Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:Catooo schreef op 08 mei 2009 @ 09:43:

Andere namen die ik ook leuk vind bij Pepijn zijn;

Sebas, Olivier, Ruben, Fender (in de trant van Lander) en Bas.

Pepijn en Ruben vind ik erg mooie combinatie.Wat ik ook bij elkaar vind passen: Pepijn en Tristan, Pepijn en David.
Hoi allemaal,

Weten jullie ook een leuke 2de naam bij Pieter. Heb weinig eisen eigenlijk, het mag alleen niet met een F beginnen?

De roepnaam is trouwens niet Pieter, maar begint wel met een P. Vinden jullie het kunnen dat de roepnaam anders is dan de 1ste of 2de naam?
Bednkt voor t meedenken allemaal. Ik blijf toch nog steeds op Joris of Emiel hangen. Uitgesproken bijbelse namen als David en Ruben vallen af. En veder valt eea af vanwege voorkomen bij familie of vrienden.

Oh ja, tristan vind ik ook eenmooie naam. maar inderdaad, in pepijn zit al 'pijn'en dan ook nog eens 'triest'er bij... zullen we maarn niet doen he...?
Bedankt voor de suggesties!

Siem vind ik ook erg leuk en Senne ook, alhoewel ik die naam ook weer iets "meisjesachtigs" vind hebben!

Wel grappig dat die naam wordt genoemd, want toen ik zwanger was van Mila, twijfelden we voor een jongetje tussen Finn en Senne!

Misschien nog meer ideeen? (inderdaad iets in de trant van Finn, Senne en Siem)
quote:Mousie78 schreef op 08 mei 2009 @ 13:54:

Vinden jullie het kunnen dat de roepnaam anders is dan de 1ste of 2de naam? Dat heb ik zelf! In mijn paspoort heet ik dus anders, dan dat mijn roepnaam is. (voorbeeld: stel dat je Theodora heet op je paspoort, maar je roepnaam is Dorothé. Dan heb je dus en een andere naam, maar ook nog eens een andere voorletter) Ik vind het niet zo handig! Als ik bijv een vliegticket boek onder mijn roepnaam (dus als ik het ff vergeet). Dan krijg ik dus geklooi bij het inchecken.

Mousie: ik vind je Pieter-verhaal een beetje onduidelijk. Begrijp ik het nu goed dat je kind 3 namen krijgt? Dus de roepnaam, èn Pieter, èn de naam die je hier zoekt?
ik begrijp het ook niet helemaal mousie... sorry. kun je het nog wat beter uitleggen?

konijn06; nieuwe ideeen:

Hugo, David, Levi, Lucas, Elias, Liam, Axel, Simeon, Noah, Boaz, Tiemen, Lovis, Mees, Eron, Sepp, Runar, Rune, Chaim, Amiel, Adam, Aiden, Lars, Freek, Siebe, Timon, Viggo, Noam, Bastiaan, Severin, Steven, Vegar, Troy, Brent, Abel, Simen, Jonas, Stan, Jip,
Haha, sorry voor mn onduidelijke verhaal. Zal het nog eens proberen....

Ons kindje krijgt 2 namen, nl. Pieter ......?

De roepnaam staat er dus eigenlijk buiten, dat is een soort verbastering van Pieter.

Hoop dat het nu wat duidelijker is?
Ok dus bijvoorbeeld Pieter Frederik, Pieter Simon, Pieter Caspar, Pieter Benjamin.. zoiets?

En dan wordt de naam niet echt Pieter maar bijvoorbeeld Peter of Pjotter??
Ja, je snapt het helemaal!!!

Alleen die 2de naam wil bij ons niet echt vlotten.....
Oooo, ik ben nu heel benieuwd naar jullie voornaam. Maar die wil je vast niet zeggen. Waarom niet alleen Pieter? Wat is de meerwaarde van die 2e naam, als je verder niet vernoemd ofzo? Of houd je gewoon van dubbele namen? Ik zou persoonlijk gewoon voor Pieter gaan (wij hebben dus maar 1 naam bedacht voor ons kind!). Maar wat ik wel mooi vind klinken is:

Pieter Floris, Pieter Lucas, Pieter Michiel, Pieter Olivier, Pieter Fabian, Pieter Tobias, Pieter Jonas.... Zit daar iets tussen?
Over Pieter gesproken. Roepnaam Peer vind ik suuuuuuuupercool! Die stond ook op mijn lijstje met jongensnamen (die ik nu niet meer nodig heb omdat ik een meisje krijg). Pjotr vind ik ook mooi. Ik ken een hele leuke Pjotr, dus dat zal er vast mee te maken hebben.

Mousie: ik ben zo nieuwsgierig! Jee, wat zou het nog meer kunnen zijn...???? Piet, Peter, Peter-Jan, Pieter-Jan, Pete? Patrick? Hihi! Ik raad nog even verder....
Niet zo nieuwsgierig Blog, haha!!! Hij staat niet in jouw rijtje...

Mijn man heet ook Pieter (familienaam en die vind ik leuk!) en zijn 2de naam begint met een F. Dus om verwarring met de post etc te voorkomen willen we graag een andere 2de naam.
O ja, geen F! Stupid me! quote:blogbabe schreef op 11 mei 2009 @ 17:21:

Pieter Floris, Pieter Lucas, Pieter Michiel, Pieter Olivier, Pieter Fabian, Pieter Tobias, Pieter Jonas.... Zit daar iets tussen?Wil je trouwens een lange naam achter Pieter plakken of een korte? Ik vind Pieter Sem ook wel leuk. Of Pieter Bas.
,
Ik ben niet helemaal meer bij ivm vakantie:

ik zag op www.babynamenoverzicht.nl de nieuwe lijst van 2009 staan!
Hey allemaal,

Mijn man en ik kunnen maar niet uit een jongensnaam kiezen.

Mijn vraag aan jullie, welke vinden jullie het leukste?

Stef,Duncan,Ryan of Sidney?

Of hebben jullie misschien nog meer suggesties in deze richting?

Alvast bedankt!!
@Moeders: Ik houd meer van Nederlandstalige namen dan van Engelse, dus ik vind Stef de mooiste! Duncan vind ik ook nog wel leuk. Ryan & Sidney vind ik in het rijtje bij Jayden en Damian enzo passen en daar houd ik niet zo van!
moeders; ik vind Ryan en Sidney nog wel leuk, Duncan echt helemaal niks en Stef mwah. Ik hou ook niet zo heel erg van die écht engelse namen (ik bedoel dus ook net als blog dat ik meer van NL of in ieder geval minder engelse uitspraak hou).

Ik vind bijvoorbeeld Aidan wel weer mooi. Misschien vind je dat ook wat? Klinkt minder engels dan Jayden.. (maar misschien hou jij daar juist wel van...)

Nog meer suggesties in deze richting; Adam, Ryo, Levi, Tristan, Alex, Sam(uel), Riley, Liam, Oliver, Daniel, Jacob, Ethan, Max, Luke, Nathan, Isaac, Finn, Jesse, Oscar
Mousie;

Pieter .....

Sebas, Luuk/Lucas, Vincent, Victor, Boren, Lazar, Clovis, Didier, René, Ruben, Runar, Sil, Babel, Azor, Jonas, Philip, Thomas, Boaz, Hagar, Timon, Tiemen, Tijn, Christiaan, Falco, Adrian, Cayo, Jovan, Mateo, Tiago, Silas, Boris, Kamiel, Ivo, Koen, David, Jelmer, Henno, Menno, Twan, Dari, Steven.

Welke richting moet ik zitten???
Hallo, Graag jullie hulp.

Ik ben nu bijna 21 weken zwanger en we weten niet of we een jongen of meisje krijgen. Voor een meisje hebben we al een leuke naam. Voor een jongen zijn we nog erg aan het twijfelen.

We vinen Jeffrey en Damian wel mooie namen

Maar Jeffrey Damian of Damian Jeffrey vind ik dan weer niet zo mooi klinken.

Wie weet een leuke naam die bij Jeffrey past?

of een leuke naam die bij Damian past?
Ik schreef net al dat ik niet zo van Engelse namen houd, maar ik zal het toch eens proberen. Ik zou, persoonlijk, voor een aparte naam erbij kiezen, die niet vaak voorkomt. Dus geen Jayden ofzo. Dat wordt, denk ik, te afgezaagd.

Wat dacht je van:

Jeffrey Duncan, Jeffrey Cain, Jeffrey Jace, Jeffrey Mick, Jeffrey Boyd, Jeffrey Floyd?

Damian vind ik niet zo mooi. Sorry! Dat betekent toch iets van 'duivel'? Of heb ik het mis? En ik moet dan aan Sylvie van der Vaart denken....
Dames, in principe zijn we uit de naam Abel... maar manlief heeft een tikkeltje voorkeur voor Maup. Nou vind ik Maup ook heel erg leuk, maar blijf toch liever bij Abel. Wat vinden jullie?
Bedankt zeg, jeetje wat een namen!

Ik weet niet zo goed of ik een lange of korte naam achter Pieter wil plakken. Mijn man had eerst Roderick, maar dat vind ik een beetje te veel van het goede. Wordt wel echt een hockeynaam dan...

Pieter Camiel (met een C) vind ik wel erg leuk! Olivier vind ik ook wel een discussie waard.
Pilatespas: ik kies voor Abel! Heb trouwens nog nooit van Maup gehoord. Waar komt die naam vandaan? En weet je ook wat het betekent?
Blogbabe, bedankt voor het meedenken maar ik vind denk ik het mooier om er een nederlandse naam bij te doen ipv nog een engelse naam.

Ik vind zelf Jeffrey Sebastiaan wel leuk (maar vriendlief is niet zo weg van Sebastiaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven