Wie is er schuldig bij vreemdgaan?

09-03-2021 23:19 631 berichten
N.a.v een ander topic, wie vinden jullie schuldig aan vreemdgaan? Alleen de man of vrouw die thuis al iemand heeft zitten of ook de persoon met wie hij of zij vreemdgaat? En waarom dan?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
loisnvt schreef:
12-03-2021 22:28
M.a.w. jij bent ervan overtuigd dat niemand in jouw naaste omgeving ooit is vreemdgegaan of een scheve schaats heeft gereden?
In mijn familie, absoluut nooit en de kring daaromheen is het wel gebeurd, maar die wil ik niet meer kennen. De vriendschappen zijn ook verbroken.

De kinderen zijn altijd de dupe, zeker als het uitkomt. Hier in het dorp ook een paar keer gebeurd. De kinderen werden enorm gepest, twee huwelijken stuk en inderdaad er moest ook worden verhuisd. Het was niet meer leefbaar. En dat voor een beetje jeuk en de ballen niet hebben je mond open te doen. De volwassenen dan hè!
StardustZiggy schreef:
12-03-2021 23:22
Zoals ik al zei, ze halen het wel uit hun hoofd om ook maar iets op te biechten aan haar. Pijnlijk.
Nee hoor, er zijn vriendinnen die het met mij hebben gedeeld, maar die zijn geen vriendin meer. Dat past niet meer, qua waarden en normen.
julius schreef:
13-03-2021 00:26
Vind je dat niet wat overdreven? Als ik dat zou doen zou ik geen vrienden meer overhouden..

Zeg me wie je vrienden zijn? Op sommige plekken en in sommige kringen lijkt het ook wel vaker voor te komen, veel scheidingen ook.
julius schreef:
13-03-2021 00:26
Vind je dat niet wat overdreven? Als ik dat zou doen zou ik geen vrienden meer overhouden..
Een van mijn lieve vriendinnen was erg ziek, heel erg ziek. Ze belde mij huilend op want haar man was vreemdgegaan. Ze vroeg aan mij wat voor soort vrouw kan naaien met iemand van wie zijn vrouw vecht voor haar leven en twee kleine kinderen gaat achterlaten. Zij heeft de slettebak een brief geschreven. Daarna werd er gezegd dat het voorbij was. Maanden later kwam naar boven dat het niet voorbij was en sprak ik een gebroken vrouw. Want het einde was nabij en ze wilde niet haar kinderen bij slettebakje achterlaten. Onnodig om te melden dat zij zeer ongelukkig is overleden. En hij dus inderdaad aan slettebakje is blijven hangen en er ook nog meer kinderen mee heeft genomen. Uiteraard heb ik geen contact meer met hem!!
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
12-03-2021 22:28
M.a.w. jij bent ervan overtuigd dat niemand in jouw naaste omgeving ooit is vreemdgegaan of een scheve schaats heeft gereden?
Of ze weten het goed verborgen te houden.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Lucieanders schreef:
13-03-2021 07:38
Nee hoor, er zijn vriendinnen die het met mij hebben gedeeld, maar die zijn geen vriendin meer. Dat past niet meer, qua waarden en normen.
Hoe weet je dat nou? De rest houdt misschien wel z’n mond. Weet jij veel. Je lijkt te denken alsof je daar controle over hebt. Kan. Mag.
Weet je, ik ken geheimen in mijn familie die niemand anders weet. Als iedereen die geheimen weet, is dat een soort bom die ontploft. En niet alleen bij familie.
Je denkt in wraak, straf etc als het hierom gaat, ook al is het pakweg 20 jaar geleden. De woede en bitterheid spat van je schrijfsels af, en dat vind ik een verlies voor jou. Dat vind ik erg voor jou.
Lucieanders schreef:
13-03-2021 07:29
He hè, was dat nou zo moeilijk? Tuurlijk heeft vreemdgaan een impact! En degene die vreemdgaat moet gestraft worden. Hoe dan ook.

Waarom moet er gestraft worden? Iedereen komt vanzelf dingen in het leven tegen waar je van leert of niet, Uit al jouw posts over dit onderwerp blijkt een enorme wraakzucht. Ik vind ook hele vriendschappen verbreken omdat je dat verwerpelijk vindt erg ver gaan. Ik zou me in een vriendschap met jou vooral afvragen hoe diep dat ging en wat het waard was, iedereen maakt fouten. Dat zeg ik als een kind waarvan de ouders gescheiden zijn door dit soort perikelen en ook opgegroeid in een omgeving waar dat onderwerp van gesprek was. Ik heb me nooit aangesproken gevoeld op het gedrag van mijn ouders en volwassenen die erover begonnen tegen mij was ik ook snel mee klaar.

Wat ik bij jou mis is dat je het probleem niet bij de ander kan laten en dat je er consequenties aan wil verbinden en ook verbindt. Ben je met alles zo rechtlijnig? Dat vraag ik me serieus af namelijk. Lijkt me ook dat je het jezelf nogal moeilijk maakt en slecht kan leven met fouten.
In_Tenebris schreef:
13-03-2021 07:57
Waarom moet er gestraft worden? Iedereen komt vanzelf dingen in het leven tegen waar je van leert of niet, Uit al jouw posts over dit onderwerp blijkt een enorme wraakzucht. Ik vind ook hele vriendschappen verbreken omdat je dat verwerpelijk vindt erg ver gaan. Ik zou me in een vriendschap met jou vooral afvragen hoe diep dat ging en wat het waard was, iedereen maakt fouten. Dat zeg ik als een kind waarvan de ouders gescheiden zijn door dit soort perikelen en ook opgegroeid in een omgeving waar dat onderwerp van gesprek was. Ik heb me nooit aangesproken gevoeld op het gedrag van mijn ouders en volwassenen die erover begonnen tegen mij was ik ook snel mee klaar.

Wat ik bij jou mis is dat je het probleem niet bij de ander kan laten en dat je er consequenties aan wil verbinden en ook verbindt. Ben je met alles zo rechtlijnig? Dat vraag ik me serieus af namelijk. Lijkt me ook dat je het jezelf nogal moeilijk maakt en slecht kan leven met fouten.
Inderdaad. Hoewel ik ongelovig ben hecht ik wel waarde aan Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt en Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Puritanism:
(HL Mencken)
In_Tenebris schreef:

Ik probeer zo eerlijk mogelijk door het leven te gaan. Vorige bestuurder waar ik voor werkte zei dat ze mijn eerlijkheid waardeerde, maar dat was niet meer toen ik haar confronteerde met zaken die niet ok waren. Huidige bestuurder heeft mij juist aangenomen toen ik dit verhaal vertelde. Huidige bestuurder heeft eerlijkheid heel hoog staan en dat werkt heel goed samen!
Lucieanders schreef:
13-03-2021 08:02
Ik probeer zo eerlijk mogelijk door het leven te gaan. Vorige bestuurder waar ik voor werkte zei dat ze mijn eerlijkheid waardeerde, maar dat was niet meer toen ik haar confronteerde met zaken die niet ok waren. Huidige bestuurder heeft mij juist aangenomen toen ik dit verhaal vertelde. Huidige bestuurder heeft eerlijkheid heel hoog staan en dat werkt heel goed samen!
Wow, wat ben jij een geweldig mens!! :kneel:
oudebaas schreef:
13-03-2021 07:50
Of ze weten het goed verborgen te houden.
ik weet het van vriendinnen, waarvan niemand zal geloven dat ze er een neukerdje naast hebben hoor
In_Tenebris schreef:

Mooie post
Ik verbaas me over de telkens terugkerende opmerking dat de kinderen van een vreemdganger gepest zouden worden. In wat voor omgeving leef je dan? Zou je dan als omstander niet eens je best gaan doen om voor die kinderen op te komen?
Lucieanders schreef:
13-03-2021 07:38
en als je moeder vreemdgaat, of je vader? je oma?
Grote kans dat er in jouw hele dichte nabijheid iemand is, die buiten de deur neukt
Lucieanders schreef:

Ik vind eerlijkheid ook erg belangrijk, alleen is ook eerlijkheid niet absoluut. Dat wordt niet altijd gewaardeerd, maar meestal wel is mijn ervaring. Toch durf ik echt niet van mezelf te zeggen dat ik helemaal eerlijk ben en wat is eerlijk? Iedereen vertelt wel eens niet het hele verhaal of vertelt iemand pas achteraf. Dat doe ik dus ook en ik heb echt wel afgeleerd om mensen heel zwart wit af te rekenen op zaken en ik mag ook blij zijn dat mensen dat niet met mij hebben gedaan.

Mijn eigenlijke vraag is of jij met alles streng bent en dan vooral ook voor jezelf?
Lucieanders schreef:

Eerlijkheid wordt nog wel eens verward met 'iedereen heeft het recht om mijn waarheid te weten en dus zal ik mijn waarheid altijd en overal luid verkondigen, hoeveel pijn het een ander ook doet'.
Marana schreef:
13-03-2021 08:18
Mooie post
Ik verbaas me over de telkens terugkerende opmerking dat de kinderen van een vreemdganger gepest zouden worden. In wat voor omgeving leef je dan? Zou je dan als omstander niet eens je best gaan doen om voor die kinderen op te komen?

Precies! Wat voor hufter ben je als je toestaat dat een kind daarop aangesproken wordt? Denk wel dat ik ook geluk heb met mijn karakter of het kunnen begrijpen met hoe dat dus zit. Gelukkig ook als kind al in staat om te begrijpen dat de rest gek was.
lilalinda schreef:
Grote kans dat er in jouw hele dichte nabijheid iemand is, die buiten de deur neukt

Precies.
Ik weet dat het heel vaak niet bekend is in de omgeving. Maar ze beweert al maanden dat ze het van iedereen in haar omgeving zeker weet. Er is nooit 1 waarheid.
In_Tenebris schreef:
13-03-2021 08:19
Ik vind eerlijkheid ook erg belangrijk, alleen is ook eerlijkheid niet absoluut. Dat wordt niet altijd gewaardeerd, maar meestal wel is mijn ervaring. Toch durf ik echt niet van mezelf te zeggen dat ik helemaal eerlijk ben en wat is eerlijk? Iedereen vertelt wel eens niet het hele verhaal of vertelt iemand pas achteraf. Dat doe ik dus ook en ik heb echt wel afgeleerd om mensen heel zwart wit af te rekenen op zaken en ik mag ook blij zijn dat mensen dat niet met mij hebben gedaan.

Mijn eigenlijke vraag is of jij met alles streng bent en dan vooral ook voor jezelf?
Dat denk ik wel, ja. Maar dat waren mijn ouders ook voor ons en bij mijn broers die wel een kind hebben, zie ik dat ook. Ik lieg eigenlijk zelden of nooit. Waarom zou ik?
Marana schreef:
Mooie post
Die ken ik toch niet. Ik weet alleen wat ik hoor van vriendinnen, die spreken elkaar op het schoolplein.
Lucieanders schreef:
13-03-2021 08:24
Dat denk ik wel, ja. Maar dat waren mijn ouders ook voor ons en bij mijn broers die wel een kind hebben, zie ik dat ook. Ik lieg eigenlijk zelden of nooit. Waarom zou ik?

Wat zeg je als iemand lelijke kleding aan heeft en aan jou vraagt 'wat vind je van mijn nieuwe trui?'
Wat zeg je tegen iemand die uren in de keuken heeft gestaan voor jou maar iets heeft gemaakt wat je niet lust?
Wat zeg je als je iets cadeau krijgt wat je werkelijk afschuwelijk vind?

Niet altijd helemaal eerlijk uitspreken wat je denkt is een prima smeermiddel in de sociale omgang. Mensen die menen dat ze altijd maar kunnen roepen wat ze ergens van vinden zijn niet zo prettig om mee om te gaan.
Lucieanders schreef:
hoe eerlijk ben jij?
vertel jij het je moeder, als je het eten niet lekker vindt, wat ze voor je gekookt heeft
Vertel je het elke keer als je teleurgesteld bent in mensen?
Dat de baby van je vriendin echt een lelijkerd is?
Zeg je het iedere keer hardop, als iemand een rare blouse aan heeft?
Vertel je op je werk dat je gisteren zo heerlijk geneukt hebt?
En dat anaal je favoriet is?

of houd je dingen voor jezelf?
lilalinda schreef:
Jij kent duidelijk mijn moeder en mijn familie niet. Die is nog vele malen erger dan ik. :biggrin:
Lila :high5:
Lucieanders schreef:
13-03-2021 08:28
Jij kent duidelijk mijn moeder en mijn familie niet. Die is nog vele malen erger dan ik. :biggrin:
Juist degenen die recht in de leer zijn knijpen de kat stiekem in het donker.
Puritanism:
(HL Mencken)
Marana schreef:
13-03-2021 08:26
Wat zeg je als iemand lelijke kleding aan heeft en aan jou vraagt 'wat vind je van mijn nieuwe trui?' Dat het niet mijn smaak is en het belangrijkste is dat zij er blij mee is.
Wat zeg je tegen iemand die uren in de keuken heeft gestaan voor jou maar iets heeft gemaakt wat je niet lust? Ik/wij lusten alles. Vroeger moesten wij alles eten wat mijn moeder had gekookt.
Wat zeg je als je iets cadeau krijgt wat je werkelijk afschuwelijk vind? Dat het iets is wat ik zelf nooit zou kopen, maar bedank wel voor de genomen moeite.

Niet altijd helemaal eerlijk uitspreken wat je denkt is een prima smeermiddel in de sociale omgang. Mensen die menen dat ze altijd maar kunnen roepen wat ze ergens van vinden zijn niet zo prettig om mee om te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven