Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 12 mei 2009 om 11:56

dinsdag 12 mei 2009 om 12:01

dinsdag 12 mei 2009 om 12:13
Mousie:
Pieter Melle
Pieter Morris
Pieter Steijn
Pieter Jorrit
Pieter Rowan
Pieter Mats
Pieter Thijn
Pieter Timo
Pieter Samuel
Pieter Daniel
Pieter Nathan
Pieter Sverre
Pieter Bjorn
Pieter Sven
Moeders:
Ik vind Stef het leukst… hou niet zo van Engelse namen. Maar ja, wie ben ik Ryan vind ik nog wel aardig maar dan vind ik Roan veeeeel leuker.
Mayabee:
Jeffrey Mick
Jeffrey Fynn
Jeffrey Roan
Of
Damian Levi (vind ik wel een mooie combi, alhoewel ik niet van Engelse namen hou)
Damian Jim
Damian Melle
Of
Damian Jeff
Jeffrey Daan
Pieter Melle
Pieter Morris
Pieter Steijn
Pieter Jorrit
Pieter Rowan
Pieter Mats
Pieter Thijn
Pieter Timo
Pieter Samuel
Pieter Daniel
Pieter Nathan
Pieter Sverre
Pieter Bjorn
Pieter Sven
Moeders:
Ik vind Stef het leukst… hou niet zo van Engelse namen. Maar ja, wie ben ik Ryan vind ik nog wel aardig maar dan vind ik Roan veeeeel leuker.
Mayabee:
Jeffrey Mick
Jeffrey Fynn
Jeffrey Roan
Of
Damian Levi (vind ik wel een mooie combi, alhoewel ik niet van Engelse namen hou)
Damian Jim
Damian Melle
Of
Damian Jeff
Jeffrey Daan
dinsdag 12 mei 2009 om 12:13
Ik vind Maup wel lekker klinken hoor en absoluut origineel! Eigenlijk moet je 'm een paar keer horen... Ik begin 'm nu al leuker te vinden.
Om jullie namen even te vergelijken:
Maup: ik denk aan een stoer/vlot jongetje, 't is een aparte/originele naam.
Abel: vind ik wat liever klinken (tegen een baby zeg je al snel Abeltje), netter, beetje meer kak!
't Is maar net waar je van houdt.

Maup: ik denk aan een stoer/vlot jongetje, 't is een aparte/originele naam.
Abel: vind ik wat liever klinken (tegen een baby zeg je al snel Abeltje), netter, beetje meer kak!
't Is maar net waar je van houdt.

dinsdag 12 mei 2009 om 13:05
Blogbabe, bedankt voor je input!
Hier kan ik wel wat mee.
Het is idd dat je de naam wat vaker moet horen, Maup. Het is echt een hele aparte naam, daar ben ik het wel mee eens. Ik stoei dus nog een beetje of ik het té apart vind of juist heel leuk. En wat nog belangrijker is... is het leuk om zo te heten als ik een jongentje/man zou zijn...
Meer reacties zijn welkom :- )
Hier kan ik wel wat mee.
Het is idd dat je de naam wat vaker moet horen, Maup. Het is echt een hele aparte naam, daar ben ik het wel mee eens. Ik stoei dus nog een beetje of ik het té apart vind of juist heel leuk. En wat nog belangrijker is... is het leuk om zo te heten als ik een jongentje/man zou zijn...
Meer reacties zijn welkom :- )
dinsdag 12 mei 2009 om 14:07
Bedankt allemaal voor de reactie. Om eerlijk te zijn twijfel ik zelf ook nog enorm over de namen. Er zit er niet 1 bij waarvan ik het echte "dat is m" gevoel krijg.
Ik hou op zich wel van engelse namen maar heb al twee kinderen met nederlands klinkende namen dus ja Stef lijkt de beste optie.
Moeilijk moeilijk, volgens mij heb ik alle inspiratie bij de andere kids opgebruikt...
Dus nog leuke suggesties voor korte hollandse namen?
Ik hou op zich wel van engelse namen maar heb al twee kinderen met nederlands klinkende namen dus ja Stef lijkt de beste optie.
Moeilijk moeilijk, volgens mij heb ik alle inspiratie bij de andere kids opgebruikt...
Dus nog leuke suggesties voor korte hollandse namen?
dinsdag 12 mei 2009 om 15:28
Wat komen hier veel leuke namen voorbij... Ben zelf niet zwanger ofzo maar vind het wel heel leuk om over namen te brainstormen.
maja_bee, ik dacht aan
Damian Senne
Jeffrey Micha
Ik zag net Pelle voorbij komen, die naam ken ik niet maar ik vind m wel heel leuk. Echt voor een ontdeugend blond jongetje met zo'n pretbek
maja_bee, ik dacht aan
Damian Senne
Jeffrey Micha
Ik zag net Pelle voorbij komen, die naam ken ik niet maar ik vind m wel heel leuk. Echt voor een ontdeugend blond jongetje met zo'n pretbek
dinsdag 12 mei 2009 om 17:09
nee ik zeg de namen van mijn zoons liever niet.Je weet tenslotte maar nooit. Ik kan alleen maar zeggen dat ze toevallig allebei met een j beginnen en dat is niet bewust gekozen. Maar ja drie kinderen die met een j beginnen vind ik ook niet zo geweldig eigenlijk. Ik hou wel van harde klanken.Als het maar kort.bondig en stoer is. Of maak ik het nu heel ingewikkeld?
dinsdag 12 mei 2009 om 17:35
pilatespas;
Maup vind ik gaaf!!!! Ken ook een jongetje die maup heet, zn broertje heet tib
Bij maup denk ik aan een lief maar stoer jongetje, mooie maar aparte naam. Abel vind ik ook erg leuk. Maar vooral voor een wat 'ouder' kind - volwassenen, babytje wat abel heet lijkt me wat raar.. ik vind het denk ik een beetje een 'volwassen' naam.
Maup vind ik gaaf!!!! Ken ook een jongetje die maup heet, zn broertje heet tib
Bij maup denk ik aan een lief maar stoer jongetje, mooie maar aparte naam. Abel vind ik ook erg leuk. Maar vooral voor een wat 'ouder' kind - volwassenen, babytje wat abel heet lijkt me wat raar.. ik vind het denk ik een beetje een 'volwassen' naam.

dinsdag 12 mei 2009 om 18:02
Hoi Catooo, oh jij bent hier de eerste die echt enthousiast is . Wij vinden het ook een geweldig leuke naam, het enige wat me dwars zit is dat het misschien iets té apart is. Wat grappig dat jij al een Maupie kent!! Tib vind ik iets minder, komt mij wat fries over en daar hou ik eigenlijk niet zo van. Bedankt voor je reactie iig!!
dinsdag 12 mei 2009 om 22:11
@Pilatespas: volgens mij ben jij er allang uit en wil je gewoon Maup! Maar je bent alleen bang voor de reacties van anderen. Daar zou ik me dus echt niks van aantrekken! Ik vind bijvooorbeeld namen als Storm, Peer, Kick, Bink, Puk, Pip e.d. leuk. Nou, er zijn heeeeeeeel veel mensen die dat afschuwelijk vinden. Da's voor mijn geen reden om dan maar iets anders te kiezen. Sommige mensen denken dan: o, misschien wordt mijn kind wel gepest met zo'n naam? Nou, ik werk op een basisschool en het is echt niet zo dat kinderen met een aparte naam gepest worden. Ook Jantjes en Marietjes worden weleens gepest. En een jongen die Titus heet wordt bijvoorbeeld weer nooit gepest, omdat ie zo goed voor zichzelf opkomt!
Ik vind Maup ook wel cool!
@moeders: even wat namen voor je... kort maar krachtig en ze beginnen niet met een j. Stijn, Stan, Cas, Brent, Koen, Thijs, Bram, Mats, Sten, Nick, Sjoerd, Djoerd, Giel, Lenn, Tom, Daan, Lars, Rens, Raf. En wat apartere namen, maar dat moet je smaak zijn.... Kick, Storm, Binck/Bink, Peer, Beer, Skip, Puck, Prins.
Ik vind Maup ook wel cool!
@moeders: even wat namen voor je... kort maar krachtig en ze beginnen niet met een j. Stijn, Stan, Cas, Brent, Koen, Thijs, Bram, Mats, Sten, Nick, Sjoerd, Djoerd, Giel, Lenn, Tom, Daan, Lars, Rens, Raf. En wat apartere namen, maar dat moet je smaak zijn.... Kick, Storm, Binck/Bink, Peer, Beer, Skip, Puck, Prins.
woensdag 20 mei 2009 om 12:47
Hallo allemaal!
Ik ben nu 12,5 week zwanger en wij zijn begonnen met nadenken over namen. Meisjesnamen gaat wel, maar jongensnamen... Dat vinden we een stuk moeilijker! Wat vinden jullie van de naam Sjoerd? Ik vind het een leuke naam, maar vraag me af of hij te 'ouderwets' is. Moet ik me natuurlijk niks van aantrekken als ik het leuk vind, maar ik vraag me af hoe er door anderen naar gekeken wordt. Ben benieuwd!
Ik ben nu 12,5 week zwanger en wij zijn begonnen met nadenken over namen. Meisjesnamen gaat wel, maar jongensnamen... Dat vinden we een stuk moeilijker! Wat vinden jullie van de naam Sjoerd? Ik vind het een leuke naam, maar vraag me af of hij te 'ouderwets' is. Moet ik me natuurlijk niks van aantrekken als ik het leuk vind, maar ik vraag me af hoe er door anderen naar gekeken wordt. Ben benieuwd!
woensdag 20 mei 2009 om 13:01