Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden
maandag 8 februari 2021 om 14:50
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
♡

maandag 8 februari 2021 om 16:07
TsumTsum schreef: ↑08-02-2021 15:57Ik vind het ook raar om je man maar met de scooter te laten gaan terwijl er een auto is. En dat de creche van je kind belangrijker vind dan het werk van je man.
Die 20 minuten lopen met kinderwagen door de sneeuw is lastig en sommige stukken zijn wellicht onbegaanbaar. Maar hoe doen andere moeders dat dan? Ik zie er wel eens gewoon op de weg/fietspad lopen omdat de sneeuw daar plaat gereden is. Niet ideaal maar heel begrijpelijk. En ik zie al de hele dag amper auto's voorbij rijden en die voorbij rijden die rijden zo langzaam dat ze je al van heel ver weg daar zien lopen.
Misschien kan TO raad vragen aan de oudere ouders onder ons. Wij hadden geen Viva-forum maar bedachten zelf oplossingen. Ik zie mezelf nog gaan. Twee kinderen op de slee, ik een grote rugzak op. Kind één en twee naar school, daar stond (hadden we afgesproken) een collega die even op mijn kinderen zou letten tot de deur open ging. Met de jongste liep ik door naar kdv. Heel stuk fietspad gestrooid dus dreumes lopen aan de hand en ik de houten slee tillen. Slee bij kdv laten staan. Na het werk haalde man kind bij kdv. Oudste twee waren na schooltijd bij opa en oma en die haalde ik lopend op.

maandag 8 februari 2021 om 16:11
Ik wel. Maar dat hoorde ik dan pas als ik eindelijk op school was, een stoel bij de verwarming had gezet om op te warmen in de kantine. En dan met de mede klasgenoten die er ook door waren gegaan je afvragen of de les wel door zou gaan want er was bijna niemand. En ja hoor de zoemer ging en hup er werd omgeroepen dat we ijsvrij hadden want docenten stonden ergens vast. Kon je het hele stuk weer naar huis lopen.

maandag 8 februari 2021 om 16:12
Ik ben dan wel van de jaren 90, maar mijn moeder heeft geen rijbewijs en mijn vader was elke dag van sochtends vroeg (voor wij wakker werden) tot het avondeten weg. Wij woonden in een dorp en alles moest met de fiets of lopend gebeuren en hebben ons altijd prima gered met 3 kinderen. Mijn moeder heeft ook nooit raad op het Viva-forum hoeven vragen hoe ze iets moest doen, we gíngen gewoon. Naar school ook, weer of geen weer, hup 10 km heen er weer 10 km terug. Niet zeuren, doen. Toen was ik best jaloers op kinderen die met de auto gebracht werden en droog en ongeschonden op school aankwamen, maar achteraf ben ik het blij dat het zo gegaan is. Ben er niet slechter op geworden..
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 16:14
5.55% gewijzigd
maandag 8 februari 2021 om 16:13
ik moest (VO) 18 km fietsen, dat was echt de hell in de winterTsumTsum schreef: ↑08-02-2021 16:11Ik wel. Maar dat hoorde ik dan pas als ik eindelijk op school was, een stoel bij de verwarming had gezet om op te warmen in de kantine. En dan met de mede klasgenoten die er ook door waren gegaan je afvragen of de les wel door zou gaan want er was bijna niemand. En ja hoor de zoemer ging en hup er werd omgeroepen dat we ijsvrij hadden want docenten stonden ergens vast. Kon je het hele stuk weer naar huis lopen.
en als je te laat kwam (ook met dit type weer), moest je de volgende dag een uur eerder komen (dan was de school nog donker)

maandag 8 februari 2021 om 16:19
Wat flauw zeg. Gelukkig was dat bij de scholen waar ik op gezeten heb niet zo. Alleen als je geen goede reden had, of er misbruik van maakte moest je wel nablijven enzo maar dus niet als het zo'n weer is als nu. Maar goed ik heb altijd op scholen gezeten waar best veel kinderen niet in de buurt woonden.
maandag 8 februari 2021 om 16:21
dat was bij ons ook wel zo, maar de harde (on onredelijke) hand regeerde, dat is op de scholen van mijn tieners echt andersTsumTsum schreef: ↑08-02-2021 16:19Wat flauw zeg. Gelukkig was dat bij de scholen waar ik op gezeten heb niet zo. Alleen als je geen goede reden had, of er misbruik van maakte moest je wel nablijven enzo maar dus niet als het zo'n weer is als nu. Maar goed ik heb altijd op scholen gezeten waar best veel kinderen niet in de buurt woonden.

maandag 8 februari 2021 om 16:21
Die zitten weer in totaal andere situaties. Hier heeft mijn man vanochtend de kinderen gebracht, omdat ik al vroeg moest beginnen. Veel ouders werken tegenwoordig allebei.TsumTsum schreef: ↑08-02-2021 15:57Ik vind het ook raar om je man maar met de scooter te laten gaan terwijl er een auto is. En dat de creche van je kind belangrijker vind dan het werk van je man.
Die 20 minuten lopen met kinderwagen door de sneeuw is lastig en sommige stukken zijn wellicht onbegaanbaar. Maar hoe doen andere moeders dat dan? Ik zie er wel eens gewoon op de weg/fietspad lopen omdat de sneeuw daar plaat gereden is. Niet ideaal maar heel begrijpelijk. En ik zie al de hele dag amper auto's voorbij rijden en die voorbij rijden die rijden zo langzaam dat ze je al van heel ver weg daar zien lopen.
Wat een heerlijk geëmancipeerde reacties hier weer

maandag 8 februari 2021 om 16:23
Hoezo? Als TO's man thuiswerkte en zij buitenshuis dan had haar man het kind naar de creche moeten brengen... Nou en?

maandag 8 februari 2021 om 16:27
Dat er wordt gevraagd hoe andere moeders dit oplossen.Muurbloempje115 schreef: ↑08-02-2021 16:23Hoezo? Als TO's man thuiswerkte en zij buitenshuis dan had haar man het kind naar de creche moeten brengen... Nou en?
Alsof het altijd de moeders zijn die het moeten oplossen met de kinderen, omdat de vaders natuurlijk de auto pakken naar hun werk, zonder op of om te kijken.
Ik vind die gedachtegang heel erg ouderwets. Ook het idee dat de auto van de man is en in de eerste plaats bedoeld is om hem naar zijn werk te vervoeren, terwijl dat allang niet meer zo werkt in veel moderne gezinnen.
Hoe durft ze zijn auto te claimen?? Ze moet maar met de slede. Mijn hemel is het 1920?

maandag 8 februari 2021 om 16:28
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑08-02-2021 15:49Nog dommer dat fietsen met een draagzak (zonder sneeuw)![]()
Dan heb je wel gelijk een airbag als je valt

liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 8 februari 2021 om 16:30
Met alle risico’s van dien.Snoesje666 schreef: ↑08-02-2021 15:24Man de auto, kind op de slee.
Kind thuis houden.
Voor een wandeling van twintig minuten een auto MOETEN hebben?
Je man moet langer op de scooter dan dat jij moet lopen.
Het zou niet eens in me opkomen om man op de scooter weg te sturen..

maandag 8 februari 2021 om 16:37
Ze heeft die auto niet nodig want ze werkt thuis. Heeft geen bal te maken met emancipatie, het is gewoon absurd om van je man te verwachten dat hij met dit weer met de scooter gaat of verwacht dat zijn leidinggevende het probleem oplost.Majime schreef: ↑08-02-2021 16:27Dat er wordt gevraagd hoe andere moeders dit oplossen.
Alsof het altijd de moeders zijn die het moeten oplossen met de kinderen, omdat de vaders natuurlijk de auto pakken naar hun werk, zonder op of om te kijken.
Ik vind die gedachtegang heel erg ouderwets. Ook het idee dat de auto van de man is en in de eerste plaats bedoeld is om hem naar zijn werk te vervoeren, terwijl dat allang niet meer zo werkt in veel moderne gezinnen.
Hoe durft ze zijn auto te claimen?? Ze moet maar met de slede. Mijn hemel is het 1920?![]()
maandag 8 februari 2021 om 16:38
Zal het leven van je moeder leeg zijn geweest zonder forum!Muurbloempje115 schreef: ↑08-02-2021 16:12Ik ben dan wel van de jaren 90, maar mijn moeder heeft geen rijbewijs en mijn vader was elke dag van sochtends vroeg (voor wij wakker werden) tot het avondeten weg. Wij woonden in een dorp en alles moest met de fiets of lopend gebeuren en hebben ons altijd prima gered met 3 kinderen. Mijn moeder heeft ook nooit raad op het Viva-forum hoeven vragen hoe ze iets moest doen, we gíngen gewoon. Naar school ook, weer of geen weer, hup 10 km heen er weer 10 km terug. Niet zeuren, doen. Toen was ik best jaloers op kinderen die met de auto gebracht werden en droog en ongeschonden op school aankwamen, maar achteraf ben ik het blij dat het zo gegaan is. Ben er niet slechter op geworden..

maandag 8 februari 2021 om 16:40
Een auto kan voor meer nuttig zijn, niet alleen voor werk

maandag 8 februari 2021 om 16:42
Daar heeft het toch niks mee te maken?
Die man moet midden in de nacht beginnen logisch dat hij de auto gebruikt. Niet omdat hij man is maar omdat de scooter dan levensgevaarlijk en onhaalbaar is.

maandag 8 februari 2021 om 16:46
maar stel:Majime schreef: ↑08-02-2021 16:27Dat er wordt gevraagd hoe andere moeders dit oplossen.
Hoe durft ze zijn auto te claimen?? Ze moet maar met de slede. Mijn hemel is het 1920?![]()
Jij moet om 4 uur in de ochtend naar plaats B (20 minuten met auto)
je man werkt thuis, de creche is op loopafstand, is het ideaal met het weer? nee, maar het kan
Geeft jouw man, jou de auto mee? Zodat je niet met de scooter hoeft?
maandag 8 februari 2021 om 16:51
True!

maandag 8 februari 2021 om 17:02
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑08-02-2021 16:49Ik ben ook echt nog nóóit met de auto naar school gebracht. En in de jaren tachtig en negentig hadden we ook best wel eens flink sneeuw.
Ik één keer. Mijn vader had de bedrijfsbus mee en het had geijzeld. Fiets in de bus, en één staat voor school eruit. Anders schaamde je je dood.

maandag 8 februari 2021 om 17:04
Omdat er naar de moeders werd gevraagd, niet naar ouders in het algemeen. Dus daarzo.Muurbloempje115 schreef: ↑08-02-2021 16:23Hoezo? Als TO's man thuiswerkte en zij buitenshuis dan had haar man het kind naar de creche moeten brengen... Nou en?