Transavia verandert de maten

10-03-2021 17:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ergens dit jaar hebben wij een vlucht met onze hond in de cabine. Op het moment van boeken (en bij inloggen in mijn boeking of het maken van een nieuwe boeking) zijn de afmetingen voor de reistas 47 x 30 x 27. Echter als ik op de veelgestelde vragen pagina kom, staan er nieuwe kleinere maten, ook is het gewicht van 10 naar 8kg maximaal gegaan. Ik kwam hier achter doordat ik nog een vlucht wilde boeken voor later dit jaar.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice omdat ik niet denk dat onze hond in het nieuwe formaat past en ik ook geen tas kon vinden welke aan de nieuwe maat voldoet. Echter heb ik 4 mensen gesproken bij transavia en zeggen ze allemaal iets anders. Erg verwarrend en ook stressvol.
Mijn man zegt maak screenshots van de boeking met de oude maten en gok het er op, maar ik ben een stresskip dus wil eigenlijk zwart op wit van transavia dat ik die tas mag gebruiken. Er is 1 man van de klantenservice geweest die zei dat ik er op kon vertrouwen dat de oude maten kloppen en de nieuwe een fout zijn maar hij wilde dit niet per email bevestigen. Doordat hij wel drie keer zei vertrouw mij je kunt gewoon boeken, juist ... vertrouw ik het niet.

Wat zouden jullie doen? En wat zijn mijn rechten bij een wijziging als deze?

Gokje wagen met de oude maten?

Totaal aantal stemmen: 48

Nee (42%)
Ja (58%)
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Zelf zou ik doen wat jouw man aangeeft: screenshot van boeking met oude afmetingen.
Je kunt ze ook appen en als ze dan aangeven dat je de oude maten kunt aanhouden die golden toen je de booking deed dan heb je het zwart op wit.

Screenshots maken zou ik sowieso doen.
Ik zou denk ik ook gokken want ik vind dat je er vanuit mag gaan dat de gegevens op je boeking kloppen tenzij ze je op de hoogte gebracht hebben van de nieuwe regels.
Voor de oude boeking zou ik uitgaan van de oude maten en voor een nieuwe van de nieuwe maten.
Luchtvaart heeft natuurlijk een zwaar jaar gehad, dit is precies iets waar ze op kunnen bezuinigen: het lijkt even duur maar je krijgt er minder voor. Zou je met meer bijbetalen een grotere/zwaardere tas mee kunnen nemen?
ClumsyNinja, het gaat om een tas waar onze hond in zit. Helaas kun je daar geen grotere maat voor bijkopen.

Tsumtsum ja ik ben inderdaad niet op de hoogte gebracht, ik kwam er perongeluk achter.

Aardbeienslof, reageren ze bij jou op whatsapp berichten? Ik heb ze namelijk twee weken geleden over iets anders een bericht gestuurd en geen reactie ontvangen.

Lemoos2 ik vind het wel een risico, want ze kunnen natuurlijk besluiten om je niet mee te nemen?
Ik heb ze een whatsapp gestuurd inclusief screenshots, hopelijk snel een positief antwoord!
Zijn dat speciale vluchten dan, waar je hond mee mag in de cabine?
Ik zou het niet riskeren. Als ze je weigeren ( kan ook op de terugvlucht zijn ) heb je een probleem. Ik heb regelmatig gevlogen met mijn katten en heb één keer op de terugweg een probleem gehad ( een zogenaamd missende vaccinatie) wat uitgezocht moest worden. Ook al heb je gelijk, dingen uitzoeken kost tijd. Het heeft toen niet veel gescheeld of ik had mijn vlucht gemist. Ik zou het dus absoluut nog verder uit proberen te zoeken.
Watain schreef:
10-03-2021 18:19
Op heel veel vluchten mag je een hond of kat meenemen als ze (met geschikte reistas) onder de 8 kg blijven. Bij Transavia mocht je tot 10 kg gaan, de laatste keer dat ik met hond heb gevlogen (2018).
En die afmetingen zijn gebaseerd op de afmetingen in de cabine: de reistas met dier moet passen onder de stoel van de passagier voor je.

Het lijkt mij daarom raar dat die tassen ineens kleiner moeten zijn. TO, heb je die afmetingen al eens vergeleken met andere maatschappijen? Als Transavia de enige afwijkende is dan zou ik de klantenservice wel geloven met ‘fout geplaatst’.
lemoos2 schreef:
10-03-2021 18:42
En die afmetingen zijn gebaseerd op de afmetingen in de cabine: de reistas met dier moet passen onder de stoel van de passagier voor je.

Het lijkt mij daarom raar dat die tassen ineens kleiner moeten zijn. TO, heb je die afmetingen al eens vergeleken met andere maatschappijen? Als Transavia de enige afwijkende is dan zou ik de klantenservice wel geloven met ‘fout geplaatst’.
De maatschappijen hanteren naar mijn ervaring niet altijd dezelfde maten, daar zou ik dus zeker niet op afgaan.
Watain schreef:
10-03-2021 18:19

Nee, je kunt er als persoon met allergie voor honden / katten zomaar op een normale vlucht naast zitten. Heb je nul inspraak in helaas.
Verandert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
puntillita schreef:
10-03-2021 18:46
Nee, je kunt er als persoon met allergie voor honden / katten zomaar op een normale vlucht naast zitten. Heb je nul inspraak in helaas.
Bij veel maatschappijen mogen er geen dieren mee. Als je erg allergisch bent en zeker wil zijn dat er geen dier aan boord is, kan je voor boeking uitzoeken of navragen of die maatschappij dieren toelaat. Veel meer kan je niet doen vrees ik.
Vaak krijg je op Social Media vaak sneller antwoord op zulke vragen. Daarnaast kun je het via de chat (bijvoorbeeld via Facebook) ook zwart op wit krijgen.
Ik zou gewoon gaan met m’n screenshots achter de hand. Maar ik ben altijd meer van “we zien wel, en anders bedenken we dan wel weer wat”. Daar moet je tegen kunnen.

Ik zou in ieder geval geen slapende honden wakker maken. Pun intended.
Het punt is als ik met de auto naar dezelfde bestemming moet omdat ik niet mee mag ik een dag eerder weg moet, geen enkel probleem maar dan moet ik dat natuurlijk wel van te voren weten.

Puntilita je kan aangeven dat je allergisch bent dan word je ver van de huisdieren geplaatst. Bij transavia zit je meestal op stoel 8 of 10 met je huisdier.
Lemoos2 ja het wijkt vooral in de lengte maat wel heel erg af, ze waren eerst degene met de langste lengte 47 cm en nu de kortste 40 cm. Ter vergelijk KLM heeft 46 cm.
Nou, mijn schoonmoeder overwintert altijd in het buitenland, met haar hondje. Toen ze dit najaar vertrok is ze geweigerd op de vlucht omdat de reistas voor de hond ineens niet meer aan de eisen voldeed, terwijl ze daar een paar maanden ervoor nog mee gevlogen had. Heeft vlucht moeten omboeken (extra kosten) en vlug een nieuw reisding moeten kopen voor de hond. Was ook Transavia. Weet eerlijk gezegd niet of dat bij haar al bij boeken bekend zou moeten zijn geweest. Maar goed, dat was dikke stress voor haar. Dus ik zou de gok niet nemen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Juniper, weet je toevallig hoe zwaar haar hond is en wat de maat van haar tas was? Wel bizar want op moment van boeken in januari waren het dus nog de oude maten. Dat zou dan toch gecommuniceerd moeten worden in bijvoorbeeld een email?
Transavia is altijd heel moeilijk met dat soort dingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het grootste probleem @Jupiper is dat ik geen tas kan vinden in de nieuwe gekke maten.
followthesun schreef:
10-03-2021 19:52
Het grootste probleem @Jupiper is dat ik geen tas kan vinden in de nieuwe gekke maten.
Of je checkt de hond in? Zo heb ik vaker gevlogen en dat gaat ook prima.
ClumsyNinja inchecken is geen optie voor mijn hond. Helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven