Werk & Studie alle pijlers

Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden

08-02-2021 14:50 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?

Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
jullie kiezen ervoor, dat hij met de scooter moet
Daar kan zijn WG niks aan doen
Hoe ver is het?

Hoe ver is de crèche? Hoe oud is kind?
Man de auto mee en jij met kind lopend, met ov of niet naar de creche.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 14:52
6.06% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-02-2021 14:50
jullie kiezen ervoor, dat hij met de scooter moet
Daar kan zijn WG niks aan doen
Wij hebben geen 2 auto's en dat kan een werkgever ook niet verplichten.
Man met de auto op stap en kind maar een dag thuis houden. Of hoe ver is de creche? Lopen is vaak gewoon een optie of kind op de slee mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat voor werk doet je partner?
Kind niet naar crèche- jij thuiswerken met kind - man auto mee ipv scooter.
Auto lenen van iemand?

Hem brengen smorgens?

Overleggen met jouw werkgever wat er wel en niet kan.

in ieder geval zelf denken in mogelijkheden ipv alles bij die ene werkgever neer te leggen.
Man de auto mee geven en je kind op een andere manier op de opvang proberen te krijgen.
Heb je geen netwerk die kan inroepen?
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:52
Wij hebben geen 2 auto's en dat kan een werkgever ook niet verplichten.
Natuurlijk niet, maar het is wél jullie verantwoordelijkheid hoe jullie het doen met de middelen die jullie hebben. Man de auto mee dus en een andere oplossing zoeken voor de crèche.
Pergamon schreef:
08-02-2021 14:51
Hoe ver is het?

Hoe ver is de crèche? Hoe oud is kind?
Creche is 20 minuten maar lopend in een kinderwagen gaat dat ook niet door de sneeuw.
Jagersvrouw schreef:
08-02-2021 14:53
Kind niet naar crèche- jij thuiswerken met kind - man auto mee ipv scooter.

Is ook nog een optie.
Man auto mee en kind thuishouden. Dat is behelpen, maar nu met de scooter is veel te koud en gevaarlijk.

Of

Jij brengt man naar werk met auto en haalt hem op later.
Kind niet naar de creche. Maar dat had je zelf vast ook bedacht, want dat is de simpelste oplossing Maar nu kom je vast met ‘dat kan niet’ terwijl het ‘dat wil ik niet’ is.
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:54
Creche is 20 minuten maar lopend in een kinderwagen gaat dat ook niet door de sneeuw.

Ik vond het niet ideaal, maar het is bij ons vanochtend gelukt. Vriend gaat vanmiddag ophalen.
Heb je een slee? Kan je een slee lenen?
apppie schreef:
Natuurlijk niet, maar het is wél jullie verantwoordelijkheid hoe jullie het doen met de middelen die jullie hebben. Man de auto mee dus en een andere oplossing zoeken voor de crèche.

Inderdaad.
Lopend in een draagzak?
Of nu even rondvragen of iemand jou morgen even de auto kan laten lenen voor de creche?

Buren vrienden familie, er is vast nog iemand thuis aan het werk die de auto even een half uur kan missen?
annie2 schreef:
08-02-2021 14:55
Lopend in een draagzak?
Serieus?
annie2 schreef:
Lopend in een draagzak?

Zou ik zelf bloedlink vinden, het is op sommige stukken echt glad. Heb het vanochtend zelf nog overwogen. (als in: een halve seconde overwogen)
pergamon wijzigde dit bericht op 08-02-2021 14:56
8.60% gewijzigd
Dwaler schreef:
Man auto mee en kind thuishouden. Dat is behelpen, maar nu met de scooter is veel te koud en gevaarlijk.

Of

Jij brengt man naar werk met auto en haalt hem op later.
En kind mee om 4 uur, ik zou dat alleen doen als er echt echt geen andere optie is. Zoals auto lenen of kind thuis houden.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 14:57
6.45% gewijzigd
Vannacht wordt het trouwens veel te koud voor op de scooter, wil je je man dat aandoen?
Dan maar thuiswerken met kind, niet ideaal, maar dat gaat best.
diamantje123 schreef:
Als het maar 20 minuten lopen is dan zie ik het probleem niet zo? Jij lopen zonder kinderwagen maar kind indien groot genoeg al stuk zelf laten lopen en evt stuk dragen, man de auto mee. Ik begrijp goed dat de werkgever hier geen rekening mee gaat houden.
adelaar81 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 14:59
Reden: Aangepast, was van een peuter uit gegaan
3.30% gewijzigd
Mooi voorbeeld hoe je van alles wel een probleem kan maken pff.
Je kan je man de auto laten gebruiken en dan hou je kind thuis of breng je het op een andere manier. Je kan je man wegbrengen en weer ophalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven