Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Sarah wat ongelovelijk rottig. Hoe is je dochter er onder?

wij nederlanders zijn nou eenmaal niet heel erg fijntjes gebouwd, hier krijg ik ook altijd commentaar over de meiden. Bij de jongste hadden ze ook de BMI berekend, kan helemaal niet met kinderen van 8 jaar.....

Ze is ook tig keer zo groot als de Franse leeftijdsgenootjes dus logischer wijs ook zwaarder.

Lapin een hond wil niet zeggen dat je meer loopt hoor.... zei zij blozend..... ik loop maar heel zelden met onze labrador. Ze vermaakt zich meestal prima alleen op ons terrein. En is heel on-labrador 8ig mooi op gewicht.

Ik ga nog ff op de bank zitten met man en ouders.....

tot laters xXx
Sarah, het komt wel goed. Ik kan me echt niet voorstellen dat je om zoiets je visum niet krijgt. Wanneer gaan jullie eigenlijk?

Ine, gezellig, een hondje. Een cane corso, dat zijn stevige honden, mooi ook. Hoe zijn ze van karakter?

Specu, ik ga zo even kijken op FB.

Nymeria, je beeld klopt aardig, alleen dat chalet niet.

Disco, ik eet ook graag brood. Alleen moet er wel lekker beleg op zitten en dat is een beetje saai hier. Kaas genoeg, dat wel.

Ik zit SAW2 te kijken op tv, 1 van de walgelijkste griezelfilms die er is. En ik heb ze alle 5 op dvd
He Choc, zie je bericht nu pas.

Labradors zijn zulke gave honden, van die goedzakken en altijd goedgehumeurd, maar inderdaad meestal te dik. Is die van jou nog jong?

Ik ging vroeger met Tako ook maar 1 x per dag lopen, maar sinds we verhuisd zijn is het er langzaam ingeslopen dat ik 3 x ga. Op vaste tijden staan die zeikerds opeens voor mijn neus en laten me niet meer met rust tot ik de riem en de autosleutels pak. Nou ja, het is wel goed voor me.
choc , lapin

ik heb de brief nog 100x gelezen en ze moet extra medicals vanwege hoge bloeddruk ,

puber!

komt zo vaak voor, hormoniaal, zenuwe van die arts,

achterlijk, kost ons wel weer tijd en belachelijk veel geld.

Labardors zijn idd hele leuke honden.

ik heb ook heel veel honden gehad.

duitse doggen, retriever, maltezers en nog eentje, merk schiet me nu ff niet te binnen, die kon gigahoog springen, als er iemand voor de deur stond dan sprong ie gewoon omhoog en keek wie er stond,

was een misser, die hadden we overgenomen , we waren de derde eigenaar (stom stom stom), zeker voor iemand die altijd de honden van erkende fokkers vandaan haalde, vlaag v verstandsverbijstering geweest, kon zgn goed alleen zijn , en dat moest ook 2 korte daagjes per week, nou die loeide de hele buurt bijelkaar en scheet alles onder, trainen om steeds langer alleen te zijn hielp ook niet, wat ik zelf ook een beetje kul vind , want honden hebben geen tijdsbesef.

maar goed, je probeert echt alles, toen ging ie ook nog de kinderen bijten die bij me binnenloopten, dat was de limit.

wonder bij wonder vond ik iemand die al zo een hondje had en er eentje bij wilde, gelukkig.
Ik moet gaan lopen.... maar heb geen zin.

Lapin, ga jij 3x 45 minuten lopen met de honden?? Geen wonder dat je zo slank blijft!
@Sarah: wat kut zeg van die medische keuring! Tip om de bloeddruk zo laag mogelijk te krijgen is om 'm te laten meten 's ochtends zo vroeg mogelijk. Elke normale bloeddruk is 's middags op z'n hoogst. Ook voor je gaat even douchen met koud water, dat verlaagt de bloeddruk ook. Ik duim voor je dat ze de volgende keuring goed doorkomt!
iemand vertrekt hier op het werk en deelt roze koeken uit.. dit topic negerend heb ik er TOCH 1 genomen
we hebben net de ass. van de dokter gesproken, die ziet helemaal niks raars in haar dossier en snapt er niets van, 12.00 spreken we de dokter zelf.

denk dat we maar braaf alle onderzoeken nalopen en betalen en snel vergeten.

misschien zijn we er steeksgewijs er uitgepikt, hebben wij weer, bij ons gaat alles niet van een leien dakkie.

Wij waren ook heel onaangenaam verrast omdat dochter best al wat bloedonderzoeken heeft gehad, maar nooit iets aan de hand.
quote:chicha schreef op 20 mei 2009 @ 10:09:

Ik moet gaan lopen.... maar heb geen zin.

Lapin, ga jij 3x 45 minuten lopen met de honden?? Geen wonder dat je zo slank blijft!

Nee joh, ben je gek geworden? Ik loop smorgens ongeveer 45 minuten met ze en die andere 2 x is het snel even een rondje, poepen, plassen en weer terug.

En zo slank ben ik ook niet meer hoor, er zitten hier en daar wat vetrolletjes
Hopelijk komt het goed Sarah. Ik heb ook last van het white-coat-syndrome, mijn bloeddruk kan dan zo 160/110 zijn.

Mmmm ik kan een móórd doen voor een gevulde koek momenteel, geen idee waar dat vandaan komt. Zal wel rozekoekassociatie zijn.

Zou dat zelf te maken zijn? Ik ga eens googelen.
Ben weer terug. Men o mèn wat vind ik het een opgave... maar wat mot dat mot.

Het nadeel is wel dat je daarna sterft van de honger, dus de calorieen die je verbrand met sporten eet je er daarna weer vrolijk bij.

Sarah, het is een raar verhaal....
Makkie!! Ga ik binnenkort proberen. Ik zal 'm ook op FB zetten vanavond. (Moet ik wel even een deegroller aanschaffen)

150 gram koude boter in stukjes

1 ei geklopt en 1/2 ei geklopt apart

200 gram bloem

100 gram basterdsuiker

snufje zout

200 gram amandelspijs

6 witte amandelen

Bereidingswijze van Gevulde koeken

Roer bloem suiker en zout door elkaar in de kom, kneed de boter er zo snel mogelijk koel door. Doe er water bij als het te droog is. Verkruimel de spijs en prak er 1 heel ei door. Zet de ovenop 175 graden C.Bestrooi het werkoppervlak met bloem en rol het deeg uit tot een lap van een halve cm dik. Steek er met een glas 12 rondjes uit. Leg 6 rondjes op de bakplaat, verdeel de amandelspijs erover. Houd de randjes vrij en bestrijk ze met water. Leg de andere deegrondjes erop en druk de randen dicht met een vork en druk in het midden een amandel. Bestrijk de koeken aan de bovenkant met los geklopt ei, zet ze in de oven en bak de koeken in 40 min. goudbruin.
Hi Sarah, heb je de dokter al gesproken? Hopelijk heeft hij je meer kunnen vertellen.

Ik had besloten op mijn eten te letten maar heb net stiekem toch een heerlijek cinnabon verorberd. Hmmmm
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Oeh Ainne, lijkt inderdaad makkelijk... Ik ga eens op zoek naar amandelspijs!
FB = Facebook trouwens?
Ja Spinnetje, dat klopt.

Wat zijn we weer met eten bezig de laatste dagen.

Het is hier opeens bloedheet, ik verlang bijna weer terug naar de sneeuw
Ik heb ook FB en krijg soms een opleving en dan doe ik er wat mee maar verder snap ik er niet veel van geloof ik
hai allen,

dokter gesproken, staat voor een groot raadsel, want alles was prima zei ie,

dus wij zijn gewoon de lul, met een steekproef ofzo, hadden ze beter kunnen doen met iemand die nog genoeg tijd heeft enzo.

denk ook dat het een ontmoedigings campagne is, ze willen niet zoveel visa meer uitleveren.

Maar ja, als we nou schandalig gingen profiteren ofzo, maar man heeft een joekel van een baan daar.

nou we gaan maar braaf de onderzoeken doen , met spoed zeg ik alle instanties die ik bel ervoor.

eer de uitslag er is en down under is en die moeten het ook weer doorsturen, jeetje he, ik hoop dat we dat halen.
Hahaha! Lapin, ik dacht heeeeeel stiekem hetzelfde. Maar nee, daar heb ik toch echt heel erg even genoeg van gezien afgelopen winter.. Blijkt toch ook wel dat voor hier wel extreem is geweest, terwijl ze hier wel wat gewend zijn.

Ik was zo blij dat het weg was, maar die hitte van nu.. mwah. Is ook weer niet nodig.

We hebben onze gast vanmorgen gekregen. Hij is al 1 keer ontsnapt, dus nu zit hij vast aan een lange lijn. Er is wel een stuk tuin afgezet, maar hij probeerde al steeds onder het hekje door te kruipen. Dat lukte dus, net toen de postbode eraan kwam.. Gelukkig ging het goed en had ik hem net op tijd te pakken. En nu zit hij dus aan een lijn. Jammer joh!

Het is wel een heel leuk hondje, hij is heel braaf en lief met zoon. Zoon vindt het ook helemaal geweldig! Mama, hondje blijven?. Beide zijn inmiddels bekaf .

Vanavond ga ik naar Rigoletto in Innsbruck. De buurvrouw heeft me uitgenodigd. Was nog een heel gedoe om een oppas te vinden. De dochter van de buurman wilde liever niet (morgen is een vrije dag in Oostenrijk, blijkt, dus gaat iedereen op stap). Uiteindelijk dochtervanbuurman twee tel nummers gekregen van meisjes die ook wel eens oppassen, maar die wilden ook niet. Buurvrouw heeft toen een vriendin van haar gevraagd, die wil wel en die is ook heel leuk en heel lief. Is een prima oppas.

Stond vanmiddag ineens de vriendin van de buurman op de stoep.. zij heeft twee dochters, een van 13 en een van 15. Die van 13 wil ook wel heel graag op komen passen (en ze woont tegenover, dus dat is helemaal ideaal, eigenlijk).

Mmmh.. dan laat ik de buurman ook maar helemaal met rust vanaf nu.

Cane corso 's zijn trouwens heel lief. Echt van die goedzakken. Enorme koeien, maar goedig en beschermend voor zijn familie. Hij is heel waaks en angstaanjagend als je hem niet kent. Vrienden hadden een Boerboel, maar die vind ik net iets te waaks. Die zijn echt pittig. Ook als er kinderen waren te spelen en ze kregen ruzie onderling, dan wilde de boerboel het opnemen voor de 'eigen' kinderen en werd dreigend. Dat je kinderen en honden niet alleen kunt laten spelen, snap ik ook, maar als een hond zo reageert.. dat is niet zo mijn ding.

De cane corso was echt een sul. Het liefst zou ik ook nog een Duitse Dog willen hebben, maar dan moet ik wel groter wonen.

En nu ga ik douchen, me omkleden en optutten voor vanavond. Ben zo benieuwd!

Sarah, weet je wat haar bloeddruk was?
Wat gek zeg Sarah, dat als de dokter niks vindt er toch een probleem ergens is.. Echt absurd.

Hoop dat je alles op tijd kunt regelen nog...
Sarah, is er geen mogelijkheid om je man dan eerder te laten gaan? Dat is niet ideaal, maar hij moet gaan werken daar, toch?

Mijn man is ook een maand eerder naar Zwitserland vertrokken dan ik omdat we nog geen huis hadden hier.

Maar al met al wel byzonder lullig. Kan je geen contact opnemen met de visaverstrekkende instantie om het een en ander uit te leggen, misschien met behulp van je huisarts?
ja we hebben een mailadres, ga dat vanavond bespreken met mijn man, ze zeggen wel dat je 28 dagen de tijd hebt (is heel aardig) maar wij hebben die tijd niet,

stel als alles meezit , dan is het over 2 en halve week daar.

Waar het ontvangen wordt moet het ook doorsturen en de tweede week van juli vliegen we.

ik weet niet of je voor een 457 naar berlin moet voor die sticker in je paspoort, hoop het niet, ben bang dat we dat niet redden.

denk ook dat ze ons als 1 ploeg benaderen, dat niet eerst de anderen al een visum krijgen en dochter nog niet, dat weet ik allemaal niet.

de bank regelt namelijk het visum.

daar was overigens ook iemand die hetzelfde had meegemaakt.
Hoe is het afgelopen bij degene die hetzelfde had meegemaakt?
Sarah, laat je niet gekmaken. Allereerst...... relax......

Ik zeg dit niet om je probleem te bagatelliseren, maar gewoon omdat het bij emigreren bijna nooit allemaal soepel verloopt. Je stuit altijd wel op wat problemen.

Je kan niet meer doen dan je nu al doet. Hoogstwaarschijnlijk komt alles toch wel weer op tijd in orde. En zoniet dan ga je dan weer kijken hoe je verder gaat.

Voorbeeldje van mijn verhuizing naar Zwitserland: 3 dagen voordat het verhuisbedrijf waar we mee in zee waren gegaan zou beginnen, kregen we bericht van de afdeling PZ van het bedrijf waar mijn man werkt. Ze gingen niet akkoord met de offerte van het verhuisbedrijf (te duur) en of we maar even wat andere bedrijven wilden consulteren die goedkoper waren. 3 Dagen voor de verhuizing he........8-P

Ik ging uit mijn dak, want we moesten ons huis uit 3 dagen later en de vluchten waren ook al geboekt. We hebben dus alles gewoon door laten gaan en de rekening is gewoon betaald.

Je nieuwe mantra voor de komende tijd is:

IK LAAT ME NIET GEK MAKEN, ALLES KOMT GOED!!!
Goed mantra, Lapin. Zo leef ik al een half jaar, sinds 2 collega's halverwege het schooljaar vertrokken en wij sindsdien met z'n 4-en het werk van 6 mensen doen. Druk, druk, druk, dat is mijn leven.

Sarah, ik hoop dat jullie het allemaal op tijd rond krijgen, heb net een beetje globaal bijgelezen en die stress is niet handig zo op het laatste moment.

Speculaasje (buurvrouw), wil je langskomen? Dat kan hoor, plaats zat. Ik ga over een maandje verhuizen naar een ander appartement, super mooi en op een leuke lokatie. Ik heb daar al een jaar geleden mijn zinnen op gezet en nu is het me gelukt om erin te komen. Heb al m'n charmes gebruikt en eindeloos muntthee gedronken en shisha (waterpijp) gerookt met de huisbaas. En maar onderhandelen over de huurprijs. Dat afdingen, daar word ik steeds beter in. Ik begin er zelfs lol in te krijgen.

Ik las dat je 2 studiegenoten Cairo niets vonden en het eten vies? Kan ik me alles bij voorstellen, vooral als toerist is het niet altijd leuk hier. Maar ik ken zat restaurantjes waar je wel lekker, zonder-spetter-poep-risico, kunt eten. Toen ik hier net woonde, maakte ik m'n groenten met azijn en daarna mineraalwater schoon. Nu niet meer hoor, kraanwater is prima om mee te koken.

Straks ga ik ook even naar de sportschool, vreselijk. Ik heb een hekel aan fitnessen en cardio en dat is het enige dat er te doen is. De lessen zijn tenenkrommend slecht, vooral als je net als ik zelf les hebt gegeven op een sportschool. Mijn handen jeuken dan om het halverwege de les over te nemen. Als ik in Nederland ben ga ik iedere dag naar de sportschool, gewoon omdat de lessen zo leuk zijn. Iedereen verklaart me voor gek, maar voor mij is dat echt vakantie! Heb nu al zin in de zomer.

Zijn jullie erg actief op Facebook? Ik kom er nu wel een beetje in, omdat bijna iedereen met wie ik omga FB verslaafd is en ik me bijna gedwongen voel om mee te doen. Alles, maar dan ook echt alles gaat hier via FB. Afspraken met elkaar maken, foto's uitwisselen, uitnodigingen voor feestjes, mailen, de laatste roddels doorgeven enz. Zonder FB gaat er een hoop langs je heen. Ik vind het trouwens een vreselijke site, geef mij maar Hyves. Maar dat kent niemand hier.

Ik ga nu even koken en dan sporten, tenminste als ik mezelf nog kan motiveren. Nog 1 dag werken morgen en dan lekker weekend. Vrijdag overdag heb ik een soort van date (spannend) en 's avonds een verjaardagsfeestje.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven