Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

dinsdag 2 februari 2021 om 12:15
Ha allen,
Ik las weer even wat mee, maar spannend allemaal zeg voor jullie.. En voor degenen waarbij het helaas niet raak is, balen en ik ga meeduimen voor jullie voor de volgende ronde!
Otta, Sneep en Mus, voor jullie is het nog spannend zo te lezen, klopt dat? Spannende dagen... ! Ik duim!!
Nog wat nieuw, dus moet jullie nog leren kennen wat meer
Ik ga waarschijnlijk deze maand voor de eerste poging, super spannend. Over een paar dagen gaan testen voor een smiley en gaan.. Ik ben 30 trouwens.
Nog een vraagje. Qua corona en vaccinatie. Dit wordt geloof ik afgeraden als je zwanger zou zijn. Neem aan dat die dan daarna het beste is. Hoe zitten jullie daarin? Zouden jullie daarvoor gaan als je nog niet zwanger bent en je aan de beurt bent? Houden jullie daar rekening mee of niet?
Ik las weer even wat mee, maar spannend allemaal zeg voor jullie.. En voor degenen waarbij het helaas niet raak is, balen en ik ga meeduimen voor jullie voor de volgende ronde!
Otta, Sneep en Mus, voor jullie is het nog spannend zo te lezen, klopt dat? Spannende dagen... ! Ik duim!!
Nog wat nieuw, dus moet jullie nog leren kennen wat meer

Ik ga waarschijnlijk deze maand voor de eerste poging, super spannend. Over een paar dagen gaan testen voor een smiley en gaan.. Ik ben 30 trouwens.
Nog een vraagje. Qua corona en vaccinatie. Dit wordt geloof ik afgeraden als je zwanger zou zijn. Neem aan dat die dan daarna het beste is. Hoe zitten jullie daarin? Zouden jullie daarvoor gaan als je nog niet zwanger bent en je aan de beurt bent? Houden jullie daar rekening mee of niet?
dinsdag 2 februari 2021 om 13:12
Ik zit idd nog op de bank!Teddytie schreef: ↑02-02-2021 12:15Ha allen,
Nog wat nieuw, dus moet jullie nog leren kennen wat meer![]()

Ik wacht voorlopig met vaccinatie, er wordt aangeraden binnen twee maanden na vaccinatie nog niet zwanger te worden omdat er te weinig over bekend is. Ik heb dus besloten dat ik eerst m’n droom probeer na te jagen, en dat de vaccinatie later komt.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:19
dinsdag 2 februari 2021 om 18:27
Ik sta het zelfde als Mus tav vaccineren. Overigens verwacht ik dat wij voorlopig nog niet aan de beurt zijn.
En ik zit inderdaad ook nog op het wachtbankje. Ik was voorgaande 4 pogingen juist heel relaxed, voelde niks, zag wel wat er kwam. Dit keer vind ik het spannend. Probeer mezelf terecht te wijzen en er niet mee bezig te zijn. Maar dat lukt nog niet echt... Ik kijk de tijd vooruit. Gelukkig druk op het werk, dus wel genoeg afleiding.
En ik zit inderdaad ook nog op het wachtbankje. Ik was voorgaande 4 pogingen juist heel relaxed, voelde niks, zag wel wat er kwam. Dit keer vind ik het spannend. Probeer mezelf terecht te wijzen en er niet mee bezig te zijn. Maar dat lukt nog niet echt... Ik kijk de tijd vooruit. Gelukkig druk op het werk, dus wel genoeg afleiding.

dinsdag 2 februari 2021 om 21:13
Ah dank allemaal voor de berichten. Yes, ik denk er ook zo over, maar heel soms komt zon kleine twijfel, maar wellicht ook omdat het gewoon echt wel spannend is. En super gaaf... Zo bijzonder.
Ben ook wel benieuwd Pat vanwaar nog 5 pogingen?
Nou ik blijf jullie volgen Otta, Sneep en Mus.. Wie weet. Knap toch wel hoe je er zo rustig onder kan zijn Mus..
Letten jullie verder van tevoren ook steeds op voeding/beweging etc? Of niet specifiek.
Nou ik blijf jullie volgen Otta, Sneep en Mus.. Wie weet. Knap toch wel hoe je er zo rustig onder kan zijn Mus..
Letten jullie verder van tevoren ook steeds op voeding/beweging etc? Of niet specifiek.
dinsdag 2 februari 2021 om 21:18
Ik ben er nuchterder onder geworden door mn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, denk ik. Toen voelde ik vanalles, uiteindelijk natuurlijk ook doordat ik zwanger was, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook kwam doordat ik iets wílde voelen... Maar, het is nog geen weekend he! Wie weet sta ik alsnog einde vd week vol stress en zenuwen bij de kruidvat voor een doosje testen..Teddytie schreef: ↑02-02-2021 21:13Ah dank allemaal voor de berichten. Yes, ik denk er ook zo over, maar heel soms komt zon kleine twijfel, maar wellicht ook omdat het gewoon echt wel spannend is. En super gaaf... Zo bijzonder.

Otta, fijn dat je wel wat afleiding hebt! Heb je echt wel nodig he in dit traject..
Nog even gezellig op de wachtbank dus! Ik blijf duimen dames!

dinsdag 2 februari 2021 om 21:30
Ik doe nog maximaal 5 pogingen omdat ik er nu 10 gehad heb en ik al 41 ben. De arts vertelde me dat ivf geen optie meer was en haar advies was nog maximaal 6 keer iui te doen en anders stoppen.
Nou beslist zij dat natuurlijk niet, maar ik ben het daar wel mee eens. Hoe lastig ook.
Ik heb gewoon niet de luxe van mij leeftijd en het geld om maar door te blijven gaan.
Wat nu weer heel naar is, is dat ik gister wat rood slijm had bij het afvegen en verder niks meer heb gehad. Dat telt dus niet echt als menstruatie, maar vanmorgen getest en ook niet zwanger.
Ik merk dat ik dan toch hoop blijf houden. Dan heb ik liever dat ik gewoon ongesteld ben en ik duidelijkheid heb.
Nou beslist zij dat natuurlijk niet, maar ik ben het daar wel mee eens. Hoe lastig ook.
Ik heb gewoon niet de luxe van mij leeftijd en het geld om maar door te blijven gaan.
Wat nu weer heel naar is, is dat ik gister wat rood slijm had bij het afvegen en verder niks meer heb gehad. Dat telt dus niet echt als menstruatie, maar vanmorgen getest en ook niet zwanger.
Ik merk dat ik dan toch hoop blijf houden. Dan heb ik liever dat ik gewoon ongesteld ben en ik duidelijkheid heb.
dinsdag 2 februari 2021 om 22:11
@pat dat is erg naar. Hopelijk lukt het binnen die 5 keer, ik ga in ieder geval voor je duimen.
@mus ik heb anderhalf jaar geleden een maagverkleining gehad aangezien ik al aankwam als ik naar eten keek en ik echt alleen voor dit traject wilde gaan als ik een gezond lichaam zou hebben. Ik ben nu al een half jaar stabiel in gewicht. Ik ben er 50 kilo mee afgevallen dus dat is een behoorlijke gezondheidswinst
@mus ik heb anderhalf jaar geleden een maagverkleining gehad aangezien ik al aankwam als ik naar eten keek en ik echt alleen voor dit traject wilde gaan als ik een gezond lichaam zou hebben. Ik ben nu al een half jaar stabiel in gewicht. Ik ben er 50 kilo mee afgevallen dus dat is een behoorlijke gezondheidswinst
woensdag 3 februari 2021 om 13:12
Ik sta zo te lezen iets anders in de vaccinaties dan de meesten hier
Als het goed is, ben ik binnenkort al aan de beurt (ik werk in de zorg, zat eigenlijk bij de eerste lichting maar we zijn naar achteren geschoven) en ik ga waarschijnlijk eerst laten vaccineren. Of ik nu 1,5 jaar of 1,5 jaar + 2 maanden wacht, dat maakt ook niet zoveel meer uit. Het laatste waar ik op zit te wachten, is besmet raken met corona terwijl ik zwanger ben. Maar goed, iedereen maakt daarin natuurlijk een eigen, weloverwogen, keuze

In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
woensdag 3 februari 2021 om 16:28
@Femmelotje dat mag! Inderdaad, ieder z’n keuze. En die respecteer ik, zeker als deze zoals je zelf al aangeeft weloverwogen zijn. Vanuit jouw oogpunt snap ik het ook zeker, zowel vanwege je werk als je eigen gezondheid.femmelotje schreef: ↑03-02-2021 13:12Ik sta zo te lezen iets anders in de vaccinaties dan de meesten hierAls het goed is, ben ik binnenkort al aan de beurt (ik werk in de zorg, zat eigenlijk bij de eerste lichting maar we zijn naar achteren geschoven) en ik ga waarschijnlijk eerst laten vaccineren. Of ik nu 1,5 jaar of 1,5 jaar + 2 maanden wacht, dat maakt ook niet zoveel meer uit. Het laatste waar ik op zit te wachten, is besmet raken met corona terwijl ik zwanger ben. Maar goed, iedereen maakt daarin natuurlijk een eigen, weloverwogen, keuze
![]()

woensdag 3 februari 2021 om 17:08
Snap ik ook deze afweging. Als ik nog niet begonnen was stond ik er misschien ook wel anders in, dat weet ik niet. Ik heb eerder uitgesteld ivm (mogelijke) baanwissel, toen ivm verhuizing en verbouwing en wil nu dus niet nog meer uitstellen. Daarbij speelt voor mij mijn leeftijd ook wel mee, de UHD van mijn eierstokken komt op een gegeven moment wel dichterbijfemmelotje schreef: ↑03-02-2021 13:12Ik sta zo te lezen iets anders in de vaccinaties dan de meesten hierAls het goed is, ben ik binnenkort al aan de beurt (ik werk in de zorg, zat eigenlijk bij de eerste lichting maar we zijn naar achteren geschoven) en ik ga waarschijnlijk eerst laten vaccineren. Of ik nu 1,5 jaar of 1,5 jaar + 2 maanden wacht, dat maakt ook niet zoveel meer uit. Het laatste waar ik op zit te wachten, is besmet raken met corona terwijl ik zwanger ben. Maar goed, iedereen maakt daarin natuurlijk een eigen, weloverwogen, keuze
![]()

woensdag 3 februari 2021 om 20:14
Hahaha, ja, leeftijd speelt natuurlijk ook mee! En ik kan me voorstellen dat als je al gestart bent, het moeilijker is om twee maanden te pauzeren dan wanneer je net als ik nog moet beginnen. Intussen weer bericht gekregen dat de vaccinaties weer een stukje naar achteren zijn geschoven, wel irritant want onderhand gaat dat dus wel invloed hebben op mijn startdatum =( Terwijl het eerst nog geen belemmering hoefde te vormen.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
donderdag 4 februari 2021 om 20:41
Jammer Sneep
Pat, bij jou inmiddels de menstruatie doorgezet? Die onzekerheid is toch het lastigst vind ik in dit traject.
Ik zit ook nog! Heb vorige 4x nooit iets gevoeld of gedacht. Alleen wat spanning richting nod. Maar deze keer ben ik er echt veel meer mee bezig. Mijn verstand moet steeds mijn gevoel laten weten dat de kans groter is dat ik niet dan dat ik wel zwanger ben. Probeer mezelf te behoeden voor de teleurstelling. Maar mn gevoel schijnt besloten te hebben dat t raak is. Zit ik dan met mijn rationele karakter
Pat, bij jou inmiddels de menstruatie doorgezet? Die onzekerheid is toch het lastigst vind ik in dit traject.
Ik zit ook nog! Heb vorige 4x nooit iets gevoeld of gedacht. Alleen wat spanning richting nod. Maar deze keer ben ik er echt veel meer mee bezig. Mijn verstand moet steeds mijn gevoel laten weten dat de kans groter is dat ik niet dan dat ik wel zwanger ben. Probeer mezelf te behoeden voor de teleurstelling. Maar mn gevoel schijnt besloten te hebben dat t raak is. Zit ik dan met mijn rationele karakter

donderdag 4 februari 2021 om 21:47
Haha, erg he Otta! Ik ben ook wel vrij rationeel dat de kans groter is dat het niet raak is dan wel. Maar als je gevoel zich er dan ineens mee gaat bemoeien...Otta1985 schreef: ↑04-02-2021 20:41Jammer Sneep
Ik zit ook nog! Heb vorige 4x nooit iets gevoeld of gedacht. Alleen wat spanning richting nod. Maar deze keer ben ik er echt veel meer mee bezig. Mijn verstand moet steeds mijn gevoel laten weten dat de kans groter is dat ik niet dan dat ik wel zwanger ben. Probeer mezelf te behoeden voor de teleurstelling. Maar mn gevoel schijnt besloten te hebben dat t raak is. Zit ik dan met mijn rationele karakter![]()

vrijdag 5 februari 2021 om 17:13
Wat ontzettend jammer Sneep!
Mus & Otta, houden jullie het nog een beetje vol op het bankje?
Teddy, wat spannend dat je binnenkort gaat beginnen!
Vanochtend heb ik gesprek gehad. Waarschijnlijk heb ik vorige week niet vals positief getest, na 2 weken zou de pregnyl echt wel uit m’n lichaam moeten zijn volgens de arts. Gewoon pech gehad dus...
Ben trouwens op onderzoek uit gegaan en ik wil m’n microbioom laten screenen. Heb geen klachten, maar wil toch het één en ander uitsluiten. Daarna wil ik met probiotica starten. Ik ben inmiddels bereid om alles uit te proberen waarvan ik denk dat het enigszins kan helpen. Ik vond dit wel interessante artikelen:
https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhal ... chting.htm
https://www.educatie-atrium-innovations ... i_2015.pdf
Mus & Otta, houden jullie het nog een beetje vol op het bankje?
Teddy, wat spannend dat je binnenkort gaat beginnen!
Vanochtend heb ik gesprek gehad. Waarschijnlijk heb ik vorige week niet vals positief getest, na 2 weken zou de pregnyl echt wel uit m’n lichaam moeten zijn volgens de arts. Gewoon pech gehad dus...
Ben trouwens op onderzoek uit gegaan en ik wil m’n microbioom laten screenen. Heb geen klachten, maar wil toch het één en ander uitsluiten. Daarna wil ik met probiotica starten. Ik ben inmiddels bereid om alles uit te proberen waarvan ik denk dat het enigszins kan helpen. Ik vond dit wel interessante artikelen:
https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhal ... chting.htm
https://www.educatie-atrium-innovations ... i_2015.pdf

vrijdag 5 februari 2021 om 21:29
Ah jammer Sneep! Hoe is het nu met je?
Otta & Mus.. Oh spannend blijft het..
En ik zit erbij op het bankje hoor! Vandaag gegaan.. Gisteren ineens een positieve ovulatietest en werd vandaag ingepland. Wat een rollercoasterdag, maar ben zo benieuwd. Nu wachten.. Heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
16 dagen later mag ik testen geven ze aan in de kliniek, als de menstruatie uitblijft. We gaan het zien.
En jeetje Koolmees voor jou ook spannend en denk ik fijn om toch uit te kunnen sluiten, anders blijft het in je hoofd spoken of niet?
Otta & Mus.. Oh spannend blijft het..
En ik zit erbij op het bankje hoor! Vandaag gegaan.. Gisteren ineens een positieve ovulatietest en werd vandaag ingepland. Wat een rollercoasterdag, maar ben zo benieuwd. Nu wachten.. Heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
16 dagen later mag ik testen geven ze aan in de kliniek, als de menstruatie uitblijft. We gaan het zien.
En jeetje Koolmees voor jou ook spannend en denk ik fijn om toch uit te kunnen sluiten, anders blijft het in je hoofd spoken of niet?

zaterdag 6 februari 2021 om 10:02
Wat goed Teddy! Is het je meegevallen met de eendenbek en zo? Ik ga voor je duimen dat het meteen raak is!
Was inderdaad wel fijn om te weten dat mijn gevoel juist was en dat het niet door de medicatie kwam. Gelukkig hoef ik met de cryo ronde geen medicatie te spuiten, alleen een paar tabletjes slikken en die poezenbollen (niet zelf bedacht hoor!)
Was inderdaad wel fijn om te weten dat mijn gevoel juist was en dat het niet door de medicatie kwam. Gelukkig hoef ik met de cryo ronde geen medicatie te spuiten, alleen een paar tabletjes slikken en die poezenbollen (niet zelf bedacht hoor!)
zaterdag 6 februari 2021 om 10:25
Ik kon me vanmorgen niet langer inhouden. Was om 6.00 al wakker en heb een kruidvat 2v5 gedaan. Positief! 2 dagen voor NOD. Er kan natuurlijk nog vanalles misgaan. Daar ben ik me zeker na de vroege miskraam zeer bewust van. Dus helemaal toegeven aan blijdschap durf ik nog niet. Maar hee, het zijn wél 2 streepjes!