Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom
Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica
vrijdag 19 februari 2021 om 16:03
Na heel lang weggeweest te zijn, ben ik weer helemaal terug. Ik doe mijn best om alles bij te lezen, maar nu met lockdown en alles heb ik meer tijd dan ever en ook weer meer tijd om alles uit te proberen en te reviewen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, heeft iemand hier de nieuwste hypes al uitgeprobeerd?
Die Loreal infallible fresh wear en vooral die NYX shine loud en de Maybelline Sky High mascara ben ik zo benieuwd naar...
Iemand van jullie beautylovers dit al geprobeerd?
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, heeft iemand hier de nieuwste hypes al uitgeprobeerd?
Die Loreal infallible fresh wear en vooral die NYX shine loud en de Maybelline Sky High mascara ben ik zo benieuwd naar...
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
vrijdag 19 februari 2021 om 16:37
L'Oréal infaillable fresh wear is niet nieuw. Of bedoel je de nieuwe poeder foundation van L'Oréal? Want die heet volgens mij ook iets van infaillable.DivaMommy94 schreef: ↑19-02-2021 16:03Na heel lang weggeweest te zijn, ben ik weer helemaal terug. Ik doe mijn best om alles bij te lezen, maar nu met lockdown en alles heb ik meer tijd dan ever en ook weer meer tijd om alles uit te proberen en te reviewen.
De fresh wear heb ik wel ooit geprobeerd, maar gek genoeg heb ik daar niet echt een goede kleur van kunnen vinden. Tot twee keer toe gekocht, twee verschillende kleuren geprobeerd, maar allebei niet goed. Toen was ik het beu, want ik heb daar nooit problemen mee, ik kies zelden een verkeerde kleur.
Die twee mascara's nog niet geprobeerd omdat ik er nog twee op voorraad heb liggen die eerst op moeten.
Als je die poeder foundation bedoelt: die ga ik niet proberen, ik ben geen fan van poeder foundation.
vrijdag 19 februari 2021 om 16:46
Aan mij heb je niks. Ik houd totaal niet bij wat 'nieuw' is. En mascara doe ik niet zo moeilijk over maar ik heb i.h.a. liever een goedkope dan een dure. Bij de goedkopere zit vaak een eenvoudiger borsteltje en dat vind ik fijner.
Ik kreeg van Look Fantastic een sample van Too Faced Damn Girl mascara. Borstel lijkt wel een wc borstel. Ontzettend onhandig en dik. Ik gebruik momenteel eentje van Benecos die maar een paar euro was. Prettig spul.
Ik kreeg van Look Fantastic een sample van Too Faced Damn Girl mascara. Borstel lijkt wel een wc borstel. Ontzettend onhandig en dik. Ik gebruik momenteel eentje van Benecos die maar een paar euro was. Prettig spul.
vrijdag 19 februari 2021 om 18:13
Peachtige palettes van Laura Mercier, ik heb nog geen groen in mn assortiment en die is in beide genoemde paletten zo mooi. Maar past denk ik meer bij bruine ogen. Over groen gesproken, nog even over de paarse tinten uit het palette van BE creative essential 2.. daar ben ik zo blij mee. Voornamelijke de mauve/lila kleur “dandy”...zo goed gepigmenteerd! Ik heb blauwe ogen (met gele zonnetjes) maar met deze kleuren lijkt het meer groen, flatteert echt als ik dat zelf mag zeggen. Had me vandaag opgemaakt met deze kleur en “mercy” die viel wel wat tegen qua dekking. Versterkt met de donkerste kleur “Farewell” en dat werd heel mooi en egaal. maar bedacht me toen dat ik naar de fysio moest en het resultaat wellicht te opgemaakt was icm mn joggingbroek en wil mn fysio (overigens ook fijn voor t oog) niet de verkeerde indruk geven. Anyway...kreeg het goed zachter geblend met de bijbehorende kwast en zit nu einde dag nog hartstikke goed.
Ik herken het wel met de lockdown meer te experimenteren Divamommy! In plaats van mn go-to daglook, pak ik nu de wat minder standaard kleuren want als t niks is..niemand die het ziet. En inderdaad wat meer tijd in de ochtend om af te wijken van mn routine. Dus nu heb ik vaak qua kleding aan wat lekker zit en warm is, met mn hoofd wel volledig opgemaakt
Ik herken het wel met de lockdown meer te experimenteren Divamommy! In plaats van mn go-to daglook, pak ik nu de wat minder standaard kleuren want als t niks is..niemand die het ziet. En inderdaad wat meer tijd in de ochtend om af te wijken van mn routine. Dus nu heb ik vaak qua kleding aan wat lekker zit en warm is, met mn hoofd wel volledig opgemaakt
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
vrijdag 19 februari 2021 om 18:22
Oh ja Lady Day over mascara’s, ik hou ook van gewoon rechte die mn wimpers goed separeert. Na mn Bourjois Mascara debacle de extreme definition mascara van Essence meegenomen. Borstel is fijn maar hij laat zich moeilijker verwijderen.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
vrijdag 19 februari 2021 om 18:43
Ik had een aantal weken geleden een mascara besteld bij de Appie (Etos dus). Was 1+1 gratis. Borstel is fijn maar ik krijg het spul er gewoon bijna niet af. Ik moet eerst in de weer met Clinique Take the day off. Dan mijn gewone cleanser en als ik er dan met micellair water overheen ga komt er nog steeds troep af. Ik draag meestal waterproof maar hoef er nooit zo verschrikkelijk veel moeite voor te doen om het te verwijderen.MonkeyTown schreef: ↑19-02-2021 18:22Oh ja Lady Day over mascara’s, ik hou ook van gewoon rechte die mn wimpers goed separeert. Na mn Bourjois Mascara debacle de extreme definition mascara van Essence meegenomen. Borstel is fijn maar hij laat zich moeilijker verwijderen.
vrijdag 19 februari 2021 om 18:48
Dat is voor mij echt een dealbreaker. Ik heb eigenlijk nooit last van panda ogen, of uitlopen. Mascara blijft eigenlijk altijd wel gewoon goed zitten. Maar ik heb er een pesthekel aan als het er niet makkelijk af gaat. Ik gebruik als eerste stap altijd olie, dus dat moet geen probleem zijn. De ergste die ik gehad heb is die van Benefit, they're real. Even wennen aan het borsteltje, en wat lastig op te brengen, maar prachtig als het goed gelukt is. Je hebt een probleem als het niet goed lukt, want er valt niets meer te corrigeren bij deze. Maar het was een drama om het eraf te krijgen, zelfs met olie, normale cleanser én daarna nog miccelair water. Nee, daar heb ik echt geen zin in, zo'n gevecht elke avond.Lady_Day schreef: ↑19-02-2021 18:43Ik had een aantal weken geleden een mascara besteld bij de Appie (Etos dus). Was 1+1 gratis. Borstel is fijn maar ik krijg het spul er gewoon bijna niet af. Ik moet eerst in de weer met Clinique Take the day off. Dan mijn gewone cleanser en als ik er dan met micellair water overheen ga komt er nog steeds troep af. Ik draag meestal waterproof maar hoef er nooit zo verschrikkelijk veel moeite voor te doen om het te verwijderen.
![]()
vrijdag 19 februari 2021 om 19:16
Ik heb daar ook geen zin in. Ik ben ook vaak moe tegen de tijd dat ik mijn tanden ga poetsen en gezicht ga schoonmaken. Dan heb ik echt geen zin in een uitgebreide schrobbeurt. Vandaar dat ik vorige week eentje van Benecos heb gehaald. Niet waterproof deze keer en vanavond hoef ik niet te schrobben want na een hormonale jankbeurt zag ik er zo uit, en het was zo met een tissue weggehaaldJufjoke schreef: ↑19-02-2021 18:48Dat is voor mij echt een dealbreaker. Ik heb eigenlijk nooit last van panda ogen, of uitlopen. Mascara blijft eigenlijk altijd wel gewoon goed zitten. Maar ik heb er een pesthekel aan als het er niet makkelijk af gaat. Ik gebruik als eerste stap altijd olie, dus dat moet geen probleem zijn. De ergste die ik gehad heb is die van Benefit, they're real. Even wennen aan het borsteltje, en wat lastig op te brengen, maar prachtig als het goed gelukt is. Je hebt een probleem als het niet goed lukt, want er valt niets meer te corrigeren bij deze. Maar het was een drama om het eraf te krijgen, zelfs met olie, normale cleanser én daarna nog miccelair water. Nee, daar heb ik echt geen zin in, zo'n gevecht elke avond.
zaterdag 20 februari 2021 om 15:28
Ik heb er een van revolution, zal even zoeken.Frietmetmayo schreef: ↑20-02-2021 14:05Jullie tips voor een donkergroen oogpotlood met een glimmertje erin?
Edit- het is niet echt donker.
https://www.revolutionbeauty.us/so-kohl ... 56271.html
zaterdag 20 februari 2021 om 15:45
Dank je wel... heb een soort gelijke maar wil echt een donkerdereSurebaby schreef: ↑20-02-2021 15:28Ik heb er een van revolution, zal even zoeken.
Edit- het is niet echt donker.
https://www.revolutionbeauty.us/so-kohl ... 56271.html
zondag 21 februari 2021 om 09:09
Jufjoke schreef: ↑19-02-2021 16:37L'Oréal infaillable fresh wear is niet nieuw. Of bedoel je de nieuwe poeder foundation van L'Oréal? Want die heet volgens mij ook iets van infaillable.
De fresh wear heb ik wel ooit geprobeerd, maar gek genoeg heb ik daar niet echt een goede kleur van kunnen vinden. Tot twee keer toe gekocht, twee verschillende kleuren geprobeerd, maar allebei niet goed. Toen was ik het beu, want ik heb daar nooit problemen mee, ik kies zelden een verkeerde kleur.Die twee mascara's nog niet geprobeerd omdat ik er nog twee op voorraad heb liggen die eerst op moeten.
Als je die poeder foundation bedoelt: die ga ik niet proberen, ik ben geen fan van poeder foundation.
Ja die nieuwe denk ik idd, maar zijn weinig kleuren van en hoorde dat ze erg donker zijn dus die heb ik niet meegenomen. De lipsticks van NYX heb ik wel meegenomen en ga ik zo proberen, zou waterproof en transferproof zijn, dus ben benieuwd of ze kunnen tippen aan mijn favoriet; de Maybelinne Superstay Matt Ink, heb de hele collectie daarvan inmiddels, alleen wilde wel iets met een glansje.
Weet iemand of je matte lipsticks ook gewoon een lipgloss kan doen zodat ze gaan glanzen of zal dat de houdbaarheid verlagen?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
zondag 21 februari 2021 om 09:11
Haha herkenbaar, ik heb eent mascara die haal je er met water met gemak af op dagen dat ik wel iets op wil maar geen moeite wil doen om het eraf te krijgen. En waterproof als ik de hele dag verzekerd wil zijn van perfecte wimpers of in de zomer.
zondag 21 februari 2021 om 09:14
zondag 21 februari 2021 om 09:47
Ik heb nog geen succesvolle combinatie gevonden. Hoewel in tutorials iedereen dat doet, vind ik dat inderdaad de houdbaarheid drastisch verlagen. Alsof het één het ander afbreekt als het ware.DivaMommy94 schreef: ↑21-02-2021 09:09Ja die nieuwe denk ik idd, maar zijn weinig kleuren van en hoorde dat ze erg donker zijn dus die heb ik niet meegenomen. De lipsticks van NYX heb ik wel meegenomen en ga ik zo proberen, zou waterproof en transferproof zijn, dus ben benieuwd of ze kunnen tippen aan mijn favoriet; de Maybelinne Superstay Matt Ink, heb de hele collectie daarvan inmiddels, alleen wilde wel iets met een glansje.
Weet iemand of je matte lipsticks ook gewoon een lipgloss kan doen zodat ze gaan glanzen of zal dat de houdbaarheid verlagen?
zondag 21 februari 2021 om 09:50
Dat wist ik niet! Heel irritant als ze dat niet duidelijk op de verpakking vermelden! (Of misschien heb ik het gewoon gemist). Ik wil absoluut geen tubing mascara, omdat ik verder ook andere make up draag, die er níet met warm water af gaat. Dat is dus voor mij gewoon een extra stap, waar ik geen zin in heb. Ik zie dus voor mijzelf alleen maar nadelen aan tubing mascara, en geen voordelen.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑21-02-2021 09:14Over die mascara’s: they’re real van Benefit is een zogenaamde tubing mascara. Die legt een soort hulsje om je wimpers en breekt alleen goed af met warm water. En dan ook heel snel.
Ideaal als je geen waterproof wil en dus heel gemakkelijk te verwijderen. Mits je het op je juiste manier doet![]()
zondag 21 februari 2021 om 09:53
https://www.iciparisxl.nl/nl/urban-deca ... GcEALw_wcBFrietmetmayo schreef: ↑20-02-2021 15:45Dank je wel... heb een soort gelijke maar wil echt een donkerdere
Zit er bij Urban decay niets voor je tussen?
zondag 21 februari 2021 om 09:59
Ik heb nu een paar dagen deze als nachtcreme gebruikt en ik ben er blij mee. Trekt goed in, krijg er geen uitslag van, doet wat het moet doen:

En deze Maybelline gebruik ik nu ook al een tijdje:

De kleur blijft enorm goed zitten maar wat ik er vervelend aan vind is dat het een soort laagje op je lippen vormt. Voelt een beetje stroef en raar. Wat ik nu doe is met mijn ringvinger een beetje deppen. Dan zit er wel wat kleur op maar niet zo'n laag (en dus ook minder intens). Prima spul.

En deze Maybelline gebruik ik nu ook al een tijdje:

De kleur blijft enorm goed zitten maar wat ik er vervelend aan vind is dat het een soort laagje op je lippen vormt. Voelt een beetje stroef en raar. Wat ik nu doe is met mijn ringvinger een beetje deppen. Dan zit er wel wat kleur op maar niet zo'n laag (en dus ook minder intens). Prima spul.
zondag 21 februari 2021 om 10:18
zondag 21 februari 2021 om 11:10
zondag 21 februari 2021 om 12:13
Ik was zo blij met mijn Anastasia Beverly Hills Lash Brag mascara. Maar na een ruime twee maanden begon hij toch wat droog te worden en daardoor wat moeilijker om het zonder klontjes op te brengen. Ik heb hem uiteindelijk, na ruim tweeënhalve maand, weggedaan. Hij was geweldig in het begin, maar ik koop hem toch niet opnieuw. Zeker niet omdat ik toch wel had verwacht dat ik er wat langer mee had kunnen doen. Hij was niet op, maar hij ging zienderogen achteruit.
Nu geprobeerd: Pupa maxi volume. Was erg afgeprijsd en de Pupa ultra flex is lange tijd mijn favoriet geweest, maar uit de handel, dus ik vond deze de moeite van het proberen waard. Maar nee. Dit wordt hem niet. Te klonterig en geeft wel volume, maar niet echt lengte. Scheidt de wimpers ook niet echt goed.
Zolang ik er nog meer op voorraad heb liggen, ben ik ook sneller geneigd om het op te geven. Zonde, maar ik heb eigenlijk niet echt het geduld om drie maanden lang een mascara te gebruiken die ik niet fijn vind. Deze Pupa heb ik nu vandaag voor de derde keer op, en eigenlijk heb ik er al geen zin meer in.
Ik heb nog liggen: de L'Oréal Lash Paradise en de Essence Lash Princess. Die L'Oréal heb ik lang geleden ook eens geprobeerd, vond ik toen veel te nat, maar na een paar weken negeren vond ik hem wel fijn. Ik heb hem dus een dag of tien geleden al open gemaakt en één keer gebruikt. Inderdaad erg nat, maar dit zou dus een kwestie kunnen zijn van even tijd geven.
Zucht... waarom is dat toch zo moeilijk, om de perfecte mascara te vinden?
Weet iemand trouwens of de nieuwe van Benefit, die magnetic mascara, een tubing mascara is? Want dan wil ik hem niet.
Nu geprobeerd: Pupa maxi volume. Was erg afgeprijsd en de Pupa ultra flex is lange tijd mijn favoriet geweest, maar uit de handel, dus ik vond deze de moeite van het proberen waard. Maar nee. Dit wordt hem niet. Te klonterig en geeft wel volume, maar niet echt lengte. Scheidt de wimpers ook niet echt goed.
Zolang ik er nog meer op voorraad heb liggen, ben ik ook sneller geneigd om het op te geven. Zonde, maar ik heb eigenlijk niet echt het geduld om drie maanden lang een mascara te gebruiken die ik niet fijn vind. Deze Pupa heb ik nu vandaag voor de derde keer op, en eigenlijk heb ik er al geen zin meer in.
Ik heb nog liggen: de L'Oréal Lash Paradise en de Essence Lash Princess. Die L'Oréal heb ik lang geleden ook eens geprobeerd, vond ik toen veel te nat, maar na een paar weken negeren vond ik hem wel fijn. Ik heb hem dus een dag of tien geleden al open gemaakt en één keer gebruikt. Inderdaad erg nat, maar dit zou dus een kwestie kunnen zijn van even tijd geven.
Zucht... waarom is dat toch zo moeilijk, om de perfecte mascara te vinden?
Weet iemand trouwens of de nieuwe van Benefit, die magnetic mascara, een tubing mascara is? Want dan wil ik hem niet.