Mode & Beauty alle pijlers

Kleding in setjes kopen

17-03-2021 10:16 112 berichten
Wie koopt er hier zijn kleding meestal in setjes? Is dat handig?

Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.

Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?

NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.

Ik koop mijn kleding

Totaal aantal stemmen: 160

Altijd als losse stukken (61%)
In setjes (8%)
Meestal in dezelfde kleuren (11%)
Ik heb zoveel dat het altijd wel combineert (13%)
Combineren interesseert me niet zo (5%)
Anders (3%)
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 16:46
16.91% gewijzigd
verani schreef:
17-03-2021 12:32
Heerlijk lijkt me dat als je zo'n winkel hebt waar ze je smaak goed kennen!
Nou, dat is het ook. Ik :heart: fijne verkoopster.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik als set koop is bijv een vestje bij een mouwloze jurk. Mijn ondergoed komt niet in sets. Ik heb een favoriete soort onderbroeken (Hema, naadloos), en ook min of meer een vast merk BH’s. De broekjes die bon BH’s zitten hebben altijd het kruis op de verkeerde plek (te veel naar achteren), of rare stofjes, of schurende naadjes. Die koop ik dus nooit.
Zie nooit setjes die ik leuk vind.
En ondergoed in setjes heb ik ook niet. Ik draag bijna altijd bodystockings. En mijn BH's zijn ook vaak helemaal niet met passende slip er bij te kopen.
Ik heb zo belachelijk veel kleding dat er altijd wel een combinatie te maken is ;-D
Ik deed dit voor mezelf nooit maar voor mijn zoontje wel. En eigenlijk bevalt dat heel goed, hij heeft bv nooit kledingstukken die verloren in de kast liggen.

Dat wil ik zelf ook! Dus kleding in outfits kopen is een van mijn goede voornemens voor 2021 :)
Marana schreef:
17-03-2021 12:09
Ik krijg de indruk dat setje bij veel mensen wordt geïnterpreteerd als 'top en broek/rok van dezelfde lijn'. Ik heb het zelf geïnterpreteerd als 'complete outfit'.
Dit bedoelde ik inderdaad.
KamilleT schreef:
17-03-2021 13:27
Het enige wat ik als set koop is bijv een vestje bij een mouwloze jurk. Mijn ondergoed komt niet in sets. Ik heb een favoriete soort onderbroeken (Hema, naadloos), en ook min of meer een vast merk BH’s. De broekjes die bon BH’s zitten hebben altijd het kruis op de verkeerde plek (te veel naar achteren), of rare stofjes, of schurende naadjes. Die koop ik dus nooit.
Precies dit.
Ik heb wat setjes voor quality time met mijn man. Verder, helemaal na de lockdowns, heb ik een paar fijne bh's en apart fijne slips.
Niks spannends, ook niet lelijk, comfortabel, geen lijnen onder mijn kleding, gewoon wasbaar en in de droger.

Sinds de lockdown draag ik wel sets de helft van de week. Ik heb 2 supercomfortabele broeken en sweaters en die draag ik met groot enthousiasme.
Ik heb al een backup voor een wat minder goed verkrijgbare broek, die ligt klaar voor als eentje het begeeft.
Verder heb ik een aantal jumpsuits en een set nettere broek en trui, die ik aankan als ik buitenshuis wat moet doen.
Laatst grote schoonmaak in mijn kast gehouden, nog genoeg over maar alles wat oncomfortabel is eruit. En gek genoeg had ik daarnaast nog zat nettere jurkjes en outfits.
Ik heb zo ontzettend veel kleding. Ik ben er gek op... het staat altijd wel ergens bij. Soms koop ik wel een broek en top ( blouse, trui, shirtje) bij elkaar in de winkel maar kan ik beiden ook met andere spullen combineren.
baukelien schreef:
17-03-2021 16:45
Dit bedoelde ik inderdaad.
Maar bedoel je dan dat in 1winkelbeurt of een hele outfit op 1 shopdag?
Anders snap ik het gebruik van woordje setje niet.
Ze bedoelt gewoon of je altijd outfits koopt of allerlei losse kledingstukken en dan later wel ziet of er iets in je kast bijpast.

Ik koop eigenlijk altijd outfits.
Am Yisrael Chai!
Los, ik heb een vaste stijl. Het past dan altijd wel.
fashionvictim schreef:
17-03-2021 17:13
Ze bedoelt gewoon of je altijd outfits koopt of allerlei losse kledingstukken en dan later wel ziet of er iets in je kast bijpast.

Ik koop eigenlijk altijd outfits.
Juist. Los is: ik zie een leuk truitje en die koop ik. Twee weken later: ik zie leuke schoenen die koop ik. Die passen verder niet bij dat truitje ofzo.

Setje is: ik zie een leuk truitje en die koop ik. Dan ga ik op zoek naar een bijpassende rok, panty, schoenen, vest enz. enz. Ik koop dus een hele outfit of op zijn minst een set bij elkaar passende dingen.
Ik wil juist eens wat meer setjes gaan kopen, ik heb zelf dat inzicht niet zo
Koop nu wel eens wat en dan blijkt achteraf dat er weinig bij past. Het lijkt me wel eens leuk om eens helemaal aangekleed te worden en dat alles goed bij elkaar past

Lekker makkelijk :loveit:
Lingerie koop in in sets, kleding los maar ik denk er wel over na of het bij mijn andere kleding past. Liefst kan een nieuwe rok bijvoorbeeld leuk met 3 tops, of een nieuw vest bij 3 jurken. Soms ga ik ook op zoek naar iets in een bepaalde kleur.
baukelien schreef:
17-03-2021 19:49
Juist. Los is: ik zie een leuk truitje en die koop ik. Twee weken later: ik zie leuke schoenen die koop ik. Die passen verder niet bij dat truitje ofzo.

Setje is: ik zie een leuk truitje en die koop ik. Dan ga ik op zoek naar een bijpassende rok, panty, schoenen, vest enz. enz. Ik koop dus een hele outfit of op zijn minst een set bij elkaar passende dingen.
Ja, zoals dat laatste winkel ik altijd, doe ik al mijn hele leven zo eigenlijk. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat zo deed.
Am Yisrael Chai!
Altijd los: ik ben niet zo van het denken in outfits en draag ook geen vaste outfits.
Altijd los, ik hou erg van combineren in allerlei looks: stoer, vrouwelijk, outdoor, casual of sportief. Het is maar net hoe mijn pet staat:-)

Vroeger als kind werd altijd voor me in setjes gedacht. Dus het komt denk ik van onze moeders.

Ik ken eigenlijk niemand die nog zo shopt, wel leuk om te horen!
Al die mensen die altijd los kopen, heb je dan niet een hoop dingen die je weinig of niet draagt omdat je er toch niet echt iets bij hebt?
Marana schreef:
18-03-2021 12:49
Al die mensen die altijd los kopen, heb je dan niet een hoop dingen die je weinig of niet draagt omdat je er toch niet echt iets bij hebt?
Nee, nooit. Ik zorg er altijd voor dat ik basiskleding heb en bepaalde kleuren die ik altijd draag. En ik hou natuurlijk wel in gedachte welke broeken ik erbij kan dragen. Of rokje. Dat zijn er dan altijd meerderen.

Heb je niet als je in setjes koopt dat je op iets mis grijpt? Dat de broek in de was ligt en dat je het bloesje niet aankan? Of dat je altijd dezelfde look hebt, of misschien is dat ook de bedoeling:-)
Marana schreef:
Nee, eigenlijk niet.
ClaireUnderwood schreef:
18-03-2021 13:10
Nee, nooit. Ik zorg er altijd voor dat ik basiskleding heb en bepaalde kleuren die ik altijd draag. En ik hou natuurlijk wel in gedachte welke broeken ik erbij kan dragen. Of rokje. Dat zijn er dan altijd meerderen.

Heb je niet als je in setjes koopt dat je op iets mis grijpt? Dat de broek in de was ligt en dat je het bloesje niet aankan? Of dat je altijd dezelfde look hebt, of misschien is dat ook de bedoeling:-)

In mijn eerste post schreef ik al dat ik alleen kledingstukken koop waarvan ik weet dat het ergens anders bij past, en dat het fijn is als het toevallig bij meer dingen past.
Ik heb genoeg kleding om niet mis te grijpen, ik heb maar zelden dat ik perse dat ene stuk aan wil. En dingen die ik echt alleen maar bij elkaar draag en niet bij iets anders zitten tegelijk in de was. Maar die heb ik maar weinig.

Ik draag niet perse dat setje wat ik tegelijk kocht samen, maar ik koop het wel matchend, en niet meer een leuke blouse. Ik heb te vaak gemerkt dat het blijft liggen als thuis blijkt dat het toch niet lekker matcht met wat ik in gedachten had.
Ja, precies, dat doe ik ook. Als ik een leuke rok zie ofzo, dan koop ik er gelijk een top bij die leuk staat, en bedenk ook direct welke schoenen ik er bij aan kan doen. Als ik geen schoenen heb die passend zijn - bijvoorbeeld omdat het een rok is waar echt pumps onder moeten, of juist een waar loafers leuker onder staan - koop ik er ook gelijk schoenen bij. Leuk als dan thuis blijkt dat het met nog meer dingen leuk combineert, maar mijn ervaring is eigenlijk dat hoe ik de outfit bij aanschaf bedacht had toch altijd het leukst is en ik het dus eigenlijk ook altijd zo draag.
Am Yisrael Chai!
baukelien schreef:
17-03-2021 19:49

Ik doe dat zo: Ik koop een truitje die ik leuk vind, en heb al bedacht waar het bij past. Dan koop ik 2 weken later schoenen die daar ook bij staan. Maar bij meer outfits want ik koop altijd dingen die bij elkaar passen want heb een vaste stijl.
En denk dat bij elk los stuk al over na.

Ik koop dus geen hele outfits en ik koop geen losse stukken zonder te kijken of het al ergens bij past.
Dat komt ook omdat ik geen bergen geld heb maar wel kwaliteit wil als het kan en ik wil ook niet te veel kopen, dus ik denk over alles goed na.
Marana schreef:
Ik koop veel los. Maar ik ben wel heel consequent. Vrijwel alles wat ik koop is effen, heeft een bretons streepje of een biesje in een afstekende kleur. Vrijwel nooit iets met een patroon; geen bloemetjes, stipjes of vage vegen voor mij. De kleuren die ik kies zijn zwart, grijs, marineblauw, beige, wit of koraalroze. Ik draag het allerliefste spijkerbroeken en die horen blauwe te zijn. Geen frutsels of tuttemerul en geen geglim. Als ik een bretons gestreept truitje koop, dan staat dat dus altijd bij mijn spijkerbroek, of bij een vest dat ik al heb. Koop ik koraalroze schoenen, dan staan die leuk bij een donkerblauw jurkje, of bij een zwart blazertje.
Af en toe heb ik eens een uitspatting en is mijn accentkleur groen. Dan koop ik in 1 seizoen groene schoenen, groene tops of een groene sjaal, die ik dan weer leuk kan combineren met de rest van mijn garderobe.
Ik heb dus geen dingen die nergens bij passen, want dan zou ik het al niet kopen. Als ik iets koop, loop ik mijn linnenkast in gedachten al door op zoek naar leuke combinaties.
Ik koop niet heel vaak en doe ook niet aan uitgebreide shopexpedities, daar heb ik geen zin in. Ik kom bij een paar winkels op het dorp, en die kennen mijn linnenkast. Vind ik heel erg fijn.
Ook al koop ik dan geen setjes, ik heb wel bijna altijd dezelfde combinaties
Het donkergroene shirtje bij het zandkleurige jasje.
Het zwart met blauw gewolkte shirtje bij het blauwe vest

best saai maar altijd zo weinig inspiratie om te wisselen

En ook weinig goede shirts en topjes momenteel, weinig gekocht laatste jaar en wat ik nog heb heeft vaak gaatjes op de buik van de riem :-|

Zou wel eens een personal shopper willen hebben die steeds het goede uit het rek pakt voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven