Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 9 februari 2021 om 12:50
Ik ben jaloers op jouw make up skils en wat je zegt klopt, jij hebt het nodig dat je oogschaduw doorloopt.Jufjoke schreef: ↑08-02-2021 21:51Ik hou van uitgesproken oogmake-up. Zelf vind ik het zelden too much bij mezelf, maar dat is natuurlijk omdat ik het zo gewend ben. Maar de mensen die hier meeschrijven die ook in de Facebook groep zitten, hebben daar misschien een objectievere mening over.
Ik ben bleek, heb een vrij gave huid en erg donkere ogen. Ook heb ik veel ruimte tussen mijn ogen en mijn wenkbrauwen. Dat maakt de boel al snel wat 'kaal' zonder oogschaduw. Daarom vind ik zo'n prachtige subtiele look met alleen wat shimmer op het ooglid mij ook niet mooi staan. Kaal. Incompleet. Groot open stuk als lege vakjes in een kleurplaat.
dinsdag 9 februari 2021 om 13:12
Ik heb me aangemeld, ben benieuwdLana_de_deb schreef: ↑08-02-2021 16:56https://www.testnugratis.nl/test-gratis ... producten/
aanmelden, eerst een vragenlijst invullen om je profiel te vormen (in de doelgroep vallen lijkt me handig hi) en dan word je vanzelf uitgenodigd. Staat nu pas op 34% aantal deelnemers.

dinsdag 9 februari 2021 om 13:12
Nee, nooit. Wel over gehoord, maar ik wist niet dat ze ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik heb wel eens op de site van Profusion gekeken naar aanleiding van goede reviews op YouTube, maar hoge verzendkosten naar Nederland, dus toen heb ik niet verder gezocht.Cactus33 schreef: ↑09-02-2021 12:03Heeft iemand hier weleens Profusion paletten gebruikt? Ik had vlak voor kerst het Mirage palette besteld en heb sindsdien niets anders gebruikt. De matte kleuren maar ook de shimmers zijn ontzettend mooi, daarbij is dit palette precies in mijn straatje qua kleuren;
https://www.anvy.nl/master-artistry-palette-mirage.html
Voor 20,- veel waar voor je geld, het is alleen nu even niet op voorraad.
Mooi palet!

dinsdag 9 februari 2021 om 16:58
Verrassende update naar aanleiding van de tip van Lemoos om de orgasm blush van Nars met een vochtige kwast aan te brengen: ik heb vanochtend al geschreven dat dat goed gelukt is en dat de blush nu inderdaad wel goed zichtbaar is.
Maar!
Wat blijkt nu, tegen 17.00 uur? Hij zit nog steeds! Nog steeds roze wangen! Weliswaar ietsje minder dan vanochtend, maar nog echt te zien! Dat is bijzonder omdat blush bij mij nooit de hele dag blijft zitten. Geen enkele. Foundation? Prima, hooguit een waasje poeder halverwege de dag. Bronzer, highlighter? Was ik er 's avonds af, tot die tijd zit het. Oogschaduw, mascara? Blijft de hele dag onberispelijk. Maar blush blijft nóóit zitten. Hooguit een paar uurtjes. Soms dat niet eens.
En nu wel!
Ik ga vanaf morgen proberen of ik op deze manier ook mijn andere blushes beter houdbaar kan maken. Hopelijk lukt dat zonder er als een clown bij te lopen.
Maar!
Wat blijkt nu, tegen 17.00 uur? Hij zit nog steeds! Nog steeds roze wangen! Weliswaar ietsje minder dan vanochtend, maar nog echt te zien! Dat is bijzonder omdat blush bij mij nooit de hele dag blijft zitten. Geen enkele. Foundation? Prima, hooguit een waasje poeder halverwege de dag. Bronzer, highlighter? Was ik er 's avonds af, tot die tijd zit het. Oogschaduw, mascara? Blijft de hele dag onberispelijk. Maar blush blijft nóóit zitten. Hooguit een paar uurtjes. Soms dat niet eens.
En nu wel!
Ik ga vanaf morgen proberen of ik op deze manier ook mijn andere blushes beter houdbaar kan maken. Hopelijk lukt dat zonder er als een clown bij te lopen.
dinsdag 9 februari 2021 om 19:40
Wat fijn juf! Ik ga deze tip donderdag ook proberen, dan ben ik vrij. In de ochtend nog even naar kaakchirurg met een kind en daarna er maar eens even voor gaan zitten.
Iemand vroeg iets over TO foundation. Kan niet terug kijken (net gedaan en ineens al mijn eerder getypt verhaaltje weg!) wie, maar ik heb de TO serum foundation. Daar ben ik erg tevreden over. Het is een dunne foundation met medium dekking, maar daar houd ik van. Blijft bij mij prima zitten gedurende de dag. Hij is nu iets te donker voor me (oftewel, halverwege de winterden ik wat bleekjes) dus pak hem nu eigenlijk niet. En ik las iets over cc Cream. Die heb ik niet maar wel een bb Cream van L’Oréal, de c’ Est magic. Die vind ik niet prettig. Smeert niet fijn, amper dekking en niet egaal waardoor ik meer en meer smeer. Van L’Oréal heb ik ook de skin paradise tinted water cream. Daar ben ik zeer (ja ja, inmiddels welbekend) tevreden over en pak ik graag voor een snelle make up op werkdagen. Met mijn vingers of sponsje hup hup, afpoederen, veeg oogschaduw, mascara, lipliner en lipstick en klaar. Dat kan ik echt binnen 5 minuten.
Dit even posten en dan even terug lezen waar ik nog meer op wilde reageren....
Iemand vroeg iets over TO foundation. Kan niet terug kijken (net gedaan en ineens al mijn eerder getypt verhaaltje weg!) wie, maar ik heb de TO serum foundation. Daar ben ik erg tevreden over. Het is een dunne foundation met medium dekking, maar daar houd ik van. Blijft bij mij prima zitten gedurende de dag. Hij is nu iets te donker voor me (oftewel, halverwege de winterden ik wat bleekjes) dus pak hem nu eigenlijk niet. En ik las iets over cc Cream. Die heb ik niet maar wel een bb Cream van L’Oréal, de c’ Est magic. Die vind ik niet prettig. Smeert niet fijn, amper dekking en niet egaal waardoor ik meer en meer smeer. Van L’Oréal heb ik ook de skin paradise tinted water cream. Daar ben ik zeer (ja ja, inmiddels welbekend) tevreden over en pak ik graag voor een snelle make up op werkdagen. Met mijn vingers of sponsje hup hup, afpoederen, veeg oogschaduw, mascara, lipliner en lipstick en klaar. Dat kan ik echt binnen 5 minuten.
Dit even posten en dan even terug lezen waar ik nog meer op wilde reageren....
dinsdag 9 februari 2021 om 19:47
Ik heb 2 Mac foundations, een NW 13, dat is de mineralize, en de NC 25, studio fix fluid. Ik had de NC 25 als eerste maar wilde graag iets minder dekkend. Kwam ik bij (hoe heet die keten ook alweer, uit Canada die nu weer uit Nederland weg is?), nou ja, daar dus. Zegt de dame dat ik helemaal de verkeerde kleur had! Hoe hadden ze dat toch kunnen doen. Dus kreeg ik de NW 13. Kom ik thuis, is het echt precies dezelfde kleur! Ik vond het grappig en was er blij mee hoor, het zijn gewoon mijn kleuren.
dinsdag 9 februari 2021 om 19:52
Mooie paletten worden er gedeeld! Zitten echt pareltjes tussen. Ik zat net de video te bekijken van Alie Glines op YouTube. Ze vergeleek een alter ego palet met een palet van Natasha Denona. Was erg mooi. Geen flauw idee of we alter ego hier in Nederland makkelijk kunnen krijgen. Maar dat ga ik nu eens bekijken!
dinsdag 9 februari 2021 om 20:07
Hudson's Bay?Supersas09 schreef: ↑09-02-2021 19:47Ik heb 2 Mac foundations, een NW 13, dat is de mineralize, en de NC 25, studio fix fluid. Ik had de NC 25 als eerste maar wilde graag iets minder dekkend. Kwam ik bij (hoe heet die keten ook alweer, uit Canada die nu weer uit Nederland weg is?), nou ja, daar dus. Zegt de dame dat ik helemaal de verkeerde kleur had! Hoe hadden ze dat toch kunnen doen. Dus kreeg ik de NW 13. Kom ik thuis, is het echt precies dezelfde kleur! Ik vond het grappig en was er blij mee hoor, het zijn gewoon mijn kleuren.
Maar wat vreemd dat je een NW13 en een NC25 hebt. NC is voor warm/neutrale ondertoon en NW voor koel/neutrale ondertoon.
Ik heb NC20 als foundation maar wel een NW 20 als concealer maar die snap ik nog wel.
dinsdag 9 februari 2021 om 20:08
Pffffft. Toevallig paar dagen geleden palette van Anastasia besteld bij Bol omdat ie daar goedkoper was dan bij Douglas... Nu dus niet meer....Supersas09 schreef: ↑09-02-2021 19:57Oh nee!!! Douglas shopping night! 25% korting op precies de producten die in mijn mandje liggen. Op mijn handen gaan zitten of mijn slag slaan?!

dinsdag 9 februari 2021 om 20:14
Hampton Bay?Supersas09 schreef: ↑09-02-2021 19:47Ik heb 2 Mac foundations, een NW 13, dat is de mineralize, en de NC 25, studio fix fluid. Ik had de NC 25 als eerste maar wilde graag iets minder dekkend. Kwam ik bij (hoe heet die keten ook alweer, uit Canada die nu weer uit Nederland weg is?), nou ja, daar dus. Zegt de dame dat ik helemaal de verkeerde kleur had! Hoe hadden ze dat toch kunnen doen. Dus kreeg ik de NW 13. Kom ik thuis, is het echt precies dezelfde kleur! Ik vond het grappig en was er blij mee hoor, het zijn gewoon mijn kleuren.

dinsdag 9 februari 2021 om 20:15

dinsdag 9 februari 2021 om 20:16
Ai, dat is zuur. Voor zo'n palet is 25% wel de moeite waard...vivapimpelmees schreef: ↑09-02-2021 20:08Pffffft. Toevallig paar dagen geleden palette van Anastasia besteld bij Bol omdat ie daar goedkoper was dan bij Douglas... Nu dus niet meer....

dinsdag 9 februari 2021 om 20:47
Lukt alleen met rouge waarin een (klein) glimmertje zit. Helaas (uitgebreid getestJufjoke schreef: ↑09-02-2021 16:58Verrassende update naar aanleiding van de tip van Lemoos om de orgasm blush van Nars met een vochtige kwast aan te brengen: ik heb vanochtend al geschreven dat dat goed gelukt is en dat de blush nu inderdaad wel goed zichtbaar is.
Maar!
En nu wel!

dinsdag 9 februari 2021 om 20:53
Ik heb het nog even nagekeken en het is echt zo. Ik kan de foto hier niet delen maar het is echt dezelfde kleur op mijn hand.

dinsdag 9 februari 2021 om 22:04
Oh, ik vind het ook zó verleidelijk! Ik had dat palet van Mesauda Milano in mijn mandje zitten, de nieuwe Clinique serum foundation en een lipstick van Elf. En toen heb ik me bedacht en gauw afgesloten.Zomerkreeft schreef: ↑09-02-2021 21:47In de biechtstoel:
Ik kon het niet laten, die 25% korting. Dus er komen twee morphe penselen deze kant op O:)
Zuur pimpelmees... Balen voor je
Cool dat de blush mooi blijft zitten jufjoke
Ik denk dat ik maar beter naar bed kan gaan.

dinsdag 9 februari 2021 om 22:07
Eigenlijk raar. Ik ben ook ooit bij Hudson Bay gematcht. Ik kreeg toen samples mee van de Mac studio fix foundation in twee kleuren, NW13 en NW15. Die leken in de potjes heel verschillend, maar bleken eigenlijk allebei wel goed qua kleur. Terwijl jouw huid toch echt veel minder licht is dan de mijne!Supersas09 schreef: ↑09-02-2021 19:47Ik heb 2 Mac foundations, een NW 13, dat is de mineralize, en de NC 25, studio fix fluid. Ik had de NC 25 als eerste maar wilde graag iets minder dekkend. Kwam ik bij (hoe heet die keten ook alweer, uit Canada die nu weer uit Nederland weg is?), nou ja, daar dus. Zegt de dame dat ik helemaal de verkeerde kleur had! Hoe hadden ze dat toch kunnen doen. Dus kreeg ik de NW 13. Kom ik thuis, is het echt precies dezelfde kleur! Ik vond het grappig en was er blij mee hoor, het zijn gewoon mijn kleuren.

dinsdag 9 februari 2021 om 22:10
dinsdag 9 februari 2021 om 22:15
Ze zijn voor mij ook vrij licht als ik ze nu vergelijk met degene die ik nu in gebruik heb. Als ik er aan toe kom zal ik dit weekend eens testen naast elkaar op mijn hand en op Facebook plempen.Jufjoke schreef: ↑09-02-2021 22:07Eigenlijk raar. Ik ben ook ooit bij Hudson Bay gematcht. Ik kreeg toen samples mee van de Mac studio fix foundation in twee kleuren, NW13 en NW15. Die leken in de potjes heel verschillend, maar bleken eigenlijk allebei wel goed qua kleur. Terwijl jouw huid toch echt veel minder licht is dan de mijne!![]()

woensdag 10 februari 2021 om 07:24
Jammer is dat dan, hè.MonkeyTown schreef: ↑09-02-2021 22:10De Bourjois Eye Catching Extreme Volume kun je laten staan, wat een klontermascara zeg. Was fan van de Bourjois glamour doll (separeert de wimperhaartjes goed) maar deze kan regelrecht de de prullenbak in.