Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden
maandag 8 februari 2021 om 14:50
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
♡

maandag 8 februari 2021 om 15:07
diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:03Krijgen net bericht dat collega hem wil ophalen die dezelfde dienst heeft. Heel fijn!
Dat had weer een telefoontje naar zijn manager gescheeld als jullie dat zelf bedacht hadden in plaats gelijk het probleem bij de werkgever te leggen. Volgens mij werkt zo'n telefoontje ook niet in je voordeel. Volgende keer dus eerst zelf even kijken wat er te regelen valt zou ik zeggen.
maandag 8 februari 2021 om 15:07
maandag 8 februari 2021 om 15:10
lopend, zonder kinderwagen, ontkom je hier niet een sneeuw-wallen van bijna een meter, ook ligt de sneeuw op veel plaatsen wel 30 cm diep
ik zou niet weten hoe je dat met een wagen doet
lilalinda wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:15
0.13% gewijzigd
maandag 8 februari 2021 om 15:13

maandag 8 februari 2021 om 15:13
Mijn man had ook geen vrij gekregen met drie ploegen diensten draaien.Luci_Mster2 schreef: ↑08-02-2021 14:58Mhaw, wat als die man geen partner had of geen auto, was dan nog steeds die mening zo geweest? Ik vind dat TO ook wat meer in oplossingen kan denken hoor.. maar niet iedereen heeft een partner en een auto.
Ik ben echt benieuwd wat die man doet qua werk ook.
maandag 8 februari 2021 om 15:17
Nee manager heeft de vraag uitgezet onder de groep die morgen werkt. Mijn man weet niet met wie hij morgen werkt . Dus is geen probleem.In_Tenebris schreef: ↑08-02-2021 15:07Dat had weer een telefoontje naar zijn manager gescheeld als jullie dat zelf bedacht hadden in plaats gelijk het probleem bij de werkgever te leggen. Volgens mij werkt zo'n telefoontje ook niet in je voordeel. Volgende keer dus eerst zelf even kijken wat er te regelen valt zou ik zeggen.
♡
maandag 8 februari 2021 om 15:19
ik zou flink uitgelachen worden op het werk in elk geval als ik met zoiets zou komen aanzetten ...
probleemoplossend vermogen is hier toch wel enigszins gewenst - natuurlijk wordt er meegedacht als er echt calamiteiten zijn, maar hier waren zoveel opties die eerst bedacht hadden kunnen worden behalve "het is toch niet zo druk 's ochtends dus ik vind het niet nodig om te komen"
ok bijgelezen - dan zou een vraag "hey wie werkt eigenlijk vannacht dezelfde dienst?" voldoende geweest zijn toch ? Niet "he baas ik kom niet want het sneeuwt"
fijn dat het opgelost is iig
probleemoplossend vermogen is hier toch wel enigszins gewenst - natuurlijk wordt er meegedacht als er echt calamiteiten zijn, maar hier waren zoveel opties die eerst bedacht hadden kunnen worden behalve "het is toch niet zo druk 's ochtends dus ik vind het niet nodig om te komen"
ok bijgelezen - dan zou een vraag "hey wie werkt eigenlijk vannacht dezelfde dienst?" voldoende geweest zijn toch ? Niet "he baas ik kom niet want het sneeuwt"
fijn dat het opgelost is iig
belgali wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:21
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
20.00% gewijzigd
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

maandag 8 februari 2021 om 15:23
Lees net dat het opgelost is.
Maar wat een ellende en stress,geen 2 auto,s,kind dat in de weg zit(zal nu wel op de creche zitten)
Hopelijk had je themezepam in huis dat geeft wat rust.
(Zet nu de sarcastische modus uit)
Hoe hebben we de winter van ,79 overleeft zonder auto of creche en 4 dagen ingesneeuwd.
Nou gewoon we hebben er van genoten en doen dat nu weer!
Maar wat een ellende en stress,geen 2 auto,s,kind dat in de weg zit(zal nu wel op de creche zitten)
Hoe hebben we de winter van ,79 overleeft zonder auto of creche en 4 dagen ingesneeuwd.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

maandag 8 februari 2021 om 15:25
Ja want jouw man is de enige die last van sneeuw heeft natuurlijk. En gewoon die bus niet laten rijden, tuurlijk joh.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:00Nou ik ga mn man echt niet om 4 uur 's nachts brengen . Dan moet ik mn kind dus ook zo vroeg uit zn nest trekken.
Vind het alleen vervelend dat zijn werkgever er maar van uitgaat dat ik dan weer uren opneem en zelf niet mee wil denken als in : dienst wat verschuiven. Man werkt in ov en er is momenteel echt niks te doen zo vroeg al.

maandag 8 februari 2021 om 15:27
Bizar.Snoesje666 schreef: ↑08-02-2021 15:24Man de auto, kind op de slee.
Kind thuis houden.
Voor een wandeling van twintig minuten een auto MOETEN hebben?
Je man moet langer op de scooter dan dat jij moet lopen.
Bovendien echt niet werkgevers probleem. Er zijn 2 oplossingen:
- kind lopend brengen (gaan jij en kind echt niet dood aan) en man met auto
- kind thuis en man met auto
Snap niet dat je daar een werkgever lastig mee gaat vallen

jamadi52 schreef: ↑08-02-2021 15:23Lees net dat het opgelost is.

Bij 30 centimeter diep (hier ook) Tillen met hulp van voorbijganger, Sneeuwwallen zijn hier ook hoog, maar vaak zo dat ik er omheen kan

maandag 8 februari 2021 om 15:31
Nou meid, huphup van het Viva forum af en aan het werkdiamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:17Nee manager heeft de vraag uitgezet onder de groep die morgen werkt. Mijn man weet niet met wie hij morgen werkt . Dus is geen probleem.

maandag 8 februari 2021 om 15:48
maandag 8 februari 2021 om 15:50
Fijn dat het is opgelost!diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 15:17Nee manager heeft de vraag uitgezet onder de groep die morgen werkt. Mijn man weet niet met wie hij morgen werkt . Dus is geen probleem.

maandag 8 februari 2021 om 15:51
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑08-02-2021 15:48Ik gok dat er toen een heleboel moeders niet buitenshuis werkten![]()
Dat klopt misschien wel maar ze moesten wel boodschappen doen enzo, dat kon niet als de vader thuis was want dan waren de winkels dicht.

maandag 8 februari 2021 om 15:57
Ik vind het ook raar om je man maar met de scooter te laten gaan terwijl er een auto is. En dat de creche van je kind belangrijker vind dan het werk van je man.
Die 20 minuten lopen met kinderwagen door de sneeuw is lastig en sommige stukken zijn wellicht onbegaanbaar. Maar hoe doen andere moeders dat dan? Ik zie er wel eens gewoon op de weg/fietspad lopen omdat de sneeuw daar plaat gereden is. Niet ideaal maar heel begrijpelijk. En ik zie al de hele dag amper auto's voorbij rijden en die voorbij rijden die rijden zo langzaam dat ze je al van heel ver weg daar zien lopen.
Die 20 minuten lopen met kinderwagen door de sneeuw is lastig en sommige stukken zijn wellicht onbegaanbaar. Maar hoe doen andere moeders dat dan? Ik zie er wel eens gewoon op de weg/fietspad lopen omdat de sneeuw daar plaat gereden is. Niet ideaal maar heel begrijpelijk. En ik zie al de hele dag amper auto's voorbij rijden en die voorbij rijden die rijden zo langzaam dat ze je al van heel ver weg daar zien lopen.