Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
DS1971 schreef:
15-03-2021 15:06
Omdat aan mannen vragen om binnen te blijven idioot is. Dat is een beetje guilty by association.

Dat tegen vrouwen werd gezegd: ga niet alleen over straat is om te voorkomen dat ze slachtoffer worden.

je kunt ook voorkomen, dat vrouwen slachtoffer worden, door mannen binnen te houden
Maar dat gebeurt nooit
raar toch?
Stoeipoez schreef:
15-03-2021 15:02
[...]
Nee, dat heeft ze niet gedaan, net zoals zoveel vrouwen die op dat moment niets kunnen doen.

Volledig eens dat TO aan zichzelf moet gaan werken hoor, maar deze man is een enorme klootzak.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2021 18:42
Reden: quote verwijderd
19.88% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
15-03-2021 15:08
je kunt ook voorkomen, dat vrouwen slachtoffer worden, door mannen binnen te houden
Maar dat gebeurt nooit
raar toch?
Zo heb ik het nooit bekeken en idd, dat is gewoon raar. Vrouwen moeten er altijd maar voor zorgen dat ze geen slachtoffer worden. Zo krom.
Life is short. Eat dessert first.
DS1971 schreef:
15-03-2021 15:02
Ik geloof niet dat het waar is. Sterker nog, dat als je hiervan beschuldigd wordt de meeste mensen je met de nek aankijken.

Het kan echt nog wel beter, maar het was nog veel slechter.
en toch he?
de keren dat je in de kroeg last hebt van een hufter, die aan je zit. Die je probeert te zoenen etc.
Het komt maar verrekte weinig voor, dat andere mannen, je helpen. Meestal wordt er eerder lacherig over gedaan.
Boys wil be boys, en vrouwen die alleen de kroeg in gaan, tja, die houden wel van een 'geintje'.

Met de nek aankijken omdat je een grens overgaat als man. Was het maar zo. Dan leerden jongens het op jongere leeftijd al af
en dat is ook voor wel deugende mannen prettiger, want ik snap dat het niet fijn is, dat vrouwen je niet direct vertrouwen, terwijl je van jezelf weet dat je deugt
lilalinda schreef:
Maar dat gebeurt nooit
raar toch?
Wil jij, omwille van die rotte 10%, de vrijheden van de overige 90% beperken? :) Beetje overkill haha. Misschien kunnen we starten met de mannen binnenhouden die in het verleden bewezen hebben zich niet te kunnen gedragen.
DS1971 schreef:
15-03-2021 14:50
Niet mee oneens, maar ik leer mijn kinderen juist altijd dat het weinig zinvol is om te wachten op dat anderen hun verantwoordelijkheid gaan nemen.

Met name omdat je alleen invloed hebt op je eigen gedrag.

Eigenlijk is dat precies wat mannen vaker doen: die zijn assertiever. Ik probeer ze dus die assertiviteit te leren, wat nog lastig genoeg is, want het moet ook weer binnen de normen blijven van respect naar anderen en omgeving.

Opvoeden is lastig!
Natuurlijk. Als we worden overspoeld door een zombie-plaag, zal ik mijn zoon ook zeker leren hoe hij met een shotgun een zombie die op hem afstormt neer moet knallen. Maar ik hoop wel dat de maatschappij (en ik als deel van de maatschappij) ook bezig is met de oorzaak van de zombie-plaag aan te pakken, en niet alleen door shotgun lessen te subsidiëren. En als mijn zoon alsnog wordt opgegeten door zo'n razende zombie horde, dan wil ik dat we zeggen "fucking kut zombies, we moeten hier wat aan gaan doen" in plaats van "waarom kon ie niet beter mikken dan?"
Ik weet dat ik niet voor dat hele FWB gedoe gemaakt ben daarom doe ik dar soort onzin niet. Ik heb het idee dat je jezelf ergens in heb gestort terwijl je niet eens kan handlen. Vooral over dat SOA en hardhandig seks. Jij was zelf bij en liet het toe.Hij ging over je grenzen heen dat liet je toe. Hij had je precies waar hij je hebben wilde. Weet je grenzen aan te geven en deze gast was sowieso geen blijvertje. Hij dumpte je als een vuilniszak nadat hij zijn ding heeft gedaan. Geen relatiemateriaal.

Zoek eerst uit wat jij in een relatie wilt. Dit is geen relatie om op te bouwen. Jij bent verliefd geworden op een illusie
lilalinda schreef:
Maar dat gebeurt nooit
raar toch?
Dat kan alleen door verplichten en ik zou het ook raar vinden om vrouwen te verplichten binnen te blijven omdat er een gek rondloopt.

Dus nee, dat vind ik niet raar.
doornroosje9 schreef:
15-03-2021 13:27
O, ik zou er ook absoluut iets van zeggen hoor. Mss dringt het door, mss niet, maar als je niets zegt, gaat er ook niets veranderen.

Dit.
Ik begrijp niet dat mensen hier zeggen dat je hem er niet op mag aanspreken en gewoon moet blokkeren.
Stuur hem dan tenminste de link naar dit topic voordat je hem blokkeert!
Je hoopt toch dat er ergens een kwartje valt bij zo’n man als hij hier leest wat zijn handelen doet met een vrouw (ook al heeft zij ook een aandeel in hoe het is gegaan).
wat komt er trouwens weer een enorme discussie los zeg
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 15:24
wat komt er trouwens weer een enorme discussie los zeg

Ja, en dat is omdat vrijwel elke vrouw grensoverschrijdend gedrag van mannen heeft meegemaakt, en er echt iets moet veranderen.
metallover wijzigde dit bericht op 15-03-2021 15:27
6.64% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
15-03-2021 15:10
Zo heb ik het nooit bekeken en idd, dat is gewoon raar. Vrouwen moeten er altijd maar voor zorgen dat ze geen slachtoffer worden. Zo krom.
Ja, maar iedere vrouw kan slachtoffer worden. Geen enkele man kon die avond ongewild die serieverkrachter worden.
Bellinis schreef:
15-03-2021 15:12
Wil jij, omwille van die rotte 10%, de vrijheden van de overige 90% beperken? :) Beetje overkill haha. Misschien kunnen we starten met de mannen binnenhouden die in het verleden bewezen hebben zich niet te kunnen gedragen.
en toch beknotten we wel de vrouwen
en vrouwen die iets overkomt, Krijgen altijd (echt altijd) toch ook naar hun hoofd, wat hun eigen aandeel was
terwijl vrouwen al heel goed uitkijken en vanaf jonge leeftijd al erg goed weten, dat ze uit moeten kijken.
En dan gebeurt je iets... en da nog krijg je de vraag waarom je überhaupt op die plek was.

De wereld is geen veilige plek voor vrouwen. Maar toch mogen we mannen niet beknotten. Raar hoor
Bellinis schreef:
15-03-2021 15:12
Het schijnt dat daar al eeuwen mee wordt geëxperimenteerd. ;)
DS1971 schreef:
15-03-2021 15:27
Ja, maar iedere vrouw kan slachtoffer worden. Geen enkele man kon die avond ongewild die serieverkrachter worden.
als je niet verdacht wil worden van seriemoordenaar zijn. Blijf je maar thuis
anders moet je niet zeuren hoor.
Metallover schreef:
Ja, en dat is omdat vrijwel elke vrouw grensoverschrijdend gedrag van mannen heeft meegemaakt, en er echt iets moet veranderen.
moet zeggen, dat mijn vuur aangewakkerd is, nu blijkt dat mijn jongste dochter al zoveel meegemaakt heeft
Ik had de hoop dat het beter zou zijn geworden, maar nee
Adelaide schreef:
15-03-2021 15:13
Natuurlijk. Als we worden overspoeld door een zombie-plaag, zal ik mijn zoon ook zeker leren hoe hij met een shotgun een zombie die op hem afstormt neer moet knallen. Maar ik hoop wel dat de maatschappij (en ik als deel van de maatschappij) ook bezig is met de oorzaak van de zombie-plaag aan te pakken, en niet alleen door shotgun lessen te subsidiëren. En als mijn zoon alsnog wordt opgegeten door zo'n razende zombie horde, dan wil ik dat we zeggen "fucking kut zombies, we moeten hier wat aan gaan doen" in plaats van "waarom kon ie niet beter mikken dan?"
Maar ik heb geen idee hoe we het echt verder moeten verbeteren, behalve dat ik mijn zoon zou opvoeden zodat hij respect heeft voor de wensen en grenzen van anderen.

Dus ik sta open voor goede ideeën.
Metallover schreef:
Ja

Ik zat er net over na te denken. Binnenkort komt mijn tweede zoon ter wereld en die ga ik natuurlijk zus en zo opvoeden.

Ik bedacht me: ik moet hem ook duidelijk maken dat vrouwen dit soort gedrag vaak overkomt en hoe dat zit

(ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik hem zo opvoed dat hij dat soort dingen niet zal doen)

En je gaat ook over je eigen verleden nadenken.
lilalinda schreef:
15-03-2021 15:28
als je niet verdacht wil worden van seriemoordenaar zijn. Blijf je maar thuis
anders moet je niet zeuren hoor.
Ik vind dat je doorslaat hierin. Ik snap de frustratie, maar ik kijk er simpelweg anders tegenaan.
Mooi onderwerp, maar wel OT:
Hoe voed je je kinderen op, tot grens-respecterende mensen?
lilalinda schreef:
15-03-2021 15:30
moet zeggen, dat mijn vuur aangewakkerd is, nu blijkt dat mijn jongste dochter al zoveel meegemaakt heeft
Ik had de hoop dat het beter zou zijn geworden, maar nee

Vreselijk toch?
Er lijkt niks te veranderen door de jaren heen.
lilalinda schreef:
15-03-2021 15:32
Mooi onderwerp, maar wel OT:
Hoe voed je je kinderen op, tot grens-respecterende mensen?
Empathie kweken. Ik denk dat het daarmee begint.
DS1971 schreef:
15-03-2021 15:31
Ik vind dat je doorslaat hierin. Ik snap de frustratie, maar ik kijk er simpelweg anders tegenaan.
en dat snap ik, want jij zal een deugende man zijn.
maar we hebben wel de steun van deugende mannen nodig, om het verschil te maken
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 15:30
Ja

Ik zat er net over na te denken. Binnenkort komt mijn tweede zoon ter wereld en die ga ik natuurlijk zus en zo opvoeden.

Ik bedacht me: ik moet hem ook duidelijk maken dat vrouwen dit soort gedrag vaak overkomt en hoe dat zit

(ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik hem zo opvoed dat hij dat soort dingen niet zal doen)

En je gaat ook over je eigen verleden nadenken.

Dat is alleen maar goed (geldt ook voor vrouwen natuurlijk).
Ook ik ben in het verleden over mijn grenzen heengegaan doordat een jongen maar bleef aandringen.
Er moet gewoon wat veranderen, van beide kanten.
Metallover schreef:
15-03-2021 15:35
Dat is alleen maar goed (geldt ook voor vrouwen natuurlijk).
Ook ik ben in het verleden over mijn grenzen heengegaan doordat een jongen maar bleef aandringen.
Er moet gewoon wat veranderen, van beide kanten.
Ik heb wellicht ook een keer te vaak aangedrongen ja, geen fijne gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven