Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

maandag 15 maart 2021 om 13:17
Welke overtuigingen dan? En hoe werkt dat door?GreenLadyFern schreef: ↑15-03-2021 13:00Ik heb ook al benoemd dat het goed is om naar je eigen weerbaarheid te kijken en die te verbeteren. Maar dit individuele probleem komt voort uit bepaalde overtuigingen in de maatschappij. Als dat niet gaat veranderen blijven er dit soort zaken gebeuren, en blijven we dit soort topics krijgen. Dweilen met de kraan open zeg maar.
Ik denk zelf dat het veel meer in de opvoeding zit. Voel je je als kind veilig genoeg om je mening te mogen geven. Werd je verplicht om oma een knuffel en een kus te geven, enz.
Dat heeft denk ik meer invloed dan de jaren 50 houding die maatschappelijk al grotendeels is uitgebannen en die bovendien niet verklaart dat er ook veel mannen zijn die kampen met een gebrek aan eigenwaarde, grenzen niet goed aangeven, enz.
maandag 15 maart 2021 om 13:17
de meeste mannen deugen, echt waar 100%. Maar stel dat 10% niet deugt, dan heb je dus een flink probleem als samenleving. Wat als 10% van de mannen in de omgeving van vrouwen hun vrouwen niet respecteren, snap je dat de meeste vrouwen al met (veel) hufters te maken hebben gehad
Mijn man deugt ook. En hij schrikt van wat ik zoal meegemaakt heb. Maar hij schrikt helemaal nu blijkt wat zijn dochters moeten meemaken, en al vanaf jonge leeftijd. Het is ziek, dat onze jongste dochter op haar 15e al geen aangifte meer wilde doen,
en om je dochters veilig te houden, leer je ze samen te fietsen, niet te veel te drinken, koppie er bij, niet met iemand mee naar huis etcetc.omdat het nou eenmaal zo vaak voorkomt mama
Je leert ze op jonge leeftijd al, dat mannen nou eenmaal met veel wegkomen en je beter aan je eigen veiligheid kan denken.
Ipv dat we mannen weren van de straten (de veroorzakers) vinden we dat vrouwen voor hun veiligheid moeten zorgen.

maandag 15 maart 2021 om 13:21
Nou, het is denk ik een feit dat vrouwen gemiddeld gezien meer afwachtend zijn en zelfs af kunnen knappen als de man niet doortastend is. Ik weet alleen niet of je dat de maatschappij moet verwijten.
Uiteindelijk draait het van de ene kant om het leren van respecteren van andermans wensen en grenzen en anderzijds om te leren dat je je wensen en grenzen mag aangeven.

maandag 15 maart 2021 om 13:24
Eens. En maatschappij de schuld geven vind ik altijd een lastige. Het gaat toch om het individueel handelen en daar kun je de maatschappij niet de schuld van geven.DS1971 schreef: ↑15-03-2021 13:21Nou, het is denk ik een feit dat vrouwen gemiddeld gezien meer afwachtend zijn en zelfs af kunnen knappen als de man niet doortastend is. Ik weet alleen niet of je dat de maatschappij moet verwijten.
Uiteindelijk draait het van de ene kant om het leren van respecteren van andermans wensen en grenzen en anderzijds om te leren dat je je wensen en grenzen mag aangeven.

maandag 15 maart 2021 om 13:25
Het zal best nog ook wel een rol spelen, maar ik denk dat er meer moet spelen.GreenLadyFern schreef: ↑15-03-2021 13:15Daar kan zeker ook een seksistisch denkbeeld achter liggen. Mannen krijgen namelijk vaak mee dat ze sterk moeten zijn, zwakte is een zonde, mannen huilen niet. Als je als man mishandeld wordt - emotioneel, fysiek, seksueel, maak niet uit - door je vrouwelijke partner, is het vaak nog veel moeilijker om hier gepaste hulp voor te krijgen, en het stigma/taboe is nog veel groter. Hetzelfde met allerlei psychische of emotionele problemen. Mannen zoeken hier veel minder vaak hulp voor en het zelfmoordcijfer is veel hoger onder mannen.
Ja, seksisme werkt twee kanten op.
Ik ook niet. De meeste mannen/mensen zijn gewoon normaal hoor en het zou niet eens in hun hoofd opkomen geen condoom te gebruiken als dat de vorige keer overduidelijk gezegd is.
Life is short. Eat dessert first.

TO heeft al weinig eigenwaarde en heeft gevoelens voor deze man. Hij kan haar nog veel meer pijn doen.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 12:57Het kan geen kwaad om zoals iemand eerder schreef om er wél wat van te zeggen. Daarmee manifesteer je met terugwerkende kracht je eigenwaarde. Je kan alsnog aangeven dat je zijn gedrag op z'n zachtst gezegd horkerig en bot vond.

maandag 15 maart 2021 om 13:28
Snap ik. Maar zijn reactie is even niet belangrijk. Je uitspreken hoeft niet te betekenen dat je belang hecht aan een resultaat of een doel wilt bereiken. Het doel kan eenvoudig uitspreken zijn en daarmee is het klaar.

Zeker, dat soort zaken in de opvoeding werken natuurlijk mee! Maar een kind wordt niet alleen opgevoed door ouders. En die ouders hebben misschien ook bepaalde boodschappen vanuit hun opvoeding. Op school, bij vriendjes, sportclubjes, via media en advertenties, kinderen en tieners krijgen continue (onbewuste) boodschappen mee, terwijl degenen die ze uitzenden zich er ook niet bewust van zijn.DS1971 schreef: ↑15-03-2021 13:17Welke overtuigingen dan? En hoe werkt dat door?
Ik denk zelf dat het veel meer in de opvoeding zit. Voel je je als kind veilig genoeg om je mening te mogen geven. Werd je verplicht om oma een knuffel en een kus te geven, enz.
Dat heeft denk ik meer invloed dan de jaren 50 houding die maatschappelijk al grotendeels is uitgebannen en die bovendien niet verklaart dat er ook veel mannen zijn die kampen met een gebrek aan eigenwaarde, grenzen niet goed aangeven, enz.
Het kan echt in hele kleine dingetjes zitten die zich continue opstapelen. Ik kan me bijvoorbeeld al ergeren aan het merk Lief! / Stoer!
Kinderen complimenteren; wat heb jij mooie kleding aan, wat ben jij sterk zeg.
Een tomtom, een alexa, google maps, allemaal vrouwenstemmen omdat we onbewust vrouwen associëren met dienstbaarheid.
Er is een hele mooie britse documentaire die een klas volgt en daar genderverschillen in opmerkt; 8-jarigen. Daar wordt het onderbewuste, het onzichtbare, zichtbaar gemaakt en gebestudeert wat voor effect dit soort dingen hebben. Even kijken of ik het kan vinden.

Ja. Ik zit net zo goed te krijsen tegen de tv bij first dates als zo'n muts eerst zedig haar ogen neerslaat als de rekening komt en het laat liggen, en als de man dan aanbiedt te betalen 'oh wat lief van je'.
En vervolgens 'nee ik hoef je nooit meer te zien'.
Dan vind ik dat die man is gebruikt.
Of dat mokkel dat ik kende, die een lieverd haar halve huis liet opknappen met het verhaal 'ik heb een naar verleden dus nog geen sex'.
En dan gierend vertelde hoe ze hem uiteindelijk een keer aftrok en dat hij daar al zo blij mee was.
Echt vreselijk.
Klootzakken heb je in alle vormen.

maandag 15 maart 2021 om 13:29
Natuurlijk, er is nooit een enkele oorzaak, alles is een samenloop van omstandigheden, gebeurtenissen, noem maar op

Edit: De britse docu:
https://www.youtube.com/watch?v=wN5R2LW ... chickenpox
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 15-03-2021 13:30
16.15% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 13:29
Het begint bij sommige al van kinds af aan. Bijvoorbeeld het tegen de zin in een knuffel of kus moeten geven. Niks te zeggen hebben over je eigen lichaam. En dan lijkt het zo onschuldig, maar dat leert je al jong dat een ander over je beslist.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 13:24Eens. En maatschappij de schuld geven vind ik altijd een lastige. Het gaat toch om het individueel handelen en daar kun je de maatschappij niet de schuld van geven.

maandag 15 maart 2021 om 13:30
Voor ons niet belangrijk nee, maar TO zit wel in een kwetsbare positie tov hem.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 13:28Snap ik. Maar zijn reactie is even niet belangrijk. Je uitspreken hoeft niet te betekenen dat je belang hecht aan een resultaat of een doel wilt bereiken. Het doel kan eenvoudig uitspreken zijn en daarmee is het klaar.

maandag 15 maart 2021 om 13:33
Klopt en daarom zeg ik ook dat vrouwen wat meer agressie mogen tonen. Verandering begint bij het besef dat je iets niet meer wilt. TO heeft dit besef op dit moment en nu - hoe eng ook - dat besef in handelen omzetten. Verandering begint niet bij de maatschappij maar bij jezelf.

maandag 15 maart 2021 om 13:41
een hele leuke vent, had gewoon een condoom gebruikt
een normale vent, had gevraagd: zullen we zonder condoom?
een hufter, neukt zonder overleg, zonder condoom
een überhufter doet dat zelfs terwijl hij uit ervaring weet, dat ze het niet wil.
Natuurlijk had TO duidelijker moeten zijn, en moet ze veel eerlijker zijn in haar grenzen. En niet meer daten met hufters.
Maar wat deze man flikt blijft een klotestreek. Het rottige is alleen, dat je hem niet kunt veranderen
(en nog intens dom ook, er zijn mannen die op zo'n manier aan een dure baby vastzitten)
een normale vent, had gevraagd: zullen we zonder condoom?
een hufter, neukt zonder overleg, zonder condoom
een überhufter doet dat zelfs terwijl hij uit ervaring weet, dat ze het niet wil.
Natuurlijk had TO duidelijker moeten zijn, en moet ze veel eerlijker zijn in haar grenzen. En niet meer daten met hufters.
Maar wat deze man flikt blijft een klotestreek. Het rottige is alleen, dat je hem niet kunt veranderen
(en nog intens dom ook, er zijn mannen die op zo'n manier aan een dure baby vastzitten)

maandag 15 maart 2021 om 13:45
Zo eens!lilalinda schreef: ↑15-03-2021 13:17de meeste mannen deugen, echt waar 100%. Maar stel dat 10% niet deugt, dan heb je dus een flink probleem als samenleving. Wat als 10% van de mannen in de omgeving van vrouwen hun vrouwen niet respecteren, snap je dat de meeste vrouwen al met (veel) hufters te maken hebben gehad
Mijn man deugt ook. En hij schrikt van wat ik zoal meegemaakt heb. Maar hij schrikt helemaal nu blijkt wat zijn dochters moeten meemaken, en al vanaf jonge leeftijd. Het is ziek, dat onze jongste dochter op haar 15e al geen aangifte meer wilde doen,
en om je dochters veilig te houden, leer je ze samen te fietsen, niet te veel te drinken, koppie er bij, niet met iemand mee naar huis etcetc.
Je leert ze op jonge leeftijd al, dat mannen nou eenmaal met veel wegkomen en je beter aan je eigen veiligheid kan denken.
Ipv dat we mannen weren van de straten (de veroorzakers) vinden we dat vrouwen voor hun veiligheid moeten zorgen.
Ik ben pragmatischen leer mijn dochter ook te letten op haar veiligheid.
Maar het klopt niet.

maandag 15 maart 2021 om 13:51
Ik verwijt het de maatschappij wel omdat ik denk dat we er als maatschappij meer aan kunnen doen om de verhoudingen gelijk te trekken en niet een bepaald geslacht in een voorgeschreven rol te duwen, met alle gevolgen van dien. Daarmee bedoel ik niet dat vrouwen niet afwachtend en mannen niet doortastend zouden mogen zijn, of dat we de rollen desnoods met geweld moeten omdraaien, maar meer dat we een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben voor het erkennen en herkennen van grenzen, en voor duidelijke communicatie. En dat we die verantwoordelijkheid nu juist ook heel expliciet bij mannen moeten neerleggen, omdat vrouwen zo lang alleen verantwoordelijk zijn geweest voor het bewaren van de seksuele moraal (en dit geloof is nog steeds sterk aanwezig) en het beschermen van hun kuisheid enz (ook nog lang niet weg). Maar zo sta ik erin. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat betreft het tweede; ik denk ook dat we het eens zijn.DS1971 schreef: ↑15-03-2021 13:21Nou, het is denk ik een feit dat vrouwen gemiddeld gezien meer afwachtend zijn en zelfs af kunnen knappen als de man niet doortastend is. Ik weet alleen niet of je dat de maatschappij moet verwijten.
Maar dat is het probleem hier juist - het is niet overduidelijk gezegd. TO deed -vanuit perspectief van man, en ik weet dat ik nu invul- lacherig, plagerig, uitdagend, maar zei niet "stop, hou op". Mannen zijn door de maatschappij geprogrammeerd om grenzen op te rekken; TO om aardig te zijn en het gezellig te houden. Dat botst, en dan krijg je nare situaties. Daarom is "ja is ja" zo belangrijk.doornroosje9 schreef: ↑15-03-2021 13:25Ik ook niet. De meeste mannen/mensen zijn gewoon normaal hoor en het zou niet eens in hun hoofd opkomen geen condoom te gebruiken als dat de vorige keer overduidelijk gezegd is.

maandag 15 maart 2021 om 14:05
Ik vind dat mannen dringend moet 'aangeleerd' (ingeprent, gedrild, ga zo maar door) worden dat als ze ook maar iets of wat twijfelen, ze moeten stoppen. Er hoeft geen 'nee', 'stop', 'ik twijfel' te zijn. Alleen als je overduidelijk ziet, merkt, hoort dat het oké is, doorgaan. Zo niet, STOP.Adelaide schreef: ↑15-03-2021 13:51Maar dat is het probleem hier juist - het is niet overduidelijk gezegd. TO deed -vanuit perspectief van man, en ik weet dat ik nu invul- lacherig, plagerig, uitdagend, maar zei niet "stop, hou op". Mannen zijn door de maatschappij geprogrammeerd om grenzen op te rekken; TO om aardig te zijn en het gezellig te houden. Dat botst, en dan krijg je nare situaties. Daarom is "ja is ja" zo belangrijk.
De meeste mannen doen dat ook gewoon goddank. Maar idd, die minderheid moet een schop tussen de ballen krijgen. En zo hard dat ze 'm nooit meer kunnen gebruiken.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 maart 2021 om 14:07
Ik vind het heel normaal om te letten op mijn eigen veiligheid.
Als je stomdronken over straat gaat kan je heel veel nare dingen gebeuren, geschept worden door een auto, in de gracht terecht komen en jezelf niet kunnen redden bijvoorbeeld. Je huis in de fik steken omdat je onder invloed in slaap valt met sigaret in je hand
Op je eigen veiligheid letten is goed. Je koppie er bij houden is goed.
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 15-03-2021 14:10
0.08% gewijzigd
maandag 15 maart 2021 om 14:11
en het kutte is, dat het dan alsnog fout kan gaan.smulrol schreef: ↑15-03-2021 14:07Ik vind het heel normaal om te letten op mijn eigen veiligheid. Als je stomdronken over straat gaat kan je heel veel nare dingen gebeuren, geschept worden door een auto, in de gracht terecht komen en jezelf niet kunnen redden bijvoorbeeld. Je huis in de fik steken omdat je onder invloed in slaap valt met sigaret in je hand
Op je eigen veiligheid letten is goed. Je koppie er bij houden is goed.
Dat je gewoon gezellig met vriendinnen in de kroeg staat. Iemand tikt je op de schouders en als je je omdraait, grijpt hij je vast en drukt zijn tong in je mond.
Of mannen die heel dicht achter je blijven lopen, als je naar huis gaat. En tegen je aan blijven praten. En je weet niet, of hij stopt bij praten, of dat hij je vastgrijpt
Of je dochter van 15 komt thuis, dat ze tijdens het zonnen is gefilmd door een man, of, dat er een vent voor hun neus zijn lul uit zijn broek haalde.
Of ze worden van de fiets gereden door een man, terwijl ze onderweg is naar haar sport
en het lullige is, dat je echt niks doet om het uit te lokken, maar toch, altijd de vraag krijgt:
Wat deed jij dan???? de meeste mannen willen maar niet inzien, dat deel van de mannen echt hufters is