Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Hoi iedereen,

Met mij gaat het goed. Ik sta er vooralsnog behoorlijk nuchter in gelukkig.
Ik ga gewoon duimen dat het lukt binnen de vier rietjes die ze nog hebben liggen voor mij zo ja dan ben ik volgens mij al een geluksvogel. Zo niet dan uiteraard nieuwe bestellen. Ik hoop uiteraard wel dat het mij lukt deze nuchterheid vast te houden.

@mus en @teddy ik duim voor jullie dat je lekker van dit bankje door mag schuiven naar de volgende.

@koolmees dat is wel erg balen.

@otta gefeliciteerd. Nu hopen dat je dit jaar veel slapeloze nachten mag hebben ;)
Otta, voorzichtig gefeliciteerd alvast!! Streepjes zijn streepjes!
Woehhhh Otta! Voorzichtig gefeliciteerd!

Ik zit wat onrustiger inmiddels. Hoop dat het snel dinsdag is... ;-)
Jij hebt duidelijk meer zelfdiscipline dan ik! :worship:
Otta1985 schreef:
06-02-2021 18:17
Jij hebt duidelijk meer zelfdiscipline dan ik! :worship:
Ik stond vanmiddag in de kruidvat hoor! Testen gekocht... Wie weet wat ik morgenochtend doe.. ;-) :rofl:
Oh Otta, dat ziet er goed uit ! Nu nog officieel..

Ja, voor het eerst mee het wachtbankje op. Vannacht wel last gehad van buikkrampen en steken, maar vandaag al minder. Denk door de inseminatie. Verder nog rustig. We gaan het allemaal zien :)
Mus90 schreef:
06-02-2021 18:57
Ik stond vanmiddag in de kruidvat hoor! Testen gekocht... Wie weet wat ik morgenochtend doe.. ;-) :rofl:
Jij doet morgenochtend gewoon net alsof je die testen niet hebt en wacht tot dinsdag ;)
Vandaag is de testdag die ik van de kliniek had gekregen. En ook nu positief. En donkerder dan zaterdag. :hyper:
Waaa, gefeliciteerd Otta! :yes:
Wooohoo! Gefeliciteerd!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Vraagje, zaten hier ook nog mensen in de app? Zou er ook best bij willen als dat mag :)
Wat fijn Otta! Gefeliciteerd! :)
Otta!!! Gefeliciteerd🥳🥳🥳🥳.

Hier gelijk een update van mij. Afgelopen weken niet veel gepost hier. Omdat ik niet zo heel lekker in mijn vel zit. Veel gewerkt en wat gedoe op het werk waar ik niet op zit te wachten.

Verder heb ik 1 februari mijn 4e iui poging gehad. Dus de rotweek is weer begonnen.

Waar ik de eerste paar keer heel zenuwachtig was en van alles voelde is dat op dit moment tot het 0 punt gedaald...de hoop wordt steeds minder en minder. Merk ook dat ik er minder krampachtig ermee omga...
In de zin van dat ik rustig 4 kopjes koffie drink ipv 2....dat ik af en toe 1 wijntje drink...en ik doe wat ik eigenlijk altijd doe. Ik merk dat me er nu minder op focus...ik ga naar de kliniek voor de behandeling en daarna doe ik alsof het niet gebeurd is.
Ook stukje zelfbescherming. Omdat ik me al te goed besef dat als je ouder bent de kansen steeds kleiner zijn.
Ik heb zelfs alweer ingeschreven voor een studie. Leraar biologie. Gewoon omdat ik er niet meer tegen kan dat mijn leven zo in het teken van zwangwr worden staat...en ik er geen enkele invloed op heb...niet meer dan 1x per maand naar de kliniek.

Sorry voor dit beetje depressieve verhaal...maar denk dat er wel meer zijn die dit hebben en voelen
Heel herkenbaar Linda. Ik was bij poging 1 vooral erg gelukkig. Dacht steeds 'ik kan nu zwanger zijn' en kon daar dan van genieten. Ik was niet zwanger. En bij poging 2 en 3 ook niet. En bij 4 maar heel effetjes. Had toen net als jou het gevoel dat ik mijn leven in de wacht zette voor iets dat misschien wel nooit zou gebeuren. En heb me toen ingeschreven voor een cursus. Denk dat het goed is om inderdaad je leven niet helemaal in het teken te zetten van de kinderwens. Maar vind dat zelf makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hou ook van controle en duidelijkheid. En die is er niet. En van je best doen als je iets graag wil, maar ja, dat heeft hierbij ook weinig zin. Dus ik snap je gevoel en frustratie. Knuffel voor jou :hug:
Linda, ik snap je.. De wens is groot, je laat het niet zomaar even ‘los’. En toch gaat het leven wel door, en wordt het een soort routine om naar de kliniek te gaan en alles wat erbij hoort..

Teddytie, ik zit in de app in ieder geval. Je mag mij wel een privéberichtje sturen, dan zorg ik dat je erbij komt! :-)

Ik ben vandaag van de bank gevallen. Denk ik tenminste, want echt doorzetten doet t nog niet maar in ieder geval een witte test vanmorgen. Op naar de volgende dus maar... :-)
Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het echt lastig vind om de juiste mindset te vinden.

Voor de fervente vroegtesters onderons ( incl mezelf)
Ik heb via bol.com vroegtesten gekocht...deze worden ook in het ziekenhuis en klinieken gebruikt. Zijn alleen kleine sticks zonder plastic ding er omheen.

Ik betaalde 11,95 voor 30 stuks. Werken net zo goed...en misschien wel beter. Makkelijk af te lezen. Kan je zo vaak testen als je wil😉. Het is van het merk Telano. Het scheelt wel heel erg in de prijs
@otta, gefeliciteerd!!! Super fijn!

@linda273, ook hier herkenbaar! En gelukkig maar, want ondertussen ben ik anderhalf jaar en 10 pogingen verder. Dan had mijn leven wel heel lang stil gestaan. Je mag maandag testen?
Ik ben wel van het vroeg testen, maar hoop er geen 30 meer nodig te hebben! Hahaha!
Wat jammer Mus! :-(

Linda, ik vind je verhaal heel erg herkenbaar hoor! Ben zelf inmiddels al bijna twee en half jaar bezig en vooral het laatste half jaar vind het af en toe erg lastig om positief te blijven denken. Het idee om het los te laten, heb ik inmiddels losgelaten 😉 Het eerste jaar had ik daar nml geen probleem mee, maar daar ben ik ook niet zwanger van geworden gek genoeg. Het is vast fijn om wat afleiding te hebben wanneer je met een nieuwe opleiding begint. Zelf ben ik rond de tijd dat ik met dit traject begon, ook begonnen met een nieuwe opleiding (pabo). Genoeg afleiding inderdaad! Al moet ik zeggen dat ik wel wat meer moeite heb met de laatste loodjes. Door het tegenvallende IUI traject was m’n motivatie onder het nulpunt gezakt. Maar laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal! Inmiddels heb ik de draad weer opgepakt en gaat het weer de goede kant op. Maar loslaten, nee, dat gaat me voorlopig niet lukken. Ik heb me er nog nooit zo in vastgebeten als nu haha! ;-D Anyway, ik kan me ook goed voorstellen dat je het fijn vindt om er juist wat minder mee bezig te zijn. Doe vooral wat goed voelt voor jezelf! :hug:
Ik reageer ook maar weer eens. Heb alles wel gelezen, maar had wat privedingen en dat slokte al m'n aandacht op. Daarnaast baal ik dat ik de enige lijk te zijn die nog niet begonnen is. In maart 12 maanden op de wachtlijst.
Las op FB iemand die na 1,5 jaar akkoord had gekregen en nu met terugwerkende kracht op de wachtlijst kwam en gelijk aan de beurt is. Voelt een beetje als voorkruipen, wat niet zo is, maar toch baal ik er wel wat van...
Is wel weer positief nieuws dat max 1,5 jaar de wachttijd is.

Verder wat problemen met de opleiding. Er moeten keuzes gemaakt worden. Dat ik er daardoor aan denk om toch nog 6 maanden tot een jaar uit te stellen. Maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Hoe dan ook maak ik die keuze pas als ik meer duidelijkheid heb.

In ieder geval gefeliciteerd aan alle zwangeren hier!
O en dochter van 11 staat al iets meer achter het idee van een broertje of zusje. Ze zag een schattig kind in de snackbar, dus ze werd een beetje verliefd.
Ze vertelde het ook aan haar vader, die behoorlijk lelijk reageerde. Ze had gezegd dat ik ging sparen voor een baby. Hij zei daarop dat ik arm was en dat ik dat dan van zijn centen (alimentatie van dochter?) ging doen ofzo. Nou ja t zal wel, die man weet blijkbaar meer over mij dan ik. Wel 1 van de grootste redenen dat ik een volgend kindje op deze manier wil gaan krijgen.
Is er trouwens al contact met de moderators ivm een vervolgtopic? We zijn 100 bij pagina's.
lezervanboeken wijzigde dit bericht op 10-02-2021 09:45
5.74% gewijzigd
Ik ben ook nog niet begonnen hoor! Als het goed is ben ik wel bijna aan de beurt, maar ik ben intussen al 1,5 jaar aan het wachten. Dus je bent niet de enige die op de pre-wachtbank zit :)

Ik had de mods gemaild en een mail teruggekregen dat ik moest pb'en omdat het account niet op mijn email staat, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
@Mus, jammer! Hoe is het nu?

@Linda; Nou, ik denk dat het meer dan logisch is. Moet zeggen dat ik nu bij de eerste keer al kan denken, "ik wil er niet teveel mee bezig zijn en ook m'n leventje zoveel mogelijk blijven leven". Vooral omdat het onzekerheid is en zo'n rollercoaster anders. Lukt soms, soms niet :) Dus denk als ik wat verder zou zijn, dat ik ook mezelf zeker in jou zou herkennen hoor.. En ben het met Koolmees eens, doen wat voor jou goed voelt, het moet wel te doen blijven.

@Lezersvanboeken & Femmelotje, ik hoop dat jullie ook snel mogen beginnen! Volgens mij kan het ook zo verschillen wel per kliniek, ook wel gek eigenlijk.

Hier op het wachtbankje. Probeer mezelf een beetje bezig te houden, maar ben wel ook op alle dingen van mijn lijf aan het letten. Cognitief denk ik, dat het nog niet zo kan dat je het nu voelt, maar stiekem blijf je toch alles achter die mogelijke zwangerschap schrijven.
Twijfel nog over zo'n vroegtest. Wat is jullie ervaring ermee?
@teddy, lange weken hè? Jij mag maandag testen toch?
Ik test ook vroeg. En blijf het doen, maar eigenlijk weet ik dat ik er niks aan heb.
Is hij positief kan er nog heel veel mis gaan (ervaring mee) en is de teleurstelling extra groot, omdat ik het had en nu weer kwijt was. Als hij negatief is, geloof ik het niet en blijf ik hooo houden.
Maar, mijn ervaring is toch dat ik het komende maand vast weer zal doen :rolling:
Jaa zeker lang! Nou ik mag van de kliniek de 21e testen, dus denk dat maandag aardig uitkomt ja. Hmm.. nog maar eens bedenken wat ik doe.
Ik denk dat er ook geen antwoord is wat voor iedereen telt. Net zoals dat de een niks voelt en toch zwanger is en de ander vanalles voelt (zelfs meetbaar aan haar hart) en het dan helaas niet zo is. Maar als het dan mag lukken, dan is het het mooiste wat er is en daar doen we het voor!

(Wat ik zelf fijn vind van vroeg testen behalve dat ik gruwelijk nieuwsgierig ben, is dat ik het al weet voor de rest. Niet heel veel mensen weten wanneer ik een inseminatie heb gehad, maar er zijn er wel die het weten. Als het gelukt is, maar ook als het niet geluk is, wil ik even een moment voor mezelf om het te verwerken voordat ik appjes krijg of ik al iets weet.)
@teddy, hoe gaat het?

@otta, hoe is het met jou?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven