Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Oh jongens hou op over al dat sporten en gezond doen! Ik heb vanmorgen ontbeten met kokos-en-chocoladebiscuitjes!

Enne, om je seksleven op pijl te krijgen, moet je een paar jonge kinderen nemen. Die worden om 6 uur al wakker voor een fles dus die dou je erin en dan gooi je ze terug in bed. En tja, wat moet je anders doen, dat half uurtje voor de wekker gaat, slapen doe je niet meer.

Bloempje, ik zal je in de OP zetten.

Bij mij doen de persoonlijke berichtjes op Viva het niet, maar als jullie Speculaasje gevonden hebben op FB, dan vind je de rest van ons ook wel

Hier trouwens ook geen hemelvaart vandaag, helaas. Maar wij hebben maandag over een week een bank holiday, dus weer een week later dan in Engeland.
Alle reacties Link kopieren
quote:chicha schreef op 21 mei 2009 @ 10:37:

Sarah, spinning lijkt me vreselijk! Ik had vroeger al een hekel aan fietsen. Vroeger moest ik iedere dag op de fiets naar school, 15kms heen en 15kms terug. Nou, dan wil je nooit meer op een fiets.

Veel emigranten hebben NL-TV. Ik kan je aanraden een kaart mee te nemen uit Nederland want in het buitenland is dat bijna niet te regelen.

Ik heb 23 jaar geen Nederlandse TV gehad, maar nu ik sinds kort zo´n kaart heb is het toch wel fantastisch!

misschien heel dom, maar kaart????

Wat voor een kaart???

ja ik heb ook altijd naar school gefietst!

Enige nadeel is dat je er een stel poten van krijgt!!! daarom is die pilates weer zo lekker erna, die is weer meer voor de lange slanke spier te verkrijgen, dat weegt mooi tegenelkaar op.

Ainne, ik wil ook wel zo een ontbijt, lekkah,
Die kaart voor de decoder (NL tv) kan je ook nog bestellen via een adres in NL. Bij ons staat hij op naam en adres van mijn zwager.

Ik zag ook dat JPB zich uitsprak over de scheiding van Yolanthe en Jan Smit. Belachelijk gewoon, slaat helemaal nergens op.

Chicha, loop ze. Je houdt het nu al 3 dagen achter elkaar vol. Knap hoor. Het is bij jou zeker al knap warm nu?

Even douchen en lopen met de honden.
Pilates is het enige wat ik wel zou willen doen eigenlijk. Maar ja, dat betekent actie ondernemen en uitzoeken waar dat te doen is, tja...

Waat, Lapin, was dat serieus, over Balkenende? Ik zag het ergens staan op het J&Y topic een paar dagen geleden, maar dacht dat dat een geintje was. Nou jaaaaa!
Sarah, dat is een kaart van KanaalPlus. Dan heb je alle Nederlandse tv en radio in combinatie met zo'n decoder en satelliet. Maar je kan tegenwoordig ook 1 of ander abonnement nemen via de computer (internetverbinding), maar hoe dat werkt weet ik eigenlijk niet.
Ainne, ja dat was serieus. Idioot he?

Wat is nou weer Pilates????
Hier ook geen Hemelvaart. Maar mijn verlof is net begonnen, dus voor mij maakt het niet veel meer uit .

Chicha, spinning is echt leuk, hoor (alleen nu even niet). Pilates trouwens ook. Met de racefiets een berg oprijden gaat me dan weer net te ver. Dat mag manlief alleen doen!

Sarah, wat ontzettend balen van jullie visum. Hopelijk komt het snel allemaal goed.

Over lekker eten: ijs, ijs en nog eens ijs. Yoghurt mag ook. En vla. En pudding. Zwanger? Neuh hoor....

Prettige dag allemaal! Het is hier inmiddels ver boven de 40 graden, dus tijd om te gaan zwemmen .
bedankt voor de info over die kaart!

Pilates kun je ook thuis doen, gotcha, je hebt dvd;s van "noelle's powerhouse" en je hebt alleen maar een matje nodig.

klaar.
He Vibeke! Hoe ver ben je nu al?

Ga je in Dubai bevallen? Spannend!

Sarah, wat Lapin zegt, een canaal digitaal satelite kaart voor de ontvangst van nederlandse TV en radio.

Er is een TV kanaal van de wereldomroep, BVN, wat je zowiezo wel kunt ontvangen via de Astra maar voor Ned 1-2-3 en RTL, SBS, Net5 etc heb je een persoonlijke kaart nodig. Die moet op een nederlands adres staan.

Leuk voor de meiden
ja toch , af en toe lijkt het me wel leuk om wat te zien, hebben ze ook wat te kletsen op msn
Chicha, dapper hoor! Is het bij jou niet heel erg warm? Het kan hier soms zo heet zijn, dat ik naar de keuken lopen al een hele opgave vind..

Hahaha.. ja, stond die vriendin hier gisteren ineens voor de deur. Ik schrok wel even een beetje.. en toen vertelde ze dat haar jongste dochter graag op wil passen.

O jee, dacht ik.. Ik had er wel kort aan gedacht, gisteren, maar vond dat toch niet echt kunnen. Ik loop te flirten met haar vent, terwijl haar dochter heel lief op mijn zoon komt passen. Nee.. dat is heel fout.

De buurman vertelde dat ze hem al een keer gevraagd had wanneer hij iets met mij gehad had (zij bedoelde voor haar tijd of tijdens hun breuk). Ehm.. nou, nooit, had hij gezegd.

Scharrel heeft zich in februari (ofzo?) voor het laatst gemeld. En ik wil eigenlijk niet zelf initiatief nemen, omdat ik dan zo wanhopig ben lijk. Hij wilde meer gaan werken, dus zal niet zo vaak meer hier zijn.

Als de nood echt hoog wordt, zal er wel niks anders opzitten dan hem weer eens te smsen..

Gisteren in de auto met de buurvrouw zitten kletsen over wie het met wie doet of heeft gedaan. We doen regelmatig even zo'n rondje. Ik schrik elke keer weer, want er komen altijd weer mensen bij, waarvan ik denk HUH???? Gaat die ook vreemd??? Ja.. duh. Iedereen gaat vreemd, dus ook die braaf-uitziende kerels.

Zij is trouwens nooit getrouwd geweest, maar wel 17 jaar lang minnares.. Het zit in het dorp hier, echt.

Nu weet ik weer waarom ik geen hondje wil. Uitlaten en haren. Ik durf hem niet zonder lijn te laten lopen, dus hij zit de hele dag vast aan een 10 meter lang touw (ik moet hem wel om de 5 minuten weer 'redden', want hij zit steeds weer ergens vast).

En die haren.. brr. O-ver-al. Het is een heel lief hondje, hij is heel braaf, blaft niet, heeft keurig geslapen. Maar hij haart uit.

Zoon vindt hem trouwens wel geweldig leuk. Hij speelt veel met hem en schatert het echt uit! Leuk!

Pff.. ik voel me net een oud wijf trouwens. We waren helemaal niet zo laat thuis en ik voel me alsof ik tot 6 uur vanochtend op stap ben geweest en een uurtje heb geslapen.

O wacht, ik zou dromen over een goed seksleven.. zal dat het zijn geweest ;).

Ainne, dat jonge kind heb ik. De kerel ontbreekt..

Om 6 uur trouwens, wow.. dat is wel heel vroeg. Zoon is hier meestal om half 8/8 uur. Mama uit bed, mama kleertjes aan, jij (=ik) filmpje kijken.

En ik heb heel gezond ontbeten met crackers met smeerkaas. En minibiscuitjes met chocola.

Die tv is geweldig! Ik heb ook zo'n kaart en kijk alleen maar NL tv. Zoon moet misschien toch ook meer duits gaan kijken, want de oppas van gisteren verstond geen woord van wat hij zei :S. Oops.

Patricia Paay en Adam Curry zijn ook uit elkaar, toch? Zag ik gisteravond niet zoiets in een flits op RTL Boulevard?

En hij gaat nu met ikweetniethoezeheet, die ook in GTST speelde ooit.
Ben alweer terug. Het is te heet om te sporten. Eigenlijk zou ik langs de zee moeten lopen want dan heb je een lekker windje maar ik ben de berg op geklommen in mijn dorp om te kijken hoe het er daar uitziet.

Nou zit ik te puffen op de bank, en het zweet loopt in mijn bilnaad.

Misschien loop ik zo nog wel een rondje, maar eerst even forummen...

Paay en Curry zijn na 20 jaar uit elkaar. Triest voor Patricia. Niet leuk op je 60e nog vervangen te worden door een piepjong exemplaar.

Ik denk dat ik hem zou ontmannen ofzo...

Vanavond weer een feestje. Vrienden openen een restaurant. Dat wordt dus veel pizza en wijn, weer geen dieet-dag.

Morgenvroeg vliegen we naar Barcelona, en daar ga je ook niet aan de spa rood.

Ga nog maar een rondje lopen dus.
Zweet in je bilnaad. Ik ben jaloers!! Hier is het momenteel droog, maar daar is ook alles mee gezegd, waait hard en veel plaatselijke overstromingen in het land van die hoosbuien. En zeker niet heet, niet eens warm. Grrr.

Oh toen ik in NL was een paar weken geleden zag ik PP in Holland's got talent - OMG, wat ziet zij er plastic uit tegenwoordig, en dan die extensions, iek! Is ze echt al 60?

Wel sneu dat ze vervangen is voor een jonkie ja, dat wel.

't Is net een soap bij jou in het dorp, Ine!
Ik vind pp wel heel leuk hoor, en die heeft zo een andere man, als ze dat wil.

Ik vind Adam wel een lul , en gaat ie ook nog in de US wonen, whoppa, leuk voor zijn dochter ook
Ik herinner me PP van zo'n tien jaar geleden, misschien wel langer, in mijn hoofd heeft alles stilgestaan de afgelopen tien jaar sinds ik hier zit, wat natuurlijk onzin is. Dus toen ik haar ineens in dat programma zag een paar weken geleden viel mijn onderkaak behoorlijk naar beneden.Geldt trouwens voor heel veel BN'rs van toen hoor, die zijn nu ineens grijs en gerimpeld.
Ainne: wat een moed, sex om zes uur 's ochtends. Dat zou ik dus echt niet kunnen. Ik ben dan zo duf. Sex is dan wel het laatste waar ik aan wil denken. Gelukkig worden ze hier zelden om zes uur wakker. Wel om zeven uur en dat vind ook vroeg. De oudste twee zijn nu wel oud genoeg om mij niet te wekken en gewoon beneden cartoons te gaan kijken. De jongste nog niet. Hoewel laatst mijn dochter de jongste mee naar beneden heeft genomen en hem ontbijt heeft gegeven in de vorm van chocolade koekjes. Dat vond ik niet zo'n strakke actie al kon ik daardoor wel een half uur extra slapen (toen kregen ze ruzie en begon Joshua heel hard te schreeuwen, dat kind heeft een stem, wow).

Sarah: ik vond je update uit Nederland heel grappig, erg to the point. Nu ben ik weer helemaal op de hoogte.

Wij hebben ook geen Nederlandse TV maar zou misschien voor de kinderen wel leuk zijn. Ik overweeg de aanschaf wel eens maar eigenlijk hebben we genoeg aan wat we nu kunnen ontvangen. We hebben wel een schotel waarmee we Franse en wat arabische zenders kunnen ontvangen. Da's leuk voor man. Ik spreek geen arabisch of marokkaans maar ik geloof niet dat de programma's daar kwalitatief erg goed zijn zover ik kan zien. Man kijkt wel naar het Marokkaanse nieuws soms. Ik kijk liever naar de BBC. Franse tv wisselt erg. Er zitten programma's die echt tenenkrommend slecht zijn (de franse versie van het Rad van Fortuin bijvoorbeeld) maar soms zijn er ook wel weer goede discussie programma's of films. Engelse TV vind ik kwalitatief vaak wel goed. Vooral de BBC natuurlijk. Verder zenden de commerciële zenders hier vaak wel alle Amerikaanse series uit die je in Nederland ook hebt dus die hoef ik ook niet te missen.

Chicha: te heet om te sporten.... Ik wou dat ik dat kon zeggen. Hier is nu ook droog maar wel wind.

Ik zit er over te denken om zo de kinderen van de crèche en school te halen en dan een uurtje te gaan wandelen. Als het droog blijft. Daarna komt man thuis en dan ga ik naar Londen om te werken aan het eind van de middag. Ik ga met de trein want heb geen zin om in de spits terecht te komen als ik Londen inkom.
Zo, ben ik ook weer. Ik wilde ook al als Lapin gaan klagen over mijn sexleven, maar man heeft vandaag vrijaf genomen ik zeg niets.

Verder heb ik gisteren de examens afgemaakt, maar het was eigenlijk te laat.

Zeg buuf in Cairo, volgens mij ging dat niet goed met vriendjes worden, want dan zou ik je een prive bericht kunnen sturen. Kun jij dat wel naar mij? Als je me je FB geeft, kan ik je uitnodigen voor de groep, daar zitten de meesten op.

Yalla, ik ben weg.
@ sarah, wow das heftig zo'n motorongeluk... 2 jaar hersteltijd.. dat heb je echt snel gedaan... liepen ze dan daar niet over te zeiken voor de visumaanvraag?

@ ine, arme jij.. geen sexleven.. ppfff het erge is dat ik me de laatste keer nog haarscherp kan herinneren en dat is werkelijk TE LANG geleden, maar geloof niet dat ik iets mis, want hoorde gisteren de buren en die waren na 2x "kreun" klaar... spetterend hoor...

voor de rest ben ik het alweer kwijt.. heb vandaag een slechte dag dus ik ga maar ff iets anders doen
Ik ben al 3x van het forum afgegooid als ik wilde posten. Wat een gedoe. Ligt dat aan mij of aan Viva?
chicha, het ligt aan viva..het gebeurd mij ook regelmatig.

Nog even een vraagje over die kaart, kun je die overal ter wereld gebruiken? Het lijkt mij ook wel wat. Je hebt natuurlijk ook BVN, maar dat lijkt me niet echt wat.

Het lijkt mij ook best moeilijk om na 20 jaar in de steek worden gelaten voor een jongere vrouw.
Ja, het werkt via de Astra, die draait rond de aarde.... zoiets.

Het nadeel van BVN is dat er ook de vlaamse TV wordt uitgezonden.

Als mijn man mij nu (na ruim 23 jaar) inruild voor de secretaresse dan vertrek ik naar Nederland. Daar droom ik wel eens van.
Even een snelle post voordat jullie me vergeten, hihi. Zit in het midden van de voorbereidingen voor een BBQ voor 12 personen dus heb eigenlijk helemaal geen tijd.

We hebben sinds een jaar of zo ook NL-se TV en alhoewel ik me voorgenomen had nog veel naar Franse TV te blijven kijken, komt dat er niet van.

Sh*t, ik word alweer geroepen. Tot later/morgen...
Speculaasje, ik heb je net een berichtje gestuurd met m'n FB gegevens. Jij staat nu wel in mijn 'vrienden' lijstje. Trouwens grappig dat jij ook yalla gebruikt, bij mij zit het echt in mijn dagelijkse vocabulaire. In NL flap ik het er ook wel eens uit en dan kijken mensen me aan van, wat is dat nou weer voor een woord. Ik gebruik eigenlijk yallabina, maar dat komt op hetzelfde neer.

He he, eindelijk weekend! Hoewel ik morgen nog een vergaderingetje heb bij mij thuis met m'n nieuwe baas. Spannend, want we gaan dan bespreken welke klas ik volgend schooljaar ga doen en ik heb wel een wens: groep 3-4. Ben benieuwd of ik mag switchen, na 5 jaar kleuters!

Over seksleven gesproken, die heb ik niet... Terwijl ik er eigenlijk best wel tijd voor heb, haha.

Ik heb een smartcard van Canal Digitaal en heb dus ook Nederlandse tv. De ontvangst is alleen niet altijd goed. RTL 4,5,7,8, Eurosport en MTV doen het altijd, maar de rest eigenlijk alleen tussen 19.00 en 21.00 uur 's avonds. Ze hebben ongeveer een jaar geleden iets veranderd aan de ontvangst en sindsdien is het prut. Iedereen heeft er last van, niets aan te doen.

Op dit moment is de temperatuur iets gezakt, zo rond de 34 graden, en dus beter te verdragen dan de 40+ graden van een paar dagen geleden. Volgens weeronline blijft het voorlopig zo, dus dat is wel fijn. Wel zit er veel vervuiling in de lucht. Normaal kan ik vanuit mijn raam piramides zien, maar nu echt niet.

Vandaag trouwens een relaxte dag, ik heb de hele middag op school in het zwembad gelegen om zwemles te geven. Echt fijn, zo tijdens werktijd. Dat zijn toch wel de cadeautjes van mijn baan.

En dan de uitspraak van de dag:

Kleuter 1: Wil jij bij mij spelen vanmiddag?

Kleuter 2: Ik wil wel bij je spelen, maar mijn chauffeur weet niet waar jouw villa is.

Wat een leven hebben mijn kleuters toch!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Bloempje13, wat schattig die expat-kleuters! hahaha!l Komt dat ooit nog goed?

Is er in el Cairo een aktieve nederlandse vereniging? In Madrid was dat wel, ik ging er af en toe wel naartoe.
Niet echt een Nederlandse vereniging. Wel elke maand de Nederlandse borrel, door de ambassade geregeld. Daar ga ik af en toe heen. En 1 keer per jaar het oranjebal, dit jaar in juni. Er zijn wel best veel Nederlanders hier. De koninginnedag borrel bij de Ambassadeur was heel druk en je zou eens een Sinterklaasviering mee moeten maken. Afgelopen sint hadden we trouwens de 'echte' sint, Bram van der Vlugt. Was echt heel leuk!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven