veranderen naar Nederland . Dan lukt het. Er is een glitch ofzo, ze herinneren je land momenteel niet. En gokken vervolgens verkeerd :-D
Bedankt. Ik ga nog een poging wagen.
Surebaby schreef:
Hola! Als ik eens een keer rood, bruin of paars (of vul elke kleur in behalve een nude) dan pas ik daar mijn lipliner op aan hoor. Maar ik draag graag nudes dus pak ik vaak mijn “vaste” lipliner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven