Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
calvijn1 schreef:
15-03-2021 12:18
Mee eens

Ik vind het een beetje sneu om je nu aangerand te gaan zitten voelen.
Die man op de hoogte brengen is helemaal onzin, daar zal hij waarschijnlijk maar om leggen.
De enige op wie to boos moet zijn is zichzelf
Daar zou ik echt niet om lachen. Ik zou mij rot schrikken als een vrouw tegen mij zegt dat ze zich misbruikt voelt.

Misschien dat deze man zo'n lul is dat hij erom lacht, maar om daar vanuit te gaan is ook zo wat.
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 12:06
Of vrouwen zijn gewoon niet zo goed in het waarnemen van rode vlaggetjes. Zij heeft de verwachting dat als ze er maar in mee gaat dat hij dan wel een relatie wil en zijn verwachting was meer een gezellige date en condoomloze seks. Als dit al speelt sinds 2019 snap ik sowieso niet zo goed waarom ze er nog op in gaat, waar hij vooral voor kwam was ten tijde van dit gebeuren waarschijnlijk al wel duidelijk. Neemt niet weg dat het een lul eerste klasse is maar even naar je eigen aandeel kijken kan zowieso nooit kwaad.
Maar TO kijkt al (te)veel naar haar eigen aandeel. Ze twijfelt of hij überhaupt fout zat en of zij niet gewoon rancuneus is, of dat zij duidelijker had moeten zijn.

Ze had duidelijker kunnen zijn. Maar hij zat nog steeds fout; hij heeft misbruik van haar gemaakt. Hij zou ter verantwoording moeten worden geroepen (en dat dat niet altijd gebeurt is een ontzettende weeffout in onze maatschappij). Dat moet je als slachtoffer helder krijgen voordat je productief verder kan.
Goed topic want in de maatschappij komt de man inderdaad veel te makkelijk weg met dit soort gedrag. E man wordt er nauwelijks op aangesproken, sterker het wordt bijna aangemoedigd: "Boys will be boys".

Vrouwen wordt geleerd zich minderwaardig op te stellen en dat is wat TO ook doet.
- schuld van de druiper onredelijkerwijs op zich nemen
- denken: hij wil vast een relatie want anders zou hij geen date en etentje met haar "doorworstelen"
- bij de seks denken aan zijn behoeftes in plaats van aan die van zichzelf (de eerste keer vind ik 2 minuten ook al erg lang)
- met een man blijven afspreken die haar slecht behandeld (over haar grenzen gaat)

Ik ben hard aan het nadenken hoe ik dit nou anders aan mijn dochter moet leren.
Surebaby schreef:
15-03-2021 11:57
De vraag stellen is hem beantwoorden.
-man gedraagt zich als een beest
-vrouw voelt zich rot
-andere vrouwen: kijk naar jezelf!
Man gedraagt zich als een beest, vrouw staat weer te springen wanneer hij weer contact opneemt en hoopt nu op een relatie...
Man gedraagt zich weer als een beest en vult de verwachting verder niet in..

En dan met zijn allen gillen misbruik.. ja doei.

To haalt haar eigenwaarde uit casual seks: loepen.
Er is niets mis met casual seks maar wel met het hebben van zo weinig eigenwaarde dat je het daar vandaan moet halen.

Wanneer je dit niet wil, dan spreek je niet meer af.

Hoe kom je erbij dat deze man relatiemateriaal is voor jou, to?

Volgens mij wil je iets te graag een heel spannend leven. Je bent uit het oog verloren hoe je het voor jezelf veilig houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Adelaide schreef:
15-03-2021 12:28
Maar TO kijkt al (te)veel naar haar eigen aandeel. Ze twijfelt of hij überhaupt fout zat en of zij niet gewoon rancuneus is, of dat zij duidelijker had moeten zijn.

Ze had duidelijker kunnen zijn. Maar hij zat nog steeds fout; hij heeft misbruik van haar gemaakt. Hij zou ter verantwoording moeten worden geroepen (en dat dat niet altijd gebeurt is een ontzettende weeffout in onze maatschappij). Dat moet je als slachtoffer helder krijgen voordat je productief verder kan.
Ik vind het op basis van dit verhaal wel ver gaan om die man als seksueel misbruiker aan te merken puur gebaseerd op wat ik lees. Daarvoor heb ik teveel vragen. Het klinkt toch meer als een wisselwerking tussen een man die te weinig voelsprieten heeft (wat op zichzelf meestal wel voortkomt uit egoïsme, dus moreel is het wel verwerpelijk) en to die haar grenzen niet bewaakt en ze zelfs bewust lijkt te overschrijden om deze man maar binnen te hengelen. Ook dat is egoïstisch, ook al is ze daar zelf slachtoffer van.
menta schreef:
15-03-2021 12:33
Goed topic want in de maatschappij komt de man inderdaad veel te makkelijk weg met dit soort gedrag. E man wordt er nauwelijks op aangesproken, sterker het wordt bijna aangemoedigd: "Boys will be boys".

Vrouwen wordt geleerd zich minderwaardig op te stellen en dat is wat TO ook doet.
- schuld van de druiper onredelijkerwijs op zich nemen
- denken: hij wil vast een relatie want anders zou hij geen date en etentje met haar "doorworstelen"
- bij de seks denken aan zijn behoeftes in plaats van aan die van zichzelf (de eerste keer vind ik 2 minuten ook al erg lang)
- met een man blijven afspreken die haar slecht behandeld (over haar grenzen gaat)

Ik ben hard aan het nadenken hoe ik dit nou anders aan mijn dochter moet leren.
Er zijn ook mannen die over hun grenzen heengaan om maar liefde te krijgen. En daar komt die vrouw ook mee weg. Is dat ook de schuld van de maatschappij?
calvijn1 schreef:
15-03-2021 12:18
Ik vind het een beetje sneu om je nu aangerand te gaan zitten voelen.
Die man op de hoogte brengen is helemaal onzin, daar zal hij waarschijnlijk maar om leggen.
De enige op wie to boos moet zijn is zichzelf
Geen verrassing dat ik het hier oneens mee ben.

Ik zou het wel zeggen, TO, maar alleen als je je daar sterk genoeg voor voelt. Laat je verliefdheid en verwachtingen dan buiten beschouwing, dat is niet relevant, maar die man mag zeker geconfronteerd worden met het feit dat hij grensoverschrijdend bezig is. En ja, de kans is aanwezig dat hij het weglacht, in ieder geval in eerste instantie, en dat jij dan de gestoorde bitch wordt (en daarom moet je juist hiervoor sterk in je schoenen staan), maar waarschijnlijk, als het geen totaal verdorven figuur is, gaat het wel knagen. Want ook de meeste mannen denken helaas dat dit normaal is, en dat ze hun verlangens moeten afdwingen of anders door vrouwen buiten spel gezet worden. En dat verkrachters alleen die enge mannen in de bosjes zijn, niet zij. Juist bij de doorsnee eikel is het belangrijk dat ze met hun neus op de feiten gezet worden en inzien wat hun aandeel is in deze cultuur.

Je hoeft niet per se meteen met heftige verwijten te komen, of hem te beschuldigen. Gewoon: je bent over mijn grenzen heen gegaan, en ik heb me daar achteraf naar over gevoeld. Wie weet, misschien is het genoeg om hem de volgende keer bewuster met consent om te laten gaan.

Maar zorg vooral eerst voor jezelf. Het is niet jouw taak hem opnieuw op te voeden.
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:27
Daar zou ik echt niet om lachen. Ik zou mij rot schrikken als een vrouw tegen mij zegt dat ze zich misbruikt voelt.

Misschien dat deze man zo'n lul is dat hij erom lacht, maar om daar vanuit te gaan is ook zo wat.
Zijn acties wijzen wat mij betreft erop dat dit zo'n soort man is, maar ik kan er uiteraard naast zitten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Allereerst, wat een nare ervaring. :hug:

Zal straks een wat uitgebreidere reactie schrijven.
viva-amber schreef:
15-03-2021 12:34
Man gedraagt zich als een beest, vrouw staat weer te springen wanneer hij weer contact opneemt en hoopt nu op een relatie...
Man gedraagt zich weer als een beest en vult de verwachting verder niet in..

En dan met zijn allen gillen misbruik.. ja doei.

To haalt haar eigenwaarde uit casual seks: loepen.
Er is niets mis met casual seks maar wel met het hebben van zo weinig eigenwaarde dat je het daar vandaan moet halen.

Wanneer je dit niet wil, dan spreek je niet meer af.

Hoe kom je erbij dat deze man relatiemateriaal is voor jou, to?

Volgens mij wil je iets te graag een heel spannend leven. Je bent uit het oog verloren hoe je het voor jezelf veilig houdt.
Goede post
Frankly my dear, I don"t give a damn
Adelaide schreef:
15-03-2021 12:44
Want ook de meeste mannen denken helaas dat dit normaal is, en dat ze hun verlangens moeten afdwingen of anders door vrouwen buiten spel gezet worden.
Daar geloof ik niets van dat de meeste mannen dat denken.
viva-amber schreef:
15-03-2021 06:47
TO, ben je boos omdat jij meer wil en hij niet?

Waarom scharrel je zonder condooms?

Een SOA wordt niet altijd gedetecteerd met een test, men test namelijk nooit op alles. Wanneer je losse contacten hebt dan kun je een soa oplopen. Met name onder 40s/50s/60s die denken het zal zo een vaart wel niet zal lopen of wanneer de remmingen minderen zijn door alcohol lopen met grote regelmaat een infectie op.

Denk je dat je met bare seks een relatie koopt bij hem?

Was het wilde passie en deed je daar aan mee, dan wel liet je het toe of heb je seks gehad tegen je zin?

De enige twee personen die weten wat er echt is gebeurd zijn jij en hij.

Je klinkt niet zo geschikt voor het hele FWB gedoe, je wordt verliefd en je bent daar niet open over en om iemand binnen te halen voor een relatie ga je fors over je eigen grenzen heen. Je koopt geen relatie met heftige seks.
Dit, eerste bericht op je topic maar meteen beste antwoord.
diyer schreef:
15-03-2021 11:45
Dat kan ik beamen als dochter van een feministe die er op stond om haar kinderen te leren dat ze mogen vechten en schreeuwen en geen man tevreden hoeven te houden. Maar er zijn nog steeds vreselijk veel meisjes die dit niet leren en denken dat het hebben van een vriendje de heilige graal is en dat je al blij mag zijn als hij een beetje zoete woordjes fluistert. En het kutgevoel heeft ze vooral overgehouden na de laatste keer. Ze is niet met dit kutgevoel 4 keer in bed gestapt. Ze dacht dat het na 3 keer duidelijk was (qua condooms) en dacht dat hij haar nu ook leuk vond. De ruwe seks en toch weer tegen haar wens in condoomloos doorstoten hebben haar opgebroken, zeker nu ook nog eens blijkt dat ze echt niet meer dan een gat voor hem was.

Dit valt me vaak op: dat agressie van vrouwen weinig tot niet wordt geaccepteerd. Ik zeg wees als vrouw wel agressief als het om jouw leven en lijf gaat. Ik liep er in mijn relaties ook tegenaan, als ik te fel reageerde dan moest ik snel weer terug in mijn hok. Nou dikke middelvinger krijg je terug.
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:34
96.97% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:40
Ik vind het op basis van dit verhaal wel ver gaan om die man als seksueel misbruiker aan te merken puur gebaseerd op wat ik lees. Daarvoor heb ik teveel vragen. Het klinkt toch meer als een wisselwerking tussen een man die te weinig voelsprieten heeft (wat op zichzelf meestal wel voortkomt uit egoïsme, dus moreel is het wel verwerpelijk) en to die haar grenzen niet bewaakt en ze zelfs bewust lijkt te overschrijden om deze man maar binnen te hengelen. Ook dat is egoïstisch, ook al is ze daar zelf slachtoffer van.
Maar vind je seksueel misbruiker een heftige term omdat je dat meteen associeert met de serie-verkrachter die in de bosjes ligt te wachten, of pedofilie? Seksueel misbruik is er in allerlei gradaties. Iemand op straat zomaar een tik verkopen is minder ernstig dan iemand volledig in elkaar beuken, maar het is allebei zinloos geweld. En dat is natuurlijk niet helemaal een goede vergelijking, omdat we met z'n allen al heel lang duidelijk hebben dat we elkaar niet zomaar mogen slaan, terwijl consent nog een heel nieuw onderwerp is. Maar "te weinig voelsprieten" is voor mij geen aanvaardbaar excuus meer. We zijn allang voorbij "nee is nee" - dat is niet genoeg gebleken om de overstap te maken naar gelijkwaardige seks met wederzijdse instemming tussen man en vrouw, met alle historie die er aan vooraf is gegaan. "Ja is ja" - daar moeten we heen.
calvijn1 schreef:
15-03-2021 12:45
Zijn acties wijzen wat mij betreft erop dat dit zo'n soort man is, maar ik kan er uiteraard naast zitten
Misschien is het omdat ik zelf totaal anders in elkaar steek, maar ik zou denken dat de kans dat hij echt zo'n enorme lul is klein is.

Je kan ook anders redeneren: het kan voor hem een wakeup call zijn, waardoor hij de volgende keer anders handelt. En het kan to ook helpen omdat hij wellicht zijn excuses aanbiedt. Maar goed, het is aan to om te voelen of ze er behoefte aan heeft en ook om zich te realiseren dat jij ook gelijk kan hebben met dat hij zo'n enorme lul is.

Over die wake up call: die heb ik als jong ventje van een jaar of 16 gehad. Ik was altijd heel aanrakerig (niet eens met seksuele ondertoon, maar gewoon meer zoals ik vanuit mijn cultuur heb meegekregen) en ik werd er gewoon op gewezen door iemand dat ze het niet prettig vond. Ook al ging dat op hele vriendelijke toon, die enkele opmerking heeft er bij mij voor gezorgd dat ik heel erg erop ben gaan letten en dat vertaalt zich uiteraard ook door in meer intieme situaties.

Als niemand je die wakeup call wil geven, dan wordt je ook de kans ontnomen om het te verbeteren.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 12:53
Wauw, heftige reacties.

Ik sta wel degelijk stil bij mijn eigen rol, daarom ook dit hele topic.

Ik schrik er idd van hoe mijn gebrek aan eigenwaarde (waar ik op zich al mee bekend was) zich weer heeft gemanifesteerd.

Iemand beschreef het hier goed: was het wat geworden dan was het passievolle seks geweest. Nu voelt het als een rauwe neukbeurt waarbij ik enkel werd gebruikt als object.

Het kan geen kwaad om zoals iemand eerder schreef om er wél wat van te zeggen. Daarmee manifesteer je met terugwerkende kracht je eigenwaarde. Je kan alsnog aangeven dat je zijn gedrag op z'n zachtst gezegd horkerig en bot vond.
Adelaide schreef:
15-03-2021 12:55
Maar vind je seksueel misbruiker een heftige term omdat je dat meteen associeert met de serie-verkrachter die in de bosjes ligt te wachten, of pedofilie? Seksueel misbruik is er in allerlei gradaties. Iemand op straat zomaar een tik verkopen is minder ernstig dan iemand volledig in elkaar beuken, maar het is allebei zinloos geweld. En dat is natuurlijk niet helemaal een goede vergelijking, omdat we met z'n allen al heel lang duidelijk hebben dat we elkaar niet zomaar mogen slaan, terwijl consent nog een heel nieuw onderwerp is. Maar "te weinig voelsprieten" is voor mij geen aanvaardbaar excuus meer. We zijn allang voorbij "nee is nee" - dat is niet genoeg gebleken om de overstap te maken naar gelijkwaardige seks met wederzijdse instemming tussen man en vrouw, met alle historie die er aan vooraf is gegaan. "Ja is ja" - daar moeten we heen.
Ik zie het wellicht door mijn achtergrond teveel vanuit het juridische kader. Daarom maak ik onderscheid tussen moreel aanvaardbaar en seksueel misbruik.

In de kern ben ik het wel met je eens hoor. Al is hier m.i. meer aan de hand dan alleen een man die zijn wil door wil drijven.
In_Tenebris schreef:
15-03-2021 11:34
TO heeft dit zelf laten gaan en nu is alleen de man schuldig? Ze dacht vast niet voor niks dat de geslachtsziekte van haar kwam. Kennelijk gebeurt het vaker.

Natuurlijk is man een lul, maar TO had het ook kunnen stoppen, zeker de tweede keer.
leer eens lezen joh
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 12:53
Wauw, heftige reacties.

Ik sta wel degelijk stil bij mijn eigen rol, daarom ook dit hele topic.

Ik schrik er idd van hoe mijn gebrek aan eigenwaarde (waar ik op zich al mee bekend was) zich weer heeft gemanifesteerd.

Iemand beschreef het hier goed: was het wat geworden dan was het passievolle seks geweest. Nu voelt het als een rauwe neukbeurt waarbij ik enkel werd gebruikt als object.
Je kan het ook zo zien: je hebt genoeg eigenwaarde inmiddels om te beseffen, dit wil ik niet meer.
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:15
Op deze manier leg je de verantwoordelijkheid wel heel erg bij anderen op het bordje, terwijl de enige die hier echt iets aan kan doen to is. Dus of dat behulpzaam is, is een tweede.
Ik heb ook al benoemd dat het goed is om naar je eigen weerbaarheid te kijken en die te verbeteren. Maar dit individuele probleem komt voort uit bepaalde overtuigingen in de maatschappij. Als dat niet gaat veranderen blijven er dit soort zaken gebeuren, en blijven we dit soort topics krijgen. Dweilen met de kraan open zeg maar.
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:48
Daar geloof ik niets van dat de meeste mannen dat denken.
Heel veel mannen denken dat ze moeten versieren, veroveren, en een beetje pushen. Dat is echt nog een breed gedragen sentiment - ik zie het ook nog steeds in de klas, terwijl je zou denken dat deze generatie beter zou moeten weten.
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:42
Er zijn ook mannen die over hun grenzen heengaan om maar liefde te krijgen. En daar komt die vrouw ook mee weg. Is dat ook de schuld van de maatschappij?
Bij mannen denk ik eerder aan situaties waarin mannen een enorme druk voelen om in hun eentje een gezin te moeten kunnen onderhouden, voldoende te verdienen e.d. Dat is ook maatschappelijk zo geleerd naar mijn idee. Het zijn niet alleen vrouwen die de nadelen ondervinden natuurlijk.
Maar het kan best dat ik wat over het hoofd zie hoor.
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:42
Daar kan zeker ook een seksistisch denkbeeld achter liggen. Mannen krijgen namelijk vaak mee dat ze sterk moeten zijn, zwakte is een zonde, mannen huilen niet. Als je als man mishandeld wordt - emotioneel, fysiek, seksueel, maak niet uit - door je vrouwelijke partner, is het vaak nog veel moeilijker om hier gepaste hulp voor te krijgen, en het stigma/taboe is nog veel groter. Hetzelfde met allerlei psychische of emotionele problemen. Mannen zoeken hier veel minder vaak hulp voor en het zelfmoordcijfer is veel hoger onder mannen.
Ja, seksisme werkt twee kanten op.
Deze man penetreerde niet 1x, niet 2x maar zelfs 3x (!) zonder condoom. De man is dus absoluut een enorme eikel omdat dat hij zonder toestemming condoomloos neukt en ook nog eens heel ruwe sex met TO heeft. Dat is niet alleen respectloos, maar zelfs strafbaar (alhoewel moeilijk te bewijzen).

Dat gezegd hebbende; hoe duidelijk is TO zelf over haar eigen grenzen. En dan niet meer eens zozeer tegenover haar bedpartner(s), maar vooral ook tegenover zichzelf. Zij laat dit namelijk vaker gebeuren, schrijft ze. En niet alleen bij deze man, maar ook bij andere mannen. En bij deze man zelfs tot 3x toe! En terwijl dat allemaal gaande is, wordt ze i.p.v. woedend juist straalverliefd op deze man, en maakt ze het na afloop nog even extra gezellig met hem met knuffels en lieve woordjes.

Zorg dat je zelf je grenzen helder hebt, zodat je daar ook glashelder over kunt communiceren, zowel in woord als in daad. Daarmee kun je helaas niet voorkomen dat je alsnog eikels tegenkomt die over grenzen proberen heen te gaan, maar wel dat je achter blijft met verliefde, rancuneuze en verwarde gevoelens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven