Transavia verandert de maten

10-03-2021 17:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ergens dit jaar hebben wij een vlucht met onze hond in de cabine. Op het moment van boeken (en bij inloggen in mijn boeking of het maken van een nieuwe boeking) zijn de afmetingen voor de reistas 47 x 30 x 27. Echter als ik op de veelgestelde vragen pagina kom, staan er nieuwe kleinere maten, ook is het gewicht van 10 naar 8kg maximaal gegaan. Ik kwam hier achter doordat ik nog een vlucht wilde boeken voor later dit jaar.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice omdat ik niet denk dat onze hond in het nieuwe formaat past en ik ook geen tas kon vinden welke aan de nieuwe maat voldoet. Echter heb ik 4 mensen gesproken bij transavia en zeggen ze allemaal iets anders. Erg verwarrend en ook stressvol.
Mijn man zegt maak screenshots van de boeking met de oude maten en gok het er op, maar ik ben een stresskip dus wil eigenlijk zwart op wit van transavia dat ik die tas mag gebruiken. Er is 1 man van de klantenservice geweest die zei dat ik er op kon vertrouwen dat de oude maten kloppen en de nieuwe een fout zijn maar hij wilde dit niet per email bevestigen. Doordat hij wel drie keer zei vertrouw mij je kunt gewoon boeken, juist ... vertrouw ik het niet.

Wat zouden jullie doen? En wat zijn mijn rechten bij een wijziging als deze?

Gokje wagen met de oude maten?

Totaal aantal stemmen: 48

Nee (42%)
Ja (58%)
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Ik heb overigens ook al betaald voor huisdier in cabine 90 euro, dus dan is het sowieso zonde daar dubbel voor te betalen.
Stel de vraag per mail bij de klantenservice en voeg een screenshot toe. Dan heb je het antwoord zwart op wit als ze reageren.
novaviva schreef:
10-03-2021 19:45
Ik zou gewoon gaan met m’n screenshots achter de hand. Maar ik ben altijd meer van “we zien wel, en anders bedenken we dan wel weer wat”. Daar moet je tegen kunnen.

Ik zou in ieder geval geen slapende honden wakker maken. Pun intended.
Zonder dier zou ik het ook riskeren, dan geraak je er desnoods wel met een andere vlucht. Maar met een dier mag je niet met elke maatschappij mee, dus loop je het risico dat je lang moet wachten.
Ik weet niet in hoeverre ze zich indekken in de kleine lettertjes, mogelijk staat daarin dat je automatisch akkoord gaat met aanpassingen en dergelijke. En zelfs al heb je gelijk, als je vliegtuig opstijgt terwijl je nog dingen aan het uitzoeken bent heb je daar niet veel aan.
Ik zou naar een andere maatschappij gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat je er wel mee weg komt als je vasthoudt aan die oude afmetingen en gewicht, maar dan maak je het wel extra spannend voor jezelf.
https://www.verenadierenartikelen.nl/We ... xfEALw_wcB

Deze in maar M is geschikt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bekijk Mister Mill Reistas Hond - Hondentas - Bagage Organizer Travelbag Pets op: https://www.bol.com/nl/p/mister-mill-re ... _iphoneapp
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
10-03-2021 20:38
Bekijk Mister Mill Reistas Hond - Hondentas - Bagage Organizer Travelbag Pets op: https://www.bol.com/nl/p/mister-mill-re ... _iphoneapp
Oh laat maar, lijkt me niet dat je daar je hond in stopt 😂
Duchesnea schreef:
10-03-2021 18:45
De maatschappijen hanteren naar mijn ervaring niet altijd dezelfde maten, daar zou ik dus zeker niet op afgaan.
De ruimte onder de stoelen is ook erg afhankelijk van het type en leeftijd van de vliegtuigen. In nieuwere (of gemoderniseerde) vliegtuigen zitten nieuwe stoelontwerpen die meer ruimte onder de stoel hebben dan oudere stoelen.
Duchesnea schreef:
10-03-2021 20:23
Zonder dier zou ik het ook riskeren, dan geraak je er desnoods wel met een andere vlucht. Maar met een dier mag je niet met elke maatschappij mee, dus loop je het risico dat je lang moet wachten.
Ik weet niet in hoeverre ze zich indekken in de kleine lettertjes, mogelijk staat daarin dat je automatisch akkoord gaat met aanpassingen en dergelijke. En zelfs al heb je gelijk, als je vliegtuig opstijgt terwijl je nog dingen aan het uitzoeken bent heb je daar niet veel aan.
Ja, dat snap ik. Ik geef alleen aan dat ik van nature vaak te nonchalant ben met dat soort dingen. Tot en met vliegen met niet goed gekeurde visa etc aan toe.
Duchesnea het past sowieso want ik heb eerder met deze maten gevlogen, de stoelen zijn niet ineens lager. Daarom snap ik de verandering ook niet zo goed.
followthesun schreef:
11-03-2021 10:51
Duchesnea het past sowieso want ik heb eerder met deze maten gevlogen, de stoelen zijn niet ineens lager. Daarom snap ik de verandering ook niet zo goed.
Ja dat snap ik hoor. Misschien dat ze standaard de maat aanhouden van hun vliegtuigen met de minste ruimte, en hebben ze nu nieuwe en daarom de maten aangepast ? Of gewoon omdat het kan ? Ik weet het ook niet maar vervelend is het zeker, je wil niet stranden met je dier. Hopelijk komt er snel verduidelijking.
Ja ik hoop het ook, tot nu toe geen reactie via whatsapp. Ik heb een tas besteld, deze is vandaag binnen gekomen, maar ze past er niet in. Als er nieuwe maten zijn gaat het dus sowieso niet lukken.
Ik zou het er niet op gokken en dus echt zwart op wit willen hebben dat mijn hond mee mag in de reistas van de maat die gold bij boeking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven