Wie is er schuldig bij vreemdgaan?

dinsdag 9 maart 2021 om 23:19
N.a.v een ander topic, wie vinden jullie schuldig aan vreemdgaan? Alleen de man of vrouw die thuis al iemand heeft zitten of ook de persoon met wie hij of zij vreemdgaat? En waarom dan?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?

zondag 14 maart 2021 om 16:28
Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:11En dat was in een klap over. Hij hield duidelijk niet van mij, anders ging hij niet vreemd. Dus het janken, dreigen met zelfmoord, allemaal toneel.
Ik vraag me dan weer af wie er nu uiteindelijk gelukkiger is, want zijn tranen zullen vast al geruime tijd zijn opgedroogd inmiddels.

zondag 14 maart 2021 om 16:37
Lekkere moeder dan! Ook sneu dat hij jou nog terug wil. Ik vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt Ik vind het klinken als orthodoxe christenen, die kennen ook alleen vergeving van God en niet voor elkaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2021 21:28
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
24.10% gewijzigd

zondag 14 maart 2021 om 16:37
Ik ben eens met je stelling dat niemand dan alleen de bedrogen kan bepalen wat nodig is om een doorstart mogelijk te maken.loisnvt schreef: ↑14-03-2021 16:25Het wordt sowieso nooit meer zo onbevangen als daarvoor, of je nu in de relatie blijft of als het gaat om een nieuwe relatie.
Of een vreemdganger ooit genoeg aantoont spijt te hebben is niet aan een ander, enkel aan de bedrogene zelf. Soms moet deze oneindig door het stof en zal het nooit genoeg zijn en dat lees ik ook een beetje in jouw posts. Het is jouw referentiekader, geen algemeen referentiekader. Wanneer is compassie oprecht genoeg? Voor de 1 als de vreemdganger tranen toont bij familie en vrienden, voor de bedrogen partner wellicht juist helemaal niet?
Niemand kan bepalen wanneer iemand genoeg door het stof is gegaan, enkel de persoon die besluit een doorstart te maken. En of het daadwerkelijk ook zal lukken kan enkel de tijd uitwijzen.
Alleen de houding van de bedrieger wel crusiaal is of de doorstart mogelijk is.

zondag 14 maart 2021 om 16:41
Zijn vader verliet zijn moeder voor een ander en liet haar alleen achter met twee kleine kinderen, dus ja, het was een super schoonmoeder!In_Tenebris schreef: ↑14-03-2021 16:37Lekkere moeder dan! Ook sneu dat hij jou nog terug wil. Ik vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt Ik vind het klinken als orthodoxe christenen, die kennen ook alleen vergeving van God en niet voor elkaar.

zondag 14 maart 2021 om 16:41
Zielsverwant schreef: ↑14-03-2021 15:45Nee, denk ik niet. Hij mag daar niet eens over praten zonder haar toestemming.
Ik ben met je eens dat zijn verdriet duidelijk was.
Wat hem naar mijn idee betrouwbaarder zou laten overkomen is als hij bij zijn eigen bijdrage zou blijven en over eventuele lessen/inzichten zou vertellen.
Niet zijn extraverte houding en andere houding van Leonien als soort excuus voor zijn ontrouw zou gebruiken.
Het was zijn eigen keuze om vreemd te gaan en te bedriegen en dat blijven doen i.p.v. zijn problemen op te lossen.
Wetend dat ze veel problemen te verwerken hadden en Leontien hem meer foutjes had vergeven.
Kennelijk bleef hij doorgaan tot de maat vol was.
Duidelijk dat wij hetzelfde interview met een hele andere pet op hebben bekeken en geïnterpreteerd. Dat hij de manier waarop zij beiden met problemen of tegenslagen omgaan vond ik sowieso niet goed of fout, beter of slechter. Feit is gewoon dat een ieder op een andere manier met issues omgaat. Daarnaast is hij verder aan niemand verplicht zijn lessen of inzichten met de rest vd wereld te delen, al vond ik dat hij daar wel een inkijkje van gaf.
Nu spreek je jezelf ook een beetje tegen in deze en je vorige post. In je eerdere post vond je dat hij alleen over zichzelf sprak en nu zeg je dat het betrouwbaarder was geweest als hij bij zijn eigen bijdrage was gebleven. Nogmaals, het is enkel voor zijn gezin belangrijk wat zijn levenslessen of inzichten zijn, niet voor de rest vd wereld. Dat hij zichzelf zeer schuldig achtte voor zijn keuzes was voor mij echt wel duidelijk. Soms hoeft het ook niet in woorden te worden uitgesproken, maar zegt het non-verbale ook heel veel.
Ik heb overigens ook helemaal niks met Borsato, vandaar dat ik ook schreef, hier had iedereen in zijn situatie kunnen zitten.

zondag 14 maart 2021 om 16:43
In_Tenebris schreef: ↑14-03-2021 16:37Lekkere moeder dan! Ook sneu dat hij jou nog terug wil. Ik vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt Ik vind het klinken als orthodoxe christenen, die kennen ook alleen vergeving van God en niet voor elkaar.
Hahahaha nou, dat haal ik niet direct uit haar woorden hoor
zondag 14 maart 2021 om 16:45
Maar ze vergat haar zoon op te voeden?Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:41Zijn vader verliet zijn moeder voor een ander en liet haar alleen achter met twee kleine kinderen, dus ja, het was een super schoonmoeder!
zondag 14 maart 2021 om 16:45
+1Mumper schreef: ↑09-03-2021 23:23Dat vind ik per geval verschillend.
Sowieso vind ik "schuldig" een beetje een kinderlijke manier van denken. In sommige gevallen kan ik ook begrip voor de vreemdganger opbrengen. Bijv: man en vrouw in seksloze relatie, slapen al meer dan 10 jaar apart maar blijven bij elkaar voor de kinderen. Man maakt slippertje, biecht het op, vrouw kleedt hem volledig financieel uit en heeft binnen een maand een nieuwe partner, zet alle vrienden tegen hem op. Want tsja, de vreemdganger is de schuldige.
Het is ook vaak niet zo zwart-wit idd...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zondag 14 maart 2021 om 16:48
Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:41Zijn vader verliet zijn moeder voor een ander en liet haar alleen achter met twee kleine kinderen, dus ja, het was een super schoonmoeder!
Dan nog gaat je eigen kind verstoten natuurlijk wel ver, ik kan me daar niks bij voorstellen, Daarmee doet ze ook zichzelf pijn denk ik en dat allemaal omdat er iets gebeurt is in je leven waar je blijvend boos over bent,

zondag 14 maart 2021 om 16:48
Nee hoor, ze bleef alleen achter, zonder geld, zonder baan. Ze heeft het echt ontzettend zwaar gehad en ik had een goede band met haar. Jaren later is ze hertrouwd, ook stiefvader was een geschikte peer. We hebben nog lang contact gehad, maar op een bepaald moment heb ik het contact verbroken. Ik had inmiddels een nieuwe relatie.
zondag 14 maart 2021 om 16:49
Het schetst vooral een beeld van mensen voor wie het leven vol drama zitIn_Tenebris schreef: ↑14-03-2021 16:48Dan nog gaat je eigen kind verstoten natuurlijk wel ver, ik kan me daar niks bij voorstellen, Daarmee doet ze ook zichzelf pijn denk ik en dat allemaal omdat er iets gebeurt is in je leven waar je blijvend boos over bent,
Vaak zelfveroorzaakt
lilalinda wijzigde dit bericht op 14-03-2021 16:52
0.38% gewijzigd

zondag 14 maart 2021 om 16:49
Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:41Zijn vader verliet zijn moeder voor een ander en liet haar alleen achter met twee kleine kinderen, dus ja, het was een super schoonmoeder!
Valt het jezelf nu ook niet op, dat je kinderen positief of negatief gebruikt wanneer het het best in jouw straatje past?
Je weet niet hoe snel je moet roepen ‘kinderen zijn doodsteek nummer 1 voor een relatie’, maar als het je ex-schoonmoeder betreft geldt dit dus blijkbaar niet?
Zo’n geweldige moeder is het dan ook niet geweest als je je eigen kind de rug toe kunt keren.

zondag 14 maart 2021 om 16:50
En ook daar ben ik met je eens.loisnvt schreef: ↑14-03-2021 16:41Duidelijk dat wij hetzelfde interview met een hele andere pet op hebben bekeken en geïnterpreteerd. Dat hij de manier waarop zij beiden met problemen of tegenslagen omgaan vond ik sowieso niet goed of fout, beter of slechter. Feit is gewoon dat een ieder op een andere manier met issues omgaat. Daarnaast is hij verder aan niemand verplicht zijn lessen of inzichten met de rest vd wereld te delen, al vond ik dat hij daar wel een inkijkje van gaf.
Nu spreek je jezelf ook een beetje tegen in deze en je vorige post. In je eerdere post vond je dat hij alleen over zichzelf sprak en nu zeg je dat het betrouwbaarder was geweest als hij bij zijn eigen bijdrage was gebleven. Nogmaals, het is enkel voor zijn gezin belangrijk wat zijn levenslessen of inzichten zijn, niet voor de rest vd wereld. Dat hij zichzelf zeer schuldig achtte voor zijn keuzes was voor mij echt wel duidelijk. Soms hoeft het ook niet in woorden te worden uitgesproken, maar zegt het non-verbale ook heel veel.
Ik heb overigens ook helemaal niks met Borsato, vandaar dat ik ook schreef, hier had iedereen in zijn situatie kunnen zitten.
Lees a.u.b. aandachtiger mijn reactie. Ik heb het over dat zijn reactie naar mijn mening betrouwbaarder.......
Dus is mijn mening.
Verder heeft hij geen enkel verantwoordiheid naar het publiek toe, maar alleeen naar zijn kinderen en ex- partner.
En wat denk je, wat zou zijn bedoeling met dit interview zijn geweest?
anoniem_326375 wijzigde dit bericht op 14-03-2021 16:52
0.16% gewijzigd

zondag 14 maart 2021 om 16:52
Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:48Nee hoor, ze bleef alleen achter, zonder geld, zonder baan. Ze heeft het echt ontzettend zwaar gehad en ik had een goede band met haar. Jaren later is ze hertrouwd, ook stiefvader was een geschikte peer. We hebben nog lang contact gehad, maar op een bepaald moment heb ik het contact verbroken. Ik had inmiddels een nieuwe relatie.
En waarom dan niet richting haar je stokpaardje? Je weet wel, als vrouw altijd onafhankelijk blijven?

zondag 14 maart 2021 om 16:53
Lucieanders schreef: ↑14-03-2021 16:45Hij zoekt contact, waarom weet ik niet. Want ik ga niet op zijn pogingen in.
Misschien wil hij zijn excuses aanbieden? Jij hebt toch een relatie? Ik denk niet dat hij een poging zou durven wagen.

zondag 14 maart 2021 om 16:56
Zielsverwant schreef: ↑14-03-2021 16:50En wat denk je, wat zou zijn bedoeling met dit interview zijn geweest?
Geen idee, ik heb m vandaag nog niet gesproken. Maakt mij niet uit wat zijn bedoeling was, heb daar ook geen mening over, hoop dat hij heeft kunnen bereiken wat hij hiermee wilde bereiken.

zondag 14 maart 2021 om 16:56
Kinderen zijn ook relatie killer nummer één, dat heb ik niet bedacht hoor. En ja, mijn schoonmoeder had ook niet aan kinderen moeten beginnen, zeker niet met zo’n lapzwans. Ik denk dat ze daar ook wel spijt van heeft gehad. En ja, ze was een goede moeder, niet omdat ze voor mij koos. Dat heb ik nooit van haar gevraagd. Toen ik later tijdens een gesprek door had dat ze het er slecht mee had, heb ik ook gezegd dat ze niet voor mij hoefde te kiezen. Ik was niet haar kind en dat ik het zou begrijpen dat ze na verloop van tijd weer contact met haar zoon zou willen. Ze vroeg of ik het echt niet erg zou vinden, en nadat ik haar daarvan had overtuigd, heb ik aangeboden om te helpen dat het weer goed zou komen tussen hen.loisnvt schreef: ↑14-03-2021 16:49Valt het jezelf nu ook niet op, dat je kinderen positief of negatief gebruikt wanneer het het best in jouw straatje past?
Je weet niet hoe snel je moet roepen ‘kinderen zijn doodsteek nummer 1 voor een relatie’, maar als het je ex-schoonmoeder betreft geldt dit dus blijkbaar niet?
Zo’n geweldige moeder is het dan ook niet geweest als je je eigen kind de rug toe kunt keren.

zondag 14 maart 2021 om 16:57
zondag 14 maart 2021 om 16:57
Ik gok goodwill kweken
Laten zien, dat hij een mens is?
lilalinda wijzigde dit bericht op 14-03-2021 16:59
0.32% gewijzigd

zondag 14 maart 2021 om 16:58

zondag 14 maart 2021 om 16:58
Je snapt toch wel dat ik ook een baby was toen ex geboren werd.... en wij al rond de veertig waren voordat wij trouwden. Dus was behoorlijk mosterd geweest. Ze was al oma van haar dochter.