Op vakantie in april
zaterdag 20 maart 2021 om 08:48
Vorig jaar hadden we al besloten dat we in april een maand vrij wilde hebben.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:56
8.17% gewijzigd
zaterdag 20 maart 2021 om 10:15
Begrijp me goed, ik zou me daar prima vermaken. Maar als je het idee hebt van terrasjes waar je in de zon kunt zitten, lekker buiten eten, enz. dan moet je niet in IJsland zijn. De cultuur daar is ook niet echt gericht op leven buitenshuis, wat logisch is gezien het klimaat. En tuurlijk zullen er tegenwoordig ook clubs e.d. zijn voor jongeren, maar daar hoef ik me als eind vijftiger niet te vertonen

Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 20 maart 2021 om 10:16
Maar jij bent toch niet TO?pejeka schreef: ↑20-03-2021 10:15Begrijp me goed, ik zou me daar prima vermaken. Maar als je het idee hebt van terrasjes waar je in de zon kunt zitten, lekker buiten eten, enz. dan moet je niet in IJsland zijn. De cultuur daar is ook niet echt gericht op leven buitenshuis, wat logisch is gezien het klimaat. En tuurlijk zullen er tegenwoordig ook clubs e.d. zijn voor jongeren, maar daar hoef ik me als eind vijftiger niet te vertonenNog daargelaten dat dat mijn "scene" gewoon niet meer is. Ik zit dan liever in een leuke kroeg te kletsen met mensen.

zaterdag 20 maart 2021 om 10:16
Onder het mom "een dag niet met het belerende vingertje gezwaaid, is een dag niet geleefd, 't is het enige dat we nog hebben"!

't Is een advies trouwens, geen regel; problem solved.
zaterdag 20 maart 2021 om 10:40
Je vergeet er ook nog even bij te vermelden dat je met twee Kids gaat. Hoe ga je dat doen met quarantaine na thuiskomst en jullie werk? en wat als je jonge baby iets overkomt en in een plaatselijk ziekenhuis behandeld moet worden maar door corona alles bezet is. Echt boek een luxe huisje in Nederland voor 2 weken en geniet van de bossen ofzo.

zaterdag 20 maart 2021 om 10:44
Iedereen werkt toch thuis? En ziekenhuizen liggen in veel landen echt niet vol hoor. Waarom zou 2 kids meenemen een probleem zijn?mariposa2 schreef: ↑20-03-2021 10:40Je vergeet er ook nog even bij te vermelden dat je met twee Kids gaat. Hoe ga je dat doen met quarantaine na thuiskomst en jullie werk? en wat als je jonge baby iets overkomt en in een plaatselijk ziekenhuis behandeld moet worden maar door corona alles bezet is. Echt boek een luxe huisje in Nederland voor 2 weken en geniet van de bossen ofzo.

zaterdag 20 maart 2021 om 10:51
Is het nodig haar te behandelen alsof ze achterlijk is?mariposa2 schreef: ↑20-03-2021 10:40Je vergeet er ook nog even bij te vermelden dat je met twee Kids gaat. Hoe ga je dat doen met quarantaine na thuiskomst en jullie werk? en wat als je jonge baby iets overkomt en in een plaatselijk ziekenhuis behandeld moet worden maar door corona alles bezet is. Echt boek een luxe huisje in Nederland voor 2 weken en geniet van de bossen ofzo.

zaterdag 20 maart 2021 om 10:54
Het lijkt me echt gewoon geen zak aan, nu op vakantie. Je bent ook daar niet vrij om de dingen te doen die je zou willen doen tijdens een vakantie, zoals terrasjes, markten, attracties bezoeken, etc. Of je nu daar in een huisje zit opgesloten of thuis, dan zit ik toch liever thuis met alle luxe om me heen.
Maar als je dat allemaal geen bezwaar vindt, zoek je toch een huisje ergens op een platteland, en neem je een berg boodschappen mee, klaar.
Maar als je dat allemaal geen bezwaar vindt, zoek je toch een huisje ergens op een platteland, en neem je een berg boodschappen mee, klaar.

zaterdag 20 maart 2021 om 10:56
Er zijn dus landen waar meer kan. In België kun je winkelen bijvoorbeeld. Op veel Antillen en - naar blijkt - IJsland kan alles.Marana schreef: ↑20-03-2021 10:54Het lijkt me echt gewoon geen zak aan, nu op vakantie. Je bent ook daar niet vrij om de dingen te doen die je zou willen doen tijdens een vakantie, zoals terrasjes, markten, attracties bezoeken, etc. Of je nu daar in een huisje zit opgesloten of thuis, dan zit ik toch liever thuis met alle luxe om me heen.

zaterdag 20 maart 2021 om 11:01
Met je eens. Zou er helemaal niks aan vinden om nu naar een ander land te reizen om daar met een mondkapje op door de stad te moeten lopen en niet gewoon op een terrasje te kunnen neerploffen.Marana schreef: ↑20-03-2021 10:54Het lijkt me echt gewoon geen zak aan, nu op vakantie. Je bent ook daar niet vrij om de dingen te doen die je zou willen doen tijdens een vakantie, zoals terrasjes, markten, attracties bezoeken, etc. Of je nu daar in een huisje zit opgesloten of thuis, dan zit ik toch liever thuis met alle luxe om me heen.
zaterdag 20 maart 2021 om 11:04
Ik ook niet. Huisje in Nederland zou ik wel vlot doen. Ben je toch eens in een andere omgeving.
Breek me de bek niet open over al die mensen die zogenaamd thuis werken. Bij talloze relaties die ik bel krijg ik te horen: ja maar, die werkt thuis en is alleen via de mail bereikbaar. OK, stuur je een mail, 6 dagen later nóg geen antwoord. Of je vraagt of je doorverbonden kan worden en dan krijg je te horen, nee, kan niet, die werkt thuis. Ja duh, dan kan je toch gewoon doorverbinden met het mobieltje? Maar goed, gaat dan niet, maar een mobiel nummer waarop je ze wél kan bereiken, krijg je dan ook niet, dus men is, al thuis werkende, gewoon onbereikbaar blijkbaar. Dus maar weer een mailtje. En weer geen antwoord. Enz....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2021 08:51
Reden: Offtopic
Reden: Offtopic
57.00% gewijzigd

zaterdag 20 maart 2021 om 11:05
Ijsland lijkt me momenteel niet zo'n aanrader: https://nos.nl/artikel/2373345-vulkaanu ... okken.html
en https://nos.nl/artikel/2372990-ongekend ... weken.html
Met 130 vulkanen op hun eiland en de bijbehorende seismische activiteit zijn de IJslanders wel wat aardbevingen gewend. Maar zo erg als de afgelopen weken hebben ze het niet eerder meegemaakt, beamen ook vulkaandeskundigen.
Op het schiereiland Reykanes werden in de afgelopen drie weken zo'n 50.000 aardschokken gemeten. Ter vergelijking: vorig jaar werden daar over het gehele jaar 40.000 schokken gevoeld.
Deskundigen spreken van een "ongekende seismische gebeurtenis" die mogelijk het voorteken is van een grote vulkaanuitbarsting.
en https://nos.nl/artikel/2372990-ongekend ... weken.html
Met 130 vulkanen op hun eiland en de bijbehorende seismische activiteit zijn de IJslanders wel wat aardbevingen gewend. Maar zo erg als de afgelopen weken hebben ze het niet eerder meegemaakt, beamen ook vulkaandeskundigen.
Op het schiereiland Reykanes werden in de afgelopen drie weken zo'n 50.000 aardschokken gemeten. Ter vergelijking: vorig jaar werden daar over het gehele jaar 40.000 schokken gevoeld.
Deskundigen spreken van een "ongekende seismische gebeurtenis" die mogelijk het voorteken is van een grote vulkaanuitbarsting.

zaterdag 20 maart 2021 om 11:08
Ja, ik weet het! Maar je zult toch nog genoeg plekken hebben waar je veilig zit?Marana schreef: ↑20-03-2021 11:05Ijsland lijkt me momenteel niet zo'n aanrader: https://nos.nl/artikel/2373345-vulkaanu ... okken.html

zaterdag 20 maart 2021 om 11:10
Maar daar gaat dit topic toch niet over?pejeka schreef: ↑20-03-2021 11:04Breek me de bek niet open over al die mensen die zogenaamd thuis werken. Bij talloze relaties die ik bel krijg ik te horen: ja maar, die werkt thuis en is alleen via de mail bereikbaar. OK, stuur je een mail, 6 dagen later nóg geen antwoord. Of je vraagt of je doorverbonden kan worden en dan krijg je te horen, nee, kan niet, die werkt thuis. Ja duh, dan kan je toch gewoon doorverbinden met het mobieltje? Maar goed, gaat dan niet, maar een mobiel nummer waarop je ze wél kan bereiken, krijg je dan ook niet, dus men is, al thuis werkende, gewoon onbereikbaar blijkbaar. Dus maar weer een mailtje. En weer geen antwoord. Enz....