Werk & Studie alle pijlers

Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden

08-02-2021 14:50 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?

Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-02-2021 16:46
maar stel:
Jij moet om 4 uur in de ochtend naar plaats B (20 minuten met auto)
je man werkt thuis, de creche is op loopafstand, is het ideaal met het weer? nee, maar het kan

Geeft jouw man, jou de auto mee? Zodat je niet met de scooter hoeft?
Ik heb een eigen auto, dus voor mij geldt dat al niet. En zo zijn er heel veel moeders, die prima in staat zijn hun eigen zaakjes te regelen. En heel veel vaders die voor hun kinderen zorgen.

Dat de vrouw wel thuis kan werken met kind om zich heen, vind ik een heel gekke aanname. Je weet totaal niet wat voor werk ze moet doen.
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-02-2021 16:49
Ik ben ook echt nog nóóit met de auto naar school gebracht. En in de jaren tachtig en negentig hadden we ook best wel eens flink sneeuw.
Ik ook niet, maar wij woonden vlak bij school en moeders werkte niet. En er was ook geen auto. :-D :-D

Totaal andere situatie. Waarom vroeger met nu vergelijken?

Wel best vaak ijs en sneeuwvrij gehad. :cheer2:
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 17:06
2.41% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
08-02-2021 17:04
Omdat er naar de moeders werd gevraagd, niet naar ouders in het algemeen. Dus daarzo.
Hoe doen al die vaders dat toch? :nut:
Majime schreef:
08-02-2021 17:06
Ja,precies. :-D :-D
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-02-2021 16:49
Ik ben ook echt nog nóóit met de auto naar school gebracht. En in de jaren tachtig en negentig hadden we ook best wel eens flink sneeuw.
Ik ook niet. Ik woon 'achteraf' en heb een jeugd vol lange fiets en wandeltochten door de eeuwige regen en sneeuw achter de rug. Ik heb pas sinds mijn 35e een auto en mijn ouders sinds ik uit huis ben dus het was niet anders.

Ik ben er absoluut niet minder van geworden. Fietsend door de regen, sneeuw. Lekker opwarmen voor de verwarming in je natte spijkerbroek. Prachtige herinneringen.

Zo mooi zelfs dat mijn kinderen zodra het maar een spatje regent met de auto worden gebracht.

No way dat ik met een 1-jarige 20 minuten door de sneeuw ga lopen. Of hem of haar om 4 uur snachts uit bed trek om mijn man naar zijn werk te brengen.

Als werkgever kan je met de medewerkers meedenken. En je medewerkers met jou. Ik vind de reacties hier best bijzonder.
Luci_Mster2 schreef:
Ik ook niet, maar wij woonden vlak bij school en moeders werkte niet. En er was ook geen auto. :-D :-D

Totaal andere situatie. Waarom vroeger met nu vergelijken?

Wel best vaak ijs en sneeuwvrij gehad. :cheer2:
Nee, precies. Heel raar om te doen alsof het in de jaren 70 precies zo was als nu. Waarom toch die vergelijking met een totaal ander tijdperk?

Toen kon je als huisvrouw rustig de koets pakken met een stel Friese paarden ervoor, die het gewend waren om door de sneeuw en over het ijs te lopen. Op je gemakje terug, want je had toch voor de rest niks te doen.
Majime schreef:
08-02-2021 17:05
Ik heb een eigen auto, dus voor mij geldt dat al niet. En zo zijn er heel veel moeders, die prima in staat zijn hun eigen zaakjes te regelen. En heel veel vaders die voor hun kinderen zorgen.

Dat de vrouw wel thuis kan werken met kind om zich heen, vind ik een heel gekke aanname. Je weet totaal niet wat voor werk ze moet doen.
Ja maar deze vader moet om 4 uur de deur uit dus kan hij zijn kind niet naar de creche brengen. Je kan al je stokpaardjes gewoon op stal laten, want niet aan de orde.
kolfdekolf schreef:
08-02-2021 17:07
Ik ook niet. Ik woon 'achteraf' en heb een jeugd vol lange fiets en wandeltochten door de eeuwige regen en sneeuw achter de rug. Ik heb pas sinds mijn 35e een auto en mijn ouders sinds ik uit huis ben dus het was niet anders.

Ik ben er absoluut niet minder van geworden. Fietsend door de regen, sneeuw. Lekker opwarmen voor de verwarming in je natte spijkerbroek. Prachtige herinneringen.

Zo mooi zelfs dat mijn kinderen zodra het maar een spatje regent met de auto worden gebracht.

No way dat ik met een 1-jarige 20 minuten door de sneeuw ga lopen. Of hem of haar om 4 uur snachts uit bed trek om mijn man naar zijn werk te brengen.

Als werkgever kan je met de medewerkers meedenken. En je medewerkers met jou. Ik vind de reacties hier best bijzonder.
Wij hadden gewoon een paraplu en een regenpak
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:52
Wij hebben geen 2 auto's en dat kan een werkgever ook niet verplichten.
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om naar je werk te komen?
Majime schreef:
Nogmaals mijn man had ook geen vrij gekregen die zat in drie ploegendiensten.
Majime schreef:
08-02-2021 17:05

je ontwijkt heerlijk mijn vraag mag hoor (zou jouw man jou die auto gunnen?, of moest jij met de scooter?)
Het maakt in mijn ogen niet uit, of het pa is of ma.

Hoe het bij ons zou gaan:
- Man zoekt zelf een oplossing (belt een collega) of neemt zelf vrij
- Ik bied hem de auto, want ik loop wel even naar de opvang of ik vraag vriendin onze beeb even op te pikken

Maar no-way dat ik het een probleem van iemands werkgever zou maken
To zat warm thuis te werken.
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:54
Creche is 20 minuten maar lopend in een kinderwagen gaat dat ook niet door de sneeuw.
Dat is prima te doen
pipootje schreef:
08-02-2021 17:33
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om naar je werk te komen?

Dit inderdaad. Wij hebben gisteren als team werk even overleg in de groepapp gehad over hoe en wat. Het was wel meteen duidelijk dat we er allemaal gewoon zouden moeten zijn. Behalve ik dan, want mijn wekelijkse vrije dag is op maandag.
lilalinda schreef:
08-02-2021 17:35
je ontwijkt heerlijk mijn vraag mag hoor (zou jouw man jou die auto gunnen?, of moest jij met de scooter?)
Het maakt in mijn ogen niet uit, of het pa is of ma.

Hoe het bij ons zou gaan:
- Man zoekt zelf een oplossing (belt een collega) of neemt zelf vrij
- Ik bied hem de auto, want ik loop wel even naar de opvang of ik vraag vriendin onze beeb even op te pikken

Maar no-way dat ik het een probleem van iemands werkgever zou maken
Maar als het kind bij moeder moet blijven, omdat het niet naar de opvang kan, dan maak je het toch net zo goed het probleem van een werkgever? Zij kan dan niet optimaal thuiswerken, dus dat is dan toch net zo vervelend?

Ik snap niet zo goed waarom het belang van de werkgever van de man, belangrijker is dan het werk/ Het belang van de werkgever van de vrouw?
Majime schreef:
08-02-2021 17:52
Maar als het kind bij moeder moet blijven, omdat het niet naar de opvang kan, dan maak je het toch net zo goed het probleem van een werkgever? Zij kan dan niet optimaal thuiswerken, dus dat is dan toch net zo vervelend?

Ik snap niet zo goed waarom het belang van de werkgever van de man, belangrijker is dan het werk/ Het belang van de werkgever van de vrouw?
waar zeg ik dat??
Majime schreef:

Het hoeft van niemand zijn werkgever een probleem te zijn want 20 minuten lopen is prima te doen.
Majime schreef:

Dit gaat weer heel wat paginas worden
Led-lampje schreef:
08-02-2021 17:35
To zat warm thuis te werken.
Ze moet toch net zo goed heen en weer?
Jagersvrouw schreef:
08-02-2021 17:58
Het hoeft van niemand zijn werkgever een probleem te zijn want 20 minuten lopen is prima te doen.
Precies en wat later binnen komen kan geen kwaad.
Majime schreef:
08-02-2021 17:59
Ze moet toch net zo goed heen en weer?
Ja en? S morgens rond vier uur?
Jagersvrouw schreef:
08-02-2021 17:58
TO zegt toch dat dit wel een probleem is? Haar man heeft inmiddels een andere oplossing gevonden, zodat zij de auto heeft. Zij heeft de auto nodig.
Majime schreef:
08-02-2021 18:01
TO zegt toch dat dit wel een probleem is? Haar man heeft inmiddels een andere oplossing gevonden, zodat zij de auto heeft. Zij heeft de auto nodig.
Maar goed pak jij je scooter s morgens om 4 uur in de vrieskou kan je man kind naar de creche brengen.
Majime schreef:

Nou, man van TO werkt in het OV. Anderen kunnen niet op hun werk/school komen als zijn dienst niet rijdt. Dus ik vind dat die man echt wel belangrijk werk heeft. TO twijfelde over een paar uur vrij nemen, dat ze dat bedenkt betekent dat zij makkelijker vrij kan nemen dan hij.

diamantje123 schreef:
08-02-2021 15:00
Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.

Vind het alleen vervelend dat zijn werkgever er maar van uitgaat dat ik dan weer uren opneem en zelf niet mee wil denken als in : dienst wat verschuiven. Man werkt in ov en er is momenteel echt niks te doen zo vroeg al.

Vroeger naam mijn man vrij als de kinderen ziek waren want hij heeft alleen maar langetermijnwerk. Ik bemande een balie, laatste moment vrij nemen heel lastig.

Dit gaat niet over man/vrouw issues maar over mogelijkheden.
Andersom schreef:
08-02-2021 18:20
Nou, man van TO werkt in het OV. Anderen kunnen niet op hun werk/school komen als zijn dienst niet rijdt. Dus ik vind dat die man echt wel belangrijk werk heeft. TO twijfelde over een paar uur vrij nemen, dat ze dat bedenkt betekent dat zij makkelijker vrij kan nemen dan hij.

Vroeger naam mijn man vrij als de kinderen ziek waren want hij heeft alleen maar langetermijnwerk. Ik bemande een balie, laatste moment vrij nemen heel lastig.

Dit gaat niet over man/vrouw issues maar over mogelijkheden.
Ze zegt toch dat er nog niks te doen is zo 's ochtends vroeg? Je hebt geen idee van zijn functie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven