Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

donderdag 28 januari 2021 om 09:54
donderdag 28 januari 2021 om 12:13
@pat je weet maar nooit, misschien heb je buikkrampen omdat je te gefocust bent op je buik? Dat is althans wat mijn vader zou zeggen dat je last kunt krijgen omdat je ergens heel erg mee bezig bent. Vandaar ook dat haptonomen altijd goed verdienen.
Dus ik blijf nog even voor je duimen dat 10 inderdaad je geluksnummer is.
Ik heb zelf nergens last van. Ik ben er vrij relaxed onder maar dat komt denk ik doordat ik er maar vast vanuit ga dat ik wel een hele grote geluksvogel moet zijn wil het in een keer raak zijn. Ik hoop het uiteraard wel. Hoe minder vaak ik die eendenbek hoef te zien des te gelukkiger ik ben. Ben ik de enige die echt een hekel aan dat ding heeft? Ik hoop voor jullie van wel maar voor mijzelf van niet aangezien ik dan blijkbaar de enige ben die zich in de ogen van de kliniek aanstelt. Dat zeggen ze niet met zoveel worden gelukkig maar wel indirect met opmerkingen als we gebruiken al de kleinste. Ik dacht ja en dan mag ik het toch nog steeds wel gewoon pijnlijk vinden wanneer ze dat ding openen? Het echo apparaat is geen probleem alleen die eendenbek.
Ik heb zelf nergens last van. Ik ben er vrij relaxed onder maar dat komt denk ik doordat ik er maar vast vanuit ga dat ik wel een hele grote geluksvogel moet zijn wil het in een keer raak zijn. Ik hoop het uiteraard wel. Hoe minder vaak ik die eendenbek hoef te zien des te gelukkiger ik ben. Ben ik de enige die echt een hekel aan dat ding heeft? Ik hoop voor jullie van wel maar voor mijzelf van niet aangezien ik dan blijkbaar de enige ben die zich in de ogen van de kliniek aanstelt. Dat zeggen ze niet met zoveel worden gelukkig maar wel indirect met opmerkingen als we gebruiken al de kleinste. Ik dacht ja en dan mag ik het toch nog steeds wel gewoon pijnlijk vinden wanneer ze dat ding openen? Het echo apparaat is geen probleem alleen die eendenbek.
donderdag 28 januari 2021 om 12:44
Haha, ik hou ook niet van de eendenbek. Inderdaad als hij open gaat, en dan voor mijn gevoel altijd net wat verder dan anatomisch mogelijk is. Daarbij moeten ze bij mij vaak nog wat wroeten omdat de baarmoeder gekanteld ligt. Maar ik geef meestal geen kik, denk dan; laat ze maar doen, des te sneller is het over.
donderdag 28 januari 2021 om 13:14
Ik heb eigenlijk geen problemen met de eendenbek Sneep, maar heb in het verleden ook spiraaltjes gehad dus kende het al een beetje... Voor je lol doe je het natuurlijk nooit, ene keer voel ik ‘m ook meer dan de andere keer, maar echt er tegen op zien heb ik nooit last van eigenlijk...sneep schreef: ↑28-01-2021 12:13@pat je weet maar nooit, misschien heb je buikkrampen omdat je te gefocust bent op je buik? Dat is althans wat mijn vader zou zeggen dat je last kunt krijgen omdat je ergens heel erg mee bezig bent. Vandaar ook dat haptonomen altijd goed verdienen.
Zit zelf idd nog maar vers op de wachtbank dus durf nog niks te zeggen op het moment. Voel ook nog niks, dus tsja...

Pat, ik blijf voor je duimen hoor!! Zolang het bij rommelen blijft zonder rood, is er hoop

Koolmees, super dat je een positieve test hebt! Ik hoop voor je dat dit hét begin van een goede en mooie zwangerschap is!
donderdag 28 januari 2021 om 15:57

donderdag 28 januari 2021 om 16:33
@Pat ik had een paar dagen geleden ook veel buikkrampen. Bovendien echt zo’n opgeblazen buik, leek wel 4 of 5 maanden zwanger... Nog even volhouden!
@Sneep ik heb ook een hekel aan die eendenbek! Alleen het geluid al wanneer ze ‘m verder openen. Laat je inderdaad niet aanpraten dat je je aanstelt hoor!
@Otta Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, ‘t is altijd even even zoeken inderdaad. Eén van de artsen had er zelfs een notitie van gemaakt, een soort routebeschrijving voor haar collega’s hahaha! Heb jij ook vaak rugpijn tijdens menstruaties?
@Sneep ik heb ook een hekel aan die eendenbek! Alleen het geluid al wanneer ze ‘m verder openen. Laat je inderdaad niet aanpraten dat je je aanstelt hoor!
@Otta Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, ‘t is altijd even even zoeken inderdaad. Eén van de artsen had er zelfs een notitie van gemaakt, een soort routebeschrijving voor haar collega’s hahaha! Heb jij ook vaak rugpijn tijdens menstruaties?
donderdag 28 januari 2021 om 18:33
Haha, ik heb geen routebeschrijving maar wel een andere IUI aantekening: ik bloed áltijd van IUI’s en andere acties in de buurt van m’n baarmoedermond. Hoorde toevallig maandag dat dat idd in m’n dossier staat..Koolmees234 schreef: ↑28-01-2021 16:33@Pat ik had een paar dagen geleden ook veel buikkrampen. Bovendien echt zo’n opgeblazen buik, leek wel 4 of 5 maanden zwanger... Nog even volhouden!

zondag 31 januari 2021 om 10:18
Ik heb blijkbaar toch iets te vroeg gejuicht. Ben nog niet ongesteld, maar de test van vanochtend was negatief. Vreemd hè, hoe je jezelf zo voor de gek kunt houden. Ben er gelukkig heel rustig onder, dat was de bij de vorige poging wel anders. Volgende keer toch maar braaf wachten met testen tot 14 dagen na de terugplaatsing
Heb in ieder geval een paar relaxte dagen achter de rug haha

maandag 1 februari 2021 om 12:07
Het werd me te druk op de bank, dus ben er nu officieel af. 
Meteen het umc gebeld en toen bleek dat volgende maand de planning al vol zat, dus dat ik een maand moest overslaan. Kreeg een kleine inzinking, maar werd daarna meteen gebeld dat het een foutje was. Want ik heb cryos en die planning zat nog niet vol. Dus woensdag medicatie ophalen en op naar de volgende poging!
Hoe is het hier?
Koolmees, moet vooral aan jou denken!

Meteen het umc gebeld en toen bleek dat volgende maand de planning al vol zat, dus dat ik een maand moest overslaan. Kreeg een kleine inzinking, maar werd daarna meteen gebeld dat het een foutje was. Want ik heb cryos en die planning zat nog niet vol. Dus woensdag medicatie ophalen en op naar de volgende poging!
Hoe is het hier?
Koolmees, moet vooral aan jou denken!
pat36 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 12:59
0.46% gewijzigd
maandag 1 februari 2021 om 12:36
@koolmees wat ontzettend naar dat je lichaam je in de maling heeft genomen.
@pat gelukkig dat je geen maand kwijtraakt.
Ik zit nog op de bank. De afgelopen paar dagen voelde het alsof ik ongesteld moet worden maar ik ben het nog niet dus het kan technische gezien nog wel hoewel ik er niet vanuit ga
Hoe is het met de rest?
@pat gelukkig dat je geen maand kwijtraakt.
Ik zit nog op de bank. De afgelopen paar dagen voelde het alsof ik ongesteld moet worden maar ik ben het nog niet dus het kan technische gezien nog wel hoewel ik er niet vanuit ga
Hoe is het met de rest?

maandag 1 februari 2021 om 14:46
Wat lief van jullie dat jullie allemaal zo meeleven
het gaat nu een beetje met ups & downs. Heb vanochtend doorgegeven dat ik negatief getest heb. Ben nog niet ongesteld, maar dat kan door de utrogestan nog wel een week duren. Het is gebruikelijk om daarna sowieso een maand over te slaan omdat ik veel hormonen heb gespoten. Bij twijfel zou ik morgen nog een test kunnen doen. Ben nog steeds af en toe een beetje misselijk en ook nog gevoelige borsten, maar wel wat minder. Ik twijfel niet echt aan de uitslag van de test, denk eerder dat het onder de noemer valse hoop valt. Poeh ik vond het ivf traject tot nu toe meevallen, maar bij iui wist ik wel beter waar ik aan toe was. Meestal werd ik 13 of 14 dagen na inseminatie wel ongesteld. Wel zo duidelijk 
Wat balen weer Pat! Wel fijn dat je meteen weer door kunt met de volgende ronde.
Otta, Sneep & Mus, mijn duimen blijven in beweging voor jullie!

Wat balen weer Pat! Wel fijn dat je meteen weer door kunt met de volgende ronde.
Otta, Sneep & Mus, mijn duimen blijven in beweging voor jullie!
maandag 1 februari 2021 om 16:34