Jarloers op zusje

zondag 7 maart 2021 om 14:30
Mijn zusje is maar een jaar jonger dan ik zelf en alles hebben we altijd tegelijk gedaan. Vriendschappen, hobby's en studeren. Tijdens onze studie kwamen we beide in een andere stad terecht, maar we groeide niet uit elkaar en kwamen veel naar huis om ook elkaar veel te kunnen zien.
In ons studenten huis woonde een jongen die ik al heel lang erg leuk vond. We raakte bevriend, maar het was nooit meer dan dat. Hij had het ene naar het andere meisje, maar zei altijd meteen dat hij niet toe was aan een serieuze relatie dus het ging ook altijd weer zonder al te veel drama over. Dit maakte het voor mij minder erg. Ik vind hem nog steeds erg leuk en hij bleef beschikbaar dus ik bleef hoop houden. Ik weet dat meer meiden in onze gang hem erg leuk en aantrekkelijk vonden, maar hij was bevriend met mij. Dan moest hij toch iets aan mij leuk vinden. Ondertussen bleven we vrienden en nodigde ik hem zelfs uit om bij mijn ouders thuis mijn verjaardag te vieren.
Ik was in ons huis druk bezig om alle voorbereidingen te treffen toen hij al binnen kwam. We kletsten wat en ik was stiekem erg blij dat hij er al was. Maar toen liep mijn zusje de kamer binnen. Je raad het al.. Hij viel als een blok voor haar. Ze praatte heel de middag. Hij vroeg haar meteen mee uit. Ik bleef hoop houden dat het niet serieus was. Hij was daarna niet opzoek en de relaties die hij had gehad gingen altijd weer over. Ook mijn zusjes was een beetje een fliere fluiter.
Tot hij op een middag mijn kamer binnen liep en vertelde dat hij nergens anders meer aan dacht dan aan haar. Toen ze zich een jaar later verloofde deed dat pijn. Toen ze nog een jaar later vertelde dat ze zwanger was van een meisje deed dat nog meer pijn. Ze waren net nog hier om te vertellen dat ze een huis hebben gekocht. Een mooier en groter huis dan ik ooit zo kunnen betalen. Toen ze me trots een foto van de kamer liet zien van wat de kinderkamer moest worden brak ik. Ik ben nog niet gestopt met huilen.. Ik zal hem altijd en overal blijven zien. Hij is een deel van de familie en mijn zusje en ik zijn erg close. Hoe kom ik hier ooit overheen.
In ons studenten huis woonde een jongen die ik al heel lang erg leuk vond. We raakte bevriend, maar het was nooit meer dan dat. Hij had het ene naar het andere meisje, maar zei altijd meteen dat hij niet toe was aan een serieuze relatie dus het ging ook altijd weer zonder al te veel drama over. Dit maakte het voor mij minder erg. Ik vind hem nog steeds erg leuk en hij bleef beschikbaar dus ik bleef hoop houden. Ik weet dat meer meiden in onze gang hem erg leuk en aantrekkelijk vonden, maar hij was bevriend met mij. Dan moest hij toch iets aan mij leuk vinden. Ondertussen bleven we vrienden en nodigde ik hem zelfs uit om bij mijn ouders thuis mijn verjaardag te vieren.
Ik was in ons huis druk bezig om alle voorbereidingen te treffen toen hij al binnen kwam. We kletsten wat en ik was stiekem erg blij dat hij er al was. Maar toen liep mijn zusje de kamer binnen. Je raad het al.. Hij viel als een blok voor haar. Ze praatte heel de middag. Hij vroeg haar meteen mee uit. Ik bleef hoop houden dat het niet serieus was. Hij was daarna niet opzoek en de relaties die hij had gehad gingen altijd weer over. Ook mijn zusjes was een beetje een fliere fluiter.
Tot hij op een middag mijn kamer binnen liep en vertelde dat hij nergens anders meer aan dacht dan aan haar. Toen ze zich een jaar later verloofde deed dat pijn. Toen ze nog een jaar later vertelde dat ze zwanger was van een meisje deed dat nog meer pijn. Ze waren net nog hier om te vertellen dat ze een huis hebben gekocht. Een mooier en groter huis dan ik ooit zo kunnen betalen. Toen ze me trots een foto van de kamer liet zien van wat de kinderkamer moest worden brak ik. Ik ben nog niet gestopt met huilen.. Ik zal hem altijd en overal blijven zien. Hij is een deel van de familie en mijn zusje en ik zijn erg close. Hoe kom ik hier ooit overheen.

zondag 7 maart 2021 om 14:34
Maar ik neem aan dat dit al enkele jaren speelt, als zij inmiddels verliefd, verloofd, getrouwd en zwanger zijn.
Je zus wist niet dat jij hem leuk vond, tenminste dat blijkt niet uit je verhaal. Eerlijk gezegd, als je dit na ? jaar nog niet los hebt kunnen laten, is het misschien tijd om jezelf een goede ronde therapie te gunnen.
Je zus wist niet dat jij hem leuk vond, tenminste dat blijkt niet uit je verhaal. Eerlijk gezegd, als je dit na ? jaar nog niet los hebt kunnen laten, is het misschien tijd om jezelf een goede ronde therapie te gunnen.

zondag 7 maart 2021 om 14:39
Poeh heftig. Jij hebt het gevoel de liefde van je leven mis te hebben gelopen. Zie het maar zo, twee mensen die jij erg lief hebt, houden ook van elkaar en wie zou je hem liever gunnen dan je zusje waar je zo goed mee bent? Schud de jaloezie van je af want het is echt een heel lelijk iets, stop met vergelijken van jezelf aan je zusje en ga door met je leven. Er zijn meer vissen in de zee. Je kan pas naar het volgende hoofdstuk als je dit hoofdstuk afsluit.
zondag 7 maart 2021 om 14:41
Jullie raakte niet bevriend, jij hebt altijd hele andere intenties gehad dan vriendschap en bent jaren heimelijk blijven smachten naar een man die geen interesse in heeft getoond anders dan vriendschap.
Is het wellicht een idee dat je gaat uitzoeken waarom jij blijft smachten naar een man die jou niet wil ipv doorgaat met je eigen leven?
Is het wellicht een idee dat je gaat uitzoeken waarom jij blijft smachten naar een man die jou niet wil ipv doorgaat met je eigen leven?
lorrelies wijzigde dit bericht op 07-03-2021 15:46
0.29% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

zondag 7 maart 2021 om 14:45
Jij bent niet jaloers op je zusje, jij hebt van hem een obsessie gemaakt. Jij hebt hem op die manier belangrijk voor jou gemaakt los van wat hij daar van vindt en los van met wie hij een relatie heeft. Dit heeft niets met jouw zusje te maken en überhaupt niet met wie hij een relatie heeft. Zelfs niet of hij een relatie heeft. Het gaat er eigenlijk om dat hij geen relatie met jou heeft. Terwijl je eigenlijk ook ziet dat jullie helemaal niet zo goed zou matchen. Daarom zie je die match wel met jouw zusje. En jouw zusje is daarbij niet de betere variant van jou die een relatie van hem met jou in de weg staat; ze is gewoon een ander persoon die wel met hem matched.
Jij hebt van iemand die eigenlijk niet met jou matched een 'obsessie' gemaakt. Dat zit jou in de weg. Waarom is dat denk je?
Jij hebt van iemand die eigenlijk niet met jou matched een 'obsessie' gemaakt. Dat zit jou in de weg. Waarom is dat denk je?
zondag 7 maart 2021 om 14:50
Omdat ik iets te veel klinkt als ik ben 14 en me buurjonge is er van door met me sus en nu ben ik jarloers...gelukkig gaat wel goet met me studie. Ik vond dit verhaal in de Tina van 1988 en besloot het hier op te schrijven.zusjevanLady_Day schreef: ↑07-03-2021 14:48Mmmm ik geloof dit niet eigenlijk...weet niet goed waarom.
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-03-2021 14:53
11.79% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 7 maart 2021 om 14:52
viva-amber schreef: ↑07-03-2021 14:50Omdat ik iets te veel klinkt als ik ben 14 en me buurjonge is er van door met me sus en nu ben ik jarloers...gelukkig gaat wel goet met me studie.

zondag 7 maart 2021 om 15:08
Dat gevoel bekroop mij ook maar of het terecht is weet ik niet . Iets teveel verhaalvorm .zusjevanLady_Day schreef: ↑07-03-2021 14:48Mmmm ik geloof dit niet eigenlijk...weet niet goed waarom.
zondag 7 maart 2021 om 15:08
Ik heb precies hetzelfde gevoelzusjevanLady_Day schreef: ↑07-03-2021 14:48Mmmm ik geloof dit niet eigenlijk...weet niet goed waarom.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 7 maart 2021 om 15:09
Ik heb precies hetzelfde gevoelzusjevanLady_Day schreef: ↑07-03-2021 14:48Mmmm ik geloof dit niet eigenlijk...weet niet goed waarom.
Edit: even loepen geloof ik het toch wel
Frankly my dear, I don"t give a damn

zondag 7 maart 2021 om 15:49
Dat doet ze al 10 jaar. Lijkt me eerder tijd voor een ferme schop onder de kont en/of therapie.Henk-en-Roelie schreef: ↑07-03-2021 15:47Hmmm, lijkt mij ook een verzonnen verhaal maar toch,
wees lief voor jezelf, stop je vol met chocolade en wijn en huil goed uit op de bank met een goede Netflixserie.

zondag 7 maart 2021 om 16:07
zondag 7 maart 2021 om 16:13
Ik denk dat het gewoon een lekker makkelijk excuus is van jou om niet door te gaan met je leven. Boehoehoe mijn leven is mislukt en kan nooit meer goed komen, omdat mijn zusje mijn prins op het witte paard heeft gestolen.
Je gelooft in een sprookje omdat je dan je eigen aandeel in je mislukte leven niet hoeft te zien.
Je gelooft in een sprookje omdat je dan je eigen aandeel in je mislukte leven niet hoeft te zien.
zondag 7 maart 2021 om 16:49
Harde oordelen meteen hier.
Ze had een zwak voor hem maar wist tegelijk dat hij met niemand een serieuze relatie kon hebben - dus ook niet met haar.
Nu blijkt het dus wél te kunnen, en dan ook nog met de éne persoon in de hele wereld die het meest lijkt op haar.
Beetje gevalletje postcodeloterij-zonder-loten waar je achteraf wordt ingewreven dat je gewonnen had. (en nu kakelt iedereen 3 pagina's lang over de postcodeloterij, dat snap ik ook wel)
Ze had een zwak voor hem maar wist tegelijk dat hij met niemand een serieuze relatie kon hebben - dus ook niet met haar.
Nu blijkt het dus wél te kunnen, en dan ook nog met de éne persoon in de hele wereld die het meest lijkt op haar.
Beetje gevalletje postcodeloterij-zonder-loten waar je achteraf wordt ingewreven dat je gewonnen had. (en nu kakelt iedereen 3 pagina's lang over de postcodeloterij, dat snap ik ook wel)
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.