Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 2 februari 2021 om 19:25
Zelf denk ik dat dit palet, op basis van jouw omschrijving, te rood is. Ik vind warme bruintinten, koper, brons, goud, roest, erg geschikt om blauwe ogen op een lichte huid te laten knallen. Maar rood is moeilijk hoor. Maakt je ogen heel snel wat huilerig. Ik heb heel donkere ogen, waar rood in principe wel mooi op is, maar wel ook een erg lichte huid. Bij mijn bleke snoet is het rood echt niet geschikt, of in ieder geval alleen zeer strategisch geplaatst. Dus nee,bij zou hier niet voor kiezen.vogelkip schreef: ↑02-02-2021 13:52Mag ik jullie om advies vragen?
Ik ben op zoek naar een oogschaduwpalette. Mijn huid is erg licht en ik heb blond haar. Mijn wenkbrauwen zijn dan weer een stuk donkerder van zichzelf en ook erg vol. Mijn ogen zijn heel blauw en om die mooi uit te laten komen ben ik op zoek naar oogschaduw in hele warme, sprekende tinten. Ik heb mijn oog laten vallen op het volgende palet van Morphe:
https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Set ... rating__id
Op basis van mijn beschrijving van mezelf; denken jullie dat dit bij mij past? Of passen deze kleuren vooral bij een wat donkerdere huidskleur? Ik zet mijn make-up niet zwaar aan.
Wat dacht je van zoiets?
https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Oog ... 90394.html

dinsdag 2 februari 2021 om 19:27
Of deze, Vogelkip. Supersas en ik hebben deze ook, makkelijk mee te werken, fijn te combineren kleuren. Topper.
https://www.douglas.nl/productbrand_054 ... co=bme-pdp
https://www.douglas.nl/productbrand_054 ... co=bme-pdp
dinsdag 2 februari 2021 om 22:17
Oef, intens palet vogelkip. Ik weet het niet, ik vind het een “moeilijk” palet.
Oh juf Joke, die rock romance heb ik (door jou!) in mijn mandje zitten, prachtig palet vind ik dat.
En de norvina die juf als laatste postte is mijn every day palet. Deze pak ik zelf echt het meest. Fijne kleuren, makkelijk blenden voor neutrale dagen en ook voor extra spice.
Welke ook in mijn mandje zit bij Douglas is de lime crime Venus xl 2. Prachtig vind ik die, maar wellicht voor jou te licht?
(Ik leg dingen in mijn mandje, kijk af en toe, wip er wat uit en wacht op een mooie aanbieding.)
Oh juf Joke, die rock romance heb ik (door jou!) in mijn mandje zitten, prachtig palet vind ik dat.
En de norvina die juf als laatste postte is mijn every day palet. Deze pak ik zelf echt het meest. Fijne kleuren, makkelijk blenden voor neutrale dagen en ook voor extra spice.
Welke ook in mijn mandje zit bij Douglas is de lime crime Venus xl 2. Prachtig vind ik die, maar wellicht voor jou te licht?
(Ik leg dingen in mijn mandje, kijk af en toe, wip er wat uit en wacht op een mooie aanbieding.)

dinsdag 2 februari 2021 om 22:22
Dat doe ik ook regelmatig! En als ik überhaupt vergeten was wat er in mijn mandje zat (meestal dus) gooi ik het er weer uit.Supersas09 schreef: ↑02-02-2021 22:17Oef, intens palet vogelkip. Ik weet het niet, ik vind het een “moeilijk” palet.
(Ik leg dingen in mijn mandje, kijk af en toe, wip er wat uit en wacht op een mooie aanbieding.)![]()
Rare gewoontes....
Mooi hè, die rock romance. Maar ik ken het merk absoluut niet, dus ik heb geen idee van de kwaliteit.
dinsdag 2 februari 2021 om 22:26
Ik merk ook dat ik tegenwoordig liever iets meer uitgeef en dat ik er echt blij van word dan iets goedkoops wat dan toch en teleurstelling blijkt te zijn.poeder schreef: ↑02-02-2021 18:06Heel herkenbaar het kopen van makeup. Ik kan hier ook zo blij van worden. Het is gewoon een hobby en dat kost geld.
Ik merk dat nu ik ouder word ik ook minder koop, maar wel duurder.
Ik zoek nu nog een mooie lipstick die goed blijft zitten, niet droog is en een beetje oranje achtig rood is. Ik draag graag nac see sheer, maar die is snel weg en iets te subtiel van kleur.
Qua lipstick zou je eens kunnen kijken naar de rood collectie van Lisa eldridge. Die heeft veel rode kleuren met verschillende ondertinten zoals blauw, koraal of oranje. Zelf heb ik de https://www.parfumdreams.nl/Lancome/Ma ... gLcbvD_BwE is wel een matte maar vind ik prachtig!
dinsdag 2 februari 2021 om 22:32
Staan ook nog maar weinig reviews op YouTube. En in blogpost (wat ik ook nog steeds fijn vind om te lezen) kan ik al helemaal niet vinden. Maar goed, laat maar lekker liggen in mijn mandje, wie weet!

donderdag 4 februari 2021 om 21:27
Ben benieuwd of er bij de Bijenkorf nog een leuke valentijnsdag actie komt op make up. Weten jullie of de Bijenkorf hier wel eens aan doet? Heb namelijk nog een cadeaubon van 90 euro liggen en een grote verlanglijst

Oh ja.. en weten jullie misschien een liquid blush die goed blijft zitten en super glowy? Zonder al te veel glitters maar wel stralend. Ik hoor het graag!!

Oh ja.. en weten jullie misschien een liquid blush die goed blijft zitten en super glowy? Zonder al te veel glitters maar wel stralend. Ik hoor het graag!!

donderdag 4 februari 2021 om 21:44
Ik vind de uitverkoop op beauty gebied bij de Bijenkorf nooit zo indrukwekkend. Veel van hetzelfde wat afgeprijsd is, en veel wat nooit afgeprijsd wordt. In tegenstelling tot hun uitverkoop van kleding, die vind ik dan weer top.Lanavries schreef: ↑04-02-2021 21:27Ben benieuwd of er bij de Bijenkorf nog een leuke valentijnsdag actie komt op make up. Weten jullie of de Bijenkorf hier wel eens aan doet? Heb namelijk nog een cadeaubon van 90 euro liggen en een grote verlanglijst![]()
![]()
![]()
Ik heb een absolute hekel aan liquid blush, maar ik heb de baked blush van Milani en die is super glowy. En toch met het gemak van een poeder. Fantastisch product. Deze heb ik:
https://www.boozyshop.nl/milani-baked-b ... ked%20blus&
vrijdag 5 februari 2021 om 23:06
Wayne Goss heeft een nieuwe video volgens mij over de nieuwe foundation die jij bedoelde. Wellicht heb je hem al gezien, de video, maar hij is razend enthousiast. Dat zegt wel iets.... Niet dat je een nieuwe foundation nodig hebt natuurlijk...

zaterdag 6 februari 2021 om 09:29
Ja, super fijn!Supersas09 schreef: ↑05-02-2021 23:06Wayne Goss heeft een nieuwe video volgens mij over de nieuwe foundation die jij bedoelde. Wellicht heb je hem al gezien, de video, maar hij is razend enthousiast. Dat zegt wel iets.... Niet dat je een nieuwe foundation nodig hebt natuurlijk...Maar ik dacht, ik meld het even!

Mijn lijstje groeit gestaag, ik ben nu ook erg geïnteresseerd in de nieuwe serum foundation van Clinique. Maar ik moet echt eerst wat meer opmaken. Dus we zien wel hoe het loopt. Het probleem met die foundation is dat hij nogal dekkend is, echt full coverage, en ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. De enige full coverage foundation die ik wel eens draag is Estee Lauder double wear, en die vind ik bij mij niet zo ultra dekkend. Dus ik wacht.

zaterdag 6 februari 2021 om 09:35
Ik heb trouwens op advies van Supersas de Rimmel exagerrate lipliner gekocht, ik kleur addiction. Kleur nummer is 018, geloof ik. En op advies van Vivapimpelmees heb ik de superstay matte ink van Maybelline gekocht, in de kleur seductress.
https://www.google.com/search?q=maybell ... YVr7Ox73IM
https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-ex ... lsrc=aw.ds
De lipstick is best nude, maar door de lipliner voorkom je inderdaad het vleeskleurige panty's effect. Ik vind het toch wel mooi. Het gevoel op de lippen is even wennen ten opzichte van gewone lipstick, maar het zit als een huis!
Bedankt voor de tips, dames, ik ben er blij mee!
https://www.google.com/search?q=maybell ... YVr7Ox73IM
https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-ex ... lsrc=aw.ds
De lipstick is best nude, maar door de lipliner voorkom je inderdaad het vleeskleurige panty's effect. Ik vind het toch wel mooi. Het gevoel op de lippen is even wennen ten opzichte van gewone lipstick, maar het zit als een huis!
zaterdag 6 februari 2021 om 12:06
Fijn! Als lipsticklover heb ik dus die maybelline nog niet, toch eens kijken als hij weer in de aanbieding is.Jufjoke schreef: ↑06-02-2021 09:35tDFC0SJl1g6L21y8FHFa4SeuHyLlUHDAM_BajlOIaAr4lEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dat zei Wayne Goss ook, super dekkend en zo vast als een huis schijnbaar, die huda foundation.

zaterdag 6 februari 2021 om 13:23
Ik vind het niet comfortabel genoeg. Ik heb een aantal lipsticks die niet perse langhoudend zijn, maar wel lang blijven zitten. En even mmmmm doen en het zit weer.
Die blijven dan prima zitten tot de lunch, daarna evt bijwerken en gaan. Die lipsticks hebben ook een iets lipbalm achtig gevoel dus hydrateren ook.
Dat is meer wat ikzelf fijn vindt.
L'oreal en essence hebben enkele kleuren (niet eens lijnen).
sommige kleuren lippie Stix van colourpop ook bijvoorbeeld.

zaterdag 6 februari 2021 om 21:05
Oeh dat merk ken ik nog niet maar ziet er goed uit zeg!
zaterdag 6 februari 2021 om 21:16
Ik ben wel benieuwd naar welke "tools" jullie gebruiken. Ik doe mijn foundation vaak met mijn vingers, maar laatst met een beautyblender en dat was ook wel errug mooi!
Verder heb ik een penseel voor blush van de Douglas, en een 4-tal real techniques voor highlighter, poeder, contour. Maar deze gebruik ik niet zo vaak. Het is een angled brush, fan, gewone en een smalle.
Voor mijn ogen heb 4 penselen, 2 c vorm om te "packen". En blending brush en een mini voor de underlash line of ooghoek highlighten. Maar ik ben nog niet zo tevreden, ik denk en tapered brush er bij te willen om een mooi effect boven de crease te creëren (ik heb hooded eyes).
Wat zijn jullie tools?
Ik zie dat ik heel wat Engels er in heb gegooid, ik kijk teveel YouTube beauty filmpjes denk ik
Verder heb ik een penseel voor blush van de Douglas, en een 4-tal real techniques voor highlighter, poeder, contour. Maar deze gebruik ik niet zo vaak. Het is een angled brush, fan, gewone en een smalle.
Voor mijn ogen heb 4 penselen, 2 c vorm om te "packen". En blending brush en een mini voor de underlash line of ooghoek highlighten. Maar ik ben nog niet zo tevreden, ik denk en tapered brush er bij te willen om een mooi effect boven de crease te creëren (ik heb hooded eyes).
Wat zijn jullie tools?

Ik zie dat ik heel wat Engels er in heb gegooid, ik kijk teveel YouTube beauty filmpjes denk ik

zaterdag 6 februari 2021 om 21:45
Foundation doe ik meestal met mijn vingers. Als ik er zin in heb, pak ik er een sponsje bij, soms ook afhankelijk van welke foundation ik gebruik. Sommige brengen mooier op met een sponsje, maar met de vingers vind ik snel en makkelijk. Ook mijn concealer doe ik met mijn vingers. Een grote kwast voor poeder, een iets minder grote voor blush en bronzer, en een waaier penseel voor highlighter.Zomerkreeft schreef: ↑06-02-2021 21:16Ik ben wel benieuwd naar welke "tools" jullie gebruiken. Ik doe mijn foundation vaak met mijn vingers, maar laatst met een beautyblender en dat was ook wel errug mooi!
Wat zijn jullie tools?
Ik zie dat ik heel wat Engels er in heb gegooid, ik kijk teveel YouTube beauty filmpjes denk ik![]()
Voor oogschaduw heb ik diverse kwasten, geen idee hoe ze allemaal heten. In ieder geval een wat plattere kwast voor wat glanzende kleuren op het bewegende ooglid en een pencilbrush voor onder de ogen.
Ik ben niet erg kritisch over mijn kwasten, ik kijk vooral naar de vorm. Als die past bij het doel, dan is het goed.
Al vraag ik me af en toe wel af of zo'n vreselijk dure kwasten écht veel beter zijn. Kan ik nu niet beoordelen omdat ik nog nooit een erg dure kwast heb gehad.
zaterdag 6 februari 2021 om 22:03
Ik heb een aantal kwasten van Delilah. Ze zijn wel aardig aan de prijs maar ik vind ze heel prettig. Ik merk zeker wel een verschil met deze kwasten en goedkope. De haren zijn fijner, de kwast ligt ook zwaarder in de hand. Eigenlijk net zo als wanneer je met een schilderij bezig bent. Dan wil je ook niet de kwasten van de Action, zeg maar.

zaterdag 6 februari 2021 om 23:49
Ik vind een bepaalde stevigheid fijn werken.
Ik doe meestal een highlight in de binnenste ooghoek met een kleiner kwastje, dan een kleur, en in de buitenste hoek een donkerder kleur op het ooglid.
Dan een wat vage versie van de cut crease, soms nog een lichtere kleur om dat te mengen. En dan daarboven een wat neutraler kleur en heel soms een shimmer op het bot tussen je ooglid en binnenste deel wenkbrauw, vaak met mijn vingers.
Ik hou erg van kwasten met 2 kanten. Ik heb 2 hele fijne, allebei super goedkoop, ik denk eentje van de primark.
Die zijn net wat stijver en hebben de goede grootte.
Gek is wel dat als je dan precies dezelfde koopt die dan ineens niet meer fijn is, eentje deed letterlijk pijn en heb ik weggegooid.
Tot grote hilariteit van mijn dochter die nog nooit zoiets belachelijks had gehoord
.
Een lievelings is een kwast die diezelfde dochter bij de Meiden had gekregen, in de vorm van een zeemeermin
Die is qua stevigheid en maat echt ongeëvenaard en gebruik ik voor wat donkerder kleuren die echt netjes moeten.
Heel bewust dure kwasten heb ik nog nooit gekocht, essence of primark werken prima. Ik heb wel veel kwastjes, gebruik er in 1 sessie zo drie (of twee waarvan eentje dubbele)
Voor blenden en voor de lichtere tinten om het 'af' te maken heb ik wat zachtere kwastjes.
Ik doe meestal een highlight in de binnenste ooghoek met een kleiner kwastje, dan een kleur, en in de buitenste hoek een donkerder kleur op het ooglid.
Dan een wat vage versie van de cut crease, soms nog een lichtere kleur om dat te mengen. En dan daarboven een wat neutraler kleur en heel soms een shimmer op het bot tussen je ooglid en binnenste deel wenkbrauw, vaak met mijn vingers.
Ik hou erg van kwasten met 2 kanten. Ik heb 2 hele fijne, allebei super goedkoop, ik denk eentje van de primark.
Die zijn net wat stijver en hebben de goede grootte.
Gek is wel dat als je dan precies dezelfde koopt die dan ineens niet meer fijn is, eentje deed letterlijk pijn en heb ik weggegooid.
Tot grote hilariteit van mijn dochter die nog nooit zoiets belachelijks had gehoord

Een lievelings is een kwast die diezelfde dochter bij de Meiden had gekregen, in de vorm van een zeemeermin

Die is qua stevigheid en maat echt ongeëvenaard en gebruik ik voor wat donkerder kleuren die echt netjes moeten.
Heel bewust dure kwasten heb ik nog nooit gekocht, essence of primark werken prima. Ik heb wel veel kwastjes, gebruik er in 1 sessie zo drie (of twee waarvan eentje dubbele)
Voor blenden en voor de lichtere tinten om het 'af' te maken heb ik wat zachtere kwastjes.
zondag 7 februari 2021 om 01:15
Leuk om te lezen 
@Jufjoke, concealer doe ik ook met de vingers.
@lady_day: dat merk ken ik niet, ga ik even op zoeken!
Haha is wel herkenbaar wat je zegt, letterlijk. Mijn hobbies is tekenen en schilderen en daar merk je zeggen kwaliteit verschil in penselen! Helaas ben ik nog niet zo pro met make up om het te merken.
@surebaby: leuk! Highlighter in de binnenhoeken ogen doe ik ook! Vind ik zo mooi staan!
Haha, leuk verhaal over dezelfde penselen!
Gek is dat dan, hetzelfde product, andere ervaring. Wel jammer.

@Jufjoke, concealer doe ik ook met de vingers.
@lady_day: dat merk ken ik niet, ga ik even op zoeken!
Haha is wel herkenbaar wat je zegt, letterlijk. Mijn hobbies is tekenen en schilderen en daar merk je zeggen kwaliteit verschil in penselen! Helaas ben ik nog niet zo pro met make up om het te merken.
@surebaby: leuk! Highlighter in de binnenhoeken ogen doe ik ook! Vind ik zo mooi staan!
Haha, leuk verhaal over dezelfde penselen!
Gek is dat dan, hetzelfde product, andere ervaring. Wel jammer.
zondag 7 februari 2021 om 07:50
Ik breng getinte creme (little urchin is ook meteen zonnebrand) aan met vingers net als mijn concealer van perez. . Bronzer en blush beiden in cremevorm ook maar die blend ik wat uit met een kwast van real techniques. Highlighter met vingers, is balmvorm die niet plakt.
voor mijn ogen: basis paintpot van mac met vingers, lichte kleur oogschaduw (mac) met kwastje van elf (heel oud) mijn eylinerpot v bobbi brown daar heb ik een bijbehorend kwastje bij breng ik het mee op en vervaag het met oogschaduw van mac met een kwastje van by terry.
voor mijn ogen: basis paintpot van mac met vingers, lichte kleur oogschaduw (mac) met kwastje van elf (heel oud) mijn eylinerpot v bobbi brown daar heb ik een bijbehorend kwastje bij breng ik het mee op en vervaag het met oogschaduw van mac met een kwastje van by terry.
zondag 7 februari 2021 om 10:53
Toevallig, ik was dus gisteren mijn make up aan het doen en zat te denken dat ik misschien toch eens een keer goede kwasten zou moeten kopen. Ik doe inmiddels al een poos met een set gekocht voor een habbekrats op Ali express. En dat werkt prima hoor, maar ik vraag me dan af of het niet beter kan. Ik wacht even op pimpelmees met haar ervaringen van de kwasten van Bol, misschien is het wat!
Gewone foundation doe ik graag met een sponsje maar die serum foundations doe ik graag met mijn vingers. Alsof het door de warmte van mijn vingers beter smeert en egaler wordt.
Concealer breng ik eigenlijk altijd aan met sponsje (geen beautyblender maar een plat sponsje van de Hema).
@zomerkreeft ik moest lachen om je Engelse termen, zeeer herkenbaar! Van sommige zou ik ook niet weten wat het dan in het Nederlands is.
@surebaby, ik zie je al zitten met de zeemeerminnenkwast!
Gebruiken jullie trouwens een wimper kruller? Ik heb er 1 van de Hema geloof ik, pak hem af en toe maar zie eigenlijk geen verschil. Jullie wel bij jezelf?
Gisteren trouwens primer gebruikt die ik besteld had Paula’s choise, een mini met spf 30. Het is echt een smoothing primer, geen sticky. Het ging me meer om de spf, ik dacht als de crème nou niet werkt kan ik dit proberen. Zag er wel glad uit maar geen megaverschil. Wel in de avond een puistje langs mijn neus. Toeval of toch die spf? Die crème van Paula’s choise ga ik trouwens full size bestellen, erg blij mee! Dat is een beetje mijn doel de komende periode, meer investeren in verzorging en eventueel kwasten, niet in nieuwe make up (tenzij er een goede sale komt bij Douglas, dan ga ik misschien toch voor dat mesauda paletje....
).
Gewone foundation doe ik graag met een sponsje maar die serum foundations doe ik graag met mijn vingers. Alsof het door de warmte van mijn vingers beter smeert en egaler wordt.
Concealer breng ik eigenlijk altijd aan met sponsje (geen beautyblender maar een plat sponsje van de Hema).
@zomerkreeft ik moest lachen om je Engelse termen, zeeer herkenbaar! Van sommige zou ik ook niet weten wat het dan in het Nederlands is.
@surebaby, ik zie je al zitten met de zeemeerminnenkwast!
Gebruiken jullie trouwens een wimper kruller? Ik heb er 1 van de Hema geloof ik, pak hem af en toe maar zie eigenlijk geen verschil. Jullie wel bij jezelf?
Gisteren trouwens primer gebruikt die ik besteld had Paula’s choise, een mini met spf 30. Het is echt een smoothing primer, geen sticky. Het ging me meer om de spf, ik dacht als de crème nou niet werkt kan ik dit proberen. Zag er wel glad uit maar geen megaverschil. Wel in de avond een puistje langs mijn neus. Toeval of toch die spf? Die crème van Paula’s choise ga ik trouwens full size bestellen, erg blij mee! Dat is een beetje mijn doel de komende periode, meer investeren in verzorging en eventueel kwasten, niet in nieuwe make up (tenzij er een goede sale komt bij Douglas, dan ga ik misschien toch voor dat mesauda paletje....