Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zaterdag 13 februari 2021 om 11:39
Met mij gaat het prima. Heb woensdag en vrijdag nog getest en testen liepen mooi op. Nu moet ik van mezelf stoppen met testen
Vorige keer liepen ze nauwelijks op en had ik vandaag een nagenoeg onzichtbare. Dus ik ben voorzichtig blij. Maar het blijft spannend! Heb overigens geen klachten. Wat gevoelige borsten, verder niks. Dus heel onwerkelijk dat het wel zo is.
Linda, klopt het dat jij bijna mag testen? En gezien je post over vroege testen, mss al getest hebt?
En hoe is het met jou Teddy? Eerste week zit er bijna op, toch?
Ik denk dat vroegtesten niet persé verstandig is. Maar ik heb het wel iedere ronde gedaan. Had het deze ronde wel zo lang mogelijk uitgesteld. Maar kon zaterdag echt niet meer wachten.
Pat; jij gaat alweer richting je volgende poging?
Linda, klopt het dat jij bijna mag testen? En gezien je post over vroege testen, mss al getest hebt?
En hoe is het met jou Teddy? Eerste week zit er bijna op, toch?
Ik denk dat vroegtesten niet persé verstandig is. Maar ik heb het wel iedere ronde gedaan. Had het deze ronde wel zo lang mogelijk uitgesteld. Maar kon zaterdag echt niet meer wachten.
Pat; jij gaat alweer richting je volgende poging?

zaterdag 13 februari 2021 om 12:42
@Otta.. Haha ik kan me zo voorstellen dat je het wil blijven zien en volgen.. Wanneer weet je het echt zeker?
@Pat. Ja ben benieuwd waar jij nu bent, of je weer bijna mag..
Lief dat jullie het vragen Otta en Pat, het gaat goed. Merk eigenlijk laatste dagen weinig aan mijn lijf. Vind t retespannend en ben er af en toe lekker mee bezig, maar ook momenten gewoon even niet. Dat helpt wel. Lekker veel afleiding zoeken. Denk niet dat ik ga vroeg testen. Probeer te wachten tot de 21e, nog een weekje.. Benieuwd of ik ergens nog iets aan mijn lijf ga merken. Heb het eens bekeken op internet en daar stond dat er vanaf nu wel wat mogelijk kan zijn, maarja we gaan het zien.
@Pat. Ja ben benieuwd waar jij nu bent, of je weer bijna mag..
Lief dat jullie het vragen Otta en Pat, het gaat goed. Merk eigenlijk laatste dagen weinig aan mijn lijf. Vind t retespannend en ben er af en toe lekker mee bezig, maar ook momenten gewoon even niet. Dat helpt wel. Lekker veel afleiding zoeken. Denk niet dat ik ga vroeg testen. Probeer te wachten tot de 21e, nog een weekje.. Benieuwd of ik ergens nog iets aan mijn lijf ga merken. Heb het eens bekeken op internet en daar stond dat er vanaf nu wel wat mogelijk kan zijn, maarja we gaan het zien.
zaterdag 13 februari 2021 om 14:11
Wat fijn Otta! En ja, stoppen met testen en vertrouwen op je lijf 
Teddy, spannend!! Ik denk dat iedereen wel weet hoe je je voelt. Ik ga heel hard duimen!
Linda, sneep, koolmees, hoe is het bij jullie?
(Hopelijk vergeet ik niemand)
Ik ben vandaag geweest voor de fm. Hij is pas 10, dus woensdag pas weer terug. We spuiten dus gewoon nog even verder, hahaha!

Teddy, spannend!! Ik denk dat iedereen wel weet hoe je je voelt. Ik ga heel hard duimen!
Linda, sneep, koolmees, hoe is het bij jullie?
(Hopelijk vergeet ik niemand)
Ik ben vandaag geweest voor de fm. Hij is pas 10, dus woensdag pas weer terug. We spuiten dus gewoon nog even verder, hahaha!
maandag 15 februari 2021 om 05:47
Totaal flabbeegasted op dit tijdstip zit ik nu rechtop in bed met een clear blue test met daarop...zwanger 1-2 weken..
Hele week zit ik al die vroegtesten te doen..(die goedkope van 40 cent per stuk) hele week spierwit met maar 1 streep...dus was al er vanuit gegaan dat het niet gelukt was.
Tot gisteren...ik ineens een heeeeel vaag 2e lijntje zag...mijn vrienden de foto gestuurd...de ene helft zag wel wat de andere helft niet...
En ik vanacht nog een keer een vroegtest gedaan...en die was wewr spierwit...
Nu paar uur geslapen maar toch van de adrenaline weer wakker...en ik dacht verrek maar. Ik doe nu gewoon de dure test. Nu op dit moment is het 15 dagen na iui poging 4....en daar zit ik dan..met een positieve test...en ik weet het...er kan nog zoveel misgaan. En ik merk dat ik ook nu weer erg nuchter ben...en dat ik denk....eerst deze week maar doorkomen zonder kleerscheuren...
Dus ben beland in een nieuwe fase van onzekerheden en mijlpalen...maar man man man...wat ben ik blij dat de eerste mijlpaal er staat!!
Hele week zit ik al die vroegtesten te doen..(die goedkope van 40 cent per stuk) hele week spierwit met maar 1 streep...dus was al er vanuit gegaan dat het niet gelukt was.
Tot gisteren...ik ineens een heeeeel vaag 2e lijntje zag...mijn vrienden de foto gestuurd...de ene helft zag wel wat de andere helft niet...
En ik vanacht nog een keer een vroegtest gedaan...en die was wewr spierwit...
Nu paar uur geslapen maar toch van de adrenaline weer wakker...en ik dacht verrek maar. Ik doe nu gewoon de dure test. Nu op dit moment is het 15 dagen na iui poging 4....en daar zit ik dan..met een positieve test...en ik weet het...er kan nog zoveel misgaan. En ik merk dat ik ook nu weer erg nuchter ben...en dat ik denk....eerst deze week maar doorkomen zonder kleerscheuren...
Dus ben beland in een nieuwe fase van onzekerheden en mijlpalen...maar man man man...wat ben ik blij dat de eerste mijlpaal er staat!!

maandag 15 februari 2021 om 08:39

maandag 15 februari 2021 om 10:28

dinsdag 16 februari 2021 om 09:25
Het gaat goed. Voel me goed. En ja nog steeds een positieve test. Ik heb er al verschillende gedaan van verschillende merken...hahahaha...maar hij blijft positief. Vandaag is het 16 dagen na de iui. De dag dat ik mocht testen. Dus nu is het officieel. Heeel apart. Maar durf nog niet echt een grote vreugdedans te doen. Want er kan nog zoooo veel misgaan.

dinsdag 16 februari 2021 om 22:58
woensdag 17 februari 2021 om 11:48
Hee Alpaca, leuk om nog eens van jou te horen. Hoe gaat het? Al (bijna) 30 weken?
Ik denk dat je mij bedoelt waar je Mus schrijft. Mus heeft iig geen positieve test gehad, en ik wel
Ik heb het alleen aan 2 vriendinnen vertelt. Verder wil ik wachten tot de eerste echo. Op 5 maart. Tot dan vind ik het ook nog spannend. Ik heb al sinds het begin soms steekjes in mijn rechter onderbuik. Dat is de kant waar dit keer ook de eisprong was. Dus nu ben ik steeds bang dat hij zich op de verkeerde plek genesteld heeft. Als ik een goede eerste echo heb ga ik het pas echt geloven. Ik ben aan de andere kant niet meer bang dat ie spontaan naar buiten kan vallen als ik naar de wc ga, hihi. Ondertussen geen kwaaltjes. Wat moe, maar dat ligt meer aan drukte op het werk. En wat gevoelige borsten, maar ook niet opvallend.
Ik denk dat je mij bedoelt waar je Mus schrijft. Mus heeft iig geen positieve test gehad, en ik wel

donderdag 18 februari 2021 om 12:04
Gadverdamme wat een roaleecoaster.
Vanmorgen stond ik op en dacht...iets klopt er niet.
Voor de zekerheid een clearblue test gedaan en er stond...niet zwanger.
Nog een test van de kruidvat gedaan en wederom geen goede uitslag.
Ik ben ook niet ongesteld geworden.
Ik heb de huisarts gebeld en als.het goed is vanmiddag een bloedonderzoek.
Bah wat is dit balen
Vanmorgen stond ik op en dacht...iets klopt er niet.
Voor de zekerheid een clearblue test gedaan en er stond...niet zwanger.
Nog een test van de kruidvat gedaan en wederom geen goede uitslag.
Ik ben ook niet ongesteld geworden.
Ik heb de huisarts gebeld en als.het goed is vanmiddag een bloedonderzoek.
Bah wat is dit balen

donderdag 18 februari 2021 om 12:56
Otta; Ah ja slim toch even te wachten, duurt nog even voor die echo, hopelijk vliegt de tijd en zie je daar dat alles gezond is. Fijn dat je ook niet zoveel last heb.
Linda; Nee bah, wat gek en wat onwijs spannend nu. Fijn dat je vanmiddag wel gelijk kan.. Ik duim voor je dat het wel gewoon goed is. Raar zeg. Succes vanmiddag!!
Linda; Nee bah, wat gek en wat onwijs spannend nu. Fijn dat je vanmiddag wel gelijk kan.. Ik duim voor je dat het wel gewoon goed is. Raar zeg. Succes vanmiddag!!

donderdag 18 februari 2021 om 14:08
Oeps, bedoelde jou inderdaad! Kan me goed voorstellen dat je de eerste echo even af wil wachten! Spannende tijd! Wel fijn dat je het met je vriendinnen al kunt delen in de tussentijd, als helemaal niemand het nog weet, voelt het helemaal onwerkelijk!Otta1985 schreef: ↑17-02-2021 11:48Hee Alpaca, leuk om nog eens van jou te horen. Hoe gaat het? Al (bijna) 30 weken?
Ik denk dat je mij bedoelt waar je Mus schrijft. Mus heeft iig geen positieve test gehad, en ik welIk heb het alleen aan 2 vriendinnen vertelt. Verder wil ik wachten tot de eerste echo. Op 5 maart. Tot dan vind ik het ook nog spannend. Ik heb al sinds het begin soms steekjes in mijn rechter onderbuik. Dat is de kant waar dit keer ook de eisprong was. Dus nu ben ik steeds bang dat hij zich op de verkeerde plek genesteld heeft. Als ik een goede eerste echo heb ga ik het pas echt geloven. Ik ben aan de andere kant niet meer bang dat ie spontaan naar buiten kan vallen als ik naar de wc ga, hihi. Ondertussen geen kwaaltjes. Wat moe, maar dat ligt meer aan drukte op het werk. En wat gevoelige borsten, maar ook niet opvallend.
Gaat goed met mij en het meisje in mijn buikje, 29 weken nu, dus gaat hard! Begin wel wat kwaaltjes te krijgen en slaap soms wat slechter en op die dagen is de vermoeidheud dan wel overheersend, zoals vandaag bijvoorbeeld..

donderdag 18 februari 2021 om 14:11
Wat rot Linda! Nog een aantal dagen in onzekerheid dus. Dat zijn inderdaad de momenten waarop het zo fijn zou zijn om dit dan te kunnen delen met een partner. Knuffel voor jou! Heb je wel iemand in je omgeving met wie je dit kunt delen?

vrijdag 19 februari 2021 om 14:42
Hoi hoi.
Nog geen bloeding gehad, maar wel ook vandaag een negatieve clear blue test vandaag weer.
Borsten wel nog gespannen.
Wat vervelend dit. Dat afwachten. Ik zoi het liefste nu ongesteld willen worden. Maar goed daar hebben we niets over te zeggen. Nog paar dagen wachten. En maandag weet ik dan meer.
De reden waarom ik tot maandag moet wachten omdat ze dan net meer informatie hebben over het HCG hormoon. Dan ben ik een week overtijd en dan zal het hormoon als ik zwanger ben hoog genoeg moeten zijn om te goed inzicht te krijgen.
Maar de huisarts was eigenlijk vrij duidelijk. Een daling van hcg....oftewel lichter wordende testen betekend een naderende vroege miskraam
Nog geen bloeding gehad, maar wel ook vandaag een negatieve clear blue test vandaag weer.
Borsten wel nog gespannen.
Wat vervelend dit. Dat afwachten. Ik zoi het liefste nu ongesteld willen worden. Maar goed daar hebben we niets over te zeggen. Nog paar dagen wachten. En maandag weet ik dan meer.
De reden waarom ik tot maandag moet wachten omdat ze dan net meer informatie hebben over het HCG hormoon. Dan ben ik een week overtijd en dan zal het hormoon als ik zwanger ben hoog genoeg moeten zijn om te goed inzicht te krijgen.
Maar de huisarts was eigenlijk vrij duidelijk. Een daling van hcg....oftewel lichter wordende testen betekend een naderende vroege miskraam