Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden
maandag 8 februari 2021 om 14:50
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
♡

maandag 8 februari 2021 om 14:58
diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 14:54Creche is 20 minuten maar lopend in een kinderwagen gaat dat ook niet door de sneeuw.
Omdat? Het is hier al gezegd, je kan je man brengen enz. Dat dat jou niet goed uitkomt is niet het probleem van de werkgever van je man. Verbazingwekkend eigenlijk dat je dat zelf niet snapt.
Met de kinderwagen?
Ja ik denk dat dat hem anders wel gaat worden. Maar neig nu naar kind thuishouden en zelf paar uurtjes verlof opnemen. Werken met drukke dreumes lukt niet echt.
♡

Mhaw, wat als die man geen partner had of geen auto, was dan nog steeds die mening zo geweest? Ik vind dat TO ook wat meer in oplossingen kan denken hoor.. maar niet iedereen heeft een partner en een auto.
Ik ben echt benieuwd wat die man doet qua werk ook.
maandag 8 februari 2021 om 14:59
Kan een andere moeder jullie kindje eventueel meenemen/brengen? Of anders een familielid of buur die jullie kan rijden?
Nee, de werkgever kan jullie niet verplichten 2 auto's te nemen, maar jullie hebben wel zelf voor deze constructie van auto en scooter gekozen, en ik vind jullie ook maar weinig meedenkend in hoe je het dan zou kunnen regelen.
Je man zijn werk is ook in jullie belang, toch? Niet alleen die van zijn werkgever.
Nee, de werkgever kan jullie niet verplichten 2 auto's te nemen, maar jullie hebben wel zelf voor deze constructie van auto en scooter gekozen, en ik vind jullie ook maar weinig meedenkend in hoe je het dan zou kunnen regelen.
Je man zijn werk is ook in jullie belang, toch? Niet alleen die van zijn werkgever.

maandag 8 februari 2021 om 14:59

maandag 8 februari 2021 om 15:00
Lopend met de kinderwagen is niet ideaal, maar als je de route even uitdenkt ook niet onmogelijk. Ik heb 1x hulp moeten vragen, bij oversteken drukke weg (stoplicht) was het tussen stoep en straat niet geveegd en was het SUPER diepe sneeuw waar ik onmogelijk doorheen kon. Vriendelijk voorbijganger heeft me even helpen tillen en hups, we gingen zo weer verder. Veel fietspaden en stoepjes voor huizen zijn inmiddels ook geveegd.In_Tenebris schreef: ↑08-02-2021 14:58Omdat? Het is hier al gezegd, je kan je man brengen enz. Dat dat jou niet goed uitkomt is niet het probleem van de werkgever van je man. Verbazingwekkend eigenlijk dat je dat zelf niet snapt.
maandag 8 februari 2021 om 15:00
Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.In_Tenebris schreef: ↑08-02-2021 14:58Omdat? Het is hier al gezegd, je kan je man brengen enz. Dat dat jou niet goed uitkomt is niet het probleem van de werkgever van je man. Verbazingwekkend eigenlijk dat je dat zelf niet snapt.
Vind het alleen vervelend dat zijn werkgever er maar van uitgaat dat ik dan weer uren opneem en zelf niet mee wil denken als in : dienst wat verschuiven. Man werkt in ov en er is momenteel echt niks te doen zo vroeg al.
♡
maandag 8 februari 2021 om 15:01
Ja, met de kinderwagen. Dreumes van 13 maanden die best een stapje kan zetten, maar 3km door de sneeuw lopend is nog geen optie. Dus hup, met de kinderwagen. Trekken in plaats van duwen (zodat de grootste wielen 'voor' zijn) en gaan met die banaan.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 14:58Met de kinderwagen?
Ja ik denk dat dat hem anders wel gaat worden. Maar neig nu naar kind thuishouden en zelf paar uurtjes verlof opnemen. Werken met drukke dreumes lukt niet echt.

maandag 8 februari 2021 om 15:02
Zijn werkgever gaat er niet van uit dat jij 'maar weer uren opneemt'. Zijn werkgever gaat ervan uit dat jullie je eigen verantwoordelijkheid nemen en zelf zoeken naar oplossingen. Je klinkt nog niet erg volwassen.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
Vind het alleen vervelend dat zijn werkgever er maar van uitgaat dat ik dan weer uren opneem en zelf niet mee wil denken als in : dienst wat verschuiven. Man werkt in ov en er is momenteel echt niks te doen zo vroeg al.

maandag 8 februari 2021 om 15:03
Het ligt voor de hand dat je óf gaat lopen naar de crèche óf kind thuis laat en met een dreumes op de achtergrond werkt, zoals heel veel van ons de laatste maanden hebben gedaan.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
edit: je hebt een betere oplossing gevonden, fijn!
anoniem_402066 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:03
4.19% gewijzigd
diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
Volgens mij denkt die werkgever dat niet, hij denkt alleen dat er andere oplossingen zijn. En eerlijk? Volgens mij zijn die er ook.

diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
Ik denk niet dat die werkgever dat verwacht, wel dat je een oplossing zoekt voor vervoer.
Of lopend gaat, of een auto leent of iemand zoekt die je kind kan brengen naar de opvang. Ken je niemand met een auto dan?

maandag 8 februari 2021 om 15:04
diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:03Krijgen net bericht dat collega hem wil ophalen die dezelfde dienst heeft. Heel fijn!
Nou, storm in een glas water. Werkgever was dus wel goed gek geweest door je man thuis te laten blijven. Er is gewoon een (hele makkelijke) oplossing.

maandag 8 februari 2021 om 15:05
En jij gaat er maar vanuit dat zijn werkgever jullie problemen moet oplossen. Als je man die dienst niet draait moet iemand anders het overnemen.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
Hoe hebben jullie het de afgelopen weken gedaan toen de kinderopvang dicht was?

Sjonge, nog één van de vele mogelijkheden. Hadden jullie dat echt niet zelf kunnen bedenken?diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:03Krijgen net bericht dat collega hem wil ophalen die dezelfde dienst heeft. Heel fijn!

Inderdaad. Want als je kinderen hebt kom je deze situaties zo vaak tegen. En zat mensen die thuiswerken met een dreumes.

maandag 8 februari 2021 om 15:06
Dan had ze het kind op dezelfde manier kunnen brengen als elke dag?Luci_Mster2 schreef: ↑08-02-2021 14:58Mhaw, wat als die man geen partner had of geen auto, was dan nog steeds die mening zo geweest? Ik vind dat TO ook wat meer in oplossingen kan denken hoor.. maar niet iedereen heeft een partner en een auto.
Ik ben echt benieuwd wat die man doet qua werk ook.
maandag 8 februari 2021 om 15:06
bij mij in de buurt zou lopen met een kinderwagen echt niet kunnen trouwens, of je moet een kinderwagen hebben met ingebouwde seeuwschuifPergamon schreef: ↑08-02-2021 15:00Lopend met de kinderwagen is niet ideaal, maar als je de route even uitdenkt ook niet onmogelijk. Ik heb 1x hulp moeten vragen, bij oversteken drukke weg (stoplicht) was het tussen stoep en straat niet geveegd en was het SUPER diepe sneeuw waar ik onmogelijk doorheen kon. Vriendelijk voorbijganger heeft me even helpen tillen en hups, we gingen zo weer verder. Veel fietspaden en stoepjes voor huizen zijn inmiddels ook geveegd.