Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Wat vinden jullie eigenlijk van Urban Decay oogschaduw? Ik heb een Naked palette maar ik ben er niet weg van qua pigmentatie.
Lady_Day schreef:
10-02-2021 09:55
Wat vinden jullie eigenlijk van Urban Decay oogschaduw? Ik heb een Naked palette maar ik ben er niet weg van qua pigmentatie.
Ik heb de oogschaduw van Urban decay nooit geprobeerd. Het ultraviolet palet zag er mooi uit, maar geen geweldige reviews. Het nieuwe Wild west palet ziet er ook mooi uit, maar het is niet iets wat echt iets toevoegt aan wat ik al heb.
De Stoned vibes was ook mooi om te zien, maar niet iets wat ik ook echt regelmatig zou gebruiken. Eigenlijk hebben ze best interessante dingen, maar niets wat tot nu toe echt interessant genoeg was om te kopen. Maar misschien komt dat vooral omdat ik zoveel oogschaduw heb.
Cactus33 schreef:
09-02-2021 12:03
Heeft iemand hier weleens Profusion paletten gebruikt? Ik had vlak voor kerst het Mirage palette besteld en heb sindsdien niets anders gebruikt. De matte kleuren maar ook de shimmers zijn ontzettend mooi, daarbij is dit palette precies in mijn straatje qua kleuren;

https://www.anvy.nl/master-artistry-palette-mirage.html

Voor 20,- veel waar voor je geld, het is alleen nu even niet op voorraad.
Zeker mooi, mooie combi van kleuren ook.
Lady_Day schreef:
Mijn man heeft het een keer voor me gekocht, maar de pigmentatie was inderdaad niet je dat van de kleuren die ik had (singles).
Ik had het palette weer even van stal gehaald omdat ik kriebels voel om een nieuwe te kopen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik er ontzettend blij mee zou zijn, haha.

Die Parisian Nudes van Laura Mercier is echt stukken beter. En ik heb een kleintje van Rodial waar ik weinig reviews over heb gelezen maar die ik zelf echt wel heel goed vind (en waarvan ik alle kleuren gebruik).

Afbeelding
Lady_Day schreef:
Ze zijn minder gepigmenteerd maar wel goed op te bouwen. Met mijn gebrek aan skills en lichte huidskleur werkt het juist daarom wel fijn. Bij sommige palettes is het al gauw te veel en te donker. Bij Naked palettes heb ik dat niet.
Ach ja, foundation. Sommigen hier kennen mijn deels zelf veroorzaakte struggle met foundation.
Ik bestel gewoon te vaak online uit ongeduld.
Daarnaast heb ik pigmentvlekken, wil geen dichtgeplamuurd effect en heb blijkbaar een nogal ingewikkelde tint. Rodig/roze en dan medium bruin, en dan denken sommige merken dat oranje hetzelfde is als rodig.

Tips:
Colourpop:
Tinted moisturizer 15w
Foundation stick 147n

Ordinary 3.0 r
Hema illuminating foundation 06
Loreal glam nude medium to dark
(uit de handel geloof ik)

Gebruik ik wel:
Nabla t40. Deze is net binnen. Geeft een soort blur, beetje gekke kleur maar na een tijdje zet het mooi. Alleen nul effect qua dekking.
Idem voor de tip van supersas: L'oreal skin Paradise medium 03

Mwa:
Maybelline fit me 322, kleur is verkeerd maar effect is wel ok. Niet super.

Flops:
No filter finishing powder medium dark- erg erg matterend en daardoor lijk ik wel een gerimpeld stuk beschimmeld fruit naar mijn idee.
Maybelline dream matte mousse 60 caramel- naast te donker ook heel vlekkerig

Categorie: voelt vies en poriën zo groot als de maan:

Revolution fx fc 12
Tarte water foundation 53g. Is echt bijzonder smerig. Het zit een paar uur mooi en daarna ineens een smurrie op je gezicht. Kleur ook echt niet goed.

Juvia's place Havana 420
Colourpop No filter foundation medium darkn140
MrsDuck schreef:
10-02-2021 10:26
Ze zijn minder gepigmenteerd maar wel goed op te bouwen. Met mijn gebrek aan skills en lichte huidskleur werkt het juist daarom wel fijn. Bij sommige palettes is het al gauw te veel en te donker. Bij Naked palettes heb ik dat niet.
Daar zit wat in maar opbouwen en zo, daar heb ik ook niet echt de skills voor.
Mijn kwasten zijn binnen. Natuurlijk meteen mee geëxperimenteerd en ik vind ze fijn. Zeker het ultradunne kwastje waar je heel precies een lijntje mee kan trekken. Geen oogpotlood of eyeliner gebruikt.

Nu nog wachten op de oogschaduw....
Lady_Day schreef:
Ik heb de naked heat, prachtig palet, pak ik nooit. En ik heb de born to run en die pak ik regelmatig. Ik vind de pigmentatie oké maar je moet wel je best doen om te blenden. Misschien dat ik daarom ook denk dat andere kwasten fijn zou zijn.
Tijd voor een update over mijn palet van Pat mcGrath. Deze heb ik:

https://www.patmcgrath.com/products/mot ... -seduction

Ik heb het nu een keer of vier, vijf gebruikt. En ja, het is mooi. Maar is het de bizarre prijs waard? Hmm. Nee. Ik ken mezelf, ik móest gewoon mijn nieuwsgierigheid bevredigen, dus ik heb geen spijt dat ik het gekocht heb. Maar ik had er voor die prijs toch iets hogere verwachtingen van. De matte tinten zijn mooi en makkelijk om mee te werken, maar ik krijg er niet echt die diepte mee die ik graag in de buitenste ooghoek wil, dus pak ik er een zwart bij. Dat is jammer.
Ook had ik verwacht dat er meer variatie mogelijk zou zijn met die matte tinten, maar ook dat valt een klein beetje tegen.
De shimmers zijn prachtig, maar wel erg opletten dat niet je hele gezicht onder de piepkleine glittertjes zit. De duochrome rechtsboven ziet er, eenmaal op het oog, eigenlijk niet echt uit als een duochrome maar oogt gewoon heel erg groen. Wel mooi, maar ook wat beperkend. Ook de kleur rechts onder oogt wat groener dan ik gedacht had. In de binnenste ooghoeken oogt dat ook wat groen/geel, wat niet altijd is wat ik wil.
Dus al met al ben ik blij dat ik het heb en blijf ik het zeker gebruiken, maar het is vooralsnog niet mijn favoriete of beste oogschaduw palet geworden en dat had ik voor die prijs wel gehoopt.
Ik heb een palette met vier kleuren grijs van Chanel. Daar verwachtte ik ook veel van. Maar er komt haast geen kleur van af.
Wist je zoiets maar van tevoren.
Emma, ik heb ook zo'n Chanel 'quad' gehad. Zag er prachtig uit maar weinig pigment.
Ok, heb het een tijd afgesteld, maar kon het toch niet laten. Parisian Nudes is onderweg...
TinyTiny schreef:
13-02-2021 11:51
Ok, heb het een tijd afgesteld, maar kon het toch niet laten. Parisian Nudes is onderweg...
Mooi palet hoor! Ik heb gisteren het mesauda rock romance palet binnen gekregen. Eerste indruk, mooi! Vandaag verder mee werken en ontdekken.
Veel plezier ermee! Ziet er mooi uit.
Veel plezier met je Parisian Nudes, Tiny! Het is mijn favoriete palette.

Dat gezegd hebbende heb ik tijdens een zwak moment toch nog een palette gekocht wat ik al meer dan een jaar op het oog heb: Viseart Neutral Mattes 01.

Bijna alle palettes hebben shimmers er tussen zitten en die gebruik ik eigenlijk niet. Ik weet niet of het Viseart palette echt iets toevoegt want behalve de terra en grijze tinten heb ik volgens mij alles wel zo'n beetje.

Afbeelding

Als je echt van opvallende looks houdt is dit waarschijnlijk niets maar bij mezelf houd ik van subtiel.
Mooi! Ik hou juist wel van shimmer. Maar ik gebruik ze in combinatie met matte tinten, dus die zijn net zo belangrijk. Ik vind Viseart geweldig. Ik heb er twee paletten van.
Deze, die ik niet zo vaak gebruik, maar waar ik toch wel heel blij mee ben:

https://www.cosmetica-kopen.nl/2020/01/ ... 494423047/

En dit kleintje: deze gebruik ik heel vaak en is ontzettend divers voor zo'n klein compact ding.

https://www.beautybay.com/p/viseart/dar ... I4QAvD_BwE
Ahhh de Be Creative make up is ook in de aanbieding bij Ici. Heb geen palette meer nodig maar toch denk ik er aan de essential 02 te kopen, alleen al om de kwast die er bij zit. 9,95.. moet kunnen toch :)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Lady_Day schreef:
14-02-2021 10:02
Veel plezier met je Parisian Nudes, Tiny! Het is mijn favoriete palette.

Dat gezegd hebbende heb ik tijdens een zwak moment toch nog een palette gekocht wat ik al meer dan een jaar op het oog heb: Viseart Neutral Mattes 01.

Bijna alle palettes hebben shimmers er tussen zitten en die gebruik ik eigenlijk niet. Ik weet niet of het Viseart palette echt iets toevoegt want behalve de terra en grijze tinten heb ik volgens mij alles wel zo'n beetje.

Afbeelding

Als je echt van opvallende looks houdt is dit waarschijnlijk niets maar bij mezelf houd ik van subtiel.
Je kunt er zo te zien veel mee, mooie roodachtige tint en wit zie ik ook.
MonkeyTown schreef:
14-02-2021 10:18
Ahhh de Be Creative make up is ook in de aanbieding bij Ici. Heb geen palette meer nodig maar toch denk ik er aan de essential 02 te kopen, alleen al om de kwast die er bij zit. 9,95.. moet kunnen toch :)
Ik ben heel benieuwd naar dat merk. Ik heb er niets van, maar het ziet er altijd wel mooi uit.
Laat je weten wat je ervan vindt?
Heeft iemand hier de happikiss lipstick/lipbalm van charlotte tilbury?
Het lijkt mij ideaal, een lippenbalsem met evenveel pigmentatie als een lipstick. Maar misschien vlekt het wel erg? Of is het na 10 minuten al weer weg?
Ze zijn me net iets te duur om maar eventjes te proberen.
Ik heb al ee n klein palette van dit merk: de Sunset glow, en hier eerder al een review van gegeven. Deze is super gepigmenteerd en laat zich goed blenden, houdt goed, wel best heftige kleuren voor mij. De paars valt niet echt mooi bij mij uit dit palette, de rest wel. Vandaar dat ik de gok wel aandurf met een palette in rustigere kleuren. Veel glimmers denk ik wel. Die Sunset glow is trouwens maar 6€ nog wat in de aanbieding, ik had ook gratis verzenden, dus als je een mooi zomer palette wilt scoren om te proberen: nu is je kans! :-D

Over tight liners/ oogpotlood. Ik was nooit zo van oogpotlood in de waterlijn of onderste oogrand. Heb wallen dus wil vooral de focus op de bovenkant van mn ogen. Maar voor deze maak ik weleens een uitzondering: Maybelline masterdrama light liner in de kleur moon light 030. Ik probeer mn te zetten in waterlijn en een beetje in de hoeken onder de wimpers. De zilveren kleur maakt de ogen niet te “dicht “. Houdt redelijk.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Leuk om te alles te lezen van iedereen :D

Ik had twee kwasten van morphe besteld, m139 en m506. Ik heb vanochtend weer even wat mee gespeeld en ik ben echt verliefd op die m506. De hele look ermee gedaan en was ging zo makkelijk! Zacht kwastje, glijd over de huid ipv mijn hangende oogleden alle kanten op "getrokken" worden door de kwast. Hij is ook redelijk fluffy dus mooi zacht randje. Ik ben fan!

Met mijn andere kwasten moet ik altijd best wat product pakken. Dus ik diepte de kwast enthousiast in de oogschaduw, dit resulteerde in oog schaduw tot aan de wenkbrauwen XD oeps, volgende x wat minder :P

Omdat ik zo verliefd was op de m506 was ik de andere vergeten, dus daarvan weet ik nog niet of het wat is :)
Zanahoria schreef:
14-02-2021 12:23
Heeft iemand hier de happikiss lipstick/lipbalm van charlotte tilbury?
Het lijkt mij ideaal, een lippenbalsem met evenveel pigmentatie als een lipstick. Maar misschien vlekt het wel erg? Of is het na 10 minuten al weer weg?
Ze zijn me net iets te duur om maar eventjes te proberen.
Nee, geen ervaring mee. Ik ben wel nieuwsgierig, maar ik vind het hele merk wel erg duur. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat het wezenlijk anders zou zijn dan gewoon een cremige lipstick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven