Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
EV, dat van die leeftijd speelt bij mij ook. Ik denk ook vaak dat ik graag op m'n 20ste al zover was geweest als nu. Ik heb dan ook grote bewondering voor de jonge meiden hier

Iry, het raakt me dat het slecht met je gaat. Ik hoop dat je snel weet wanneer de therapie start. Sterkte

En ja, mee eens, wat schrijf je mooi...

Saar, wat zet je een stappen. Het klinkt heel kordaat en sterk. Meteen een afspraak bij de huisarts, ik hoop dat medicatie je gaat helpen. Ik vind het knap!
Ik vind het zo fijn voor je Saar. Dat je dit bespreekbaar hebt kunnen maken bij je peut. Dat zij er zo goed op reageerde.

En dat je zelf een beetje begint te accepteren dat het nu allemaal echt niet loopt, en dat je jezelf daarin serieus neemt.

Zal duimen dat je huisarts morgen meewerkt, en dat je een AD vind die aanslaat!

Voor Ster: pmt is vaak een aanvullende therapievorm. Vanuit het riagg/ggz of een andere grote zorginstelling kan je door je behandelaar meestal opgegeven worden bij degene die dit bij hen verzorgt.

Dit wordt dan vergoed door je verzekering.

Sowiezo bijna alle hulp die je vanuit de riagg/ggz krijgt wordt vergoed volgens mij. Veel valt onder de AWBZ.

Ik ben een hardnekkige aanval op mn wc begonnen. Er zit een laag kalk van 2 meter onderin, dus ik belaag m met bruistabletten, cola en azijn.

Tot nu toe is ie alleen niet onder de indruk... :(

Maar Iry is van plan m persoonlijk te komen inspecteren met hemelvaart geloof ik, dus ik zet door!!!
Wurm, wie heeft gewonnen, de wc of jij? Haha, ik moest wel lachen om je omschrijving. Hoop dat ie nu de inspectie van Iry kan doorstaan.

Allemaal een fijne dag. Ik ben benieuwd hoe het bij de dokter was, Saartje.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Sterretjee schreef op 18 mei 2009 @ 22:29:

Dankje Claire!!!

Wordt dat vergoed denk je?

sorry dat ik ff binnen kom vallen, maar lees al tijd mee. ik volg ook pmt, bij een vrijgevestigde therapeute. Helaas vergoedt mijn verzekering niks. Je moet goed kijken welke verzekeringen pmt vergoeden, het zijn er niet heel veel. vaak vergoeden ze dan als de therapeut aangesloten is bij de federatie vaktherapeutische beroepen, je kunt een lijst met beroepsverenigingen aanvragen bij je verzekering.

gr suuz
Bij het GGZ wordt het wel vergoed. Maar nogmaals dat was bij mij zo en dat hoor ik ook van anderen in mijn therapie groep.

Vrijgevestigde therapeuten worden meestal niet vergoed, toch?
ja wel, onder alternatieve therapie, aanvullend pakket. Ggz wordt uiteraard wel vergoed, is van andere orde. Gr suuz
Ja, ik volg dat ook bij het GGZ.

Mijn psychotherapeute heeft overigens nu een eigen praktijk (heeft eerder bij het GGZ gewerkt) en ook dat wordt vergoed.

Gelukkig maar trouwens. Als ik zou optellen wat ik in mijn leven al aan therapie(-achtige dingen) heb betaald..

Hoe bevalt jou de PMT, Suuz?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja Suuz, ben ik ook wel benieuwd naar hoe het bij nou bevalt!

Gezellig trouwens dat je even komt binnenvallen.

Een heeeele domme vraag, maar is GGZ te vergelijken met het RIAGG? Want daar werken wel GGZ geregristreerde peuten volgens mij..

Thanks Wurm voor je uitleg.

Nog wat cola nodig?

Met mij gaat het goed hoor, lieve EV.

Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over bijkomende kosten m.b.t je therapie. Dat scheelt een hoop.

Saar hoe gaat het met je?

Liefs
Goedemiddag!

Weer een 'stiekeme' meelezer die zich bekend maakt zie ik

Hoi Suuz, binnenvallen mag altijd hoor, hoef je geen sorry voor te zeggen.

Wurm, is het gelukt die pot kalkvrij te krijgen?

Vanochtend bij huisarts geweest en medicatie was zo geregeld. Alsof ik om een doosje paracetamol vroeg ofzo.

Ik heb het ook al opgehaald en wil er over een paar dagen mee beginnen. Ik heb efexor gekregen voor de kenners.

Heb er echt geen verstand van, maar psych had deze ook als voorkeur, dus zal wel goed zijn.

Vandaag vergadering gehad op het werk en zoals ik me had voorgenomen het team wat meer uitleg gegeven. Lg was ondersteunend hierin, dus dat was fijn. En nog fijner is dat we er (eindelijk!) tijdelijk iemand bijkrijgen. Om het team te ontlasten maar ook voor mij, zodat ik echt rustig kan herstellen, zonder veel druk.

Ook heb ik de mogelijkheid gekregen om (tijdelijk) ander werk te gaan doen, los van het team/groep.

Dit doe ik liever niet, omdat ik het werk met de jongeren juist wel leuk vind. Maar afgesproken dat ik het een maand geef, om te kijken of het beter gaat met mij en de opbouw. Blijft dat stagneren, dan ga ik (tijdelijk) van de groep af.

Over een andere therapie ga ik de komende tijd flink nadenken en mogelijkheden bekijken.

Meedenken mag!
Hey Ster!
Klinkt goed Saar!!

Wauw gaaf ook dat van je werk. Geeft je weer even wat ruimte.

Nou, join tha club!

Efexor, prozac, paroxetine, ciprodebiel, kan mij het verotten hoe het allemaal heet; als het maar een steuntje in de rug kan geven! Hoop dat het dat doet bij jou!

Heb je een lekker lang weekend nu of moet je tussendoor nog werken?
Bedankt! Hoor ik er nu bij?

Kan mij ook niet schelen hoe het heet (want het zegt me toch niets) als ik me maar beter ga voelen.

Heb lekker lang weekend nu!

Jij ook of moet je nog werken?
Saar wat goed zeg hoe het is gegaan op je werk. Kwam de uitleg aan bij het team? Ook een prettig idee dat je eventueel van de groep af kunt mocht het nog niet lukken, dat je een uitwijkmogelijkheid hebt.

Hopelijk geeft het je wat rust gecombineerd met de medicatie.

Hey Wurm,

ik ga ook maar eens zo'n huishoudelijk klusje doen, werkt aanstekelijk

Ja, nu pas hoor je er écht bij.

O heerlijk zeg!

Ik moet nog wel 1 dagje werken maar heb niks te klagen!

Heerlijk he, dit weer. Net de tuin geveegd en lekker met een bak thee aan het genieten van m'n nieuwe blommetjes. (of ga ik nu klinken als een burgelijke trut)
Hier ook weekend gelukkig, ben moe! (mist slaapsmiley hier)
Heee Lynne!

Wat een gezelligheid hier, zo op de middag.

Hoe is tie!?
hej. Ja ik ben pas 4 x geweest en het is vooral heel spannend en lastig maar ok dat is wel logisch. Ik ben zelf verder bij een psych van psyq maar die hadden helaas geen pmter in huis. Ik doe het erbij omdat ik doordat ik zelf in de hulpverlening werk teveel rationeel wel weet en dit me in de weg staat bij het voelen en toestaan te voelen. Ggz en riagg is beide tweedelijnszorg en wordt zodoende vergoed via de awbz. Gr suuz
Dankje, Suuz.

Goeie stap van je dan. Kan je het rationele denken misschien een beetje laten varen..

Succes ermee!
Ja gezellig hier!

(schenkt kopje thee in)

Ja gaat naar omstandigheden wel goed

(zie hyves)

Moe van alles. Maar daar ga ik lekker aan toegeven.

(maar eerst huis soppen enzo)
Ster, je bent toch ook een burgelijke trut? Is de leeftijd

Hoi Lynne! Fijn dat je ook weekend hebt. Hoop dat je een beetje uit kan rusten.

Hebben jullie nog spannende plannen voor het hemelvaart weekend?

Iemand zin om bij mij te komen stofzuigen nu?
Ja gaan we het hier lekker over het weer hebben

Plannen zijn hier wat familie bezoeken. En een boek uitlezen.

(Eten, bidden, beminnen, wie heeft die gelezen? Iemand hier heeft daar eens iets over gezegd)
quote:saartje1980 schreef op 20 mei 2009 @ 16:13:

Ster, je bent toch ook een burgelijke trut? Is de leeftijd

Ja das waar, wel fijn om een excuus te hebben!

Iemand zin om bij mij te komen stofzuigen nu?

Ehh, ja hoor! Op zich wel. Ben nogal actief vandaag! 19.00 uur doen? Dan kom ik hardlopend naar je toe.
O, ik ga echt eens de hyves bijlezen nu.

Lynne, rooibos, witte thee of bosvruchten?
Kom dan maar gewoon op de koffie.

Eerst hardlopen hier naartoe en daarna stogzuigen wil ik je niet aandoen.

Ga ik het nu zelf maar even doen. Moet ook, want staat in mijn schema

Uurtje huishouden om de vermoeidheid tegen te gaan, want ik mag niet slapen.
Goedzo!

En ook al doe je het maar een kwartiertje, je hebt jezelf dan wél serieus genomen! Eigenlijk moet je het zien als afspraken maken met jezelf.

*hopend dat het dan iig bij iemand werkt, want ik schijt momenteel schema's*

Nou, zuigse he kreng!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven